Auteur |
Bericht |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Ik heb ook al met de Cayman S proefgereden (zelfs met ceramic brakes) en is in 1 woord "fantastisch".
Echt een superauto.
|
29 maart 2008 10:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou voor de Boxster gaan. Deze is vergelijkbaar met de Cayman. Het zonnetje schijnt nu, dus je kan nu al openrijden. Laat die BMW staan, want je leeft maar 1 x. De Fiscus is nu echt aan het jagen op de zogenaamde alleen voor werk te gebruiken leasebak. Jij loopt hier wel een risico, waarbij ze tot 5 jaar terug het geld terug vorderen. Ik heb het zelf ook meer dan 10 jaar gedaan, maar ben er inmiddels mee gestopt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
29 maart 2008 10:24 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Misschien kan Koos dit even aan zijn collega's van de belastingdienst doorgeven.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 maart 2008 11:44 |
|
|
The Fox
CaymanLeiden
|
Cayman doen!
|
29 maart 2008 12:05 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
Inderdaad v.w.b. Boxster.
Ik vind het motorlawaai in een Cayman juist irritant, vooral dat gezoem in de lage toeren, omdat de motor vrijwel in hetzelfde compartiment ligt als waar je zit. Doe mij maar de Boxster.
V.w.b. hardtop op een Boxster: de kappen van Porsche kunnen tegen een stootje (zijn daar ook voor ontwikkeld!) en een hardtop is helemaal niet broodnodig, vooral niet als je een gevoerde softtop hebt. Ik heb niks te klagen met m'n softtop in de winter (dagelijks vervoermiddel), niet qua kou, tocht, lekkage en ook niet qua lawaai van rijwind etc.
En een softtop met plastic achterruitje (vouwen) vindt het waarschijnlijk helemaal niet zo prettig om van oktober t/m maart opgevouwen te liggen. Er zal maar een béétje vocht ergens zijn blijven zitten bij het neerklappen...
Heb je wel meteen genoeg champignons voor een pizza funghi.
|
29 maart 2008 13:53 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 maart 2008 13:56 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Voor je de hardtop plaatst moet de kap schoon en droog zijn. Als je dan de kap opendoet en ervoor zorg dat ze netjes geplooid is komt ze in het voorjaar weer in dezelfde staat tevoorschijn, zonder champignons !!!
Oh en dat lawaai in de Cayman was me niet opgevallen; dus het zal niet gestoord hebben.
|
29 maart 2008 20:01 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Geen gezoem bij mij, juist muziek in oren.....
Binnen 2-3 weken zit het supersprint uitlaatsysteem eronder, nog meer muziek in de oren...
|
29 maart 2008 20:26 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Hoi Sportwagon,
ken het gevoel, zelf ook al vaker over nagedacht (rij zelf een saaie V70, sinds begin dit jaar overigens ook zonder bijtelling, en ik zie het als uitdaging me hier keurig aan te houden!). Maar bij mij spelen dan toch de praktische zaken mee: moet je wel eens meerdere bijrijders meenemen, producten meenemen (demo o.i.d.), paar dagen naar het buitenland (dus koffer e.d. mee), lange trajecten rijden met huilend slecht weer (lees: modder, pekel, niet schoon te krijgen ruiten etc.), jakkeren omdat je bijna te laat komt voor een afspraak. Ben op gezette tijden dan weer erg blij met die comfortabele auto-v-d-zaak, die altijd start, ook bij nat weer 100% veilig is (subjectieve beleving), heel comfortabel rijdt, en het niet erg vind als ik 'm soms als oud vuil behandel omdat ik heel andere zaken aan m'n hoofd heb .
Ik heb zelf vooralsnog tot de conclusie gekomen, dat ik weliswaar maar 1x leef, maar het Porscherijden ook alleen dan wil doen als ik er bewust voor de volle honderd procent van kan genieten!
Veel wijsheid toegewenst .
|
29 maart 2008 20:26 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
HV - er valt zeker wat te zeggen voor jouw visie. Ik ben er nog niet uit. Overigens heb ik ook nog een BMW 1 serie (waar mijn vriendin dagelijk mee rijdt). Een "familieauto" ("the first five door two seater" - JC) is er dus ook.
|
29 maart 2008 21:37 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
optie 4 wat je ook kan doen, heb ik zelf nog over zitten denken, nog een auto erbij niet zo'n dure dieseltje evt cabrio, bv Golf D cabrio, en dan een beetje afwisselen met de Cayman drukt je gemiddelde jaarkilometer met de Cayman, dus verdient zichzelf terug door lagere afschrijving, bespaart je de leaseauto met bijhorende administratie meer flexibel, je hebt tenslotte nu ook 3 auto's en die leaser betaal je ook via de achterdeur, en als je op een dag dat je de Cayman wil pakken krijg je ook (een minimale)vergoeding voor de Caymanmaar kun je hem op een depressieve ijzelachtige dag laten staan
|
29 maart 2008 22:51 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
|
20 jun 2008 20:51 |
|
|
zuugnap
|
hmm 325i das een halve cayman veel rijplezier met je coupe'
|
20 jun 2008 21:26 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
De reactie van Carrera4S is veelzeggend. Als je echt je hart zult blijven volgen zodra je de Porsche zakelijk gaat rijden, zal het pijn doen die auto veel KM's te laten maken, er krassen op te zien komen, de auto te behandelen als 'oud vuil' op die momenten dat je even geen zin hebt om volop te genieten van je heerlijke Porsche (want die klant/relatie was zo irritant, je hebt nu even iets heel anders aan je hoofd o.i.d.).
Ik heb zelf ook al vaak over vergelijkbare opties nagedacht. Het probleem naar mijn idee is, dat wij het allemaal terug trachten te brengen tot calculatorische waarheden, maar dat de praktijk gewoon anders is. Op sommige momenten (ik spreek voor mezelf!) is het gewoon handig dat je wat meer kofferruimte hebt, op sommige momenten (file, zware regenval, een slecht gesprek) heb je even helemaal geen zin om intens van je auto te genieten, maar moet het ding op dat moment gewoon op de achtergrond presteren, op sommige momenten ben je toch wel erg blij dat je zo'n acceptabel compromis aan de straatkant hebt geparkeerd (als de klant je even uitzwaait, of als je door haast toch aar op de daartoe bestemde bezoekersplaatsen parkeert-pal voor de hoofdingang uiteraard). Ik denk dat het sublieme genieten van je Porsche versterkt wordt, zeker als je veel KMs maakt, door veelvuldig ook te rijden met een zeer comfortabele maar midner exotische auto; juist dan is en blijft het instappen in je Porsche een moment waar je heel bewust van geniet. Beetje typisch Nederlands (compromis-minded) verhaal wellicht, excuus daarvoor, ik ben het net als JPB alleen daarom al met alle anderen zeker ook helemaal eens (:twisted:), maar betwijfel of het kiezen voor 1 auto voor alle omstandigheden werkelijk tegemoet zal komen aan je hartewens.
|
20 jun 2008 21:57 |
|
|
Melvin19
|
2de Cayman die schijnt heel goed te sturen
een leuke porsche vind ik
|
21 jun 2008 15:06 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Scenario tig:
- 993 houden of inruilen op een Cayman(S)/Boxster(S)/you name it what for "fun" auto.
- leaseauto zonder bijtelling binnen leasebudget houden en/of gaan voor een hybride (14%) met bijtelling
Voordelen:
- Bulk kms blijven goedkoop
- Fun kms blijven FUN
Hoe goed de auto ook is (Cayman(S)). Iedere daily-driver went. Ik ga met de scooter naar het werk, krijg m'n leasebudget bruto bij m'n salaris en krijg voor alle gereden kms 19ct van dat budget netto. We rijden bulk/prive met de 206gti van m'n vrouw en iedere keer dat ik in de BoxsterS stap is het een echt feest. Zoals die "eerste" keer. Precies zoals het moet zijn.
Ik heb ooit "noodgedwongen" 3maanden de BoxsterS als daily driver moeten gebruiken. Vreselijke periode. Was panisch om 'em ergens te parkeren en met een deukje/kras/etc. terug te vinden. 's avonds ga je niet meer even voor de "fun" rijden als je al 2+ uur die dag in de file met die auto hebt gestaan. Het was niet meer "bijzonder" om in de BoxsterS te rijden, dat deed ik tenslotte elke dag !
Mark.
|
21 jun 2008 15:17 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
volgens mij zijn er door de MODs hier 2 draadjes door elkaar heen gemixt van 2 mensen die met deze overweging (Porsche als daily driver of een vaak oudere Porsche naast een gewone woon-werk auto) speelden? Geeft niet hoor, maar mijn reactie hierboven leek ineens zo raar getimed, Sportwagon is er in dit (samengestelde) draadje al lang uit. Blijft natuurlijk een boeiend vraagstuk (of: luxeprobleem ) waar denk ik wel vaker mensen flink over piekeren.
|
22 jun 2008 10:20 |
|
|
horn
PF #57
|
wij kunnen geen twee draadjes mixen. afsplitsen, verplaatsen (als heel topic), sluiten en verwijderen. Niet samenvoegen helaas. Je hebt dus echt zelf zo onsamenhangend gereageerd
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2008 12:27 |
|
|
danny porsche nr5
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look(belgie)
|
vind ik ook, een 993 doe je niet weg voor een cayman .
|
22 jun 2008 13:12 |
|
|
horn
PF #57
|
als ik de achterbank niet zou gebruiken zou ik dat toch zeker wel doen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2008 13:47 |
|
|
Tikmans
993 cabrio
|
Herkenbaar "probleem", Sportswagon. Heb zelf het roer onlangs radicaal omgegooid: mijn zakelijk gereden BMW 330 cabrio verkocht en in privé een 993 cabrio uit 1996 gekocht waar ik overal -dus ook zakelijk- mee naar toe rijd. Klanten vinden dat geen enkel bezwaar (integendeel) maar kan me wel voorstellen dat dat enigszins branche-afhankelijk is. Bovendien is het natuurlijk erg Nederlands om bedenkelijk te gaan kijken als iemand in een mooie 993 komt aanrijden. Ze zijn gemaakt om te gebruiken en -wat mij betreft- niet om als juffershondjes een paar keer per jaar onder hun hoes vandaan te komen om onder "ideale" weersomstandigheden een klein stukje te gaan toeren. Een 993 moet rijden en niet stilstaan. In ieder geval mooi dat je hem hebt gehouden.
|
22 jun 2008 14:31 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Sluit ik me graag bij aan...
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
22 jun 2008 20:47 |
|
|
993turbopeter
|
Maar is wel zo als je alleen maar de porsche hebt dat het heel snel went.(zelfs als je alleen maar carrera GT rijdt)
|
23 jun 2008 16:59 |
|
|
Lydia
|
Als je weet hoe je van het leven moet genieten, went zelfs een Porsche niet.
Mijn mening: de 993 houden.
|
23 jun 2008 19:54 |
|
|
spikey
|
mijn visie:
de 993 is de laatste 911 met karakter.
kies je voor de cayman, heb je een enorm knappe, moderne sportwagen maar hij mist, en dat is volledig mijn persoonlijke visie, de uitstraling en de geschiedenis die je bij een 993 wel volledig terug vindt.
een niet-porsche fan/kenner, zal u volgens mij steeds de cayman aanraden wegens moderner, veiliger,...
een porsche fan/kenner met respect voor de geschiedenis van zijn favoriet automerk zal eerder neigen naar de 993.
moeilijke keuze, dat staat vast
|
23 jun 2008 20:03 |
|
|