Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
poepoe, daily driver. zal Greetje leuk vinden. Lekker comfortabel op zondag naar bomma...  wel cool.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jun 2008 23:03 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
in de nieuwe porsche scene kan je hem alvast bewonderen...
|
24 jun 2008 9:05 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
|
03 jul 2008 13:52 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
zo die 2e... ! wat een ding zeg helemaal "de baas" in het speed gelb... 
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
03 jul 2008 14:10 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
merci torig...mooie exemplaren an kan je geloven dat ik de zilvere nog mooier vind zelfs...ja ik hou van de "originele look"
=> die gele vind ik trouwens "verdacht goedkoop"...weinig km's!!
Heb gisteren een mailtje ontvangen van die zwarte die me wel interesseert...komt vrij waarschijnlijk volgende maand te koop...wordt vervolgd 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
03 jul 2008 15:18 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Die zilveren heeft wel voor in totaal EUR 37k voorschade gehad!!
|
03 jul 2008 15:34 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Die gele vond ik ook zo mooi niet als die grijze. En normaliter gruwel ik echt van grijze wagens (moto's ook, feitelijk)
Mich, aha, dat zou dan wel goed nieuws zijn.
Succes nog met je speurtocht!
@Maarten: allemaal te zien welke schades, maar als die goed herstelt zijn, why not?
Je kan net zo goed een schadevrije kopen en je 1e trackday hem zelf even in de kreukels rijden. Is je "schadevrij-voordeel" -indien dat er was- er meteen van 
|
03 jul 2008 15:41 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
vandaar dat ik verkies een Club Sport te kopen van iemand die ik "ken"...dan weet je beter wat ermee gebeurd is.
Nu is het dilemma => gooien we de Z4 Alpina eruit in de plaats of niet?...gisteren nog mee getracked op Spa en goed voor een 3.02 min op gewone banden en in een laffe hitte...wat een wagen...hoe langer ik 'm heb, hoe meer hij me verbaast.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
03 jul 2008 15:46 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
waar ik me altijd wat zorgen om maak bij een trackday wagen is de kooi.
op de weg is het een auto, maar op het circuit ga je er mee om als een raceauto (volle bak dus). wat anders is als een straatauto waar je zo af en toe een paar rondjes mee gaat rijden. een groot deel van de veiligheid hoort aan de zijkant te zitten; je slipt, staat dwars en er komt er eentje van opzij inzetten. daar gaat het vaak mis, kijk naar die cs-kooi; totaal geen veiligheid aan de zijkant. wat ook niet verwonderlijk is, want dan zou je em sowieso niet in kunnen zetten als dagelijkse auto.
als het kan zou ik een auto kopen met volledige kooi en die gebruiken voor op het circuit.
_________________________________________ Got coffee?
|
03 jul 2008 15:54 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Marco,
dat wil ik nu net niet...overschot van gelijk wat betreft het feit dat een echte race auto veiliger is, maar dat mist totaal z'n doel voor mij.
- ten eerste engageer je je dan voor een auto die veel geld kost en waar je relatief weinig aan hebt (staat vooral in je garage)
- twee, je moet een stevig trekbeest kopen + aanhanger
- je mag er 's zaterdags en zondags niet mee naar de Ring, want het is geen "straatwagen"
- je kan enkel inschrijven voor trackdays waar race auto's toegelaten zijn
Het voordeel van zo'n aangepaste straatauto a la 996 CS, is dat het enorm polyvalent is...je rijdt ermee naar 't circuit, je rijdt op 't circuit en komt ermee naar huis...da's 10 keer zoveel plezier als tegen 90km/u met een aanhanger onderweg te zijn. Daarenboven besef je steeds (althans ik toch) dat je met je noodzakelijk vervoer onderweg bent en on track hou je daar toch rekening mee (een paar cowboys buiten beschouwing gelaten, maar soit)...het is me meer om het plezier te doen, dan om de laatste seconde eruit te persen 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
03 jul 2008 16:09 |
|
 |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Dat begrijp ik wel. Alleszins vind ik het mooi eerlijk/fair van die Duitser om het zo duidelijk te omschrijven en te vermelden in zijn aanbieding.
Ivm je Alpina... kan enkel jij beslissen hé
Ik zit met andere twijfels. Met die prijzen van sommige wagens zou ik bijna zin krijgen om de C4 buiten te stampen en te vervangen door een Turbo. Ofwel hem houden en der een circuit(ge)bakje bij nemen  )
|
03 jul 2008 16:10 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat ik bedoel te zeggen dat ik de kooi uit zou breiden, je kan er dan nog gewoon de weg mee op; het is alleen wat minder handig in en uitstappen
_________________________________________ Got coffee?
|
03 jul 2008 16:44 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
.... overwegen om ('n gedeeltelijke) schroefkooi te plaatsen, waarbij de dwarsbuiz(en) langs het portier met bouten en moeren vast zit(ten) 
|
03 jul 2008 16:48 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
sowieso is het voorste deel kooi al verboden in Belgie op de openbare weg, maar soit dat zien ze wel door de vingers.
Daar heb je wel een punt, dat kan inderdaad uitgebreid worden met zijdelingse baren...'k weet niet of Porsche dat OEM in het gamma heeft
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
03 jul 2008 16:49 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Porsche mss niet - maar Renntech wel 
|
03 jul 2008 16:50 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
benje uiteindelijk toch om mich
pfff daily driver heb je iig nooit last van nierstenen
3.02 met de z4  je mag blij zijn als je 2.50 haalt met de 996gt3
is idd wel bizar datje met die z4 met straatbanden zulke tijden kunt realiseren
veel plzr met de search 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 jul 2008 16:51 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
2.50 lijkt me te hoog gegrepen...2.55, eeventueel iets eronder lijkt plausibeler
Wat die straatbanden betrdeft => Michelin PS2...ongelofelijk wat een band! Moet niet veel toegeven op de zachte Cups
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
03 jul 2008 17:16 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Wellicht een puntje om toch de Z4 weg te doen. Als je namelijk de Z4 aanhoudt, gaat je laatste puntje voor het met je dagelijkse auto rijden niet helemaal meer op 
|
06 jul 2008 11:43 |
|
 |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Interessante discussie, Mich. De Alpina is een comfortable luxesportwagen die goede tijden neerzet op circuit terwijl de GT3 een circuitwagen die ook op de weg kan gebruikt worden.
De 996 CS is in een andere league; het feit dat je de wagen wil gebruiken voor dagelijks verkeer is moedig, maar kan op den duur wel vermoeiend worden. Eventjes een etentje in knokke en terug met de GT3 naar Brux, nounou: eventjes rustig verteren is anders
Betreffende kleuren: je kent wel de nationale kleuren van Nl (oranje) Duitsland (wit/zilver), Frankrijk (frans blauw) England (British Racing Green) en Belgie: GEEL.
Jaques Swaters met zijn Garage Francorchamps was de eerste internationale officiele Ferrari dealer. Het Belgische racing geel van Ecurie Francorchamps werd het ferrari Giallo Fly.
Dus, orange strepen: mooimooi maar Geel is toch wel Effe Anders
Mvg,
Bert
|
06 jul 2008 12:18 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
hihI Bert...da's een tof antwoord.
toch 2 bemerkingen:
- dat de CS hard is, trek ik me niet aan...de Z4 met Bilstein NB-Ring Cup veren van 100N/mm is intussen ook verre van comfortabel
- Moest de CS koop doorgaan, dan zou de auto niet herspoten worden in Spaadgelb, maar wel ge-wrapped => originele kleur blijft, en is tevens bescherming voor de lak 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 jul 2008 15:33 |
|
 |
boxi
997 GT3 Mk1
|
Da's een goed keuze Mitch, zou eeuwig zonde zijn om de GT3 over te spuiten (@Harley, take notice  )
Staan trouwens ook best een aantal "Speedgelben" te koop in Dld. oa. bij Porsche Zentrum Allgäu. Die is ook niet duur!
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
06 jul 2008 17:31 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
wie meer info heeft mbt "wrappen", gelieve deze te posten...ik heb al vernomen dat het niet de beste oplossing zou zijn aangezien de lijm de lak zou aantasten
=> nu zaterdag heb ik een afspraak om de zwarte CS die ik hier postte te gaan bekijken...eind augustus gaat de auto in de verkoop, dus als ik 'm wil moet een van volgende weken beslissen 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 jul 2008 16:08 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wrappen dat is dat krimpfolie achtige spul toch? Daar is een keer een topic over geweest.....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 jul 2008 16:12 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Je maakt 'n goede kans, denk ik, bij onderstaand forummer ...
... die z'n eigen Porsche helemaal "carbon-gewrapped" heeft 
|
07 jul 2008 16:20 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
thnx Olaf...als ie m'n neus maar ni afbijt 
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 jul 2008 16:25 |
|
|