|
Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Toch zonde van het geld. SCART = analoog aansluiten via HDMI en je zult pas écht verbaasd zijn over de verbetering .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 jun 2008 9:26 |
|
|
John
Cayenne
|
en toch behoorlijk verschil hoor........zeker van mijn digikastje (kabel) naar de tv......
hdmi heb ik wel op de tv...maar mijn randapparatuur nog niet.....wacht wel ff....ben nu zeer tevreden.
|
10 jun 2008 11:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Verstandig ... Nog wel een tipje: http://www.elektronica-online.nl/
Prima kabels (ook verschillende kwaliteiten) voor wel normale prijzen!
Mocht iemand trouwens een HDMI kabel met een gehoekte connector tegen komen, laat me het even weten, zou zeer welkom zijn!
(edit: zie dat ze ondertussen op de door mij aangeprezen bovenstaande site ook die hoek-connector hebben, dus ik zeg niets meer! )
Laatst bijgewerkt door Pascal op 10 jun 2008 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jun 2008 12:21 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Zo iets misschien ?
HDB Store
|
10 jun 2008 12:37 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik heb inmiddels de Sony 40W4210 gekocht, dezelfde als Devils son
Ik heb nog een vraag over de kabelaansluiting. Als ik kabelsaansluiting via Ziggo wil, kan ik twee installatiepakketten kiezen, ééntje (nr. 2) heeft betrekking op HD televisie, zie hieronder. Nu heeft de Sony W4210 al een ingebouwde HD tuner (begrijp ik van Devils son), maar heb je dan alsnog de HD tuner van Ziggo nodig (nr. 2 hieronder, à 229,95)? De helpdesk van Ziggo kon geen garantie geven dat het werkt, en om HD televisie te ontvangen zou je dan dus alsnog installatiepakket nr. 2 moeten bestellen.
@Devils son, weet jij raad? Heb jij ook Ziggo?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
11 jun 2008 10:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb ziggo/@home.
In beginsel is het startpakket van 29,95 (alleen smartcard voldoende). Alternatief is het pakket van 39,95 met SD decoder. Aangezien je een tweede smartcard kan bestellen zonder extra te betalen is dat m.i. een hele goede deal. Je kan die decoder dan gebruiken bij een tweede t.v.
Ikzelf heb het HD pakket genomen, voor 199,95 (bij Media Markt, want die hadden het pakket toevallig op voorraad, de pakketten zijn lastig te krijgen, zeker het SD pakket). De decoder staat momenteel bij een vriend die graag het EK in HD wil zien... Bij terugkomst gaat deze echter (als ik zit heb om de boel te installeren...) op de HDD recorder, zodat ik wat meer flexibiliteit heb met opnemen en kijken tegelijkertijd.
Maar, en dat is vooral jouw vraag, de W4210 heeft GEEN decoder nodig. Voldoende is de smartcard van Ziggo + alphacrypt insteekkaart (te verkrijgen bij www.cardwriter.nl).
De alphacrypt kost ook wel 110 euro, maar je hebt dan wel extra bediengemak.
|
11 jun 2008 12:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, tweede smartcard zonder extra te betalen, goeie tip, kan ik boven ook eens kijken of ik daar digitale TV kan knutselen
|
12 jun 2008 23:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Net gisteren ontdekt: met het overgaan van @home naar Ziggo is dit de eerste prijsverhoging: extra smartcards zijn niet meer gratis (10 euro per jaar, overkomelijk) EN je moet voor extra services dubbel betalen (wat ik een beetje belachelijk vind).
|
13 jun 2008 9:22 |
|
|
John
Cayenne
|
bij de makro zo'n setje kopen.....plm 69 euri ook de afstandbediening werkt dan mee.
kan je je decoder (video ook) delen op een andere TV...
Geloof me ut werkt........beetje schuiven voor ontvangst.....
John
(niet zelf maar heb het goed werkend gezien).
|
13 jun 2008 11:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Werkt niet, decoder zit in de TV .... Maar komt goed
|
14 jun 2008 19:13 |
|
|
erwin996
M140i
|
De Sony 40W4210 staat inmiddels bij mij thuis. Ik wacht nog op de Ziggo aansluiting voor digitale televisie en HD pakket. Kan drie weken duren begrijp ik
Ik doe het dus nu met analoge TV signalen en heb nog nooit in mijn leven zo'n belabberd slecht televisiebeeld gezien. De TV staat dan in de "smart" beeldmodus. In deze smart modus waren sommige voetbalspelers vanavond slechts wat wazige vlekjes. En bij een speelfilm lijkt het bij hoofdbewegingen van de acteur in een "donkere" scene alsof hij een pruik op heeft die verschuift. Moet ik het er maar op houden dat analoge televisiesignalen totaal niet samengaan met een moderne 40 inch LCD televisie? Welke verbetering kan ik verwachten met digitale televisie?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
18 jun 2008 1:41 |
|
|
Devils son
|
Goed beeld en als het om voetbal gaat (in HD dus) prachtig beeld.
Maarre... hadden ze bij de BCC geen ziggo-pakket liggen?
|
18 jun 2008 8:24 |
|
|
John
Cayenne
|
Hoe is je beeld met een DVDtje ????
|
18 jun 2008 10:50 |
|
|
erwin996
M140i
|
Nee, daar heb ik wel om gevraagd. Maar een abonnement kon niet ter plaatse geregeld worden.
|
18 jun 2008 10:58 |
|
|
erwin996
M140i
|
DVD heb ik niet. Heb ik ook nooit gehad en gaat er waarschijnlijk ook niet komen
|
18 jun 2008 11:00 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, ik zou het kunnen plaatsen in "Internet & media" of in het EK-topic ..... maar het gaat eigenlijk over mooi beeld in HD
www.beautifulperformance.com
..... en hoort dus thuis in dit topic. Toch?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 jun 2008 15:25 |
|
|
John
Cayenne
|
leuk filmpje Eric....
Kan in vele topics staan, maar hier zitten de liefhebbers
|
18 jun 2008 15:36 |
|
|
John
Cayenne
|
hebbie nog Betamax
zonder dollen.....dus puur voor TV gebruik......ff wachten dus op Ziggo
|
18 jun 2008 15:40 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
Haha, dit is inderdaad wel een redelijk uniek reclame filmpje
|
18 jun 2008 15:48 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik heb inmiddels een Samsung HD-ontvanger van Ziggo ontvangen. Kost me 200 euro. En wat lees ik op de doos? "Maak van uw HD Ready TV een Full HD" of iets dergelijks Maar mijn Sony 40W4210 ís al een Full HD TV... Er staat op de Samsung doos ook dat deze HD Tuner geschikt is voor 1080i beelden. Kan ik mijn Sony televisie dan wel ten volle benutten? Is immers geschikt voor 1080p. Of maakt het allemaal niet veel uit?
Op wikipedia las ik nog dit:
Moet ik hier nog wat mee? Moet ik mijn Samsung HD-ontvanger weer inleveren voor een andere, meer geavanceerde die ook 1080p beelden doorgeeft?
|
26 jun 2008 10:58 |
|
|
Devils son
|
Maak je geen zorgen. Er wordt helemaal geen 1080p uitgezonden, omdat dat veel te veel bandbreedte kost.
Met 720p en 1080i ziet het beeld er prachtig uit. Geniet ervan.
(natuurlijk is 1080p nog wat scherper, daarvoor heb je blu-ray)
|
26 jun 2008 17:30 |
|
|
erwin996
M140i
|
Dank voor de geruststelling Devils son! Ik heb nu alles geinstalleerd. Inderdaad een prima beeld! Alleen heb ik nog geen geluid bij HDTV van Discovery, moet ik nog even uitvinden
|
27 jun 2008 2:32 |
|
|
RG996
N-H
|
Nou ik heb me ook in de plasma hype gestort!
Ik heb momenteel in m'n appartement een Philips 27" LCD die al iets van 6 jaar z'n best heeft gedaan (niets mis mee, gaat nu naar de kamer)
Met de aankoop van m'n nieuwe woning wou ik wel iets anders. Ik heb dus gekozen voor een 50" Plasma van Philips voorzien van Ambilight.(kijk afstand 6mtr)
Ik heb een voorzetwand gemaakt en de Philips weggewerkt in een koof, deze zal dus verlicht worden door de tv.
verder is mijn audio van Harman Kardon, zuilen van B&W en de surround set van Kef.
ben momenteel druk bezig met de verbouwing en wou jullie deze mijlpaal (voor mij dan) niet onthouden.
Foto's zijn niet al te best maar zullen spoedig volgen als alles er staat.
|
18 aug 2008 15:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
'n Mooie combinatie hoor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 aug 2008 15:40 |
|
|
RG996
N-H
|
thx het heeft me erg veel voorbereiding gekost om tot dit resultaat te komen dus ik ben er wel een beetje trots op.
|
18 aug 2008 15:43 |
|
|