Auteur |
Bericht |
deerhound
porsche 912Eeerste exloermond
|
porsche 912E
Hallo vrienden van Porsche
Ik ben in het bezit van een Porsche 912E en ben benieuwd hoeveel er in ons kikkerlandje rondrijden?
(edit door paSCal: Post even verplaatst, enne, lees aub even de richtlijnen van het forum door!)
|
11 maart 2007 21:03 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Welkom Kees,
Heb je de klassieke 912 site al geprobeerd.
Anders zou je bij de klassieke 911 & 912 club eens kunnen vragen.
Succes!
|
11 maart 2007 21:35 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Welkom Kees,
Van de 912's totaal rond de 290 als ik me niet vergis.
Dus van de 912E zullen ze op je hand(en en voeten) te tellen zijn
|
11 maart 2007 22:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Heb je trouwens geen Foto's van je (76er?) 912E ?
Als ie niet in brons/goudkleur is, dan rijden er iig zeker 2 in nederland rond...
|
11 maart 2007 22:12 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
zaterdag, zandvoort....een bekende..?
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
12 maart 2007 0:13 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
das geen E DD
|
12 maart 2007 15:49 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom, Deerhound.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 maart 2007 16:47 |
|
|
de klassieke 912
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
|
Re: porsche 912E
Het zijn er inderdaad niet veel, hooguit enkele tientallen. Op 14 april organiseren wij met het 912 register onze eerste meeting van 2007. Er is voor deze dag (tot nu toe) één 912E aangemeld. Dit is tevens de eerste 912E die we mogen verwelkomen op een 912 meeting. Dus als je zin en tijd hebt ... Zie http://www.deklassieke912.nl/AankondigingMeeting.html en http://www.deklassieke912.nl/meeting.html
Met vriendelijke groet, Marcel
_________________________________________ 912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912
|
13 maart 2007 22:22 |
|
|
de klassieke 912
Porsche 912 1965 en 1969 Boxster 986S
|
De gele 912 SW Targa van Hein ...
_________________________________________ 912 Register Nederland - de site voor liefhebbers van de klassieke PORSCHE 912
|
13 maart 2007 22:24 |
|
|
Carlo Abarth
944 S2 3.0 16vDoetinchem
|
Mijn vader heeft een brons/goudkleurige gehad. Met beige interieur. Zal ongetwijfeld de genoemde auto zijn.
_________________________________________ Porsche 944 S2 3.0 16v, 1990
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
www.carloabarth.nl
|
14 maart 2007 11:51 |
|
|
gasha
912E
|
In ieder geval 2, want ik heb er ook een in mijn bezit
Veel plezier ermee.
Gr, dennis
_________________________________________ Krijg geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet doet!
|
18 maart 2007 18:26 |
|
|
Carlo Abarth
944 S2 3.0 16vDoetinchem
|
Als ik je foto zo zie is dat de auto die ook van mijn vader is geweest gasha! Leuk om hem tegen te komen!
_________________________________________ Porsche 944 S2 3.0 16v, 1990
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
www.carloabarth.nl
|
18 maart 2007 20:51 |
|
|
gasha
912E
|
912e
Velgen zijn inmiddels flink opgeknapt, originele stoelen zitten er weer in, uitlaatsysteem is aangepakt en hij loopt weer als een trein. Deze zomer staat het plaatwerk gepland
_________________________________________ Krijg geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet doet!
|
19 maart 2007 16:22 |
|
|
Carlo Abarth
944 S2 3.0 16vDoetinchem
|
Okee, leuk! Nou moet ik wel zeggen dat toen mijn vader hem had het er allemaal een stuk beter uitzag dan hoe ik het hier allemaal een beetje las. Dat is dan ook inmiddels een jaar of 10 geleden denk ik... Even denken... Ja, denk dat hij hem in '96 verkocht heeft. Leuk om hem weer tegen te komen.
_________________________________________ Porsche 944 S2 3.0 16v, 1990
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
www.carloabarth.nl
|
19 maart 2007 16:37 |
|
|
harmenkindt
912E 1976
|
ik heb er gisteren 1 gekocht op ebay. Een 912e uit 76 (zijn ze volgens mij allemaal). Heb jij 'm ook zelf geimporteerd?
Harmen
|
01 jul 2008 14:01 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Bij Erpa staat dan nr. 3....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 jul 2008 0:12 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Juist gehoord via Rick Horvath (912E #576) dat er dus 10 in de UK zijn en 31 geregistreerd zijn in Europa.
Ik vermoed dat de dealer cars hierbij niet zijn ingesloten, dus het is een beetje een exclusief clubje!
Bert
|
04 jul 2008 14:17 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Zijn dat impactbumper 912's Wist niet eens dat die bestonden Zo zie je maar weer, elke dag op het PF leren we weer wat bij! (zinnig of niet )
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
04 jul 2008 16:33 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
In europa zijn deze nooit officieel geimporteerd geweest. De 912E was een model exclusief voor de USA als een stopgap tussen de 914 2.0 injectie en de 924, die wat extra tijd nam in de USA om door emissie te komen.
De wagen is essentieel een standaard 911 2.7 met een vw type IV 2 liter 4 cylinder motor met 90 pk.
http://www.912register.co.uk/912ehistory.html
Groetjes,
Bert
|
04 jul 2008 17:26 |
|
|
zuugnap
|
Topicstarter is foets?
|
04 jul 2008 18:40 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
04 jul 2008 21:12 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Wel, de 356 was een super motor gebaseerd op de vw kever. De 356 was zeer populair in de Us.
Toen de 911 uitkwam, organiseerden de "echte" porschista's een storm van protest en verontwaardiging omdat Porsche een ZEScylinder uitbracht. De "Porsche" verloor zijn identiteit, zijn karakter; de 911 was veel te comfortabel en te veel een Grande Tourisme wagen in vergelijking met de 356. Daarenboven was de 911 een pak duurder vergeleken met de 356C.
Een beetje hetzelfde debat kwam opnieuw ter wereld tussen de newbee watercooler en de old skool aircooler 911 liefhebbers in de jaren 90.
De 912 -of zoals de echte 4- potters wel eens durven beweren, de 356D- werd uitgebracht om eerstens een goedkopere porsche op de markt te brengen maar ook om de orginele porschista's een beetje tevreden te stellen.
De opvolger van de 912, de volkwagen-porsche 914, was altijd gemarketed in de USA als een Porsche. In Europa was de 4-pitter een VW-porsche terwijl de 6-pitter een porsche was.
Toen de 914 productie stopte en de 924 nog niet door de US department of Transport testen was, moest men een "stop gap" Porsche creeeren. Porsche besliste om de motor van de 914 2.0 liter in het 911 2.7 chassis te leggen. Bijgevolg was het, vanuit US perspectief, logisch de wagen terug te dopen als een 912 maar nu met een E voor Einspritz: de D-jetronic op het type IV blok
MvG,
Bert
|
04 jul 2008 21:43 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
04 jul 2008 23:31 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
denk dat er in Belgie enkele 10 tallen moeten zijn. Er is hier een dealer in de buurt die doorhad / heeft dat de 912E in de VS heeeeeeel goedkoop van de hand gaat. Hij biedt ze hier aan als "heel exclusief" gezien de weinige aantallen en verdiend er denk ik goed geld aan. Ik blijf het ee nvreemde auto vinden. Beetje als een pontiac firebird met een miniatuur V6 in het vooronder.....
|
05 jul 2008 12:01 |
|
|
Tommekes
356 1962 , 356 schuifdak coupé 1963 , 1968 911 L ,1976 912E , 1988 930 turbo cabrioMaaseik
|
Uitleg van Kristof lijkt me niet echt logisch ....
als er "enkele tientallen "door die dealer verkocht zijn wil dat volgens zijn uiteenzetting dus zeggen dat AL die Belgen dom zijn ??
of valt het me op dat er heel wat jaloersheid in z'n bericht staat , als de 912E zo spotgoedkoop van de hand gaan in de VS , waarom heeft hij ze dan zelf niet binnengebracht ?
Trouwens , als die "tientallen" mensen een 912E kochten zullen die de aankoop wel rechtvaardig gevonden hebben , ik denk niet dat iemand een geweer tegen hun slaap hield om te verplichten de auto te kopen ,
|
14 okt 2008 3:56 |
|
|