Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:34



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Goirle
Bericht Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie
Mijn 964 C2 ('90-'91) zit een keer tegen een motorrevisie aan.
Wat zijn de (on)mogelijkheden om de motor op te krikken naar een RS versie?

Marc


24 jun 2008 10:45
Profiel
Bericht 
klinkt leuk maar wat heb je aan meer vermogen als de rest niet up to date is, lekker orgineel laten en revisie toepassen, levert je het meeste op , mja je rechtervoet wil satisfaction he .... 8)


24 jun 2008 10:56
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Waar merk je het aan i.v.m. revisie :?:
Neem aan olieverbruik en wat lekkage's.
Heeft een RS 260 pk :?: , dacht het wel en dat is 10 pk meer en dat merk je nauwelijks.
Hij zal wel wat meer toeren kunnen en mogen draaien.

Suc-6
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


24 jun 2008 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk. :wink:


24 jun 2008 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en een licht vliegwiel erin, sperretje eronder, supersprint uitlaat
_________________________________________
Got coffee?


24 jun 2008 11:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
RS-R schreef:
Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk. :wink:


Ja dat schiet op :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


24 jun 2008 11:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie
marc964 schreef:
Wat zijn de (on)mogelijkheden om de motor op te krikken naar een RS versie?

Tja, wat versta je daaronder?
Als het blok toch open gaat dan zijn er natuurlijk diverse (on)mogelijkheden om er ook iets "leuks" mee te doen. Ik zou die eens gaan bespreken met een Porsche-specialist (bijvoorbeeld Renntech klikkerdeklik ;) ) rekeninghoudend met jouw wensen & budget.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


24 jun 2008 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik sluit me aan bij eric,

Er zijn verschillende mogelijk heden op meer vermogen te krijgen, afhangkelijk van je budget.

1200pk964

robert
_________________________________________
remmen is angst


24 jun 2008 11:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
molen934 schreef:
RS-R schreef:
Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk. :wink:


Ja dat schiet op :drive:


zou ik ook doen...'k overweeg het op de mijne ook maar ik wacht het moment van revisie af

het is blijkbaar moeilijk om met de 3.6 naar veel meer dan 360Nm - 300pk te gaan (100Nm/l) zonder al te grote aanpassigen...naar verluidt kan de 3.8 in combinatie met andere nokkenassen wel makkelijk 390-400Nm geven...pk's komen dan op 330 en je stresst de motor niet bijzonder. Denk dat je beter je geld in een 3.8 steekt en het meteen goed aanpakt :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


24 jun 2008 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Die 10PK komt toch alleen door ander motormanagement?

Ik zou inderdaad eerder gaan voor 3.8 + blueprinten + hittedraad etc. Dan moet je wel op een dikke 300 uitkomen!


24 jun 2008 14:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel
_________________________________________
Respekt für die Eltern


24 jun 2008 14:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Ik vraag mij oprecht af waarom je daar nu geld voor zou willen uitgeven?
Het blijft toch gewoon GEEN RS? Natuurlijk iedereen zijn meug....
etc. etc., maar toch!
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


24 jun 2008 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Jan A. (993 4S) schreef:
Ik vraag mij oprecht af waarom je daar nu geld voor zou willen uitgeven?
Het blijft toch gewoon GEEN RS? Natuurlijk iedereen zijn meug....
etc. etc., maar toch!


Kan je standpunt wel begrijpen, want dat geld krijg je nooit meer terug :oops:
Maar aan de andere kant je bezit wel een 911 met een beest van een motor daarin :idea:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


24 jun 2008 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
MichM3 schreef:
kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel

als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...
_________________________________________
Got coffee?


24 jun 2008 14:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Marco schreef:
MichM3 schreef:
kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel

als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...


uiteraard
_________________________________________
Respekt für die Eltern


24 jun 2008 15:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...


... dan is het 'n koopje :wink:

:@: MichM3 :arrow: ... ik zou 'n separate gebruikte 3.6 kopen & die om laten bouwen naar 3.8 .... en het originele blok als 3.6 bij de auto houden :idea:


24 jun 2008 15:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
in zijn geval wel, maar bij een "gewone" 964 zou ik dat weer niet doen maar dat is mijn mening.

robert
_________________________________________
remmen is angst


24 jun 2008 15:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Olaf => damn you're right!! :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


24 jun 2008 15:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
'n goede 3.8 is los ook 'n hoop pegels waard :arrow: IMO meer dan het toe zal voegen aan de waarde van je RS :idea:

Erwin heeft wat driepuntachten en vierpuntnullen gebouwd - denk dat hij je 'n goede prijsindicatie kan geven :idea:


24 jun 2008 15:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
4.0 wil ik niet...het moet een beetje in 't "origineel kader" blijven.

=> je kan ook gewoon een losse 3.8 tweedehands kopen :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


24 jun 2008 15:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
MichM3 schreef:
.. een losse 3.8 tweedehands kopen ...


... met het risico dat je die op (korte) termijn (alsnog) kan laten reviseren :idea:


24 jun 2008 16:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
RS motor was balanced, blueprinted and gasflowed, net zoals de 3.2 carrera Clubsport.

Veel engelse RS-en hebben een MOTEC upgrade om met de 3.6 naar 300 pk te komen.

Hot Film, AMD chip, katalysator bypass, remap, G-pipe en grotere throttle bodies en je komt op ongeveer 305 pk. Doe een google search voor AMD en ook Wayne Schofield in de US doet magic voor de 964.

Citaat:
I'm selling a MOTEC M600 off of my 964 RS Clubsport already mapped, initially with a Bob watson map then subsequently re-tweeked by Richard butler (TrackActive) formerly of WRC Suburu works team to 315 BHP (I've got the Dyno read outs) my car was running a Standard engine and Injectors (Upgrade to Bosch 803 Injectors and I guesstimate we would have run 320-325BHP)


The "mapping" van die chip is cruciaal, en het gebeurd best met een rolling road dat op DIN 70002 status is gecalibreerd (doe ook voor- en na- metingen op dezelfde RR) en door iemand die een bespoke programming kan doen voor je individuele motor.

En dan hebben we nog niet gesproken van de ophanging, de remmen, lichtgewicht componenten enz enz.


HTH,



Bert


24 jun 2008 18:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Bertroex schreef:
.. lichtgewicht componenten enz enz.


Vliegwiel, ramen, kofferdeksel, wielen .... :wink:


24 jun 2008 18:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht 
Sta voor zelfde gedachte,alleen dan zonder de wil dat het een RS setup moet worden en een nodige revisie.

Mijn plannen: andere luchtfilter, andere uitlaat, andere chip(s/ Hamka's i.p.v. Paprika!), overbodige bekleding eruit, lichte stoeltjes erin. andere veren andere dempers(staat hier veel info over) en je hebt al hele andere auto(denk ik.. :shock: )
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


24 jun 2008 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
In de mijne zit gelukkig een RS motor en daar doe ik niks verder niks mee. Ik heb in het verleden een aantal gechipte RS motoren gezien, gehoord en gereden. Het worden vaak erg onrustige motoren die veel afslaan bij lage toerentallen en stationair staan te 'zingen' om te blijven lopen...


24 jun 2008 22:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.