Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 16:24

Antwoord op onderwerp  [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Welke auto voor dagelijks gebruik ? 

Welke auto is favoriet ?
Volkswagen Golf GT/GTI 22%  22%  [ 26 ]
BMW 1-serie 31%  31%  [ 37 ]
Mercedes B serie 4%  4%  [ 5 ]
Ford Focus 5%  5%  [ 6 ]
Mazda 6 3%  3%  [ 4 ]
Ford Mondeo 8%  8%  [ 10 ]
Seat Leon 12%  12%  [ 14 ]
Audi A3 Sportback 14%  14%  [ 16 ]
Totaal aantal stemmen : 118

Welke auto voor dagelijks gebruik ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Hallo Porscheware,
heerlijk he, het luxeprobleem van een auo kiezen! Ken het helemaal. Wij zijn zojuist gezwicht voor een XC60 (T6), kopen we dan wel op de zaak dus da's even wat gemakkelijker praten bij de dealer 8) . Ik kan me helemaal voorstellen dat je voor nieuw kiest, dat is ook een stuk gevoel, zker naast je sportieve occasion :wink: . Gezien je budget en je wens tussen de regels door zou ik eens denken aan de Golf GTI edition 30 (230 pk), waar je dan overigens geen geld overhoudt voor extra's. Wil je wel dergelijke extra's, dan is de 1.4TSI zeker een mooie optie (tot 170 pk in de GT!). Een alternatief biedt hier ook Volvo (ben naast Porsche-idolaat ook Volvo-fan), denk aan de C30 met bijvoorbeeld 2.0 motor (145 pk) of 2.0D (stemt niet overeen met je kilometrage, maar ik vind al vele jaren dat dat een enigszins relatief begrip is, als de diesel je meer zou aanspreken). V50 (zie ook voorstel gast) ook goed alternatief (rijden wij ook hier thuis), maar heb het idee dat dit voor jou al iets te bezadigd is? Denk tenslotte ook eens buiten gebaande paden, bijvoorbeeld een Honda Civic V-Tec met 198 pk, die je m.n. koopt als het futuristische uiterlijk je aanspreekt en je aangetrokken wordt door de hoogtoerige machine (tot 8.000 rpm!).
Succes met de keuze, kijk vooral veel rond, want dat is ook genieten!

19 jun 2008 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
ASW schreef:
.......Wederom een (nog iets dikkere) 1 en nu in het wit gonst ook door mijn gedachten. :)

Uitleg overbodig:
Afbeelding

Maar om toch even te doen: Heb de afgelopen jaren vele Seat's gereden, de "oude" versie was briljant, vooral met het sportonderstel, heerlijke auto om in te rijden. Verveolgens het nieuwe (huidige) model gereden in BusinessLine (de Stylance zegmaar), waardeloos onderstel, auto hangt in bochten, vond hem niet fijn. Ik rij nu een dik half jaar in deze 1, en moet zeggen, heb nog nooit zo lang genoten van een "nieuwe" auto. Elke dag is een feestje in de wagen, en hij BLIJFT nieuw voor mij ;)

(terzijde, ik vind de bumpers van het M-pakket niet mooi, alle andere dingen wel, stoelen, onderstel, dat soort dingen).... Enige kanttekening, het M-onderstel is af en toe toch wel ietsje te hard. Maar kan ook aan de banden liggen, dat terzijde!

20 jun 2008 10:34
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Als het om een Golf GTI tov een 116/118i gaat met aankleding: de GTI, zonder twijfel.

De 1 wordt pas leuk als je deze EN leuk aan kleedt EN wat vermogen geeft om ook wat met het onderstel te doen. Toevallig vandaag van AVIS een 116i meegekregen en die is echt traag. Zeg maar tot 1800 tpm hetzelfde als de 120d van mijn vrouw, maar daarboven gaat de turbo bij de 120d blazen en blijft de 116i langzaamaan doen. Dat vond ik niet heel veel anders bij de 120i, overigens...

De Golf GTI vind ik een erg prettige auto, zeker met DSG bak. Aangezien mijn moeder er een heeft rij ik er af en toe in, dus ik kan het aardig vergelijken met een 1.

Mijn keuze zou de GTI zijn (standaard al meer aangekleed, maar ik zou zeker een voloptie nemen met de kop eraf), tenzij je voor een 130i zou willen gaan.

Als je het vermogen niet zo belangrijk vindt: aan de 1 heb je een goede auto, maar zorg ook bij de 1 voor aankleding (wederom: liever een aangeklede met de kop eraf, dan een nieuwe die enigszins kaal is).

20 jun 2008 12:45
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volkswagen, dan blijf je toch een beetje in de familie. :wink:

20 jun 2008 15:26
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
Als je het vermogen niet zo belangrijk vindt: aan de 1 heb je een goede auto, maar zorg ook bij de 1 voor aankleding (wederom: liever een aangeklede met de kop eraf, dan een nieuwe die enigszins kaal is).

Hmmm, met de benzine versies eigenlijk geen ervaring, maar kan me wel vinden in je verhaal. Jouw vriendin heeft de "oude" 120d (163pk) toch? Ik rij een normale 118d, 136pk, moet zeggen dat het me nooit ècht tegenvalt wat ie doet.

Qua aankleding ben ik zeker met je eens, je kunt een leuk Fordje kwijt aan opties en accessoires, en dan doe je nog niet eens heel erg gek!

20 jun 2008 16:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik zou zeggen ga eens een proefritje in de Ford Focus ST maken.
Ik ben er zeer tevreden over, goede wegligging,
sportief rijgedrag , en met een beetje chiptuning (270 PK)is het helemaal leuk :twisted: :twisted: Succes met je keuze!

Eveline

20 jun 2008 16:57
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik zou, behalve voor een gebruikte S4, anders zeker voor de Audi A3 gaan. Superkarretje! 8)

20 jun 2008 17:35
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
Jouw vriendin heeft de "oude" 120d (163pk) toch?

Inmiddels vrouw, maar inderdaad: de 163 pk versie.

Citaat:
Qua aankleding ben ik zeker met je eens, je kunt een leuk Fordje kwijt aan opties en accessoires, en dan doe je nog niet eens heel erg gek!

Precies. Alleen al het navigatiesysteem hakt er fiks in (maar is natuurlijk een aanrader), net als leer, High Executive... Ik meen dat we voor de gein erin waren geslaagd om de autoprijs te verdubbelen met accesoires. 8)

20 jun 2008 18:11
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
P911TS schreef:
Ik zou zeggen ga eens een proefritje in de Ford Focus ST maken.
Ik ben er zeer tevreden over, goede wegligging,
sportief rijgedrag , en met een beetje chiptuning (270 PK)is het helemaal leuk :twisted: :twisted:

:thumleft: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

20 jun 2008 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Mijn vriendin rijdt ook in een 1 serie (nw model 118i - 143pk - automaat -10k opties). Ik vind de 1 heel goed rijden. Komt meer dan prima mee in het verkeer. Is natuurlijk geen kanon, maar naar mijn mening wel heel wat leuker dan een Golf GTI. En... in ieder geval de aandrijving op de goede wielen.

Evt. zou je nog een Alfa 147 kunnen overwegen. Heb je een zeer luxe en hou je geld over. Als je een coupe wilt zou je een GT kunnen nemen.

20 jun 2008 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Als we toch VW blijven overwegen: de nieuwe Scirocco is ook al bijna gearriveerd :idea: .

20 jun 2008 22:16
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
paSCal schreef:
Enige kanttekening, het M-onderstel is af en toe toch wel ietsje te hard. Maar kan ook aan de banden liggen, dat terzijde!

Het M-onderstel is vrij hard maar de fun die het geeft is niet te evenaren. Korte bochten kan je met een 1 echt heel snel nemen. Echt ongekend, laatste een demo gezien in Duitsland van een 1 met M-onderstel tegen een 997 C2 en in de lange bochten kan de 1 het niet winnen maar de korte bochtjes zoals je in de stad bv veel hebt gaat het met gemak met de 997 mee. Wel spectaculair om te zien. Snap nu waarom die gasten in die 1 cup zo enthousiast zijn :wink:

Overigens als je voor een 1 zou kiezen moet je wel voor modeljaar 2007/2008 of jonger kiezen. Daarin ligt de motor namenlijk achter de vooras waardoor ze een exacte 50/50 balans hebben gecreëerd en dat is in de wegligging echt te merken.

20 jun 2008 23:28
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
een hele dikke nieuwe fiat 500 8) kan ook

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

20 jun 2008 23:33
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
sportwagon schreef:
Mijn vriendin rijdt ook in een 1 serie (nw model 118i - 143pk - automaat -10k opties). Ik vind de 1 heel goed rijden. Komt meer dan prima mee in het verkeer. Is natuurlijk geen kanon, maar naar mijn mening wel heel wat leuker dan een Golf GTI. En... in ieder geval de aandrijving op de goede wielen.

Heb je wel eens in die GTI gereden? Want die geeft absoluut niet minder rijplezier dan een 118i (naar mijn nooit bescheiden mening)...

(in alle eerlijkheid: de GTI waar ik dan geregeld in rijd is wel voorzien van aangepast onderstel)

21 jun 2008 9:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Bericht 
Hmmm als dagelijkse auto heb ik mijn Boxster.
Met mooi weer wel een dilemma, want pak ik de motor of de cabrio...vervelend :D

Als ik er iets bij moest nemen zou ik ook voor een Focus ST gaan, ik heb ooit een poosje een 1 serie gehad toen mijn BMW stuk was en dat ding rijdt prima hoor, maar mist emotie en looks. Heb ook proefgereden in de ST en die maakt een heerlijk geluid boven de 3500 toeren (net als de Boxster boven de 4000 :twisted: )

Maar goed ik hoef er geen auto bij want mijn Boxstertje heeft ook een hardtoppie dus ook des winters heb ik een fijne sport coupe.

Laatst bijgewerkt door Sid Vicious op 21 jun 2008 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jun 2008 10:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
(naar mijn nooit bescheiden mening)

Hahaha :wink: Als arrogantie terecht is, heet het zelfkennis...

21 jun 2008 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Devils son schreef:

Heb je wel eens in die GTI gereden?

Gelukkig niet. :wink:

21 jun 2008 11:39
Profiel
M140i
Bericht 
Devils son schreef:
Heb je wel eens in die GTI gereden? Want die geeft absoluut niet minder rijplezier dan een 118i (naar mijn nooit bescheiden mening)...

(in alle eerlijkheid: de GTI waar ik dan geregeld in rijd is wel voorzien van aangepast onderstel)

Kijk, daar ga je al. Zonder aangepast onderstel biedt de GTI minder rijplezier dan een 118i :lol:

21 jun 2008 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Iets minder plezier in een GTi mag toch ook wel t.o.v. van een 1-serie?
Is een heel ander prijskaartje en ben er wel achter dat het eigenlijk geen vergelijking meer is maar meer een "hoeveel wil ik uitgeven" verhaal.

24 jun 2008 8:26
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Tja, de 1-serie mist eigenlijk de 125i in de "normale" variant... Is in de coupe variant "ietsje" duurder dan de Golf GTI, maar ik weet niet hoe het met het uitrustingsniveau van beiden zit. Weet dat een 118d standaard KAAL is, en kan me voorstellen dat een Golf GTI Edition 30 redelijk compleet in elkaar zal zitten, maar zet ze eens serieus naast elkaar als het daarom gaat.

Ter vergelijk, ik heb gekeken naar een BMW 118d en een Seat Leon 2.0TDI Sport-Up. Met gelijke volle uitrusting was de Leon zelfs een paar honderd euro duurder dan de BMW! Raar maar waar ;)

24 jun 2008 20:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
De GTI DSG komt in 4-deurs versie op 33.500. De BMW 118i met M-pakket op 34.000.
Tot nu toe geen groot verschil in prijs. De GTi is nu wel met DSG automaat en verder zoals ik hem wil hebben. Bij de BMW is -het M-pakket volgens mij alleen wat sportieve uiterlijke veranderingen maar verandert er in het interieur niet veel en blijft kaal. Bij de BMW zal dus nog wel iets bij moeten om 'm compleet te maken. Ook blijft het verschil in vermogen/prestaties wel erg groot.
Ben nu ook wel benieuwd wat er aan kortingen te behalen is zonder inruil. Volgens de consumentenbond moet 10% haalbaar zijn.

24 jun 2008 23:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Zonder Runflat banden is dat M-onderstel prima te doen. 120D vind ik ook wel een aanrader; indien budgetmatig verstandig.
Ik rij al een paar jaar BMW, steeds met M-onderstel; en als ik dan eens in een "normale" stap is het een groot verschil. (mijn ervaring met E36/E46 3-serie).
Tweedehands 130i/330i is ook zeer de moeite waard; fijne motor, ik zit sinds aanschaf op 9,5 liter/100 km.(E46 330i Touring, 1495 KG :roll: )

25 jun 2008 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Ga voor de Golf GTI!

Heb zelf de 996 tiptronic als daily driver verkocht, een schitterende handgeschakelde 993S als (lust) object voor buiten de files gekocht (einde afschrijving), en een GTI met alle toeters en bellen voor een bescheiden leaseprijs en bijtelling genomen.

Nu alleen nog zo'n sticker voor de Golf kopen; "My other car is a P......"

25 jun 2008 19:04
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
.. olo :lol:

25 jun 2008 19:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
...roletensloep... :mrgreen:

58GT schreef:
een GTI met alle toeters en bellen voor een bescheiden leaseprijs en bijtelling

Het is dat ik weet dat jij helemaal niet zo bent, maar dit zou toch aardig niet-van-deze-wereld kunnen klinken... :? :wink:

25 jun 2008 19:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 262 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende