Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:57



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hele hele dikke rookwolk uit 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst. Hopen dat het allemaal wel mee zal vallen.
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


05 jun 2008 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hopelijk is het hiermee opgelost. Sterkte verder.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jun 2008 15:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Dat zijn van die momementen die je nog heel lang zullen bijblijven :? Ik hoop dat het inderdaad allemaal meevalt en dat je snel weer van je 964 kan genieten 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


06 jun 2008 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weten ze nu nog niet wat het is dan?

anton964


06 jun 2008 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
En maar wachten en wachten :evil: :twisted: :x
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


06 jun 2008 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)
Leiden
Bericht 
Heb net nog even de mannen van Visser gesproken maar ik krijg het idee dat ze er niet uitkomen. De bouchies waren volgens een van de monteurs behoorlijk heet geworden (wit?) en dat zou erop moeten duiden dat er te veel brandstof wordt ingespoten(?). Maar verder was er niks zichtbaar. Wel zat de uitlaat vol met drap en dacht hij dat ik diesel had getankt, maar daar weet ik niks van.
Ik hoorde net ook iets over "vastslaan" (heb ik niks van gemerkt, motor liep verder goed), maar dat heeft volgens een andere monteur te maken met te veel brandstof oid.

Kortom, we wachten verder......
_________________________________________
Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912


Laatst bijgewerkt door porscherulez op 18 feb 2012 19:15, in totaal 4 keer bewerkt.



06 jun 2008 16:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Misschien heb ik het fout, maar volgens mij worden je bougies te heet als je motor te arm loopt dus te weinig benzine hebben gehad.
_________________________________________
Relax! Het is maar blik............


06 jun 2008 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Wanneer de bougies spierwit zijn dat duidt dat op een arm mengsel, niet rijk. Veel drap in de uitlaat duidt weer op veel olie (maar dan zijn de bougies zeker niet wit). ????


De mogelijk van verkeerde of vervuilde brandstof is natuurlijk ook een aardige.


06 jun 2008 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)
Leiden
Bericht 
Heb net nog even zitten googlen en kwam een artikel tegen van iemand die hetzelfde probleem had gehad maar dat met een Boxster. Door valse lucht werd olie door e.o.a. retourleiding de "throttlebody" ingezogen. Daardoor komt de olie in het brandstofmengsel (inlaat) en wordt deze verbrand Dit lijkt op hetzelfde probleem. In dit artikel werd wel uitdrukkelijk gemeld dat de motor in geen enkel geval meer mag draaien.

"Blue oil smoke out the tailpipe while running is a "stop right now" sign as you could do damage if too much oil is sucked into the combustion chamber and then the piston trys to compress it.

Een andere oorzaak is de zogenaamde "Air Oil Separator". Geen idee of dit ook op een 964 zit maar de boxster heeft dit wel en kan blijkbaar kapot.

Afbeelding

Bron: http://mike.focke.googlepages.com/airoilseparatorreplacement

Ga nu toch twijfelen aan de hoeveelheid olie die in de auto zit. Sinds de laatste beurt heb ik alleen kleine stukjes gereden en werd daardoor de motor niet echt goed warm. Nu had ik echt een goed stuk gereden waardoor de motor goed heet was (weet niet of dit van invloed kan zijn). Voor een brug had ik de motor uitgezet waardoor deze waarschijnlijk niet goed meer werd gekoeld en na 100 meter en een bocht (!) gebeurde het.
Ik heb wel gemerkt dat sinds de beurt de olie-niveau-meter, die normaal onder het rijden terugzakt, bij warme motor vaak ergens in het midden stond (bij 2000/2500 RPM). Dat had ik voor de beurt niet gezien. Ben er alleen vanuit gegaan dat dit normaal is. Misschien kan iemand dat bevestigen?

Andere mogelijkheid is een defecte thermostaat. Zie volgende linkje.
http://forums.pelicanparts.com/archive/index.php?t-25947.html

The usual reason for oil in the throttle body is overfilling.

If oil level is ok, check the oil thermostat is working and the front oil cooler in the right front fender gets hot. If not, the oil will run into intake. Also check condition of all the breather hoses under the right rear fender and make sure they are not filled with oil mayo if you only use the car on short trips.
_________________________________________
Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912


06 jun 2008 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Is er al nieuws ? :roll:


11 jun 2008 17:07
Profiel
Bericht 
enigste wat ik wel een met mn oude boxster heb gehad is dit probleempje

White Smoke From the Engine
Diagnostic: White smoke comes from tailpipe when the engine is started.

Cause: Oil residue under the pistons heads.

Details: The Boxster engine uses a flat six cylinder design. Because of this construction, oil residue remains under the piston heads and burns off at every start up. This can produce a white puff of smoke. It should only lasts a few seconds. This is normal, and no correction is necessary.

Time in Shop: None.

Repair Instructions: None.

Notes: None.

schijnt niet spannend te zijn, vond het wel een vervelend gezicht!


11 jun 2008 18:16
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dick schreef:
Is er al nieuws ? :roll:


Je bedoelt dus eigenlijk: Is er al witte rook... :cheesy: :^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jun 2008 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 912 (1966) en 911 cabrio (996)
Leiden
Bericht rook
Nou de auto is weer opgehaald! Geen witte rook, blauwe rook en ook geen nieuwe paus ;-).
Gelukkig, zoals al eerder werd gemeld, viel het allemaal wel mee. De auto is onderzocht en bleek niets te mankeren. De mogelijke oorzaak is toch een te grote hoeveelheid olie. Hierdoor is waarschijnlijk toch op een of ander manier via carterventilatie oid olie de inlaat ingelopen (?). Visser kwam er wel achter dat het onderste stukje van de peilstok mist, erg vreemd maar misschien wel de oorzaak van de grote hoeveelheid olie. De auto rijdt weer heerlijk en heb nog geen rook gezien. Ik zag dat Visser nog een kleinigheidje dat tijdens de laatste beurt was vergeten, verkeerde afstelling van de P stand van de tiptronic, had opgelost. Erg netjes!
Al met al viel het best mee, gezien het feit ik al van het ergste was uitgegaan.
Iedereen erg bedankt voor de tips en de getoonde interesse.

Ga nu snel op zoek naar een hele peilstok...... :D
_________________________________________
Porsche 911 Cabrio (996) C2 en '66er 912


Laatst bijgewerkt door porscherulez op 18 feb 2012 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.



12 jun 2008 20:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: rook
porscherulez schreef:
PSH kwam er wel achter dat het onderste stukje van de pijlstok mist, erg vreemd maar misschien wel de oorzaak van de grote hoeveelheid olie.


Die peilstok is echt wel bestand tegen 'n beetje olie :idea: :twisted:


porscherulez schreef:
Ga nu snel op zoek naar een hele pijlstok...... :D



Hier op EBay :cheesy: EDIT: grapje teniet gedaan omdat je je post al gewijzigd had voordat ik OK kon klikken

Maarre ... had PSH je daar niet aan kunnen helpen :?:


12 jun 2008 21:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
mooie meevaller. en maar weer volop genieten... 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 jun 2008 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
Bericht Re: rook
porscherulez schreef:
. PSH kwam er wel achter dat het onderste stukje van de peilstok mis:D
zou wel willen weten waar dat stukje dan is,anders heb je alsnog kans op motor schade


12 jun 2008 21:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Gelukkig dat het meevalt!

Wel denk ik dat het missen van het onderste stukje van de peilstok, los staat van de te grote aanwezige olievoorraad.
Het bovenste streepje (max.) is toch nog gewoon aanwezig?
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


12 jun 2008 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Had daar al zo'n vermoeden van, zoals ik al eerder vermelde :!:
Bij mij was dat ook het geval, bij een goede warme motor en teveel olie (peil op dashboard bovenin onder het rijden) en dan slaat het in het luchtfilter :evil:
Jongens wat een rook zeg wat een druppeltje olie veroorzaakt :oops:
Gelukkig voor je, en het kost niet veel geld :lol:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


12 jun 2008 21:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een hele geruststelling, porscherulez. Gefeliciteerd.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


13 jun 2008 15:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
En nu maar weer vele kilometers zonder rook maken: Enjoy 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


14 jun 2008 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Nou, inderdaad goed om te horen dat het opgelost is.
Gelukkig ook op tijd want per 1 july a.s. mag je ook niet overal meer roken :wink:

Dick


14 jun 2008 22:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Een tevreden roker ...

:tongue:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


15 jun 2008 12:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.