Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:32

Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Dramatische 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Wijs besluit :D

22 jun 2008 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Gefeliciteerd met je aankoop!

Prachtige 993 8)

Kan me voorstellen dat een AKK alsnog duidelijkheid verschaft, lijkt me een wijs besluit.

22 jun 2008 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Afbeelding

Nou, hij staat weer bij Theo Jansen in de garage!

Heb er slechts krap 6 dagen van kunnen genieten... De motor liep vast tijdens een avondritje door Amsterdam :cry: :evil: . De motor begon in eens heftig te ratelen, alle lichtjes gingen aan en alle kracht liep weg. ANWB heeft hem een uur later naar mijn huis gesleept.

Volgende ochtend direct met mevrouw Jansen gesproken. Die heeft er keurig voor gezorgd dat de auto nu weer bij hun staat en een leenauto voor mijn deur :!: Gisteren is, als het goed is, het motorblok eruit gehaald en ik verwacht vandaag te horen wat er loos is en hoe het gaat worden opgelost.

Menig techneut in mijn naaste omgeving verwacht dat het aan 'de kleppen' heeft gelegen. We zullen zien. Maar zou zoiets uit een AKK naar voren zijn gekomen :?: In ieder geval laat ik zoals gepland sowieso straks alsnog een dergelijke keuring doen, omdat ik gewoon wil weten of ik nog andere verrassingen kan verwachten.

Ik heb garantie en reken erop dat het allemaal goed wordt opgelost. Zoals mevrouw Jansen al zei: "Bij Theo Jansen komt alles altijd goed.". Daar vertrouw ik nu dus op, wat moet kunnen vind ik.

24 jun 2008 13:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Nou dat is knap "kl.......n" jawelja. :shock: Ik ben er wel van overtuigd dat het allemaal in orde wordt gemaakt, maar leuk is het allerminst. Of een AKK bij b.v. Renntech (10 MINUTEN RIJDEN) dit had kunnen voorspellen zal altijd een vraagteken blijven, want dat is nu nooit meer te controleren. Als hadden komt is hebben nu éénmaal altijd te laat :cry:

Sterkte er in elk geval mee en hopelijk heb je je kar binnen een paar weken weer rijklaar terug. :D

Heb mijn auto ook bij TJ vandaan en denk dus dat het wel goed komt.

Cheers

24 jun 2008 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Dankjewel Jan! En ik laat het natuurlijk weten als ik weer meer weet ...

24 jun 2008 16:04
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
In dit geval heb ik geloof ik liever garantie dan een AKK....

Sterkte (en hopen dat het meevalt!!!))

24 jun 2008 16:10
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Maarten schreef:
In dit geval heb ik geloof ik liever garantie dan een AKK....

... of beide :wink:

:@: Jawelja :arrow: ... jammer dat je er zo kort van hebt kunnen genieten - maar als het straks allemaal weer 100% is, geniet je des te meer :!:

24 jun 2008 17:19
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Even balen, maar het ziet er wel naar uit dat alles goed opgelost gaat worden. Succes!

24 jun 2008 17:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Vervelend man! Ehm.....Aanbiedingen Theo Jansen gezien?? :mrgreen:

24 jun 2008 17:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
sterkte. kl*te hè als je auto ineens zo'n raar eng oeps-dat-gaat-vast-veel-kosten-geluid maakt. brrrrrr. :cry:

24 jun 2008 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Tja, dat is dan ook nog eens zacht uitgedrukt ... Verwacht vandaag reactie op wat de status is... we'll see ...

25 jun 2008 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Haaglanden
Bericht 
6 maanden garantie op motor en transmissie geeft in ieder geval genoeg zekerheid, dat het je geen financiële kopzorgen oplevert.

25 jun 2008 12:13
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik hoop het ja. We hebben daar andere verhalen over gehoord. Aan de andere kant: ik ben er in geval van TJ wel van overtuigd dat ze dit 100% goed oplossen en eerder excuses aanbieden voor het ongemak dan dat ze je ergens proberen te naaien!!!

25 jun 2008 12:19
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Jawelja schreef:
Tja, dat is dan ook nog eens zacht uitgedrukt ... Verwacht vandaag reactie op wat de status is... we'll see ...

en?

25 jun 2008 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Ze hebben gebeld: de motor is overleden... :cry:

Blijkbaar is de 'drijfstang' gebroken en heeft het blok tot gort gemaakt.

Annelies Jansen kwam met de oplossing: nieuw 2ehands blok erin. Eveneens uit 1996 (is de auto ook) en met 80.000 kms gelopen. Dat is de helft minder :!: dan het originele blok.

Klinkt als 'too good to be true'. Heb ik ook in gesprek aangegeven. Je koopt een auto met dik 160K op de teller en een week later zit er een blok in met de helft. Mooier kan niet, of wel???

Niet dat ik plannen heb om hem ooooooooit weer te verkopen, maar ik kan me voorstellen dat een koper liever een originele auto met originele motor heeft. Want wat is er dan gebeurd dat het oude blok eruit moest. En wat is de geschiedenis van het 'nieuwe' blok? Dat laatste weet ik niet. Anderzijds is het aantal kms wel interessant, en compenseert dat de mogelijke twijfel weer.

Reacties hierop :?:

26 jun 2008 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Als je hem toch niet verkoopt boeit het niet. Ik zou TJ vragen een officieel document met de reden van vervanging van het blok te maken. Wellicht interessant voor eventuele verkoop op termijn. Verder1: Als je je auto zou verkopen ben je niet verplicht te vertellen dat er een nieuw blok in is gegaan. Ik vermoed dat het ook onzichtbaar is bij een AKK. Verder2: Als je bij TS inruilt op termijn, dan boeit het al helemaal niet. TS kan moeilijk tegen je zeggen: "hij is minder waard want er zit een ruilblok in".

Ergo: Prima deal

Laatst bijgewerkt door aleh op 26 jun 2008 18:05, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jun 2008 14:10
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Niet gek.

Alles goed documenteren, foto's maken, verklaring laten opstellen door TJ (of 0-faktuur). Altijd handig voor eventuele verkoop. Jaaa, je zegt wel dat je 'm nooit meer weg doet maar niets veranderlijker dan een mens. :cheesy:

26 jun 2008 14:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
horn schreef:
zonder akk? na je vorige ervaring? :? :shock:

Hopen dat de rest vd auto wel in orde is ,zou er niet happy mee zijn als de originele motor er niet meer in zat. 160.000 km en motor overleden van een 993?!
:?

26 jun 2008 14:24
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Tja, alles kan stuk, ook motoren van een 993. En 996-en :twisted:. Ook bij andere automerken gebeurt het wel eens... :mrgreen:

26 jun 2008 14:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Valentijn schreef:
zou er niet happy mee zijn als de originele motor er niet meer in zat.

Dit lees ik links en rechts van nog mensen. Misschien komt het doordat ik een leek ben maar ik zou der alleszins niet wakker van liggen.

"Der ligt een andere motor in." "Waarom dan?" "Die vorige was stuk gegaan".
Nog even de papieren die één en ander aantonen nakijken en je kan weer verder denk ik zo.

26 jun 2008 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Ooit ga je de auto weer eens verkopen, geloof mij maar :)

Ik zou met een ruil motor niet zo'n moeite hebben maar een groot aantal liefhebbers (en de luchtgekoelde markt wordt dat steeds meer) zweert bij matching numbers en door die liefhebbers wordt ook ooit (als jij de auto weer gaat verkopen) een deel van de verkoopwaarde van jouw auto bepaald.

Kun je zeggen, "wat een onzin". Maar als je het rationeel bekijkt moet je toch van lotje get..(lees: liefhebber, of vul je eigen naam in 8) ) zijn om 40 mille uit te geven voor een auto die twaalf jaar oud is en 160 k heeft gelopen. Dan wil je ook dat alles klopt.

In de waterkokermarkt wordt de naam "matching numbers" een zeldzaamheid. :mrgreen:

Jouw keuze. Veel wijsheid.

26 jun 2008 14:59
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jawelja schreef:
.. nieuw 2ehands blok erin.

Nieuw tweedhands blok is IMO 'n gereviseerde motor met NUL KM's :idea:

Tweedehandsmotor met 80 DKm is voor de Firma TJ de goedkopere oplossing - vermits jouw blok nog te reviseren zou zijn .... of is de drijfstang ook door het carter geslagen :?:

Als het mijn eigen keuze zou zijn - zou ik voor 'n motor-revisie gaan - dan weet je wat je hebt ... met gebruikt weet je het maar nooit :idea:

De 160 DKm die jouw P gedraaid heeft geeft dat al aan :arrow: zeker als ik dat afzet op de 993's die probleemloos 350DKm hebben gelopen :arrow: Ergo: hoeveel garantie krijg je op de gebruikte motor :?:

... daarnaast mag je eigenlijk niet klagen - neem aan dat de garantie aan geeft dat iets gelijkwaardig of beter moet zijn - en tja ... met 50% van de originele Km's op de teller :wink:

26 jun 2008 15:41
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Of revisieblok met 0 km met evt bijbetaling of ruilblok (met 'bewijs' dat dat blok ook echt maar 80k km heeft gelopen). Wat zou een ruilblok kosten? Matching nummers voor een 993 vind ik gel.l. Tis geen klassieker :mrgreen:.

26 jun 2008 19:28
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Maarten schreef:
Wat zou een ruilblok kosten?

... afhankelijk of de oude motor ingeruild gaat worden :idea:

MI ongeveer de helft van 'n revisie :wink:

26 jun 2008 19:32
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dus zonder inruil zeg 7k. En met inruil dan 3-5 of zo? Vraag is inderdaad toch of het carter aan gort is of niet. Dan zal zo'n blok minder waard zijn. Anyway: revisie lijkt dus een stuk duurder.

Je kunt eventueel overwegen om de koop te laten ontbinden en/of een andere uit de schuur van TJ te kiezen!

26 jun 2008 19:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende