Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:39



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
relais probleem 924 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
ex 924/944 nu 924S !!
Harderwijk
Bericht relais probleem 924
Ik heb sins kort het voorecht een porsche te rijden en wel een 944. Ik ben bere trots op deze kar en heb er gelijk maar een donor bij gekocht voor je weet maar nooit ( een 924 ) voor het intreur. Omdat ik de 944 heb gekocht voor 300 euro kan je je voorstellen dat er een hoop niet aan doet en dat de motor opnieuw leven in moet worden geblazen. Hij start wel maar loopt maar op 2 cilinders???. Daarover later meer vragen en waarschijnlijk een ander topic. Dus

Tot mijn verbazing bleek de 924 zo goed dat ik er zonder veel investreren er een apk op kreeg !!! maar dan nu het probleem. Ik heb hem blind gekocht vanwege de prijs en hij had al 6 jaar in een schuur stil gestaan. toen ik hem voor de gein wilde starten moest ik eerst een schakelaar aanzetten waarvan de draadjes de relais kast in lopen. Je hoort dan van alles tikken en de brandstofmotor aanslaan. Draai ik dan het contakt om is het starten lopen. (Met 6 jaar oude peut!!) Dus ik heb het oregineele relais gekocht en er in gedrukt maar dan wil hij niet starten. Iemand een iedee hoe dit komt?

verder blijft de ruitewisser in de intervalstand staan en kan dus niet uit. loopt ook ernstig langzaam. ????

Oja de koplampen zijn niet meer voorzien van de oregineele stekker en werken dus niet met open en dicht gaan.

verder een super auto waar ik zeker een jaar in blijf rijden en geen donor meer is. De 944 moet maar even wachten denk ik.

wie kan mij goed advies geven


15 jun 2008 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
De 924 heeft nog de oude zekeringkast met van die porseleinen zekeringen, die staat niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid. De massapunten van deze auto's staan ook bekend als veroorzakers van allerlei interessante storingen als ze oxideren. Met andere woorden, een schoonmaakbeurt doet wonderen als je rare elektrische storingen hebt.

Ik vermoed dat de bedrading van je brandstofpomp ergens sluiting maakt, misschien is gewoon de aansluiting op de zekeringkast gefrituurd (gebeurt vaker als een versleten pomp teveel stroom trekt, tegelijk met het relais).

De ruitenwissers zou ik zoeken in de stuurschakelaars of de massa daarvan op de stuurkolom. Bij mij doet de intervalstand het juist niet. Langzame ruitenwissers is meestal een massaprobleem.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


15 jun 2008 22:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.