Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:58

Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hoe graag Porsche je ook wil laten geloven dat het om een emotie gaat, uitendelijk heeft het bedrijf alleen bestaansrecht als ze rendabel draaien. En in deze tijd betekend dat gewoon winst maken net als de bakker, de bouwmarkt etc...

Dat wij er met z'n allen iets heel bijzonders van maken is natuurlijk niks mis mee. Rondom vele automerken zie je dezelfde gepassioneerde mensen.

17 jun 2008 23:00
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Maurice dat klopt helemaal, kijk dit filmpje maar.....

http://www.youtube.com/watch?v=M05I8CRdx1E

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Laatst bijgewerkt door Gert op 17 jun 2008 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jun 2008 23:09
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
:lol:

Ik ben om. De 996 inruilen en ik kan alle auto's van die meeting kopen.

Daarnaast gebruiken ze nog minder benzine ook (hoop ik)

:mrgreen:

17 jun 2008 23:11
Profiel WWW
Bericht 
Je gelooft het niet, maar het bestaat echt! :mrgreen:
Die brandstofkosten zouden best nog wel eens tegen kunnen vallen.
(probeer je nog een beetje aan deze kant te houden)

17 jun 2008 23:15
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
jeroenoop schreef:
Maar porsche is toch geen volume-producent . :?:

Waar er in 1970 bijvoorbeeld maar iets van 7 of 8 duizend werden geproduceerd, lopen er dit jaar meer dan 100,000 van de lopende band.

Maar zelfs Porsche vindt zichzelf geen volumeproducent. Vandaar dat ze momenteel de (emissie/boete) regels in de VS aanvechten. :roll:

18 jun 2008 1:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Wel mooi om te zien hoe ze met die Dacia's poseren, en een soort van drive-by(dan zonder geweren) doen op het laatst.

kraak echt geen mensen af omdat zij toevallig minder overhebben voor een auto, maar voor dat geld kun je heel wat andere tweedehands auto's kopen die er stukken beter uitzien naar mijn mening en waar je ook veel meer 'rijplezier' aan kunt beleven.

Hele meeting doet mij een beetje denken aan een bekend Hollandsch gezegde....wat was het ook alweer...oh ja:

" Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!"

haha, daarmee een tunnelrun doen! Of een rondje nurburgring.Beginnen ze 's ochtend aan een rondje en wie het rondje heeft afgemaakt voor de nacht invalt heeft gewonnen :shock:

18 jun 2008 9:44
Profiel
Veghel
Bericht 
off topic: wel gaaf zo'n meeting .... camping smoking en jesus nikes aan en gaan :lol:

hebben ze ook posters?

iets om met Dacia's, P & F's samen te doen?

18 jun 2008 9:53
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Gaan we dan ook dragracen, net als tegen de Corvettes :?: :mrgreen:

18 jun 2008 10:53
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Moet je jezelf wel eerst even aanmelden op het Daciaforum :idea: :!:

Jammer dat mijn Roemeens zo slecht is :mrgreen:

18 jun 2008 11:34
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
mannen.

Juist in deze topic graag bij het onderwerp blijven...

Is een topic waar mensen graag hun beleving uithalen mbt de 996 motor, positief of negatief....

Dacia gepijpzeik heeft hier totaal niks mee te maken.

John

18 jun 2008 11:51
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ga je gang. :wink:

Afbeelding

18 jun 2008 12:02
Profiel WWW
Bericht 
Sorry voor het filmpje (verkeerde topic) maar wel humor toch...
Was slechts een voorbeeld van passie voor het merk/auto wat bij andere merken dus ook duidelijk aanwezig is.
De betrouwbaarheid van de 996km1 is niet wat we er van hadden verwacht.
De RS Spyder van afgelopen weekend (LeMans) geeft weer hoop voor de toekomst.
Over de vele uitgevallen 911 RSRrren zullen we het dan maar niet hebben.

Dit topic bestaat nu 1 1/2 jaar en ik heb er in die tijd weinig nieuwe geplofte motoren bij zien komen....

18 jun 2008 12:08
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mijn idee ook gast. Sprak vanmorgen nog een gerespecteerd Porsche techneut en die vond het allemaal wel meevallen. Had het zelf een paar maal meegemaakt en dan voornamenlijk de 97 tot 99 modellen, maar op de aantallen die hij in onderhoud had was het een zeer klein aantal.

Weet niet of de beste man bevooroordeeld is of dat het echt zo is maar ik kan me er wat bij voorstellen.

Feit blijft dat hoe vervelend het ook is als het je overkomt, je wel een serieuze aanpak van je dealer cq Porsche verwacht. Op het moment dat je voelt niet serieus genomen te worden komt een financiële tegenvaller natuurlijk extra hard aan.

18 jun 2008 15:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Natuurlijk is het wel zo dat je, wanneer je méér betaalt voor een bepaald produkt, je ook méér verwacht, en ook meer mág verwachten. Bij auto's verwacht je dan o.a. dat hij i.i.g. betrouwbaar is en geen constructiefouten heeft. En dan heb ik het niet over een defekt raammechanisme of een brandstofpomp, want pech kan je altijd hebben. Maar een cruciaal onderdeel als de motor van een auto moet m.i. gewoon goed in elkaar zitten.

En dan is er natuurlijk ook wel een verschil tussen een auto van 10K en 100K. Een Smart staat erom bekend dat de motor maar maximaal 100K-kms meegaat, maar dat is ook een heel andere doelgroep.

Laatst bijgewerkt door turbocruiser op 21 jun 2008 11:13, in totaal 1 keer bewerkt.

20 jun 2008 21:27
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat ontgaat mij totaal. Waarom zou een Smart motor maar 100k mee mogen gaan en als ie dan plof zegt (eh waarschijnlijk pewww :lol: ) moet het geaccepteerd worden en een Porsche waar een 'hochleistungs' motor in zit waarbij bekend is dat de slijtage veel harder gaat dit dan niet geaacepteerd worden. Alleen omdat de auto meer gekost heeft????

Dat is precies de reactie/redenatie die ik bedoelde.

(waarmee ik niet wil zeggen dat een huidige 911 motor bij 100k het loodje mag leggen)

20 jun 2008 23:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
maurice schreef:
Dat ontgaat mij totaal. Waarom zou een Smart motor maar 100k mee mogen gaan en als ie dan plof zegt (eh waarschijnlijk pewww :lol: ) moet het geaccepteerd worden en een Porsche waar een 'hochleistungs' motor in zit waarbij bekend is dat de slijtage veel harder gaat dit dan niet geaacepteerd worden. Alleen omdat de auto meer gekost heeft????

Dat is precies de reactie/redenatie die ik bedoelde.

(waarmee ik niet wil zeggen dat een huidige 911 motor bij 100k het loodje mag leggen)

Voor beiden is het naar mijn mening onacceptabel, maar ik verwacht het niet van een Porsche. Verwachtingen zijn gekoppeld aan imago en prijs. Kortom; het beeld van een gevoelige IMS Lager motor past mijns inziens niet bij het imago van Porsche. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar mag iedereen het zijne of het hare van vinden/ c.q. denken!

@gast: de 996 motor zit natuurlijk prima in elkaar, en het is een fantastische wagen.

21 jun 2008 10:56
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
yo gast ik weet er eentje :shock: die van marcel korn58 dies 2x achterelkaar gegaan :wink: in een korte tijd :cry:

toch zou ik geen nee zeggen tegen een 996 welk model dan ook

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 jun 2008 11:51
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Volgens mij weet je nog geeneens hoe je nee moet zeggen! :lol: :lol: :lol:

21 jun 2008 16:38
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
nee echt niet nee :shock:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 jun 2008 19:26
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
maurice schreef:
Mijn idee ook gast. Sprak vanmorgen nog een gerespecteerd Porsche techneut en die vond het allemaal wel meevallen...

Verkoopt deze man ook Porsches :?: :roll: 8)

Was echt opvallend om te merken hoe men reageerde in het Posche wereldje op Rob's probleem: nog nooit meegemaakt (PON), komt heel weinig voor etc.
Uitzondering was Autofarm in Engeland, maar die hebben dan ook een gemodificeerde motor ontwikkeld, omdat het zo weinig voorkomt 8)
Ook Brian's reactie gelezen, die bij PON de onderdelen verzorgde :?:

21 jun 2008 20:19
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
turbocruiser schreef:
Verwachtingen zijn gekoppeld aan imago en prijs. Kortom; het beeld van een gevoelige IMS Lager motor past mijns inziens niet bij het imago van Porsche.

Daarmee bevestig je alleen maar het stereotype beeld. Iets wat duur is mag niet stuk gaan.
Een gevoelige IMS Lager motor past in geen enkel imago van een fabrikant want het brengt hoe dan ook schade aan de reputatie van een merk. Ik verwacht alleen dat een fabrikant een probleem als dit serieus neemt en zijn klant het gevoel geeft ondanks alles toch te willen helpen.
Daarnaast heeft Porsche door de geschiedenis heen niet gepretendeerd een ijzersterk product te zijn dat nooit stuk gaat. Kijk alleen maar eens terug in de geschiedenis en de problemen die er met de 964 zijn geweest. Procentueel is daar ook enorm veel uitval geweest en ik denk zelfs meer dan met de 996. Verschil was toen alleen dat het in absolute aantallen wat overzichtelijker was en volgens mij redelijk correct is afgehandeld.

Paul van Engelen schreef:
Verkoopt deze man ook Porsches :?: :roll: 8)

Nee deze beste man heeft geen enkele link met het verkopen van Porsche. Zijn bedrijf in Duitsland doet niks anders dan alleen onderhoud en reparatie van Porsche en zelfs de tweedehands markt doet ie niks mee.

Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.
Rob heeft indertijd een heel reëel voorstel gedaan en dan verwacht je ook dat daar met eerlijkheid en open vizier naar wordt gekeken.
Ik weet inmiddels ook dat er graag erg interressant over wordt gedaan.
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
Wat moet ik daar van denken als 'onnozele' gebruiker. :twisted:

Ik denk dat zoals iemand eerder al meldde er bewust wazig over wordt gedaan want een recall zou een enorme schadepost opleveren.

Enfin die van mij heeft weer lekker kilometers mogen vreten vandaag en vooralsnog blijf ik het een moordmachine vinden.

22 jun 2008 1:14
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
maurice schreef:
Zo wisten binnen één garage in Hamburg twee monteurs onafhankelijk van elkaar een tegenstrijdig bericht te melden. De één meldde dat er zeker 50% was teruggeweest binnen 100k en de ander meldde dat hij ze op één hand kon tellen. :shock:
.

Tegenstrijdig :?:
Ze hebben er niet meer dan 10 in onderhoud :wink:

22 jun 2008 2:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
maurice schreef:
Zoals ik al eerder zei vind ik de reactie zoals omschreven vanuit Porsche ook wel laf.

Tja ach. Hoe vervelend ook, maar als je zelf een auto importeert en deze niet bij een officieel Porsche centrum laat onderhouden, kan ik me wel voorstellen dat ze de garantie laten vervallen.

maurice schreef:

Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft? :idea:

22 jun 2008 9:02
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
horn schreef:
Wellicht dat deze garage in Hamburg maximaal 10 klanten met een 996 3.4 motor heeft? :idea:

Scherp, Harald. :wink:

22 jun 2008 10:20
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Scherp overgeschreven, Harald. :wink: :wink:

22 jun 2008 10:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 46  Volgende