Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ook leuk
_________________________________________ Got coffee?
|
11 jun 2008 14:52 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Wat is dat?
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
11 jun 2008 15:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
11 jun 2008 15:04 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Zéér indrukwekkend!!!! Denk dat de Mosler nu Koenigsegg als knapste wagen voor me ontroond heeft
|
11 jun 2008 17:21 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
|
11 jun 2008 19:00 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mercedes-Benz SL Pagoda 280SL
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 jun 2008 16:10 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
16 jun 2008 20:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ferrari 250 GT Lusso:
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
20 jun 2008 15:47 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Hmmm
Daklijn 911 en voorkant Shelby Cobra.......
Wel mooi
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
20 jun 2008 18:58 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Leuk gedaan, alle auto's in de stripverhalen van Kuifje
Klik op de link en daarna het op een prentje van de auto en je ziet het echte exemplaar.
http://dardel.info/tintin/tout.html
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
20 jun 2008 20:35 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Wat zijn die oude auto's toch mooi om naar te kijken
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
20 jun 2008 20:42 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Leuke link, MetalGreen911SC.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 jun 2008 10:12 |
|
|
Sid Vicious
Boxster
|
Klassiekertje
|
21 jun 2008 10:47 |
|
|
horn
PF #57
|
idd. maar mooi... ach ja, is kwestie van smaak.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jun 2008 10:49 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kdacht al kuiffie zal toch wel in een porsche hebben gereden 356a
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 jun 2008 11:56 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
|
21 jun 2008 13:21 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
mooi spul man
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 jun 2008 13:35 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Een vriend van me vroeg eens te gaan kijken naar een ongewone SC. Ik kwam aan in een Welsh deurpke, bij een cottage naast een kanaal, waar de 78-jarige eigenaar me leidde naar een schuur...
http://s91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/?action=view¤t=PICT5852.flv
...
....
..........
Bleek dus een Ruf SCR te zijn
Ik schreef op Impactbumpers.com toen een summary:
| | | | Citaat: In 1978 Ruf presented the 911 SCR, a more powerful normally aspirated 911. While the porsche factory throttled output of the 911 SC to 180 BHP for marketing reasons, Ruf offered a 3.2 litre engine developing 217 bhp. Combined with weight optimised equipment, the RUF SCR achieved performance levels comparable to the 930 turbo. At the front, the 911 is SCR carried a large RUF front spoiler, with its integrated oil cooler and round brake-cooling ducts.
The need to reduce fuel consumption along with stricter emission laws had become one of the automotive industry´s most urgent issues in the 1970s. To adapt to these new standards, Porsche reduced its normally aspirated 3.0 litre flat six to 180 hp. Apart from the expensive Turbo, this opened a gap in the model range as customers who desired more power now had to go for the comfortable 928.
Consequently, the 911 SCR conversion´s centerpiece is the SC engine enlarged to 3,185 cm³ with a peak power of 215 bhp at 6,000 rpm. The RUF five-speed manual transmission contributes to significantly improved fuel efficiency. Along with better tractability, the SCR´s road performance nearly matches the Turbo and perfectly closes the gap Porsche left open for political reasons.
Introduced in 1978, the 911 SCR, together with the RUF Turbo 3.3, completed Ruf´s model range of optimized conversions of both the Carrera and Turbo.
Some figures: displacement: 3185 cc bore x stroke: 98 x 70.4 Engine output 217 hp @ 5700 rpm Max torque: 280 nm/ 207 lb ft @ 4100 rpm Bosch k-jetronic 5 speed gearbox, drive ratio 3.875, 80 % LSD, 1110kg kerb weight power/weight ratio 6.94 kw/kg or 5.12 kg/hp Fuel 98 RON super unleaded Acceleration 0-100 km/h 5.7 sec (0-62 mph) 0-200 km/h 23.7 sec (0-124,5 mph) Max speed 255 km/h or 158 mph
Purchase price 65000DM in 1978 ( a new 928 Auto would cost 60707 DM, a 911 SC coupe 41850 DM a 1978 targa 44790 DM a 911 turbo 3.3 would cost 79900 DM)
| | | | |
was ook leuk!
Bert
|
21 jun 2008 13:42 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Blijft mooi.... (die bandjes, wat een jetsers )
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
24 jun 2008 18:38 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 jun 2008 23:36 |
|
|
Lydia
|
|
26 jun 2008 23:49 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
my ultimate luxery dream drive
nespresso what else
blijft dikvetkoele auto vind ik
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 jun 2008 23:50 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
De princess van "Bel air"
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
26 jun 2008 23:51 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja meegereden achterin toch bij je ouders
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 jun 2008 23:53 |
|
|
Lydia
|
Nee, die auto was van mij. Héérlijk. Moet je een keer gedaan hebben in je leven!
Zoop trouwens als een gek, 1:4 als je rustig reed. Was een 5 liter volgens mij en een 8 cilinder!
|
26 jun 2008 23:59 |
|
|