Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 22:31

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vrijrijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Vrijrijden
Wie heeft er wel eens meegereden met vrijrijden (zie http://www.vrijrijden.nl/ ) in de toerklasse.
Ben een beetje bang om mijn auto aan gort te rijden. Terecht of niet echt?

16 jun 2008 18:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Ik heb niet meegereden maar wel eens gekeken. Een hoog Johnny gehalte.
Veel petjes.
Als je toch op het circuit wilt rijden, doe dat dan liever tussen Porsches, wel zo prettig.

16 jun 2008 18:18
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vrijrijden
aleh schreef:
Ben een beetje bang om mijn auto aan gort te rijden. Terecht of niet echt?

Je hebt 'n hoop zelf in de hand ... echter is het risico van schade tijdens het rijden tussen andere racers mss wat groter dan normaal ...

Let Op :arrow: wss betaald je eigen verzekering niet uit bij schade gereden op 'n circuit - zeker niet als het om racen gaat :idea:

... daarnaast ben je ook nog eens aansprakelijk voor schade die jij het circuit aan doet - ergo: pak je de vangrail - dan heb je naast de schade aan je eigen Porsche ook nog 'ns de kosten van het herstel van de vangrail voor je rekening :shock:

Als je bij voorbaat al bang bent om schade aan je auto te rijden - dan zou ik ver van het circuit vandaan blijven :!:

Succes met de overwegingen :wink:

16 jun 2008 18:27
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Of het verstandig is tussen deze coureurs te gaan rijden met je turbo... niet doen.
Grote kans dat er "helden" tussen zitten die zich met een goedkope auto willen bewijzen ten opzichte van jou.
Het risico op schade is daaardoor groter.
Beter is het met een groep Porsches het circuit op te gaan.
Hebben meestal wat meer respect voor elkaar.

16 jun 2008 19:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Loosdrecht
Bericht 
inderdaad niet doen ,mn pa reed zn gt junior kort door een stomme actie van een seat. met de harc is beter serieuzer professioneler.

16 jun 2008 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik vond www.driving-fun.com een zeer geschikte groep. Dr zitten wat ballen tussen maar ze hebben allemaal veel respect voor elkaars wagen!
Verder is het vaak zeer betaalbaar (80 euro voor 2u op zandvoort) omdat anderen ook helpen met vlaggen (ipv marshalls huren en zo).

16 jun 2008 19:37
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wij zijn er eerder dit jaar geweest, met anderen een keer meegegaan. Bastiaan heeft een zaterdag gereden in de Sportklasse.
Er reed echt van alles door elkaar. Vroeg in de ochtend viel het nog mee, later op de dag was best druk.
Racegedrag wordt ook hier zeker niet getolereerd, maar er moest genoeg worden gewaarschuwd.
Kennissen van ons reden in de super sport klasse en konden met hun beschadigde Porsche op de aanhanger naar huis. Zij gaan overigens 28 juni wel weer gewoon. Wij zeker niet, want de 27e weer naar Spa!
Als je gaat, zou ik vroeg gaan. En je kunt een instructeur laten meerijden.

Ik sta zelf toch liever aan de kant (kijken/fotograferen) als de rijders op de baan gemiddeld zuiniger zijn op hun auto (en die van de anderen.)

16 jun 2008 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
vrijrijden bij deze mannen doe ik niet meer, het gaat bij hun maar om 1 ding: geld verdienen.....

beter bij de HARC, de vijverberg of driving fun, al heeft de laatste onervaren vrijwillegers op de baanposten staan.

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de HARC

16 jun 2008 20:41
Profiel WWW
Bericht 
Ik heb één keer meegereden. Ben er na 3 ronden af gegaan. Dat was goedkoper dan de hele dag doorrijden! :wink: Ik heb met dichtgeknepen billen in de P. gezeten ...

16 jun 2008 21:13
Bericht 
Dat komt er nou van als je gewend bent alleen op het circuit te rijden :wink:

16 jun 2008 21:26
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tja, leer dát maar weer eens af als je daar zo verwend mee bent!

16 jun 2008 21:47
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Ehh maar hoe gaat dat dan ? In z'n "vrij"rijden :?:

:D :P :D :P

16 jun 2008 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Ik zou zeker niet met je P op dergelijke dagen gaan rijden.
Heb zelf een aantal keer daar met mijn (race) Alfa 75 gereden en er rijden echt debielen rond daar. Komen met een afgetrapt Opeltje op de oplegger en gaan dan met een groep van vier één voor één rondjes 'rijden'.

Ik zou absoluut voor een Vijverberg dag gaan. Heb je niet de druk van steeds 20 minuten sessies rijden én zit je met mensen op de baan die respect hebben voor elkaars materiaal en weten wat lijnen rijden inhoudt. Tuurlijk zijn daar ook wel eens incidentjes maar dit is vele malen beter te doen dan een vrijrijden dag. Het merendeel heeft hier ook een racelicentie en weet dus wat beter hoe het er op een circuit aan toe hoort te gaan.

Ik heb zelf ook al een paar keer meegemaakt dat het tegen het einde van de dag superrustig was op de baan en ik rondes lang niemand tegenkwam.

Zie ook: www.de-vijverberg-trofee.nl (is nog wel maar één keer op CPZ dit jaar).

16 jun 2008 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Makkers, bedankt voor de tips!
Heel waardevol.

Weet je, ik ben zelf geen coureur. Ik kan best hard rijden, durf ook hard door de bocht. Heb een keer 2 dagen cursus gehad en ben redelijk hard gegaan in een BMWtje op die dagen.
Mijn probleem is dat ik gewoon heel graag op mijn gemak, zonder bemoeienis van anderen rondjes wil rijden om gevoel te krijgen bij racen. Ik heb de neiging om een beetje dicht te slaan als ik meteen een instructeur naast me krijg. Daar leer ik eerder minder van dan meer. Ik kan zo'n instructeur pas naast me hebben als ik het gevoel heb dat ik het al een beetje kan.

Klinkt misschien een beetje raar, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Iemand een idee wat ik dan het best kan doen? Vijverberg?

16 jun 2008 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Ik ken het gevoel van een instructeur naast je..ik vond dat zelf ook nooit zo fijn en het werkte soms eerder averechts inderdaad.

Wat ik wel altijd prettig vind is achter iemand aanrijden waarvan je weet dat 'ie goede lijnen rijdt. Dus als je iemand kent of je ziet een auto waarvan je vermoedt dat hij goede lijnen rijdt: volgen. Zonder opdringerig erachter te zitten want dan gaan ze (soms) aan de kant omdat ze zich opgejaagd voelen en dan heb je er nog niks aan. Beste is dus om even te vragen in de pit of je achter diegene aan mag rijden. Hij zal dan ook beter z'n best doen nette lijnen te rijden.

Andere optie is met iemand meerijden en proberen alles goed in je hoofd te prenten (lijnen, rempunten, etc).

Of een instructeur laten rijden in jouw auto (op een langzaam tempo) en vragen of hij goed uit wil leggen wat hij waar doet en waarom.

Optie 4: mij bellen en me in je bijrijdersstoel zetten :wink: :D

Hopelijk heb je wat aan deze tips!

16 jun 2008 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
http://www.gto-magazine.nl/racecursusindex.php :idea:

16 jun 2008 23:53
Profiel
Bericht 
Vijverberg is zeker een goede mogelijkheid.
Rij er zelf ook regelmatig en wat er op de baan zit zijn voornamelijk mensen met ervaring en respect voor andere rijders.
Ze organiseren nog maar 1x vrij rijden op Zandvoort dit jaar, maar Assen is ook een uitdagend en leuk circuit.
Als ik het zo lees heb je het vinden/rijden van de ideale lijn al in de vingers, de volgende stap is eigenlijk meer circuit km's maken.

17 jun 2008 0:01
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik durf hier wel te zeggen dat Gert en Dominicus in een hogere klasse rijden als de meeste van ons hier...

Zelf zit ik in de hoek van "de voorzichtige schijters".....

En ben het helemaal met Pascal eens....achter iemand aanrijden die de lijntjes rijd zoals het moet in een leuk tempo, is voor mij leuker dan aan alle kanten voorbij te worden gereden, en maar in je spiegels kijken....

Zelf een keer aan Vijverberg meegedaan....gave mensen, gaaf cicuit (Assen) maar het ging bloedhard...en de astra's kwamen me links en rechts voorbij :oops:

Dus zelf geef ik altijd de voorkeur aan de manier zoals er bij de NPC (ook andere doen het zo wel is) gereden wordt...

treintjes van 6, rondjes van 3 met in de voorste auto de instructeur naast je............tempo zoals je ervaring is....

enne geen inhalen..

maarja dat heet dan ook weer geen vrijrijden maar een rijvaardigheidsavond....

Afbeelding

Voorste auto rijd 3 rondjes met knipperlichten aan, met een instructeur erbij, die de ideale lijnen rijdt...

Na 3 rondjes wordt de voorste auto de achterste en stapt de instructeur weer in de nieuwe voorste auto.....inhalen staat de doodstraf op :lol:

17 jun 2008 8:40
Profiel
Bericht 
Zo gaat dat ook met de instructiemiddagen met Dillon Koster. Vorig jaar heeft Stephan (Harley) zo'n middag georganiseerd. Leerzaam en relaxed rijden zonder je opgejaagd te voelen!

17 jun 2008 17:15
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
kijk dat vind ik nou lekker...niet opgejaagd worden...lekker doen in mijn tempo..

niet zo van die hete carbonlook 924ers in mijn spiegeltje, en me nog inhalen ook :lol: :lol:

17 jun 2008 19:11
Profiel
Bericht 
Las ik nou net niet dat zelfs Astraatjes jou inhalen, John??? :lol: :wink:

17 jun 2008 19:57
Bericht 
Misschien dat we John even moeten vertellen dat je (in tegenstelling tot de slalom) op een echt circuit wel alle versnellingen kan gebruiken. :wink: :lol:

17 jun 2008 20:01
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ben net even in Zandvoort geweest en er was "vrijrijden"
Nou er werd weer heel wat stukgereden :evil:
Wel prachtig weer en nog even bij Mickey binnen geweest, leuk om te kijken maar om nou met je Porsche er tussen te rijden :oops:

17 jun 2008 21:52
Profiel
Bericht 
Je komt er gelukkig niet zo vaak he 8) :lol:

17 jun 2008 22:13
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ben er ook in 10 minuten, ff lekker rondsnuffelen :cheers:
Eigenlijk altijd al gedaan vanaf mijn jeugd en nog op de fiets :?
Jan Lammers als klein jochie in de Simca's op de slipschool en kwam vaak Rob Slotemaker tegen, vroeger hé :oops:

Welterusten forumleden :roll:

17 jun 2008 23:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende