Auteur |
Bericht |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
964
Hallo forummers!
Een vraag speelt rond in mijn hoofd : Kan je een GOEDE 964 krijgen voor ietsje minder dan 20K met minder dan 150000 op de teller? Zo ja, is dit een zeer riskante bezigheid? (is de kans héél groot dat hij slecht is of wordt de zoektocht héél lang?)
Ik twijfel tussen een 964 en een Boxster.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
05 jul 2008 19:54 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Twijfel tussen een 964 en een Boxster, Het zijn beide een Porsche maar daar houdt het dan ook mee op.
Onder de 20 K, ik denk dat je veel geluk en geduld moet hebben. Mag ik hier uit concluderen dat je ook een Boxster onder de 20k zoekt? Lijkt me helemaal een illusie.
|
05 jul 2008 20:08 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Duitsland heeft een hoop Boxsters staan tegen de 17 - 18 duizend. dat zijn vast niet allemaal slechte
Een 964 is een 911, maar duurder in onderhoud en minder geschikt voor het dagelijks rijden dan een boxster dus vandaar dat ik twijfel (ik vind de 911 mooier)
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
05 jul 2008 20:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Want
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jul 2008 21:07 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Al 18 geworden en rose papiertje gehaald?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
05 jul 2008 21:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Inderdaad, was ook mijn eerste gedachte. Je hangt trouwens al zo lang rond hier dat je het antwoord op deze vragen toch wel moet weten?
|
05 jul 2008 21:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Was ook mijn gedachte ; je loopt hier al zo'n tijd mee dat dergelijke vragen een beetje vreemd overkomen...
|
05 jul 2008 22:00 |
|
|
zuugnap
|
Lekker in de ootoos van paps blijve karre! En doorsparen en dan later paps aan jas trekken en leuke pors kope!
|
06 jul 2008 1:15 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De zoektocht naar een 924 is inmiddels ten einde en je bent nu op zoek naar een andere auto... Ik zou NOOIT aan een 964 beginnen (tenzij je in een financieel gezonde positie verkeert) en ook een Boxster zou ik zo 1,2,3 niet kopen...
Maarrrr, ik wens je veel succes met de zoektocht
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
06 jul 2008 10:18 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Dat klinkt als traumatische ervaringen met garagerekeningen.
Maar geldt m.i. ook voor andere 911'jes.
Succes!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 jul 2008 11:41 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Juist .
Ookal kom ik hier al jaren, dat wil niet zeggen dat ik alles weet. Wat ik hier geleerd heb is dat een 911 (oude) algemeen véél meer kost qua onderhoud dan een ander (oud) model of nieuwere wagens. Een Boxster is een stuk nieuwer qua techniek dan een 964 (waterkoeling o.a.) dus lijkt mij dat deze een stuk goedkoper te rijden is.
Deze dingen weet ik echter niet zeker, daarom vraag ik hier om bevestiging. Ook lijkt mij dat Boxsters vaak in betere staat zijn dan een 964 vanwege het olielekprobleem.
In de wagens van mijn vader rondrijden is géén optie want dit vind hij géén goed idee.
Ooit was ik op zoek naar een 924 als bouwproject, dit is echter doodgebloed dat de persoon die mee wilde doen ervan af zag.
Eerder zocht ik naar een goede 944 daarna naar een 968 maar op dit moment is de mogelijkheid daar een 964 of een Boxster aan te schaffen.
Mij lijkt de Boxster de betere keus omdat hij nieuwer is dus minder gevoelig voor kwaaltjes is en dus goedkoper om te rijden is. Ook heeft deze minder vermogen en vinden sommige hier hem zelfs "traag" dus dat is ook wel beter als 1e auto. Ook omdat de 964 de motor achter de achteras heeft en dus eerder spint bij een onervaren chauffeur als ik.
Het enige dat ik van jullie vraag is mijn verhaal te bevestigen of juist niet, zodat de keuze tussen een 964 en een Boxster wat rationeler gemaakt kan worden.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 jul 2008 13:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik denk dat je argumenten redelijk kloppen. Zeker met veel korte ritjes, da's mijn inziens funest voor een luchtgekoeld blok.
Daarbij lijkt het mij niet verstandig om te beginnen in je auto carriere met en 200+ pk auto, maar dat is mijn idee.
Bedenk wel dat een Boxster een groot nadeel heeft, je kunt er namelijk echt maar met zijn twee'en in zitten, terwijl je in een 944 of 968 (!!) eventueel een derde en/of vierde persoon mee zou kunnen nemen.
Mijn inziens? Lekker beginnen met een wat 'tammere' auto, en eerst leren autorijden Dan de waarde van geld leren kennen, en zelf een Porsche kopen ... Maar da's mijn idee
|
06 jul 2008 13:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Opa.
Je hebt wel gelijk.
|
06 jul 2008 13:28 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Het idee van beginnen met een tammere auto is mijns inziens niet erg van belang want het gaat om het in toom houden van je rechtervoet . Ook bij een oud autootje met 90PK kunnen gevolgen dramatisch zijn bij weinig tot geen zelfbeheersing mijn zelfkennis verwacht dat ik dit wel aankan Bedankt voor de serieuze posts nu
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 jul 2008 13:32 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Volgende vraag. Ik ben wel eens benieuwd waar je als kersverse 18 jarige 20K vandaan tovert.
Wel eens een verzekering gebeld?
Verdere vaste kosten [wegenbelasting, onderhoud, APK, brandstof, onvoorziene uitgaven]?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
06 jul 2008 14:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Verzekering voor een Porsche als 18 jarige is denk ik erg lastig. Natuurlijk kun je hem op naam van een van je ouders zetten maar dat werkt 1 schade denk ik. Als het al werkt.......
|
06 jul 2008 14:35 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Een verzekering heeft geen betrekking op de rijder maar op het voertuig. Als het voertuig schade oploopt en dit valt binnen de verzekering, worden de kosten vergoedt, ongeacht de bestuurder. Tenzij anders vermeldt.
Michael, ik heb geen een of ander succesvol multimediabedrijf opgericht noch heb ik een bank beroofd. Ik ben gewoon een kind die het geluk heeft veel geschonken te krijgen, zonder enige redelijke tegenprestatie.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 jul 2008 14:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tenzij anders vermeldt ja.....
|
06 jul 2008 14:59 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Je mag je vrouw toch ook in je auto laten rijden? Zelfs als ze een brokkenpiloot zou zijn. De verzekering dekt dan gewoon als gewoonlijk.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 jul 2008 15:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ondanks dat je zelf beseft dat dit het geval is, zou ik toch opteren voor een goedkoop bakkie het 1e jaar.'
Lijkt mij gewoon "gezonder" voor jezelf en een volwassener gedrag, ipv meteen zo mooi en duur mogelijk te willen rijden.
Opa
|
06 jul 2008 15:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Opa heeft gelijk! Dan heb je nog wat om naar uit te kijken
Besef wel dat de gemiddelde Porsche verzekeraar vraagt om een opgave van de regelmatige berijder. En als dat zoonlief is van 18 vraag ik me af of ze dat zomaar accepteren.
|
06 jul 2008 16:03 |
|
|
horn
PF #57
|
gel*l . Als je de kans krijgt om van papa een 964 te krijgen, zou ik ook geen 'nee' zeggen. Als ík echter papa was, zou ik het om jullie redenen niet doen. Therefor, you're barking up the wrong tree Maar R.M.;het verschil tussen een Boxster en een Axiam is redelijk radicaal. Als je dan toch met een Porsche wil beginnen, begin dan met een Boxster 2.5. Het heeft idd te maken met de beheersing van je rechtervoet, maar als er een hoop pk's onder die voet zitten wil je zeker een keer weten wat hij kan (echt waar!). En dat zijn nou net die momenten dat mensen met weinig ervaring iets overkomt waar zij of hun omgeving later ongelofelijke spijt van krijgen.
inzake de verzekering kan het wel, maar je moet idd opgeven wie de regelmatige berijder is. Als papa een 996 en een KJN heeft staan en de 964 ook nog eens 10K km per jaar rijdt, wordt dat best lastig, vooral ná een eerste schade.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 jul 2008 18:40 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik vind het heel fijn dat zelfs op het internet mensen zichzelf zorgen om mij maken maar vergeet niet; ik heb 2 jaar rij-ervaring.
Natuurlijk een brommobiel is anders dan een Boxster, maar qua rijden is het EXACT hetzelfde Dat heb ik wel gemerkt aan mijn rijles, ik kon alles al en een gewenningsproces aan een echte auto was er niet, door de brommobiel.
Uiteraard is een groot verschil hoe hard hij vooruit kan, en hoe snel hij hard vooruit kan. Maar over het algemeen onder normale omstandigheden (50/70 zones) is er geen verschil. Ik ben niet iemand die de grenzen opzoekt, in veel gevallen in het leven ben ik gewoon een rustig beheerst persoon. Ik mag van mijzelf verwachten dat dit ook het autorijden betreft.
Eerst een gewone auto rijden zie ik dan ook niet zitten. Ik heb serieus jaren gewacht op dit moment, en zo'n aanbod slaat niemand af. Mijn vader ziet niet zo'n groot risico want hij weet dat ik mijzelf kan beheersen en zelf had hij ook met 19 een 924 en 2 jaar later een 944. Mijn moeder echter maakt zich zorgen en praat over een begrenzing. Geen probleem, begrens em maar op 120/130, ik rijd een Boxster.
Mijn keus staat nu vast en geen opa brengt mij ervan af nu kan de zoektocht beginnen! (is al begonnen )
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 jul 2008 20:06 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik heb gezocht, hier een paar die mijn meeste interesse wekken: (Ik ga het liefst voor zwart/zwart maar blauw van buiten en beige/bruinrood/grijs van binnen kan ook goed zijn als deze auto veel beter is)
1
2
3
3
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
Laatst bijgewerkt door R.M.Boosten op 06 jul 2008 21:01, in totaal 4 keer bewerkt.
|
06 jul 2008 20:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
1. ik haat horizontaal scrollen.
2. een porsche is toch echt anders dan een brommobiel.
_________________________________________ oud is beter
|
06 jul 2008 20:53 |
|
|