Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
964 C4: zoemer gaat af
Als ik start blijven altijd, zoals het hoort, in de linkerklok even wat lichtjes branden. 3 stuks, weet zo uit mijn hoofd niet precies welke. Is bij al mijn 964's hetzelfde geweest, dus bevreemdt me niet. Als je rustig wegrijdt gaan na 30 seconden of 100 meter die lampjes uit. Verder niks bijzonders. Echter, sinds een paar maanden gaat bij mij, als de lichtjes uitgaan, ook even de zoemer af. Daarna gaan de lichtjes niet meer aan en gebeurt er niks raars meer. Anyone?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jul 2008 6:18 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Zoemer!! Dat geluidje van je lichten?
|
03 jul 2008 6:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, die zoemer die in combinatie met het uitroeptekenlampje grote problemen aankondigt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jul 2008 6:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 C4: zoemer gaat af
Yep. Betekent dat het hydraulische systeem (net) te laat op druk komt en dan volgt (dus) een akoestische waarschuwing . Kan (nog) geen kwaad en heel lang probleemloos zo blijven. Het oplossen ervan kost veel geld (als het geen garantie is).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 jul 2008 9:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 964 C4: zoemer gaat af
Doodnormaal. Mijn zwarte 964 had het als het als het koud genoeg was en mijn huidige zelfs iets vaker, maar dat kan er ook aan liggen dat ik meteen twee keer met wegrijden moet remmen voor een bocht voordat de lichtjes uitgaan...
Tip: sleutel omdraaien, dan pas riem om en dan pas starten. Dan heb ik er nooit last van... maar ik ben meestal te ongeduldig: starten, rijden.
|
03 jul 2008 19:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het komt inderdaad bij meerdere exemplaren voor en is niet iets om je (direct) zorgen over te maken, maar doodnormaal is het niet .
Jouw tip volg(de) ik altijd al, maar werd mij door een Porsche-specialist zelfs afgeraden. Onnodige belasting van de accu die na lang(er) stilstaan en/of in geval van een een zwak(ker) exemplaar tot startproblemen kan leiden .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 jul 2008 21:18 |
|
|
horn
PF #57
|
thanks. hij doet het niet altijd. enfin, ga maar door met rijden en wacht wel op het moment dat het spaarvarken stuk moet
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jul 2008 22:06 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
harald de mijne heeft dat euvel ook gehad
zo,n beetje iedereen die zich specialist neomt er naar laten kijken
die zei dit die zei dat, en dat
allemaal laten doen en vervangen wat die zei en dan weer die zei maar hij bleef piepen
tot dat ik bij die ouwe kom aadje de oudste monteur van de witte brug 40 jaar ervaring is nu met pensioen, ik vraag joh aadje weet jij maby wat dat zou kunnen zijn?
iedereen heeft er naar gekeken en alles gedaan maar hij blijft maar piepen
oh zegtie dan weet ik het al storing in de bougie kabels ,
das simpel zegtie.
ik zo gezegd zo gedaan alle bougie kabels en verdeelkappen en de hele rattemikmak vervangen, en wat denkie ja hoor weg piep nooit meer gehoord
dus maby is dat het ook wel bij jouw
gaat effe bij die ouwe langs zou ik zeggen voor een vrijblijvend advies
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 jul 2008 22:16 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Ben ik blij dat het in de oude gebakjes allemaal wat simpeler is.....
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
04 jul 2008 2:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Niets iets wat je spontaan zelf verzint....
|
04 jul 2008 8:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ehhh Mikey ..... dat euvel bij jouw carrera 2
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 jul 2008 9:04 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
of het nou wel of niet is, bij mij is het piepje iig pleituhhh
dat piepie kwam en ging bij mij waneer het wilde soms ook ineens tijdens het rijden he,
dan schrik je je de nona hoor tijdens het rijden zo,n k.lere piep
ik zeg enkelt wat het bij was en de daarbij oplossing van mijn piepie
er stond ook bij maby is dit het bij jouw ook.
btw wel vaag hoor er zit geen lichtverklikker in een 964 maar piepen dat dat kreng kan mooi
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 jul 2008 15:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, het is een teken van ouderdom... maar ja, het zijn bijna 20 jaar oude auto's...
Ik gebruik de auto dagelijks, dus voor mij is dat geen probleem. Overigens, als ik start en pas weg rijdt als de lichtjes uit zijn, dan gaat er ook geen akoestische waarschuwing af.
|
05 jul 2008 0:32 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Blij dat ik een 3.2 heb, heb ik in ieder geval dat niet.
|
05 jul 2008 1:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Hé, jij ook een keer een voordeel met je ouwe gebakkie...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jul 2008 6:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, jij merkt dat jouw remmen niet werken vlak voor een haakse bocht... veel beter!
|
05 jul 2008 9:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Als je het zo bedoelt wel dood (=)normaal dus.
Ik niet dagelijks, maar wel vaak genoeg om hier geen probleem mee te hebben. Het was een algemeen bedoelde afrader . De akoestische waarschuwing is uiteraard niet afhankelijk van het wel/niet wachten met wegrijden tot het systeem op druk is .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jul 2008 9:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, maar omdat ik al heel snel twee keer moet remmen (en dat kost druk, trap maar eens met lopende motor enkele keren achter elkaar de rem in, ook goed om het waarschuwingssysteem te testen...) maakt het bij mij wel uit.
|
05 jul 2008 10:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
al die elektronische toeters en bellen zijn natuurlijk storingsgevoelig, zeker na 20 jaar. overigens hebben de 3.2's zowel een brake-failure lampje als een remblokslijtageindicator
_________________________________________ oud is beter
|
05 jul 2008 11:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... bij jou niet, nee
|
05 jul 2008 11:43 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Zelfde probleem gisteren ook gemerkt toen ik bij Mike was in Den Haag. In stortende regen stond ik even stil aan kant van de weg om straat op te zoeken. Omdat de auto iets schuin stond had ik hem eerst op handrem, na het starten haalde ik handrem eraf en gebruikte ik even nog de normale rem(geen idee waarom ik dit zo deed, maar goed) en toen hoorde ik geen zoemer, maar toen zag ik ook even het waarschuwingslampje(uitroepteken, wel zonder zoemer o.i.d.). is dit hetzelfde euvel? ivm het op druk komen van het hydraulische systeem(neem aan dat jullie hiermee het opdruk brengen van het hydraulische systeem van de remmen bedoelen).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
08 jul 2008 13:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Is geen euvel, maar (in dit geval echt ) doodnormaal. Na het starten moet het systeem altijd op druk komen en tot dat het geval is brandt het -lampje. Als het goed is zie je het dus altijd na het starten [als de motor daarvoor lange(re) tijd niet heeft gedraaid] zelfs zonder dat je het rempedaal intrapt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 jul 2008 14:06 |
|
|