Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
dan zou ik zelf een 2 jaar oude auto importeren.
audi a3 of a4, bmw 3 touring, alfa 159 wagon (hoewel, 6 jaar in rijden  ), vw golf gti.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jun 2008 7:16 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Niemand hier die auto's nieuw koopt dus ?
Weegt een paar K voordeel en een hoop gedoe af tegen het plezier van een splinternieuwe auto?
Aangezien ik vrij lang met een auto rijd was dat voor mij de reden om naar nieuw te kijken.
|
19 jun 2008 7:44 |
|
 |
porscheware
|
Overigens de reden waarom ik vooral naar een Golf kijk is vanwege de historie. Net als mijn 911 en Kever is de Golf een "classic" geworden en heeft zich al tientallen jaren bewezen.
Andere merken zijn ongetwijfeld ook betrouwbaar maar zoek niet echt iets speciaals maar gewoon iets leuks en betrouwbaars.
|
19 jun 2008 8:54 |
|
 |
Graaf
NB
|
waarom voorwielaandrijving kopen als je voor hetzelfde budget een achterwiel aangedreven auto kan kopen....
|
19 jun 2008 9:30 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Heb met mijn kilometrage (85k/jaar) om de 2 jaar een nieuwe auto maar zou als ik privé moest kopen niet zo snel een nieuwe kopen, Het nieuwe is er letterlijk bij het wegrijden al vanaf en bij een mooie 2e-hands heb je ook in het begin het gevoel van een "andere" auto.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
19 jun 2008 9:32 |
|
 |
porscheware
|
|
19 jun 2008 9:36 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
1-serie 
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
19 jun 2008 9:42 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Welke auto voor dagelijks gebruik ?
Hoeveel Km per jaar ben je van plan te gaan rijden
Wat voor functionaliteit dient de auto te hebben, behalve het van A naar B rijden
Persoonlijk zou ik nooit 'n nieuwe auto kopen - er is zo verschrikkelijk veel keuze op de tweedehandsmarkt, zelfs als je niet wilt gaan importeren 
|
19 jun 2008 9:47 |
|
 |
Graaf
NB
|
juist
heb vorige week een aantal proefritjes gedaan met een deel van de auto's van je lijstje (diesel dan wel) en de 120(coupe) reed toch wel erg lekker en speels vergeleken met de rest, maar ik schrok wel van de prijs met een paar extraatjes (even duur als mijn vorige 3 serie notabene!)...
|
19 jun 2008 10:12 |
|
 |
porscheware
|
Hmm, ja dat prijskaartje he.
Olaf, ik rijd er ca. 15.000 per jaar mee. We gaan niet met de auto op vakantie en het is echt voor A naar B. Toch wil ik geen (saaie) Mazda meer maar net ietsje meer.
|
19 jun 2008 10:15 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Boxster S 
|
19 jun 2008 10:45 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Jawel, ik. Als je een paar jaar of langer in een auto rijdt, vind ik een nieuwe auto vele malen fijner. Anders weet je nooit wie er in heeft gereden. Zo vind ik ook het kopen van een gebruikte Porsche van 10 of 12 jaar oud voor zo'n 50% van de nieuwprijs (993 4S) echt waanzin  Het kopen van een gebruikte auto zou ik wel overwegen als het gaat om een gebruikte Phaeton of A8 W12. Ik heb eens een één jaar oude Phaeton W12 gezien met 20.000km op de teller voor EUR 100,000. Nieuwprijs was EUR 200,000. Kijk, dán gaat het om serieuze bedragen. Maar een paar duizend euro korting voor een gebruikte Golf, A3, Alfa 159 etc? Niet de moeite...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
19 jun 2008 10:46 |
|
 |
Graaf
NB
|
 gaat om de verhouding tot het nieuwbedrag lijkt me en de afschrijving in het eerste jaar is echt significant en niet een paar duizend euro (tenzij de aanschafprijs een paar duizend euro was misschien  )
|
19 jun 2008 10:54 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Ik tip de Volkswagen Touran met een zuinige 1400 TSI-motor.
Mits je stiekum toch voor een Diesel gaat,tip ik de Volkswagen Golf Blue-motion......... 
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
19 jun 2008 12:01 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Als je een auto vier of vijf jaar houdt, dan smeer je de extra afschrijving van het eerste jaar uit over de gehele vier of vijf jaar. Dan valt het allemaal wel mee. Uiteindelijk is het een budgetkwestie en het afwegen van prioriteiten bij het besteden van je inkomen. De vraag is: heb je het ervoor over om voor zeg maar 80 of 100 euro méér per maand in je eigen splinternieuwe auto te rijden in plaats van in een gebruikte (ik veronderstel een nieuwprijs van ongeveer EUR 50.000). Ik beantwoord die vraag zeker bevestigend. Maar zoals gezegd, als ik een limousine van één jaar oud kan kopen voor de helft van de nieuwprijs en daarmee €100k uitspaar, dan kies ik in beginsel ook voor een gebruikte auto
Eigenlijk raar dat veel mensen volautomatisch voor een gebruikte auto kiezen en niet voor gebruikt meubilair (stoelen/banken/tafels). Want bij dergelijke zaken zijn de afschrijvingen in het eerste jaar relatief veel extremer 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
19 jun 2008 12:10 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Heel raar. Gemiddelde bankstel kan ook zo tientallen mille kosten.
_________________________________________ Tjolk.
|
19 jun 2008 12:28 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Ja, maar op een gebruikt bankstel zie je ook veel meer de slijtage. Bij een auto is dat toch minder in mijn optiek.
De focus ST is een leuke auto, maar ik zou kiezen voor de nieuwe Mondeo. Vooral de CC uitvoering lijkt me erg mooi worden.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
19 jun 2008 13:06 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Heb een antal jaar met de Leon 2 liter TDI gereden in stylance uitvoering, heerlijke racewagen. Je wilt gezien je 15000 per jaar natuurlijk alleen benzine....
Dus benzine leonnetje met veel toeters en bellen moet voor dat geld geen probleem zijn.... (beurten kosten ook nog eens weinig..)
Anders zou ik zeggen een BMW 3 touring ofzo met de kop eraf.....
Succes!
|
19 jun 2008 17:48 |
|
 |
zuugnap
|
Nwe doos? zonde knikkers .... laat andere hete aardappeleter de 1e 10k eraf peuteren  dan heb ik gekozen voor de BMW1 wel de 135 dan he met 300 HP 
|
19 jun 2008 17:57 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
bmw is voor vertegenwoordigers.
_________________________________________ oud is beter
|
19 jun 2008 18:03 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Alles is afhankelijk wat je er mee doet in KM per jaar. En of je wilt kopen of leasen etc.
Zakelijk heb ik 4 jaar geleden een 320d touring gekocht met 90.000 op de klok en 2 jaar garantie van BMW. Heerlijke auto nog steeds. het is dat er inmiddels al een tijdje een nieuw model uit is anders zou ik me niet zo belegen voelen inmiddels. Maar ik zou nu weer hetzelfde doen, ware het niet dat de beamer het lekker lang volhoud. Houd ik het komende jaar nog ff de centjes in de zak. Hoewel ik vorige week heb staan kijken bij een 530d in de juiste uitvoering, 2 jaar jonger en de helft aan km's + garantie. Maar heb hem laten staan, vind de 5 toch iets te groot. Voel ik me helemaal zo oud 
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
19 jun 2008 18:04 |
|
 |
porscheware
|
Ja dat heb ik nou ook bij een 5-serie. Doe ik wel als ik groot ben 
|
19 jun 2008 18:07 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
mmm dat rijdt zo lekkahhh!
als je er inderdaad zeker van bent dat je er minimaal 4 of 5 jaar (op  ) in rijdt, lekker voor een nieuwe gaan!
helemaal zoals jij het wil... kleur, opties alles lekker zelf uitkiezen!
helemaal top, is ook wat waard hoor.
'kep de Golf gekiest... 
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
19 jun 2008 18:07 |
|
 |
horn
PF #57
|
als je nieuw wilt rijdt je nieuw. als ik zie dat onze jeep maar 35K km's heeft gedraaid in 2,5 jaar en als ik zie hoe nieuw hij eruit ziet is dat voor mij echt wel een afschrijving van 18 mille waard. Die een ander dus heeft gedaan. Maar ik begrijp ook wel dat je een nieuwe wilt rijden. Maar het nieuwe is er bij mij bij auto's altijd wel erg snel af.... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jun 2008 18:13 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Ik heb zojuist gestemd op de 1.
Ik rij nu bijna 2 jaar dagelijks een 1 met een M-pakket. (zwart/zwart). Bevalt geweldig en ziet er leuk uit. Tevens veel rijplezier (met TC uit  )
Sta nu op het punt om een nieuwe (leaser) uit te zoeken en zal omwille van ruimte hoogstwaarschijnlijk voor een A4 Avant kiezen. Wederom een (nog iets dikkere) 1 en nu in het wit gonst ook door mijn gedachten.
Suc6!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
19 jun 2008 19:30 |
|
|