Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 18:24

Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Dramatische 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
zou je die 993 ook gekocht hebben als er toen al een ruil motor in zat die 80K zou hebben gelopen zonder historie van de motor?

26 jun 2008 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Gerhard schreef:
zou je die 993 ook gekocht hebben als er toen al een ruil motor in zat die 80K zou hebben gelopen zonder historie van de motor?

Mooie vraag...

26 jun 2008 22:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zou mijn eigen 160K blok laten reviseren.

mijn vorige 964 coupe had ook een gedocumenteerd (factuur en foto's) erin met veel minder km's. Toch veel gezeur over gehad met verkoop.

Ik zou toch wel willen weten hoe ze aan die 80K van dat andere blok komen. Is dat gedocumenteerd of 'zeggen ze dat'... :roll:

26 jun 2008 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik zou gaan voor de hierboven genoemde oplossing (in ieder geval aanbieden aan TJ): ontbinden en andere P uitzoeken in de schuur. Voor dat geld zou ík ook niet met non-matching numbers willen rijden (ook ivm verkoop). Dan nog liever revisie. My 2 lires.

26 jun 2008 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
de ruilmotor zou ik zelf niet willen, geen matching nummers en de-onbekende historie van de ruilmotor.

Het mooiste lijkt me een complete revisie, al kan ik me wel voorstellen dat er dan van jouw ook een bijdrage wordt verlangd en anders het koopcontract ontbinden.

26 jun 2008 23:11
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Blijkbaar (als ik de verhalen zo lees) is een auto met een ruilmotor minder waard. Dus: je gaat er op zich 80k km op vooruit qua motor maar aan de andere kant ga je er dus op achteruit. Goede documentatie van de ruilmotor (boekjes/foto's etc) helpt blijkbaar ook niet. Blijven er 3 opties over: ontbinden/andere uitzoeken, ruilmotor (met evt. korting!!) of motorrevisie (indien carter niet kaduuk) met bijbetaling. Als je voor de laatste optie een goede deal in elkaar kunt sleutelen dan zou dat misschien wel de beste zijn!

Heb net even op de site gekeken maar hij heeft denk ik 5 vergelijkbare staan. Dus 'ruilen' moet te doen zijn!

27 jun 2008 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Wat zei ik nou :roll: :twisted:

27 jun 2008 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Dank voor alle reacties!

TJ heeft inderdaad voorgesteld dat ik evt. een andere, vergelijkbare 993 bij hen mocht uitzoeken ... :!: Wel werd erbij vermeld dat dat in mijn plaats hun keuze niet zou zijn, omdat het nieuwe 2ehands blok beter is dan het oude en de auto die ik kocht er dus alleen maar op vooruit gaat.

Aangezien ik persé zwart/zwart wil, heb ik helaas niet veel keus ... Er staat er wel een, maar dat is een C4 en uit 1994. Das toch wat anders dan mijn C2 '96-er. Overigens doet hun website het toevallig nu niet, dus kan ik de rest ook niet checken.

Tja, die matching nummers... ik vraag me af of daar echt zoveel kopers daar naar gaan kijken.

Ik vraag nog wel even na of de historie van de nieuwe motor goed gedocumenteerd is en hoe het met de garantie zit.

27 jun 2008 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Gerhard schreef:

Zonder historie zou ik daar niet heel warm van worden ... :roll:

27 jun 2008 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Moet wel zeggen bravo voor hoe TJ dit tot nu toe behandelt.

27 jun 2008 13:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Maarten schreef:
Blijkbaar (als ik de verhalen zo lees) is een auto met een ruilmotor minder waard. Dus: je gaat er op zich 80k km op vooruit qua motor maar aan de andere kant ga je er dus op achteruit. Goede documentatie van de ruilmotor (boekjes/foto's etc) helpt blijkbaar ook niet.

Staat of valt bij de naspeurbaarheid. TJ is een gerenommeerd adres. Als hij naspeurbaar kan aangeven dat die ruilmotor 80K gelopen heeft, met fotootjes aan laat tonen waarom de oude motor vervangen moest worden en netjes een 0-factuur maakt voor de nieuwe motor met km-stand van de auto wanneer de motor vervangen is, zou ik er geen enkele moeite mee hebben. Puristen wel. Laat ze :cheesy:

De vraag is altijd als je alleen een motor hebt - hoeveel km's heeft hij daadwerkelijk gelopen. Vandaar dat ik zou gaan indien mogelijk voor een complete revisie van de originele motor. Dan er maar een paar extra pieken bij - heb je wél een auto met een 'nieuwe' motor :idea:

27 jun 2008 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Olaf schreef:
Tweedehandsmotor met 80 DKm is voor de Firma TJ de goedkopere oplossing - vermits jouw blok nog te reviseren zou zijn .... of is de drijfstang ook door het carter geslagen :?:

Motor was overleden gaven ze aan. Ik word niet gehinderd door enige technische kennis, dus die carter weet ik niet, maar van wat ik er over hoorde was het goed misgegaan in de motor en was ie echt niet meer te repareren... dus ook niet te reviseren denk ik?

27 jun 2008 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Is die zwarte met camel interieur niets voor je ? In een eerder stadium gaf je nl. aan dat je een camel interieur ook niet verkeerd vond.

Je hebt dan wel een oud blok met 272 pk, maar heeft kortere bakverhoudingen en hangt lekkerder aan het gas dan een vario met 285 pk. Wellicht dat hier dan ook een discussie over los barst

27 jun 2008 14:16
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
TD (zonder I) schreef:

Ik zou met een ruil motor niet zo'n moeite hebben maar een groot aantal liefhebbers (en de luchtgekoelde markt wordt dat steeds meer) zweert bij matching numbers en door die liefhebbers wordt ook ooit (als jij de auto weer gaat verkopen) een deel van de verkoopwaarde van jouw auto bepaald.

Met alle respect, maar de auto heeft nu 160K op de teller en als je de auto verkoopt nog meer dan dat, tenzij je er niet mee gaat rijden. De liefhebber/purist die per sé die matching numbers wil en daar fiks voor wenst te betalen vindt doorgaans 160K op de teller al veel te veel...

Bij een auto met een zeer lage kilometerstand of een bijzonder model (een RS b.v.) kan ik mij voorstellen dat je je laat leiden door die liefhebber/purist, omdat die inderdaad de enige is die het belachelijke bedrag dat je voor de auto gaat vragen zal ophoesten.

Bij een model waar er veel van zijn gemaakt met ruim meer dan 100K op de teller zijn er ook genoeg liefhebbers/genieters die het normale bedrag dat je voor de auto gaat vragen zullen ophoesten.

Goede documentatie is van belang, dat dan weer wel.

27 jun 2008 14:47
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:roll: ..... Volgens mij doet TJ hier wat redelijkerwijs binnen zijn mogelijkheden ligt: een ander blok met (veel!) minder km's of een vergelijkbare 993 aanbieden.

Het is hier ook nooit goed als het met TJ te maken heeft hè. ;)

28 jun 2008 8:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
volgens mij is juist de mening dat het wél goed is wat TJ doet in dit geval.

28 jun 2008 9:45
Profiel
Bericht 
petverdemme das minder om te lezen.......En jawelja? Is het blok te reviseren?

28 jun 2008 11:13
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
:roll: ..... Volgens mij doet TJ hier wat redelijkerwijs binnen zijn mogelijkheden ligt: een ander blok met (veel!) minder km's of een vergelijkbare 993 aanbieden.

Ik lees alleen maar positieve benaderingen en voor wat het waard is: ik vind dat TJ het absoluut netjes oplost.

Dus ik kan jouw post niet echt plaatsen...

28 jun 2008 11:35
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Mwah, er wordt keurig een ruilmotor aangeboden en vervolgens worden daar diverse kanttekeningen bij geplaatst, want de 993 zou daardoor weleens minder waard kunnen worden. Deze bewering wordt kracht bij gezet door een aantal uitspraken:

Valentijn schreef:
zou er niet happy mee zijn als de originele motor er niet meer in zat.
MS964 schreef:
Voor dat geld zou ík ook niet met non-matching numbers willen rijden (ook ivm verkoop).
Gerhard schreef:
de ruilmotor zou ik zelf niet willen, geen matching nummers en de-onbekende historie van de ruilmotor.
Het mooiste lijkt me een complete revisie, al kan ik me wel voorstellen dat er dan van jouw ook een bijdrage wordt verlangd en anders het koopcontract ontbinden.

Wordt je toch niet gelukkig(er) van als je deze optie is aangeboden. Als alternatief wordt meerdere malen een revisie geopperd, terwijl helemaal niet bekend is of dat wel een redelijke optie is gezien de motorschade. Als het een redelijke optie zou zijn dan zou TJ dat wel aanbieden naast de overige opties neem ik aan gezien de manier waarop hij het probleem probeert op te lossen.

Er wordt ook geopperd om een andere 993 uit te kiezen. Dat aanbod blijkt ook te zijn gedaan. Alsof dat nog niet genoeg is wordt daarnaast geopperd om zelfs de koop te ontbinden.

Uiteraard mag iedereen hier zijn persoonlijke mening geven. Daar wordt de opening voor gegeven en daar is het PF (ook) voor. Ik vind echter dat (daardoor) ook een hoop onrust wordt gezaaid door personen die slechts aan de zijlijn staan. Dat vind ik jammer als een bedrijf, TJ in dit geval, zich direct coöperatief opstelt om het probleem te verhelpen. Gewoon mijn mening. ;)

28 jun 2008 13:20
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik ben het toch echt niet me je eens. Volgens mij heeft iedereen alleen maar lof over de manier waarop TJ met deze zaak omgaat. Maar dat betekent toch niet dat er niet gediscussieerd kan worden over de opties die er nu op tafel liggen? My 2c

28 jun 2008 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Een motor waar een drijfstang van stuk is gegaan ziet er inwendig over het algemeen niet zo fraai meer uit (dat is een understatement). Overigens denk ik dat er een drijfstangbout is gebroken. Kan door van alles komen, bijvoorbeeld overtoeren. Ik denk dat revisie niet aan de orde is. Dan is een nieuwe gebruikte motor de enige optie. Hierbij houd ik de optie "nieuwe motor van Porsche á 35000 euro" maar even buiten beschouwing.

En wat betreft 'matching' numbers. Er zijn al velen 996'en voorzien van een nieuwe motor, daar zeuren mensen ook niet over matching numbers. Dat speelt volgens mij alleen als we met een waardevolle klassieker te maken hebben.

28 jun 2008 16:02
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
EriC4C schreef:

Als ik dit allemaal zo lees, zou ik zomaar een volgende 911 bij TJ halen.
Aanbod 1e klas, imho. :thumleft:

28 jun 2008 16:24
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
Mwah, er wordt keurig een ruilmotor aangeboden en vervolgens worden daar diverse kanttekeningen bij geplaatst, want de 993 zou daardoor weleens minder waard kunnen worden.

Er wordt ook geopperd om een andere 993 uit te kiezen. Dat aanbod blijkt ook te zijn gedaan. Alsof dat nog niet genoeg is wordt daarnaast geopperd om zelfs de koop te ontbinden.

Het is mij nu meer duidelijk wat je bedoelt, maar m.i. wordt er gewoon aangegeven dat sommigen liever een andere auto kiezen dan dezelfde met ruilmotor. Niemand die meent dat TJ het niet goed op lost, immers, beide mogelijkheden zijn bij TJ mogelijk.

Dat er wat krampachtig wordt gedaan over die ruilmotor ben ik met je eens en wat mij betreft is dat niet reëel.

Eisen om de ovk te ontbinden is m.i. onzinnig (maar werd volgens mij wat anders bedoeld: te weten ingaan op de mogelijkheid om een andere auto te kiezen). TJ gaat al verder dan hij strikt genomen zou moeten en is dus eerder coulant dan strak in de leer. Maar volgens mij is dat ook wel de algemene mening hier...

O well...

28 jun 2008 17:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Het gaat mij helemaal niet om TJ. Er is iemand die een 993 koopt met garantie en binnen een week loop de motot in elkaar. Je mag verwachten dat hij er niet op achteruit gaat. Vandaar ook mijn eerder gestelde vraag.

Gerhard schreef:

Natuurlijk is het mooi om een ruilmotor te krijgen met 100k minder aan kilometers. Maar lijkt me lastig om de historie van de motor goed aan te tonen. Als dit wel mogelijk is lijkt me dit een prachtige oplossing en anders vind ik de oplossing nu niet eentje waar je mee accoord moet gaan. Wel van uitgaande dat hij nu wel de complete historie van auto kent.

28 jun 2008 19:07
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
Is die zwarte met camel interieur niets voor je ? In een eerder stadium gaf je nl. aan dat je een camel interieur ook niet verkeerd vond.
Je hebt dan wel een oud blok met 272 pk, maar heeft kortere bakverhoudingen en hangt lekkerder aan het gas dan een vario met 285 pk. (Wellicht dat hier dan ook een discussie over los barst.)

Bijdrage aan die discussie van mij en Eric (Witte Reus): wereld van verschil inderdaad :!: :P

Vind dat TJ zeker hele nette voorstellen doet. Dat kom je beslist niet overal tegen in dit soort 'catastrofale' gevallen :idea:
Alleen je zit hier als eigenaar uiteraard niet op te wachten en wilt dus de 'ideale' oplossing.

Persoonlijk zou ik niet te gestresst doen over de niet meer matching numbers, maar de historie van het blok is wel een issue. En dan bedoel ik niet alleen de werkelijke kilometerstand, maar ook de periode dat het blok 'ergens' heeft gelegen, onder welke condities...?

Dus als deze optie doorgaat is mijn advies: eerst lekker warm rijden en vervolgens heel stevig, langdurig aan de tand voelen, bijvoorbeeld op circuit. Dan komen de eventuele zwakke punten er in de garantieperiode nog wel uit :!: 8)

28 jun 2008 19:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende