Auteur |
Bericht |
marc964
Goirle
|
Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie
Mijn 964 C2 ('90-'91) zit een keer tegen een motorrevisie aan.
Wat zijn de (on)mogelijkheden om de motor op te krikken naar een RS versie?
Marc
|
24 jun 2008 10:45 |
|
|
zuugnap
|
klinkt leuk maar wat heb je aan meer vermogen als de rest niet up to date is, lekker orgineel laten en revisie toepassen, levert je het meeste op , mja je rechtervoet wil satisfaction he ....
|
24 jun 2008 10:56 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Waar merk je het aan i.v.m. revisie
Neem aan olieverbruik en wat lekkage's.
Heeft een RS 260 pk , dacht het wel en dat is 10 pk meer en dat merk je nauwelijks.
Hij zal wel wat meer toeren kunnen en mogen draaien.
Suc-6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jun 2008 11:06 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk.
|
24 jun 2008 11:12 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en een licht vliegwiel erin, sperretje eronder, supersprint uitlaat
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jun 2008 11:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ja dat schiet op
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jun 2008 11:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie
Tja, wat versta je daaronder?
Als het blok toch open gaat dan zijn er natuurlijk diverse (on)mogelijkheden om er ook iets "leuks" mee te doen. Ik zou die eens gaan bespreken met een Porsche-specialist (bijvoorbeeld Renntech klikkerdeklik ) rekeninghoudend met jouw wensen & budget.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2008 11:18 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik sluit me aan bij eric,
Er zijn verschillende mogelijk heden op meer vermogen te krijgen, afhangkelijk van je budget.
1200pk964
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
24 jun 2008 11:46 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
zou ik ook doen...'k overweeg het op de mijne ook maar ik wacht het moment van revisie af
het is blijkbaar moeilijk om met de 3.6 naar veel meer dan 360Nm - 300pk te gaan (100Nm/l) zonder al te grote aanpassigen...naar verluidt kan de 3.8 in combinatie met andere nokkenassen wel makkelijk 390-400Nm geven...pk's komen dan op 330 en je stresst de motor niet bijzonder. Denk dat je beter je geld in een 3.8 steekt en het meteen goed aanpakt
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 jun 2008 12:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Die 10PK komt toch alleen door ander motormanagement?
Ik zou inderdaad eerder gaan voor 3.8 + blueprinten + hittedraad etc. Dan moet je wel op een dikke 300 uitkomen!
|
24 jun 2008 14:00 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 jun 2008 14:04 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik vraag mij oprecht af waarom je daar nu geld voor zou willen uitgeven?
Het blijft toch gewoon GEEN RS? Natuurlijk iedereen zijn meug....
etc. etc., maar toch!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
24 jun 2008 14:06 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kan je standpunt wel begrijpen, want dat geld krijg je nooit meer terug
Maar aan de andere kant je bezit wel een 911 met een beest van een motor daarin
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jun 2008 14:25 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jun 2008 14:52 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 jun 2008 15:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dan is het 'n koopje
MichM3 ... ik zou 'n separate gebruikte 3.6 kopen & die om laten bouwen naar 3.8 .... en het originele blok als 3.6 bij de auto houden
|
24 jun 2008 15:15 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
in zijn geval wel, maar bij een "gewone" 964 zou ik dat weer niet doen maar dat is mijn mening.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
24 jun 2008 15:21 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Olaf => damn you're right!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 jun 2008 15:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n goede 3.8 is los ook 'n hoop pegels waard IMO meer dan het toe zal voegen aan de waarde van je RS
Erwin heeft wat driepuntachten en vierpuntnullen gebouwd - denk dat hij je 'n goede prijsindicatie kan geven
|
24 jun 2008 15:46 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
4.0 wil ik niet...het moet een beetje in 't "origineel kader" blijven.
=> je kan ook gewoon een losse 3.8 tweedehands kopen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
24 jun 2008 15:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... met het risico dat je die op (korte) termijn (alsnog) kan laten reviseren
|
24 jun 2008 16:02 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
RS motor was balanced, blueprinted and gasflowed, net zoals de 3.2 carrera Clubsport.
Veel engelse RS-en hebben een MOTEC upgrade om met de 3.6 naar 300 pk te komen.
Hot Film, AMD chip, katalysator bypass, remap, G-pipe en grotere throttle bodies en je komt op ongeveer 305 pk. Doe een google search voor AMD en ook Wayne Schofield in de US doet magic voor de 964.
The "mapping" van die chip is cruciaal, en het gebeurd best met een rolling road dat op DIN 70002 status is gecalibreerd (doe ook voor- en na- metingen op dezelfde RR) en door iemand die een bespoke programming kan doen voor je individuele motor.
En dan hebben we nog niet gesproken van de ophanging, de remmen, lichtgewicht componenten enz enz.
HTH,
Bert
|
24 jun 2008 18:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Vliegwiel, ramen, kofferdeksel, wielen ....
|
24 jun 2008 18:38 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Sta voor zelfde gedachte,alleen dan zonder de wil dat het een RS setup moet worden en een nodige revisie.
Mijn plannen: andere luchtfilter, andere uitlaat, andere chip(s/ Hamka's i.p.v. Paprika!), overbodige bekleding eruit, lichte stoeltjes erin. andere veren andere dempers(staat hier veel info over) en je hebt al hele andere auto(denk ik.. )
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
24 jun 2008 19:32 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
In de mijne zit gelukkig een RS motor en daar doe ik niks verder niks mee. Ik heb in het verleden een aantal gechipte RS motoren gezien, gehoord en gereden. Het worden vaak erg onrustige motoren die veel afslaan bij lage toerentallen en stationair staan te 'zingen' om te blijven lopen...
|
24 jun 2008 22:01 |
|
|