Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:32

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Dilema: 993 eruit - Cayman erin? Graag jullie mening 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Ik heb ook al met de Cayman S proefgereden (zelfs met ceramic brakes) en is in 1 woord "fantastisch".
Echt een superauto.

29 maart 2008 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Ik zou voor de Boxster gaan. Deze is vergelijkbaar met de Cayman. Het zonnetje schijnt nu, dus je kan nu al openrijden. Laat die BMW staan, want je leeft maar 1 x. De Fiscus is nu echt aan het jagen op de zogenaamde alleen voor werk te gebruiken leasebak. Jij loopt hier wel een risico, waarbij ze tot 5 jaar terug het geld terug vorderen. Ik heb het zelf ook meer dan 10 jaar gedaan, maar ben er inmiddels mee gestopt. :wink:

29 maart 2008 10:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
barolo schreef:
Ik heb het zelf ook meer dan 10 jaar gedaan, maar ben er inmiddels mee gestopt. :wink:

Misschien kan Koos dit even aan zijn collega's van de belastingdienst doorgeven. :mrgreen:

29 maart 2008 11:44
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Cayman
Leiden
Bericht 
Cayman doen! :D

29 maart 2008 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
horn schreef:
ga maar eens rijden - lawaai valt erg mee.

Inderdaad v.w.b. Boxster.

Ik vind het motorlawaai in een Cayman juist irritant, vooral dat gezoem in de lage toeren, omdat de motor vrijwel in hetzelfde compartiment ligt als waar je zit. Doe mij maar de Boxster.

V.w.b. hardtop op een Boxster: de kappen van Porsche kunnen tegen een stootje (zijn daar ook voor ontwikkeld!) en een hardtop is helemaal niet broodnodig, vooral niet als je een gevoerde softtop hebt. Ik heb niks te klagen met m'n softtop in de winter (dagelijks vervoermiddel), niet qua kou, tocht, lekkage en ook niet qua lawaai van rijwind etc.

En een softtop met plastic achterruitje (vouwen) vindt het waarschijnlijk helemaal niet zo prettig om van oktober t/m maart opgevouwen te liggen. Er zal maar een béétje vocht ergens zijn blijven zitten bij het neerklappen...

Heb je wel meteen genoeg champignons voor een pizza funghi. :lol:

29 maart 2008 13:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wel twee :cheesy: :cheesy: :cheesy:

29 maart 2008 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
djtommi schreef:
horn schreef:

Ik vind het motorlawaai in een Cayman juist irritant, vooral dat gezoem in de lage toeren, omdat de motor vrijwel in hetzelfde compartiment ligt als waar je zit. Doe mij maar de Boxster.

V.w.b. hardtop op een Boxster: de kappen van Porsche kunnen tegen een stootje (zijn daar ook voor ontwikkeld!) en een hardtop is helemaal niet broodnodig, vooral niet als je een gevoerde softtop hebt. Ik heb niks te klagen met m'n softtop in de winter (dagelijks vervoermiddel), niet qua kou, tocht, lekkage en ook niet qua lawaai van rijwind etc.

En een softtop met plastic achterruitje (vouwen) vindt het waarschijnlijk helemaal niet zo prettig om van oktober t/m maart opgevouwen te liggen. Er zal maar een béétje vocht ergens zijn blijven zitten bij het neerklappen...

Heb je wel meteen genoeg champignons voor een pizza funghi. :lol:

Voor je de hardtop plaatst moet de kap schoon en droog zijn. Als je dan de kap opendoet en ervoor zorg dat ze netjes geplooid is komt ze in het voorjaar weer in dezelfde staat tevoorschijn, zonder champignons !!!

Oh en dat lawaai in de Cayman was me niet opgevallen; dus het zal niet gestoord hebben.

29 maart 2008 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
djtommi schreef:
horn schreef:

Geen gezoem bij mij, juist muziek in oren..... :lol:
Binnen 2-3 weken zit het supersprint uitlaatsysteem eronder, nog meer muziek in de oren... 8) :lol:

29 maart 2008 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Hoi Sportwagon,

ken het gevoel, zelf ook al vaker over nagedacht (rij zelf een saaie V70, sinds begin dit jaar overigens ook zonder bijtelling, en ik zie het als uitdaging me hier keurig aan te houden!). Maar bij mij spelen dan toch de praktische zaken mee: moet je wel eens meerdere bijrijders meenemen, producten meenemen (demo o.i.d.), paar dagen naar het buitenland (dus koffer e.d. mee), lange trajecten rijden met huilend slecht weer (lees: modder, pekel, niet schoon te krijgen ruiten etc.), jakkeren omdat je bijna te laat komt voor een afspraak. Ben op gezette tijden dan weer erg blij met die comfortabele auto-v-d-zaak, die altijd start, ook bij nat weer 100% veilig is (subjectieve beleving), heel comfortabel rijdt, en het niet erg vind als ik 'm soms als oud vuil behandel omdat ik heel andere zaken aan m'n hoofd heb :wink: .
Ik heb zelf vooralsnog tot de conclusie gekomen, dat ik weliswaar maar 1x leef, maar het Porscherijden ook alleen dan wil doen als ik er bewust voor de volle honderd procent van kan genieten!
Veel wijsheid toegewenst :wink: .

29 maart 2008 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
HV - er valt zeker wat te zeggen voor jouw visie. Ik ben er nog niet uit. Overigens heb ik ook nog een BMW 1 serie (waar mijn vriendin dagelijk mee rijdt). Een "familieauto" ("the first five door two seater" - JC) is er dus ook.

29 maart 2008 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
optie 4 wat je ook kan doen, heb ik zelf nog over zitten denken, nog een auto erbij niet zo'n dure dieseltje evt cabrio, bv Golf D cabrio, en dan een beetje afwisselen met de Cayman drukt je gemiddelde jaarkilometer met de Cayman, dus verdient zichzelf terug door lagere afschrijving, bespaart je de leaseauto met bijhorende administratie meer flexibel, je hebt tenslotte nu ook 3 auto's en die leaser betaal je ook via de achterdeur, en als je op een dag dat je de Cayman wil pakken krijg je ook (een minimale)vergoeding voor de Caymanmaar kun je hem op een depressieve ijzelachtige dag laten staan

29 maart 2008 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Keuze is gemaakt: de 993 blijft. :D 8) :!:
Daarnaast is de 325iA coupe met een flinke lading opties inmiddels besteld. Levering al over zo'n 6 weken. :P

20 jun 2008 20:51
Profiel
Bericht 
hmm 325i das een halve cayman ;) veel rijplezier met je coupe'

20 jun 2008 21:26
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
De reactie van Carrera4S is veelzeggend. Als je echt je hart zult blijven volgen zodra je de Porsche zakelijk gaat rijden, zal het pijn doen die auto veel KM's te laten maken, er krassen op te zien komen, de auto te behandelen als 'oud vuil' op die momenten dat je even geen zin hebt om volop te genieten van je heerlijke Porsche (want die klant/relatie was zo irritant, je hebt nu even iets heel anders aan je hoofd o.i.d.).
Ik heb zelf ook al vaak over vergelijkbare opties nagedacht. Het probleem naar mijn idee is, dat wij het allemaal terug trachten te brengen tot calculatorische waarheden, maar dat de praktijk gewoon anders is. Op sommige momenten (ik spreek voor mezelf!) is het gewoon handig dat je wat meer kofferruimte hebt, op sommige momenten (file, zware regenval, een slecht gesprek) heb je even helemaal geen zin om intens van je auto te genieten, maar moet het ding op dat moment gewoon op de achtergrond presteren, op sommige momenten ben je toch wel erg blij dat je zo'n acceptabel compromis aan de straatkant hebt geparkeerd (als de klant je even uitzwaait, of als je door haast toch aar op de daartoe bestemde bezoekersplaatsen parkeert-pal voor de hoofdingang uiteraard). Ik denk dat het sublieme genieten van je Porsche versterkt wordt, zeker als je veel KMs maakt, door veelvuldig ook te rijden met een zeer comfortabele maar midner exotische auto; juist dan is en blijft het instappen in je Porsche een moment waar je heel bewust van geniet. Beetje typisch Nederlands (compromis-minded) verhaal wellicht, excuus daarvoor, ik ben het net als JPB alleen daarom al met alle anderen zeker ook helemaal eens (:twisted:), maar betwijfel of het kiezen voor 1 auto voor alle omstandigheden werkelijk tegemoet zal komen aan je hartewens.

20 jun 2008 21:57
Profiel
Bericht 
2de Cayman die schijnt heel goed te sturen :)
een leuke porsche vind ik 8)

21 jun 2008 15:06
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Scenario tig:
- 993 houden of inruilen op een Cayman(S)/Boxster(S)/you name it what for "fun" auto.
- leaseauto zonder bijtelling binnen leasebudget houden en/of gaan voor een hybride (14%) met bijtelling

Voordelen:
- Bulk kms blijven goedkoop
- Fun kms blijven FUN

Hoe goed de auto ook is (Cayman(S)). Iedere daily-driver went. Ik ga met de scooter naar het werk, krijg m'n leasebudget bruto bij m'n salaris en krijg voor alle gereden kms 19ct van dat budget netto. We rijden bulk/prive met de 206gti van m'n vrouw en iedere keer dat ik in de BoxsterS stap is het een echt feest. Zoals die "eerste" keer. Precies zoals het moet zijn.

Ik heb ooit "noodgedwongen" 3maanden de BoxsterS als daily driver moeten gebruiken. Vreselijke periode. Was panisch om 'em ergens te parkeren en met een deukje/kras/etc. terug te vinden. 's avonds ga je niet meer even voor de "fun" rijden als je al 2+ uur die dag in de file met die auto hebt gestaan. Het was niet meer "bijzonder" om in de BoxsterS te rijden, dat deed ik tenslotte elke dag !

Mark.

21 jun 2008 15:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
volgens mij zijn er door de MODs hier 2 draadjes door elkaar heen gemixt van 2 mensen die met deze overweging (Porsche als daily driver of een vaak oudere Porsche naast een gewone woon-werk auto) speelden? Geeft niet hoor, maar mijn reactie hierboven leek ineens zo raar getimed, Sportwagon is er in dit (samengestelde) draadje al lang uit. Blijft natuurlijk een boeiend vraagstuk (of: luxeprobleem 8) ) waar denk ik wel vaker mensen flink over piekeren.

22 jun 2008 10:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wij kunnen geen twee draadjes mixen. afsplitsen, verplaatsen (als heel topic), sluiten en verwijderen. Niet samenvoegen helaas. Je hebt dus echt zelf zo onsamenhangend gereageerd :cheesy:

22 jun 2008 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look
(belgie)
Bericht 
alvin01 schreef:
senario 1! houden die 993! Beste 911 ooit! :wink:

vind ik ook, een 993 doe je niet weg voor een cayman .

22 jun 2008 13:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als ik de achterbank niet zou gebruiken zou ik dat toch zeker wel doen.

22 jun 2008 13:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993 cabrio
Bericht 
Herkenbaar "probleem", Sportswagon. Heb zelf het roer onlangs radicaal omgegooid: mijn zakelijk gereden BMW 330 cabrio verkocht en in privé een 993 cabrio uit 1996 gekocht waar ik overal -dus ook zakelijk- mee naar toe rijd. Klanten vinden dat geen enkel bezwaar (integendeel) maar kan me wel voorstellen dat dat enigszins branche-afhankelijk is. Bovendien is het natuurlijk erg Nederlands om bedenkelijk te gaan kijken als iemand in een mooie 993 komt aanrijden. Ze zijn gemaakt om te gebruiken en -wat mij betreft- niet om als juffershondjes een paar keer per jaar onder hun hoes vandaan te komen om onder "ideale" weersomstandigheden een klein stukje te gaan toeren. Een 993 moet rijden en niet stilstaan. In ieder geval mooi dat je hem hebt gehouden.

22 jun 2008 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Traveller69 schreef:

Ik zou de 993 houden. Cayman vind ik een mooie auto, maar de 911 in al zijn vormen blijf ik mooier vinden.

Sluit ik me graag bij aan...

22 jun 2008 20:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Maar is wel zo als je alleen maar de porsche hebt dat het heel snel went.(zelfs als je alleen maar carrera GT rijdt)

23 jun 2008 16:59
Profiel
Bericht 
Als je weet hoe je van het leven moet genieten, went zelfs een Porsche niet. :wink:

Mijn mening: de 993 houden.

23 jun 2008 19:54
PorscheForum Rookie
Bericht 
mijn visie:

de 993 is de laatste 911 met karakter.

kies je voor de cayman, heb je een enorm knappe, moderne sportwagen maar hij mist, en dat is volledig mijn persoonlijke visie, de uitstraling en de geschiedenis die je bij een 993 wel volledig terug vindt.

een niet-porsche fan/kenner, zal u volgens mij steeds de cayman aanraden wegens moderner, veiliger,...

een porsche fan/kenner met respect voor de geschiedenis van zijn favoriet automerk zal eerder neigen naar de 993.

moeilijke keuze, dat staat vast :P

23 jun 2008 20:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende