Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 11:40

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Codes computeruitlezing 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 C4
Zwijndrecht Nederland
Bericht Codes computeruitlezing
Hallo allemaal,

Heeft iemand een idee wat de codes 32,33,34 betekenen bij uitlezing van de verwarmingsinstallatie van een '89 964? Vast bedankt

09 dec 2004 11:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Code 32 - Knock sensor II
Code 33 - Control unit faulty, knock computer
Code 34 - Hall signal

Dit lijken me meer codes met relatie tot de motor, niet op de verwarming.

09 dec 2004 12:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
foutcode's verwarming :arrow:

8-32 Rechtse servo onder voorruit (motortje dat je verwarmingsklep aanstuurt)
8-33 linkse aanjagermotor.
8-34 eveneens aanjagermotor.

Dirk
:wink:

09 dec 2004 13:58
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Zwijndrecht Nederland
Bericht 
Het gekke is namelijk dat de aanjager wel werkt mits de temperatuurdraaiknop ingesteld staat onder de daadwerkelijke temperatuur in de auto, bijvoorbeeld als het 15 graden in de auto is en ik zet de draaiknop op 20 graden blaast ie niet maar geeft ie wel warme lucht door de rijwind, zet ik hem onder de 15 graden blaast ie wel......

09 dec 2004 14:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Wizzarich schreef:
Het gekke is namelijk dat de aanjager wel werkt mits de temperatuurdraaiknop ingesteld staat onder de daadwerkelijke temperatuur in de auto, bijvoorbeeld als het 15 graden in de auto is en ik zet de draaiknop op 20 graden blaast ie niet maar geeft ie wel warme lucht door de rijwind, zet ik hem onder de 15 graden blaast ie wel......

Voorschakelweerstand en temperatuursensor na de achterste blower (in het motorcompartiment eerst controleren.
Die zitten in die zwarte plastic buis links in de motorruimte.
Temperatuursensor er pal bovenop ... kan je er zo uitdraaien ... en voorschakelweerstand zit tegen de achterste zekeringkast aan ... iets lastiger om eruit te prutsen. Tang met lange tengels is welkom.

Daar je ook foutcodes krijgt op één vd servo's zal deze ook wel kaduul zijn. Vrij veelvoorkomend probleem bij een 964.
Heb er begin deze week ook nog 1tje vervangen. :wink:

Greetz
Dirk
:P

09 dec 2004 14:35
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Zwijndrecht Nederland
Bericht 
Dirk,

Heb ik gedaan maar is niets aan te zien, zie als ik dat staafje eruit draai niets dan een stukje plastic met een wit rubberachtig uiteinde, kan dirt dingetje op een of andere manier getes worden ofzo??

09 dec 2004 14:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Wizzarich schreef:
Dirk,

Heb ik gedaan maar is niets aan te zien, zie als ik dat staafje eruit draai niets dan een stukje plastic met een wit rubberachtig uiteinde, kan dirt dingetje op een of andere manier getes worden ofzo??

Er wat aan zien zal je nooit ... :wink:

de temperatuursensor kan je testen dmv de weerstand te meten ...
Weerstand moet zakken naarmate de omgevingstemperatuur stijgt.(waardes moet ik even opzoeken, ken ik niet uit men hoofd)
Maar of die tests nu betrouwbaar zijn laat ik in het midden.
De aanschaf van een nieuwe weerstand en temp.sensor is aanbevolen.
Kosten valle reuze mee ... spreken hierover een paar tientjes .... voor beide ... :wink:

WAt je wel eens kan proberen is de tempsensor grondig schoon maken ... brengt dat geen oplossing zou ik hem gewoon vervangen.

ook de servo's kan je makkelijk visueel controleren.
Schroef het afdekplaatje net onder de voorruit weg ... dan zie je 5 servootjes zitte ... zet iemand in de wagen met het contact aan.
Speel met alle knoppen op de verwarmingsregeleenheid ... als het goed is moeten alle servo's bewogen hebben.
Als er ééntje nix doet ... vervangen ... of proberen reviseren ... openmaken ... contacten reinigen ... kan op succes 50% ... nieuwe servo ... ca 70€ nieuw maar heel veel te vinden bij onderdelenboeren her en der ... 8)

Dirk
:wink:

Greetz
Dirk

09 dec 2004 15:22
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Zwijndrecht Nederland
Bericht 
Ga ik proberen.....

Bedankt voor de info