Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:51

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Reservewiel thuislaten? 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ER schreef:
Voor zover ik het kan achterhalen heeft een 'gewone' GT3 dus blijkbaar óók geen thuiskomertje Eric. But I am not sure.

Maar (standaard) geen rolkooi. ;)

09 mei 2005 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
Ik heb inmiddels goed gekeken, maar ook mijn 'gewone' GT3 heeft géén thuiskomertje. Wel een compressortje en een soort spuitbusje met vloeistof.

09 mei 2005 20:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Bij de 3.2 was keurig af fabriek een grote plastic zak geleverd, bedoeld om het "lekke wiel" in te verpakken en dus binnenin te kunnen leggen zonder dat het interieur goor werd. Voorzien was dit probleem dus zeker wel. Als de hele familie mee is dan hebben we dus een probleem 8)

Ook bij de 993 is dit plastic volgens mij geleverd maar ik check het nog es.

Mijn opvatting bij een lekke band: hoe vaak komt het voor(?), maar als het optreedt meestal klein gaatje dus eerst maar eens de compressor er op, dan rustig verder rijden en na enkele kilometers de bandenspanningsmeter weer er op. Weinig verlies? Rustig doorrijden! Eventueel beetje bijpompen :idea: Ik kom wel thuis of bij een bandencentrum voor reparatie(JA: ik laat een lekke band gewoon repareren!)

13 mei 2005 19:59
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
heb ik gisteren ook laten doen, door de buurman, die heeft zo'n koud vulcanisatiesetje. Toen ging ik mezelf afvragen. Waarom een reserve band, of een thuiskomertje en het risiko van een lekke band Met zo'n set je kom je een heel eind. Zal wel te maken hebben met certificatie, aansprakelijkheid etc. Banden zjn toch vrij binnenkort aan vervanging toe. Al bij al begrijp ik niet echt in de moderne ontwikkeling van de autotechniek waarom je nog een volwaardige reserveband zou mee sjouwen. Uiteindelijk oet je toch binnen afzienbare tijd naar de bandenboer. MEt een pompsetje, reparatiesetje ben je igenlijk intweede instantie ie "tweede lekke band" beter geoutileerd dan met een reserveband........

13 mei 2005 20:14
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
fred.soers schreef:
Ik heb inmiddels goed gekeken, maar ook mijn 'gewone' GT3 heeft géén thuiskomertje. Wel een compressortje en een soort spuitbusje met vloeistof.

Een GT3 is nooit gewoon :shock: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 mei 2005 22:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
ppp356,

Dank je...

http://twitter.com/Fredget64

13 mei 2005 22:23
Profiel Facebook 
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
ppp 356 schreef:

Een GT3 is nooit gewoon :shock: :wink:

Dat kan je wel zeggen! Vandaar voor velen een droomauto.

Maar dat ongewone wordt maar weer bevestigd door het ontbreken van een reservewiel/thuiskomertje. Ach ja, je bent lid van de ANWB/wegenwacht of niet...... laat ze het maar opknappen.

Afbeelding

14 mei 2005 9:35
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ik zal wel een mongool zijn, maar deze week dus een lekke band gereden met de Porsche, komt altijd heel erg gelegen. Was net onderweg naar huis vanuit den Haag om nog op tijd bij een avondwake te zijn van een overleden kennis/familie, dus was al niet te jofeltjes. Rijd ik opde A2 meijn achterband lek. OK thuiskomertje er op en gelukkig nog op tijd thuis (krap aan).

Vanavond pas aan toegekomen om de band eer terug op te leggen, niet zo'n probleem.

Maar hoe krijg je die thuiskomer weer helemaal plat zodai ie weer een beetje makkelijk in de kofferbak past, wat een ellende, zeker als je deze er ahlaf in geworsteld hebt en dan tot de conclusie komt dat ie er zo niet in past, maar ook niet meer echt lekker uit wil.

06 jul 2008 23:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
... zeker als je deze er half in geworsteld hebt en dan tot de conclusie komt dat ie er zo niet in past, maar ook niet meer echt lekker uit wil.

Geen idee eigenlijk - maar vind 'm er in ongeblazen toestand vaak al lastig uit (en in) komen :arrow: betekend voor mij dat je al met al 'n knap staaltje werk hebt geleverd :wink:

07 jul 2008 0:09
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Het ventiel eruit draaien zou moeten helpen.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

07 jul 2008 7:42
Profiel WWW
Bericht 
Run-flats opgooien, heb je dat probleem niet. :mrgreen:

07 jul 2008 8:39
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
ppp 356 schreef:

Dat kan. In ieder geval het ventiel open zetten en de band met de hand weer in elkaar vouwen. Wanneer de band weer op gevouwen is dan het ventiel weer dicht zetten.

07 jul 2008 11:49
Profiel
Bericht 
Reservewiel heb ik wel, maar dat opblaasdingapparaat mist...

07 jul 2008 13:00
Profiel
Uden
Bericht 
Peter 993 schreef:
ppp 356 schreef:

Dat kan. In ieder geval het ventiel open zetten en de band met de hand weer in elkaar vouwen. Wanneer de band weer op gevouwen is dan het ventiel weer dicht zetten.

Klinkt leuk, maar na eenmaal opgeblazen te zijn vouwt ie niet meer zo mooi in elkaar als dat ie was, en dat kleine beetje verschil maakt het een ellende......

07 jul 2008 14:28
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Kan ik me wel voorstellen na meerdere km's te zijn belast. Vacuüm zuigen wellicht? Voor een paar € koop je een handpomp die zowel kan blazen als zuigen, waarbij vooral dat laatste erg handig is in dit geval ;).

07 jul 2008 15:10
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Weet het niet zeker, maar kan jet het pompje ook niet laten zuigen?
De opmerking van het ventiel was wel serieus bedoeld, het is dan veel makkelijk om de band volledig leeg te krijgen.

07 jul 2008 15:29
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dit is trouwens zo'n ventielsleuteltje.
Afbeelding

07 jul 2008 15:30
Profiel WWW
Uden
Bericht 
ppp 356 schreef:
Weet het niet zeker, maar kan jet het pompje ook niet laten zuigen?
De opmerking van het ventiel was wel serieus bedoeld, het is dan veel makkelijk om de band volledig leeg te krijgen.

daar heb ik ook aan zitten denken gisternavond. Ik heb namelijk een ander pompje gebruikt dat ik nog had liggen (is nog van een Nissan 280ZX). Die had ik in de Porsche kiggen omdat de band wel eens wat leeg liep en had ik deze maar gemakshalve meegenomen.

Dat ventieldopje ken ik, maa rheb ik momenteel niet, plus naar ik mag aannemen als dat zo kritisch is om de band leeg te krijgen mag je verwachten dat dit bijgeleverd wordt....

07 jul 2008 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht 
In mijn 997 zit ook geen reservewiel, wel een pomp+plaksetje. Ik heb een maand of 3 geleden een lekke band gehad, kwam er achter toen de auto al in mijn garage stond.
Wiel eraf gehaald en naar de bandereparateur gebracht. Propje vanaf de binnenkant erin en karren maar weer.
Volgens de statistieken heb je tegenwoordig eens in de 80.000 km een lekke band, dat betekent dat ik in 2015 weer aan de beurt ben... :lol:

07 jul 2008 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht 
Gisteravond aan de slag geweest met het leeg laten lopen van het reservewiel.

Dit gaat zeer gemakkelijk: de band vouwt zichzelf weer op, een beetje drukken om de laatste lucht eruit te krijgen en voila: de rakker is weer klein.

Het opbergen van het wiel ging iets lastiger maar is zeker goed te doen!

Eindelijk mijn kreukelzone weer terug.....

10 jul 2008 9:33
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Begrijp (ook) niet wat het probleem is met dat leeg laten lopen, zoals enkelen schrijven.

Meer dan 1'ns gedaan, met zo'n ventielbinnenwerkverwijdersleuteltje zoals PP laat zien, en no problemo at all :idea: :D

Vacuumpomp :?: :roll:

10 jul 2008 10:06
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht 
Zelf ook geconfronteerd geweest met een lekke band.
Het komt zelden voor maar als het gebeurt dan is het toch enorm tobben.

Daar ik dit eigenlijk niet meer wil mee maken ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

Continental heeft een band ontwikkeld die zelfdichtend is. (nog niet voor Porsche)

http://www.autoworks.nl/index.php?optio ... 7&Itemid=9

Er is een bedrijf in NL die een substantie in je band spuit waarmee je hetzelfde effect krijgt.

http://www.wheelseal.nl/

Onlangs laten uitvoeren bij mijn banden.
Ben benieuwd 8)

10 jul 2008 10:25
Profiel
Bericht 
Hmm alfred .... wat mag zoiets kosten als ik zo vrij mag zijn??

10 jul 2008 11:07
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Alfred schreef:
Onlangs laten uitvoeren bij mijn banden.
Ben benieuwd 8)

:arrow: :arrow: :arrow:

WheelSeal FAQ schreef:
Als WheelSeal is geïnstalleerd is het nagenoeg onmogelijk om te balanceren

:shock:

Stel je verliest 'n plakloodje van je velg :?

10 jul 2008 11:09
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Als WheelSeal is geïnstalleerd is het nagenoeg onmogelijk om te balanceren

behalve zo’n 15-20% welke bij lange stilstand naar de bodem zakt,
maar zich weer gelijkmatig verspreidt als de band weer roteert.
Dit zal uiteraard een kort voelbare onbalans geven.

idd net als olaf roept dat bij mij ook vragen op!

10 jul 2008 11:23
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende