Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 5:28

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 570 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende
Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
die zwarte moet aan de lijn, die auto is veel te DIKKKKKKKKKKK :shock: :mrgreen: :wink: vette bak hoor 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 jun 2008 2:45
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
Heerlijk weekendje gehad, lekker met de KJN Turbo naar Adenau, 's avonds lekker smikkelen en nagenieten met een biertje.
Overdag op en rond de ring vertoeft.
Overigens gingen wij (als de ring niet gespert was) er bij Adenau op, kost je een keer een half rondje maar veel rustiger en op zich niet zo erg als je een jaarabonnement hebt.

Zaterdag was het al behoorlijk druk en naar verwachting zou het zondag natuurlijk veel drukker worden, vandaar dat wij zondag op het drukst van de dag lekker hebben staan barbeknoeien bij Adenauer-Forst.

Volgens mij heb ik Gert op zeker voorbij zien komen, zal wel ff kijken of zijn GT3 ergens tussen de vele foto's zit.

Zaterdag zijn wij met de KJN gaan terreinrijden bij Camp4fun, had je de gezichten moeten zien.
Dat werd vlot anders toen men zag wat de KJN in het terrein presteert, tejing zelfs ik was onder de indruk. Boven op een heuvel, rem los (en los blijven laten) en de KJN regelt alles zelf: stapvoets naar beneden !!! 2600 kg (met 4 man erin zelfs 3000). Te bizar voor woorden. Absoluut veel meer dan een SUV waar moeders de kids mee naar school brengt.

's Avonds weer met de KJN terug, kortom heerlijk weekend gehad.

Spoedig weer :wink: :D 8)

30 jun 2008 18:00
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Na een dag genieten op de Nordschleife de auto's nog even naastelkaar gezet op een parkeerplaats bij wat winkels in Adenau.
Met een ijsje erbij genietend van de zon en de dag nog even doorgenomen kwamen we tot 1 conclusie: we zijn 2 lucky bastards!

AfbeeldingAfbeelding

30 jun 2008 22:42
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Wat zoeken op internet leverde deze foto op bij http://www.ringpix.nl 8)

Afbeelding

01 jul 2008 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Nette foto Gert!
Zo te zien hadden jullie het daar flink naar jullie zin.

Gaan jullie vaak Ringen?
Heb wel eens interesse om er met de P op te komen. Met de moto heb ik het slechts 2x gedaan (en toen heb ik echt als een oud vrouwtje rondgereden!).

Laatst bijgewerkt door torig op 03 jul 2008 12:05, in totaal 1 keer bewerkt.

01 jul 2008 8:56
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Mooi.

@Gert - Merk je nou veel verschil in weggedrag op de ring met je kooi :?: (en stoel). Zal wel maar ben benieuwd naar je ervaringen.

Afbeelding

01 jul 2008 9:01
Profiel WWW
Bericht 
De stoel is geweldig, had ik veel eerder moeten doen.
Nu zit ik klemvast dankzij de gordels en kan met veel meer gevoel sturen. Ik misbruik mijn stuur nu niet meer om op mijn plek te blijven zitten.
Het gevoel in mijn rug van het weggedrag van de auto is nu perfect.
Het voordeel van de kooi qua wegligging kan ik niet zo goed inschatten odat deze tegelijkertijd met de stoel geplaatst is.
Het is in elk geval een hele grote verbetering!

@torig: het is helaas pas de 2de keer dit jaar dat ik er was, zou wel vaker willen en ik moet nog veel meer ronden maken wil ik het circuit enigsinds in de vingers krijgen.
Het plan is zeker om nog vaker te gaan, zal het hier in dit topic melden.

01 jul 2008 10:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Gert, prima!
Dan probeer ik ook van de partij te zijn 8)

Een goeie vriend van me had een aantal jaar een jaarkaart, tijdens de winter oefende hij steeds op de pc (of xbox of zo, 'k wil er nu vanaf zijn :lol: )

01 jul 2008 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Gert, hier nog eentje:

Afbeelding

01 jul 2008 10:43
Profiel
Bericht 
Mich bedankt!

Die Vazily maakt flink wat mooie foto's zeg!

01 jul 2008 14:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
gast...een zondag is prima hoor...in de namiddag rustig genieten van al dat moois en vanaf 17u wordt de baan sowieso kalmer...kan je nog 2u rondjes draaien zonder je al te druk te maken :wink:

=> laat maar weten, ik blijf dit topic volgen 8)

01 jul 2008 16:05
Profiel
Bericht 
Voor wie interesse heeft:

Citaat:
Graag even jullie aandacht voor het volgende: DE NORDSCHLEIFE (Nurburgring) ik denk het unieke, geweldigste,

spectaculairste en meest tot de verbeelding sprekende circuit ter wereld, met een rondje van maar liefst 20,8 km!!

Diep verborgen in de beboste bergen liggen de 176 !!! legendarische bochten met namen als: Flugplatz, Aremberg,

Bergwerk, Karussel en Pflanzgarten, die herinneringen oproepen aan de oude meesters/helden.

Begint het al te kriebelen?

Ik hoor jullie denken “vertel vertel, dit wil ik meemaken” ….DIT IS JULLIE KANS!!

Maandag 28 juli zullen wij van 8:00 – 17:00 een ECHTE racecursus geven op dit legendarische circuit.

Het pakket bestaat uit de volgende onderdelen:

Hotelovernachting
Diner (27ste)
Ontbijt (28ste)
Lunch (28ste)
Diner (28ste)
Bezoek aan Performance Center Nurburgring
Rijden op de Nordschleife
Instructie door ervaren coureur

De aankomst zal zijn zondag 27 juli in de namiddag. Na het inchecken in het hotel, zullen we gaan dineren, waarbij

jullie een uitleg zullen krijgen van het circuit cq. de bochten EN de bijbehorende gevaren.

Vervolgens zullen we een bezoek brengen aan het Performance Center van de Nurburgring en daarna mogen jullie

genieten van een heerlijke nachtrust tenzij jullie de slaap niet kunnen vatten…

De volgende ochtend gaan we vroeg ontbijten, vervolgens “zum rennstrecke” EN genieten;)

De kosten voor bovenstaand programma zullen € 1295,- ex. BTW per persoon bedragen.

Die is natuurlijk een prima voorbereiding voor je racelicentie EN wanneer je je racelicentie al hebt een goede uitbreiding!

Tevens bestaat er voor deze dag een mogelijkheid voor het huren van een echte racewagen i.p.v. het gebruik van

jullie eigen auto. Prijzen hiervoor zijn op aanvraag.

Mochten jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van jullie.

Hoop op positieve reactie’s!!

Bedankt tot zover!

Sportieve groet,

Dillon Koster

Certainty Events & Incentives / Racing Team

02 jul 2008 7:49
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Heerlijk weekendje gehad, lekker met de KJN Turbo naar Adenau, 's avonds lekker smikkelen en nagenieten met een biertje.
Overdag op en rond de ring vertoeft.
Overigens gingen wij (als de ring niet gespert was) er bij Adenau op, kost je een keer een half rondje maar veel rustiger en op zich niet zo erg als je een jaarabonnement hebt.

Zaterdag was het al behoorlijk druk en naar verwachting zou het zondag natuurlijk veel drukker worden, vandaar dat wij zondag op het drukst van de dag lekker hebben staan barbeknoeien bij Adenauer-Forst.

Volgens mij heb ik Gert op zeker voorbij zien komen, zal wel ff kijken of zijn GT3 ergens tussen de vele foto's zit.

Zaterdag zijn wij met de KJN gaan terreinrijden bij Camp4fun, had je de gezichten moeten zien.
Dat werd vlot anders toen men zag wat de KJN in het terrein presteert, tejing zelfs ik was onder de indruk. Boven op een heuvel, rem los (en los blijven laten) en de KJN regelt alles zelf: stapvoets naar beneden !!! 2600 kg (met 4 man erin zelfs 3000). Te bizar voor woorden. Absoluut veel meer dan een SUV waar moeders de kids mee naar school brengt.

's Avonds weer met de KJN terug, kortom heerlijk weekend gehad.

Spoedig weer :wink: :D 8)
Is dat terreinrijden dicht bij de Nordschleife? Of is dat daar nog een stukje vandaan?

Ik wil binnenkort nog een keer met m'n vader heen voor foto's en terreinrijden lijkt me dan ook heel erg leuk met onze Jimny 8)

02 jul 2008 9:05
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Terreinrijden kan je daar heel veel en is zo'n beetje rondom de Nordschleife mogelijk.
Genoeg ruimte om je uit te leven, en heel veel mooie lokaties om fraaie plaatjes te schieten.

02 jul 2008 9:30
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Dan moet ik toch maar eens goed met m'n vader gaan praten :lol:

02 jul 2008 10:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Lydia schreef:
Voor wie interesse heeft:

[De kosten voor bovenstaand programma zullen € 1295,- ex. BTW per persoon bedragen.

:shock: :shock: :shock:

@ gast: ik bekijk het even met mijn agenda straks en laat je wat weten. Een van die dagen moet gewoon lukken.
Overigens heb ik nul ervaring met circuitrijden met de auto. Het is voor mij dus een kennismaking en manier om mijn wagen op een andere wijze te leren kennen en appreciëren (liefst niet als samengeperst schroot :!: :twisted: ). Daar bovenop komt dat ik de baan totaal niet ken, dus zal er genoeg rondjes mogen gaan draaien eer dat wat komt :)

02 jul 2008 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
gast, aangezien je het hebt over omkopen veronderstel ik dat 25/7 best uitkomt.
Voor mij zou dit normaliter moeten lukken :ba: Om welk uur wordt er waar dan afgesproken?

PS: hoe zie je dat omkopen precies? :mrgreen:

02 jul 2008 16:35
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Stijn van Kooten schreef:
Is dat terreinrijden dicht bij de Nordschleife? Of is dat daar nog een stukje vandaan?

Ik wil binnenkort nog een keer met m'n vader heen voor foto's en terreinrijden lijkt me dan ook heel erg leuk met onze Jimny 8)

Stijn, het betreft een oude groeve welke ze hebben omgebouwd tot een redelijk spectaculair stuk terreinrijden.
Het ligt aan de andere kant van de weg welke langs Dottinger Hohe loopt, vlakbij dus. Check: www.camp4fun.de

Absoluut aanbevelenswaardig.

p.s. Had je iedereen moeten zien kijken toen wij met de Cayenne Turbo het terrein in gingen en ook nog eens de meest steile heuvels en afdalingen konden nemen 8) :lol: :wink:

02 jul 2008 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
gast schreef:
Torig: afspreken doen we in NL normaliter in Venlo @ Mac. Maar kan ook anders geregeld natuurlijk.

Dat omkopen doe ik altijd met stickers. ( iets moderner dan kraaltjes :mrgreen: )

Nog even op Gert wachten of die kan de 25e :idea: Hij is onze gids / ervaringsdeskundige tenslotte. (slijm slijm lik lik suck suck)

Ben gisteren voorbij die Mac gereden, denk ik. Anyways, ik vind het wel ;)

LOL :mrgreen:
Vergeet die kraaltjes en stickers. De nieuwste trend schijnen Oost-Europese vrouwen te zijn, gast :mrgreen:

Ok. Ik hoor het dan wel nog ;)

02 jul 2008 17:10
Profiel
Bericht 
pffff die anderhalve keer dat ik er vaker ben geweest.... ben daar niks meer dan een beginneling.

De 25ste dan maar 8) de baan gaat open om 14:15.
Ik stel voor dat we verzamelen en lunchen om 12 uur in de Mac Venlo en dan om half 1 richting de Nordschleife gaan.

Knauf is als ZZP'er in de bouw zijn zakken aan het vullen (vanwege de bouwvakvakantie)
Iedereen die ook mee wil is meer dan welkom!

@torig, de Nordschleife is niet vergelijkbaar met een Zolder of Spa. Door de lengte van meer dan 20km is het een hele klus om het circuit te leren kennen. Daarvoor moet je echt heel veel rondjes maken daar.
De regels wijken ook iets af: inhalen mag, maar dan alleen links zoals op de snelweg... het wordt ook gezien als een soort zeer sportieve tolweg.

02 jul 2008 17:51
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
Veel pret heren - zou graag een keertje meegaan maar zit dan nog steeds midden in de troep...

Afbeelding

02 jul 2008 18:02
Profiel WWW
Bericht 
Hoezo, vertrouw je loodgietersbedrijfkok.nl niet dan :P :P :P
Als je er klaar voor bent gaan we vast en zeker nog eens een keer!

02 jul 2008 18:06
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
Gert die off-topic schreef:
Hoezo, vertrouw je loodgietersbedrijfkok.nl niet dan :P :P :P

Die wel. Maar mijn schoonvader en ik doen veel zelf dus dat ligt een beetje anders. :mrgreen:

Status: Buitenkant al het houtwerk laten schilderen (klaar), beneden nieuwe radiatoren (klaar), binnenkant alles schilderen, toilet beneden wordt volledig nieuw (bijna klaar), badkamer wordt volledig nieuw en groter, er wordt daarom een muur verplaatst, andere keuken wordt 10 juli geplaatst. Volledige makeover van het huis. En ik moet tussendoor ook nog af en toe werken. :roll:

Gert die on-topic schreef:
Als je er klaar voor bent gaan we vast en zeker nog eens een keer!

Zeker. Wat in het vat zit verzuurt niet. :thumleft:
Ik volg jullie belevenissen met veel interesse.

02 jul 2008 18:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Gert schreef:
pffff die anderhalve keer dat ik er vaker ben geweest.... ben daar niks meer dan een beginneling.

@torig, de Nordschleife is niet vergelijkbaar met een Zolder of Spa. Door de lengte van meer dan 20km is het een hele klus om het circuit te leren kennen. Daarvoor moet je echt heel veel rondjes maken daar.
De regels wijken ook iets af: inhalen mag, maar dan alleen links zoals op de snelweg... het wordt ook gezien als een soort zeer sportieve tolweg.

Gert: weet ik. Heb er al twee maal op gereden, maar als een dweil, omdat ik gewoon niet wist wat er zou aankomen.
Het is niet voor niks dat ik vrienden heb zien "oefenen" op pc en playstation etc tijdens de winter, om in de zomer lekker te kunnen rijden. Nu ja, vandaar dat ik zei: gaan rijden, rijden en nog eens rijden. Dan komt het helemaal goed ;)

Als er van jullie uit interesse is kan ik wel een kameraad meevragen als gids. Hij heeft meermaals een jaarkaart gehad en reed op't einde rond de 8 minuten. (check ik even met hem en dan corrigeer ik hier :P )
Inmiddels is ook hij gestopt met motorijden
Een andere kameraad die ik in gedachten heb zou dat wel zien zitten, maar zijn A5 3.0 is nog niet afgeleverd :(

02 jul 2008 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Zo'n soort klus staat mij in Amersfoort ook nog te wachten. 350m2 badkamers :flush:
Oh sorry.... verkeerde draadje :wink:

Veel plezier am Ring!

02 jul 2008 18:24
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 570 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende