Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik in elk geval niet, ben gewoon gaan rijden met de GT3 en vond die oergeluiden en rijeigeschappen zo geweldig dat ik mijn cabrio ingeruild heb.
Eenmaal eigenaar van een Porsche kwam ik erachter dat ik de sportieve eigenschappen het leukste vond en dan is de GT3 het ultieme speelgoed.
Dat gedeeltes van de motor en versnellingsbak geleend zijn van de 964/993/GT1 las ik pas toen ik me meer in de GT3 ging verdiepen.
Neemt niet weg dat het belachelijk is dat Porsche motoren vroeg kapot gaan en vervangen moeten worden.
|
14 maart 2008 11:31 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
jaja taalpurist
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
14 maart 2008 11:38 |
|
|
sixpack1963
boxster 986 1997 2.5 tiptronic
|
M.i. klopt dit wel. Echter een ontwerpfout waardoor een onderdeel eerder defect raakt dan de gebruiker/eigenaar mag verwachten is immers geen productiefout en dus wel onderwerp om garantie danwel coulance te verlenen. (doorgerotte ophangingsonderdelen omdat men een inschattingsfout heeft gemaakt over de hoeveelheid/soort corrosiebescherming = bij de productie niets fout gedaan maar wel bij de ontwikkeling)
|
16 maart 2008 15:08 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
hoe zit dan met de 996 turbo heeft die dezelfde motor als de GT3-en of als de gewone 996-en
|
17 maart 2008 22:08 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Alle 'snelle' 996-en, dus ook de Turbo, hebben het andere blok afgeleid van de 964/993 maar dan met waterkoeling toegevoegd.
Ook de bak is anders. Van de 'standaard' 996 (3.4 en 3.6) waren eerst geen onderdelen van de bak leverbaar - dus altijd nieuw/ruildeel - maar van bijv. de 996 Turbo dus wel
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 maart 2008 22:26 |
|
|
tistijdvooreen996
|
996 kilometervreter..
volg dit onderwerp al ruime anderhalf jaar. Het houdt de gemoederen aardig bezig !
Ik heb zelf na 180.000 Km net mijn trouwe 996 (1998) ingeruild voor een 997. Ik ben een dagelijkse rijder (zomer en winter, weer en geen weer) en mijn 996 heeft me nooit in de steek gelaten......
Ik vond het een zeer fijne auto !! Nooit hoge kosten gehad.
Er zijn dus ook succescverhalen mensen !
_________________________________________ 911 carrera
|
17 mei 2008 12:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Jaja, maar wel elk jaar de garantie verlengd en toen dat niet meer ging toch maar ingeruild voor een GT3?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 mei 2008 19:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996 kilometervreter..
Een Tip neem ik aan
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 mei 2008 20:53 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Klopt Paul.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 mei 2008 10:53 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Het is toch afkomsitg van de GT1 motor die ontworpen is MET de waterkoeling. De 964/993 met luchtkoeling zijn toch andere blokken. Neemt niet weg dat er hier en daar een onderdeel overgenomen is.
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
18 mei 2008 12:22 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
PEF, het is wel een beetje meer dan hier en daar een onderdeel.
Up to early model year 2004 GT3 production, the basic casting used for the crankcase of the GT3 was exactly the same as the air-cooled engine and one could see the "964" casting number on the bottom of the crankcase and areas normally machined in the air-cooled application that are not machined for use in the water-cooled application.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT3
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
18 mei 2008 12:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@tistijdvooreen996: dus niet zo verrassend
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 mei 2008 13:39 |
|
|
John
Cayenne
|
Garantie is tot het 9e jaar te verlengen bij de dealer....
|
18 mei 2008 17:52 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ik blijf het nog steeds Porsche-onwaardig vinden dat er op die manier met klanten omgesprongen wordt. Bij een top-product hoort top-service, en dito kwaliteit. Wanneer een bedrijf als Porsche structureel op deze manier met klachten en tekortkomingen in de kwaliteit om blijft gaan kunnen ze zich beter op andere markten gaan richten waar minder waarde wordt gehecht aan duurzaamheid en kwaliteit. Maar misschien doen ze dat ook wel gezien het feit dat ze nu al plannen hebben voor een soort veredelde Golf GTI en een Cayenne Diesel die in maart 2009 verwacht wordt...
JAMMER!!!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 jun 2008 15:23 |
|
|
912
|
Maar Porsches zijn helemaal geen top-producten...
Ze zijn alleen aan de prijs, gaan sneller dan de gemiddelde auto en hebben een eigen design.
Maar het zijn gewoon auto's, gewoon niet beter dan de gemiddelde fabrikant...
Toyota zou veel eerder een top-product mogen worden genoemd.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
15 jun 2008 17:56 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
15 jun 2008 18:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik snap nog steeds niet dat mensen het feit dat je ergens veel voor betaald gelijk koppelen aan het feit dat je dan meer service dient te krijgen. Maar goed daar heb ik al eens een heel epistel aan gewijd.
Het feit dat een auto uit 2000 het nu af laat weten hoeft niet in te houden dat Porsche er dan maar kostenloos een nieuwe motor in hoeft te hangen. Dat ze een coulance regeling treffen kan ik me dan wel weer voorstellen.
Wel zou ik verwachten dat er vanuit Porsche meer begrip voor het probleem wordt getoond. Je zit er per slot van rekening toch maar mooi mee als zoiets je overkomt. Aan de andere kant geven ze op die manier ook weer toe dat er iets mis zou zijn.
Maar om het over service en coulance te hebben. Een kennis van mij heeft een ernstig motor probleem in zijn 4 jaar oude B** met catalogus waarde die boven een 911 uit stijgt. Blijkt een constructie/montage probleem te zijn na onderzoek. Vervolgens mag hij 60% van de totale kosten voor zijn rekening nemen advocaten en rechters ten spijt. Uiteindelijk heeft u ook 100.000 km rijplezier gehad is de motivatie.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Laatst bijgewerkt door maurice op 16 jun 2008 10:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 jun 2008 10:13 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dit soort berichten blijven mij verbazen. Enige kosten kan ik nog wel uitleggen maar 60% terwijl je gewoon een slecht product hebt gekregen. Ik zou gek worden denk ik!
|
16 jun 2008 10:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Waar ik met name geen touw aan vast kan knopen is dat er voor sommige producten wel en voor andere geen afschrijvings percentage wordt gehanteerd.
Ik kan me best voorstellen dat als je 100k gereden hebt je dus ook een stuk afschrijving betaald. Aan de andere kant word er altijd geroepen dat de fabrikant een deugdelijk product moet leveren ook als na enkele jaren blijkt dat er een fabrikagefout in zit.
Waarom word er niet een vuistregel voor auto's opgesteld. Bijvoorbeeld binnen 3 jaar een ernstig fabrikageprobleem is 100% vergoeding en daarna een bepaald percentage afschrijving.
Maar ik besef maar al te goed dat ook dat weer een brede discussie met voor en tegens op zal leveren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jun 2008 10:28 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Gaat inderdaan een hevige discussie opleveren, vooral omdat zeker bij een wagen er veel verschil zal zijn na 3 jaar tussen wagen A en B.
Sommige wagens zullen op 3jaar 200.000km andere dan weer slechts 25.000km.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jun 2008 11:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als het allemaal in Europees verband zo waterdicht geregeld was waren deze discussies nooit ontstaan toch?
Zolang zelfs een rechter hier geen duidelijke uitspraak over kan doen is er volgens mij nog een hele lange weg te gaan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jun 2008 14:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zoals ik al meldde heeft die kennis het tot een civiele rechtzaak laten komen. Hij dacht zich ook te beroepen op het feit dat hoe dan ook een fabrikant een deugdelijk product moest leveren en wanneer nu bleek dat er door een montagefout een enorme schade is ontstaan de fabrikant daarvoor aansprakelijk was. Dat blijkt volgens deze zaak dus maar ten dele zo te zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jun 2008 21:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Gaat mij er niet om of hij nu wel of niet te kort is gedaan. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat het volstrekte willekeur is of je nu wel of niet schadeloos wordt gesteld. In sommige gevallen is men bereid tot volledige vergoeding in andere gevallen niet.
Dit om maar aan te geven dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat ook Pon in een 5 jaar oude auto kostenloos een nieuw blok moet hangen. Je mag inderdaad in je handen klappen als dealer en of fabrikant je daarin zover tegemoet willen komen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 jun 2008 22:37 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Maar wat als de fabrikant de prijs van vervangingsmotoren ineens behoorlijk naar boven bijstelt?
Het is bij Porsche inmiddels echt niet anders dan bij grote bedrijven. De winst moet gewoon omhoog, en als dat betekent dat bepaalde klanten dan teleurgesteld zijn of afhaken vanwege een slechte ervaring, dan is dat jammer, maar niet meer dan dat. Als volume-producent merk je daar toch niks van.
|
17 jun 2008 15:11 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Maar porsche is toch geen volume-producent .
Ik ben van '71 en porsche is altijd een droom geweest .
Heb de 944 en de 911 3.2 gereden , en ben nu eigenaar van een 996 .
Ik zeg altijd porsche is een gevoel.
Als porsche er anders over mocht denken , kan ik i.p.v. een turbo een mooie middenklasser aanschaffen .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
17 jun 2008 22:30 |
|
|