Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:33

Antwoord op onderwerp  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
nieuw en ik ben er uit! (thomas1665) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht nieuw en ik ben er uit! (thomas1665)
Na een paar maanden speuren ben ik er nog niet uit. ik wil graag een 993 mede omdat ik dit de mooiste porsche vind. een vriend van mij roept steeds dat dit voor een auto die dagelijks wordt gebruikt 15k per jaar niet echt slim is en dat ik beter een 996 kan kopen.
ik vind de 996 minder mooi, maar hij rijdt wel 'moderner' wat ik daarmee precies bedoel weet ik ook niet, maar het is het gevoel wat ik krijg in een 996 en niet in een 993, daar heb ik meer een oer gevoel.

verder is er de bijtellingskwestie als ik een 993 uit 94 aanschaf is dit volgend jaar een aantrekkelijk te rijden zakelijke auto.
een 996 is dit natuurlijk niet.

de verzekerings verschillen tussen beiden zijn ook groot.
het onderhoud verschilt dat veel tussen lucht en water gekoeld?

ik weet het allemaal niet meer. Was erg zeker van mn 993 wens totdat deze vriend met de beste intentie mij waarschuwde.
wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen.

een 996 amerikaanse import lees ik ook veel tegenstrijdige berichten over, kan er een kopen, facelift model, zonder al te veel opties, wel opendak, ziet er echt als nieuw uit, 60 k kms, met die rare zwarte dingen op de achterbumper. wat zou dit moeten kosten?

bedankt alvast

01 jul 2008 18:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Die vriend lekker laten roepen. Als jij die 993 als dagelijkse auto wilt doen :arrow: lekker doen. Er zijn er zat die wel nog meer dagelijkse kilometers met een 993 of een ouder model (964/SC etc) maken.

Welkom trouwens!

01 jul 2008 19:26
Profiel
Bericht 
Ik heb tot voor kort de 993 als dagelijkse auto gebruikt. Heb de eerste 3 jaar 100.000 km op de teller gezet. Zelfs voor een meisje is dat prima te doen. :mrgreen:

01 jul 2008 19:39
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Welkom hier op het PF.

Mijn keus is snel gemaakt.................. maar zoals hier vaak vermeldt wordt....ieder zijn meug.

01 jul 2008 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Welkom Thomas, als je bevestiging zoekt, is het PorscheForum daar om je te helpen :lol: . Ik kan me dan ook alleen maar aansluiten bij de vorige reacties. Enige punt van aandacht is, dat korte ritten niet heel erg goed zijn voor de luchtgekoelde motor. Maar (wie het beter weet mag het zeggen, graag zelfs) als dit steeds minimaal een kwartier heen, een kwartier terug is bijvoorbeeld, is er volgens mij al weinig aan de hand.

Als je dan toch met je hart voor een auto kiest, volg je hart dan ook maar helemaal, en niet een klein beetje; dan kun je nl. wellicht beter een Mercedes E uit 1993 kopen, zeer betrouwbaar en normaliter ook nog een aanzienlijk lagere taxatiewaarde t.b.v. die -oervervelende- bijtelling.

01 jul 2008 22:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
doe wat je wil. van alle andere beslissingen krijg je spijt.

01 jul 2008 23:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: nieuw en ik ben er nog niet uit.
thomas1665 schreef:
een vriend van mij roept steeds dat dit voor een auto die dagelijks wordt gebruikt 15k per jaar niet echt slim is en dat ik beter een 996 kan kopen.

15 K per jaar voor dagelijks vervoer - is inderdaad weinig KM's per dag om de motor goed op temperatuur te laten komen :arrow: of het nu 'n 993 of 996 is :idea:

Stel je koopt 'n 993 met 'n ton op de klok - na 4 jaar is dat in jouw geval nog maar 160 Dkm op de teller .... waarde van de 993 is dan minimaal verminderd ...

996 zijn al niet te duur meer - en zullen nog steeds niet al te duur zijn als er na 4 jaar 60K meer aan Km's op de klok staat :wink:

Ik zou toch voor de 993 gaan - zelfs bij meer dan 15K per jaar, maar zoals Horn al aangeeft, jij bent degene die moet beslissen 8)

02 jul 2008 1:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Ik zou het wel weten.

Sterker: ik heb de keuze gemaakt, rijd 993 bijna dagelijks (woon-werk ca 25 km, genoeg om zaakje op temperatuur te laten komen) en bevalt uitstekend.

Heb er 1 gekocht met iets meer dan 100 K (mede om de reden die Olaf noemt).

Enneh je hebt gelijk (993 is de mooiste :cheesy: )

02 jul 2008 8:35
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Aan het bovenstaande heb ik niets meer toe te voegen, maar onderschrijf het wel.

02 jul 2008 15:59
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zal wel net als met een vriendin zijn :idea: , heb je er een met blond of donker haar ze kosten allebei (veel) geld :lol:

Zie onderschrift :shock:

02 jul 2008 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Als je de 993 mooier vind , dan is de keuze makkelijk . Ik persoonlijk vind het interieur en het rijcomfort van een 996 beter , maar voor de rest een 993 (of ouder model)
Heb zelf 5 jaar dagelijks in een 3.2 gereden , en zoals
Lydia schreef:
Zelfs voor een meisje is dat prima te doen. :mrgreen:

02 jul 2008 18:04
Profiel Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
De kosten van het reguliere onderhoud van de 993 zijn aanzienlijk hoger, bovendien is dit model ouder waardoor je eerder voor "bijzondere kosten" kan komen te staan, bij een 996 kan je ook onaangename verrassingen krijgen.
Oergevoel en 993 lijkt me wat te ver gaan, eerder gedateerd. Er zijn tenslotte zaken als ABS en stuurbekrachtiging aanwezig. Zou geen reden weten waarom je zo'n auto niet dagelijks kunt rijden. Korte afstanden zijn voor geen enkele auto goed.
De wide body van de 993 is weliswaar erg fraai, maar de voorkant??
Ach het is allemaal persoonlijk en daarom: doe je best en laat ons zien en horen wat je keuze gaat worden. Sukses!!

02 jul 2008 18:20
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ga met beide rijden en maak dan pas je keuze. Je kunt maar 1 keer je spaarvarken achterlaten! Succes

02 jul 2008 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Welkom hier.
Heb de verschillende meningen gelezen. Het komt er op neer wat JIJ vindt, en niet je vriend. Of betaalt hij hem voor je? :D Mijn achterburen hebben een 993 coupé naast een A4 avant. Ze werken allebei en de ene week rijdt hij met de 993 en de andere week zij. Dagelijks. Maar nogmaals, jij moet kiezen :wink:

02 jul 2008 20:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Gewoon met beide proef rijden! Ik had hetzelfde dilemma en was er na de proefrit heel snel uit. Geen gerammel en gekraak in de 996 en een enorm rijgenot en ook veel comfort op de momenten dat je dat nodig hebt. Gegeven dezelfde kilometerstanden en staat van de auto zijn de onderhoudskosten van een 996 30 % lager. Denk dat de verzekering van een 996 duurder is.

02 jul 2008 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
993 cabrio
Bericht 
Doe inderdaad wat je zelf wil. Ik heb gekozen voor de 993 cabrio omdat ik hem ongelooflijk mooi vind met een geweldig geluid. Met de 993 rij ik dagelijks en ook zakelijk. Dat gaat vooralsnog prima. Wel blijft het natuurlijk een luxeprobleem want een 996 is ook geen straf. Laat je geen "keuze" opdringen door de zogenaamde kenners, want dat gaat niet werken. Succes en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

02 jul 2008 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
Ik heb 2 Porsches en rijd met iedere circa 7.500 km per jaar. In de 944 is het hard werken geblazen en erg leuk.

Verder rijd ik nog eens zo'n 50.000 km per jaar in mijn 9.3 cabrio op LPG, maar het rijden in de Porsches blijft toch het leukste!

Koop lekker de 993 lijkt me, doe wat je wil doen! Je zal er zeker van genieten.

02 jul 2008 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 986 2.7
Rotterdam
Bericht 
Welkom hier, gewoon je hart volgen, eigenlijk zijn er gewoon geen slechte Porsche's :wink:

02 jul 2008 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
bedankt voor alle tekst en uitleg.
ik zal volgende week me weer in het avontuur storten.
ik hou jullie op de hoogte.

03 jul 2008 11:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
Met een 964 kan je wel direct met de gunstige bijtelling beginnen! Met een 993 krijg je het eerste jaar toch de volledige nieuwwaarde voor je kiezen, zolang je geen km-administratie er op nahoud. Let wel dat 15 jaar en ouder pas begint vanaf de eerste datum van kenteken afgifte, dus niet kallender jaar of zo! Dat wordt slapeloze nachten vrees ik ... Tim :roll:

07 jul 2008 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
horn schreef:
doe wat je wil. van alle andere beslissingen krijg je spijt.

Zie de oude wijze Chinees. Ik kan niet anders, dan het met hem eens zijn :wink:

07 jul 2008 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht gereden en keuze gemaakt, maar....
het wordt een 993 dat staat vast, dank voor de reacties.
de 993 die ik op het oog heb heeft een keuringsrapport, taxatierapport, waaruit blijkt dat de auto nooit schade aan het chassis heeft gehad, de motor goed loopt en droog is, geen roest etc etc.
er zit een boekje bij dat alle stempels bevat van een porsche garage in nederland.
alleen die 200.000 km op de teller.... ik roep nu tegen mensen om mij heen, jaaaa, maar de prijs is er ook naar... als ik de auto over twee jaar wil laten reviseren of volgend jaar heb ik een motor met 'o kms' voor dezelfde prijs als waarvoor ik nu een auto koop met 100k kms.... dan krijg ik weer te horen ja maar er zijn ook andere delen die aan slijtage onderhevig zijn....
klopt mijn argument is nu de vraag.

07 jul 2008 18:05
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: gereden en keuze gemaakt, maar....
thomas1665 schreef:
de 993 die ik op het oog heb heeft een keuringsrapport, taxatierapport, waaruit blijkt dat de auto nooit schade aan het chassis heeft gehad, de motor goed loopt en droog is, geen roest etc etc.
....
klopt mijn argument is nu de vraag.

Advies: Altijd héél kritisch en achterdochtig zijn, todat het tegendeel ECHT bewezen wordt :idea:

Die 2 rapporten, zijn die van 'gisteren' en door wie zijn ze opgesteld?

Bedoel: wat is er gebeurd met de P. sinds opstelling van die rapporten, en hoeveel waarde mag je eigenlijk toekennen aan de inhoud :?:

Suc6 :!:

07 jul 2008 18:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wijze woorden paul. weet ik helaas uit ervaring. gewoon eigen akk rapport laten maken :idea:

07 jul 2008 20:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: gereden en keuze gemaakt, maar....
thomas1665 schreef:
.. of volgend jaar heb ik een motor met 'o kms' voor dezelfde prijs als waarvoor ik nu een auto koop met 100k kms....

:scratch:

... de andere delen slijten inderdaad ook - maar (zoals eerder gezegd) geldt ook daarvoor dat lange ritten beter zijn dan korte stukjes - voor welke auto dan ook ...

Verder zou je in de facturatie na kunnen gaan wat er ondertussen al aan vervangen is :idea:

Zoals PvE en Horn al aan (proberen) te geven :arrow: je eigen AKK uit laten voeren - bij 'n door jou aangestelde AKK-meester :wink:

07 jul 2008 20:16
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 135 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende