Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 13:27

Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Benzine prijs. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Voor de kust van België zijn ze nu bezig met de bouw van een windmolenpark, en inderdaad de groenen hebben dit zeer lang proberen van tegen te houden met het argument landschapsvervuiling :roll:

Naargelang waar ze staan, vind ik het zelfs nog mooie kunstwerken.

http://www.c-power.be/applet_mernu_nl/index01_nl.htm

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

17 jun 2008 9:36
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Er zijn al legio windmolenparken (in zee) ... denk dat je ze op 28 km uit de kust niet ziet staan - berhalve als je op 'n verhoginkje staat :idea:

17 jun 2008 10:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
EriC4C schreef:
Rob 944 schreef:
Mijn tip:
Woon je niet meer dan 30 minuten of 15 km rijden van je werk ?
Probeer het dan met een electrische scooter.
Lees er meer over op www.ecomovement.nl

Afbeelding ;) :lol:

Juist Eric !
Ik neem aan dat 'ie van jou is (afgaande op de Porsche op de achtergrond).En bevalt 'ie ?

Groetjes Rob.
......die heeft pech !!

17 jun 2008 12:12
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Rob 944 schreef:
Ik neem aan dat 'ie van jou is (afgaande op de Porsche op de achtergrond).En bevalt 'ie ?

Dat heb je goed aangenomen ;).
Tja, hij doet precies waar hij voor is bedoeld: hij brengt je zuinig en zonder inspanning op de plaats van bestemming. Om de 60-80 km even een paar uur aan het stopcontact in de garage :P . Alleen het starten van het alternatieve vervoermiddel kost al bijna meer dan een "volle tank" van de scooter :P . Inge rijdt er me veel plezier woon-/werkverkeer mee als het niet te nat en/of te koud is. Wel oppassen overigens, want niemand hoor je aankomen :lol: .
Zelf zit ik er zelden op, want het is en blijft een snorscooter en dus schiet het niet op vind ik :? .

17 jun 2008 17:43
Profiel
Bericht 
Hopelijk gaan alle acties wat opleveren:

http://www.planet.nl/planet/show/id=629 ... /sc=d412d1

19 jun 2008 11:22
Moderator
PF #18
Bericht 
gast schreef:
..... de eigenaren krijgen vanzelf wel een probleem als de boel kapot gaat en ze onderdelen nodig hebben
spullen voor je scootertje nodig? www.scootparts.com

Een dag niet gelachen....

Afbeelding

;)

19 jun 2008 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
gast schreef:
aangepast

Droooooog :mrgreen: :lol:

19 jun 2008 12:07
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
@EriC4C - ROFL

@gast - Ja ja... tot er vraag naar komt. dan ga je het gewoon verkopen. Je zou wel gek zijn om dat niet te doen als verstandig ondernemer... :wink:

19 jun 2008 12:14
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Je bedoelt van die scooters van 1200e die er na een half jaar mee ophouden en waar geen onderdeel voor te krijgen is?

20 jun 2008 9:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
en deze dan :?:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/ ... klassieker

zo zou ik er wel eentje willen (maar dan een mooier model, een 914 :wink: )

20 jun 2008 10:18
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
gast schreef:
Er is 1 lichtpuntje; na een aantal maanden staat die (china/elektra) troep bij het grofvuil en koopt de klant alsnog een zuinig en betrouwbaar 4 taktje.

Iedereen weer blij :D

"Tuurlijk schat". Slaap zacht en vergeet vooral niet te sparen. 8)

Als je je kop in het zand steekt, sta je met je reet omhoog... en dan kan je erop wachten dat je flink genaaid wordt. Afbeelding

20 jun 2008 10:38
Profiel
Bericht 
Of als fietsenrek gebruikt. :mrgreen:

20 jun 2008 10:44
Moderator
PF #18
Bericht 
..... of als stalling voor electrische scooters. :lol::^::lol:

20 jun 2008 10:51
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
:mrgreen:

20 jun 2008 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Die scooters van Ecomovement komen van I/O,een Oostenrijkse firma die onder de vlag van Steyr/Puch werkt.
Een bromscooter met een redelijke actieradius kost nogal al wat.
Bijna 2500 euro.......... :shock:

Een 4-taktscooter loopt 1 op 55,en voor mij betekent dat dat ik nog altijd 40 euro per maand aan benzine kwijt ben.Nu is dat 70 euro per maand aan Diesel.Voor dat verschil "kruip" ik niet op de scooter.
Maar zo'n electroscooter kost niets aan benzine,dus maximaal voordeel.Maar dan moet 'ie 200 % betrouwbaar zijn..........
Dan kan het Dieseltje eruit,en voor die paar km's die je dan maakt,een "leuke" auto........... :D

Misschien een overweging nu de km-heffing voor 99,9 % doorgaat,en motoren en scooters uitgezonderd zijn......... :idea:
......die heeft pech !!

20 jun 2008 12:09
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Rob 944 schreef:
Die scooters van Ecomovement komen van I/O,een Oostenrijkse firma die onder de vlag van Steyr/Puch werkt.

Echt waar :?: :wink: :lol:

Over de betrouwbaarheid van de scooter kan ik na ± 700km in ± 3 maanden natuurlijk nog niet oordelen, maar tot nu toe is het starten ehhh sleutel omdraaien :lol: & wegwezen en heeft hij nog geen enkel mankement vertoond. Als je er tegen kunt om met 20-25km/u niets te zitten doen dan is het een prima alternatief vervoermiddel. Zelf trap ik liever met die snelheid.

20 jun 2008 12:32
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
gast schreef:
Wil je 25 en electrisch, koop dan op Marktplaats voor 500.- euro een 2e hands Spartamet :idea: Techniek is fatsoenlijk, onderdelen zijn leverbaar en de fietsenmaker op de hoek kan (en WIL) er aan werken. My 2c.

Tja, voor een groenteboer zijn appels en peren ook allebei fruit. :|

OK, een poging tot een serieuze, inhoudelijke discussie met jou :? . Het valt te proberen:

gast schreef:
Rob, tel bij de km kostprijs een set accu's per jaar. Of eigenlijk, schrijf hem in 2 jaar helemaal af. Reken dan eens uit of een "klassiek" scooterje nog steeds duurder is.

Waarop baseer je dit :?:

20 jun 2008 14:03
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
EriC4C schreef:
OK, een poging tot een serieuze, inhoudelijke discussie met jou :? . Het valt te proberen:

gast als reactie schreef:
Kijk dat is het nou met jou. Jij wilt alleen maar zeiken en zeuren. Triest gedrag.

:silent:

gast schreef:
(die chinees waar jij je dame op laat tuffen kost inkoop 350.- dollar MAX., een set goede accus kosten hetzelfde of meer)

Bovendien gaat er in 2 jaar zoveel aan stuk dat je blij mag zijn met een gereedschapkist en een paar rechter handen. Anders ben je de pineut.

Ach, doorgaans reageer ik niet op jouw domme berichten, maar met deze geef je wel weer eens aan (...) dat je niet kunt lezen; zodat het weer vermakelijk wordt om te lezen. 8)

Tot zover deze poging wat mij betreft.

20 jun 2008 14:46
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Heej marcel verkoopt je ook een toeter voor op de scooter??
En zo ja, waarom wil ik het weten... het ging hier toch over dure brandstof.

Die verhitte discussies hier, word er bijna nerveus van. Zonde van de energie.

20 jun 2008 15:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Gert schreef:
... het ging hier toch over dure brandstof.

Alternatieve vervoermiddelen en/of alternatieve aandrijvingen met bijbehorende betrouwbaarheid/levensduur lijkt me als afgeleide daarvan een logisch vervolg en dus 100% on topic. :?

20 jun 2008 15:30
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Dat uiteraard wel, maar de discussie daarna. :lol: :cry: :lol:
Whatever.. het is jullie feestje!

20 jun 2008 15:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
spullen voor je scootertje nodig? www.scootparts.com ( niet voor electro troep)

8) 8) 8)

20 jun 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik meende opgevangen te hebben dat de accijns toch gewoon verhoogd zou worden? Zo ja, dan is dat een klein dompertje voor de aankomende Porsche 3.0 TDI Cayenne..
Las net in Autovisie (beetje simplistisch artikel overigens, dat wel) dat 'de Diesel in Europa zijn langste tijd heeft gehad'. Effecten o.b.v. huidige prijsontwikkeling voorspellen is wellicht wat voorbarig, maar ik denk eveneens dat de Diesel t.o.v. Benzine gaat teruglopen. Wi jhebben onze volgende Volvo alvast in benzine-uitvoering besteld om de prijsopdrijving van diesel (gevolg van sterk toegenomen vraag 8) ) binnen onze mogelijkheden tegen te gaan.

20 jun 2008 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
www.benzineofdiesel.nl

Diesel ten dode opgeschreven

20 jun 2008 22:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Op basis van de literprijs misschien maar qua motorische ontwikkeling valt er in diesel nog heel wat te winnen en is er meer vermogen uit een diesel te persen per liter diesel dan een benzinemotor.

Wederom de overheid die de diesel door accijnzen de nek om draait

20 jun 2008 23:19
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende