Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:37

Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
996, welk type?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
997 Turbo
Bericht 996, welk type??
Ben me een beetje aan het orienteren om ter zijner tijd een porsche aan te schaffen. Vind de 996 een mooie auto maar "men" zegt dat de 996 met 3.4 motor niet erg goed is.
Mijn vraag is dan welke 996 is dan wel een goede keuze??
Wat zijn deze auto's waard??
Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Alvast bedankt!!!!
:lol:

08 jul 2008 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
GT3, maar dat is wel een ander budget... en tiptronics schijnen minder problemen met de motor te hebben, maar ook daarvoor geldt dat je dat moet willen.

Ik zou zeggen: GT3, maar ik hoef niet te betalen.

08 jul 2008 18:08
Profiel
Bericht 
je gaat toch naar de states wok? waarom dan hier zoeken?

08 jul 2008 18:15
981 Boxster GTS
Bericht 
Devils son schreef:
GT3,
Ik zou zeggen: GT3, maar ik hoef niet te betalen.

Sluit ik mij helemaal bij aan. Wat een auto, vooral de clubsport versie.

08 jul 2008 18:29
Profiel
PorscheForum Rookie
997 Turbo
Bericht 
Ja dat klopt ik ga naar de states maar ben toch een beetje aan het twijfelen; 996 is een stuk goedkoper (18 - 22 k euro) tegenover 37 - 40 k voor een 997. Vandaar.

08 jul 2008 18:34
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
GT3 is top, maar vergeet even niet dat dit een "onrustige" auto is.
Voor stadsverkeer (mede door zware koppeling) niet zo geschikt en relaxed toeren is niet ideaal met deze uitvooering.
De anderen zijn meer geschikt voor alledaags gebruik en hiermee kan je je ook flink uitleven (op plekken waar dat mag natuurlijk :wink: ).
3.6 heeft wat minder lost van motorproblemen en is weer een stapje verder op gebied van wegligging., maar zijn ook aanzienlijk duurder.
Sukses met je zoektocht!

08 jul 2008 18:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
997 Turbo
Bericht 
Zijn er dan nog modellen waarvan jullie zeggen; dat kan je beter niet doen of juist wel.
Pon kon mij vertellen dat de 996 targa niet echt goed loopt.
Carrera 4S of de gewone S is dat ene goede kezue? Wil wel graag type met wide body
Gr

08 jul 2008 18:50
Profiel
Bericht 
wide body is alleen de 4s of turbo.

08 jul 2008 18:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
996 turbo wel erg gaaf. 4s trouwens ook.

08 jul 2008 18:56
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
wokkie schreef:
Pon kon mij vertellen dat de 996 targa niet echt goed loopt.

Vind dit eigenlijk wel raar; wat heeft Targa met lopen van de motor te maken (of bedoelde Pon dat de Targa commercieel niet goed loopt 8) ). Widebody is in elk geval weer duurder dan standaard, maar inderdaad wel mooi. 3.6 motor is door de bank genomen bedrijfszekerder (modeljaar 2002 en jonger), en gezien jongere leeftijd ook weer duurder. Hierover is overigens zeer veel geschreven (o.a. draadje Rob Herfst), mocht modeljr 2002 of jonger te duur uit vallen. Nu een (redelijk) nieuwe 997 is wel duurder, maar wellicht gezien dollarkoers geen slechte investering bij latere import naar Europa...

08 jul 2008 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Met de dakconstructie van de 996 Targa MY02 en 03 zijn nogal wat problemen geweest.
Misschien doelt hij daarop.
Valt wel op dat je de 996 Targa errug weinig ziet

08 jul 2008 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Devils son schreef:
GT3, maar dat is wel een ander budget...

Niet altijd Devils son. Ik zag vorige week op mobile.de alvast één GT3 die beduidend goedkoper geprijsd stond dan ik de C4 betaald heb. Met een andere was de prijs ongeveer gelijk.

Nu ja, toen ik in de markt was kende ik mobile.de nog niet. Gelukkig maar :mrgreen:

(volledig) on-topic: ik zou toch met een aantal andere factoren ook rekening houden. Zoals bijvoorbeeld kosten van een onderhoudsbeurt.
Heb me op verscheidene plaatsen reeds laten wijsmaken dat een onderhoud van een 4S (en Turbo overigens ook) gemiddeld 2 à 3x zoveel kost als dat van een andere 911.
Hou hiermee rekening indien nodig :)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

09 jul 2008 11:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
torig schreef:
Ik zag vorige week op mobile.de alvast één GT3 die beduidend goedkoper geprijsd stond dan ik de C4 betaald heb.

... wil niet zeggen dat die GT3 gelijkwaardig of beter is dan jouw C4 :idea:

09 jul 2008 11:39
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Wokkie heb je al gekeken daar in de US of A wat een beetje Gt3 (996) mag kosten? Ik ga es ff speuren.... overigens hier nog een hele bunch
porsche seller links http://www.rallystuff.com/pcar_sources.html

Als ik dan toch mag kiezen voor 50k link kijk maar eens wat die waarvoor die hier in EU in de prijzenkast staan 8)

Laatst bijgewerkt door zuugnap op 09 jul 2008 11:43, in totaal 1 keer bewerkt.

09 jul 2008 11:40
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Daarmee ben ik het eens Olaf. Maar 't is maar wat je wil en wat je gaat vergelijken.
Ik wou enkel aantonen dat het budgetgedeelte relatief is :)
(daarbij, een GT3 voor dagelijks gebruik, ik zou wel gek moeten zijn)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

09 jul 2008 11:42
Profiel
Bericht 
torig schreef:

Waarom niet? 8) Stel ik zet er bij u morgen een mooie voor de deur laat je em dan de hele week staan? :lol:

09 jul 2008 11:44
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Nou, niet de hele week. In 't weekend ga 'k er vast en zeker (kijk eens, goed zo hé :mrgreen: ) mee rijden :lol: 8)

Dus ik verwacht u hé Sint 8)

09 jul 2008 11:46
Profiel
Bericht 
hahaha mmmmmja (geloof jij nog in sint? ;) maar zeg es? waarom een gt3 niet voor daily use?

09 jul 2008 11:52
Bericht 
Kijk even een paar berichten terug daar staat het antwoord.

09 jul 2008 13:00
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Gert schreef:

Dat hij gek moet zijn... mja is dat de juiste reden? ;) dus ik vraag om specifiekere explicatie :lol:

09 jul 2008 13:05
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
torig schreef:

Niet altijd Devils son. Ik zag vorige week op mobile.de alvast één GT3 die beduidend goedkoper geprijsd stond dan ik de C4 betaald heb.

Vergelijkbare auto's uiteraard...

En dan nog dit: op mobile.de staan nogal eens auto's heel goedkoop die een aanbetaling verlangen... :wink:

09 jul 2008 13:40
Profiel
Bericht 
torig schreef:

Er zijn er genoeg die het met plezier doen.

Vorige week toen mijn airco vervangen werd (lees: allesbehalve de pomp en de aanjagers ook maar vervangen) een Boxster gereden. Comfortabeler, makkelijk, enz.

Maar geef mij voor dagelijks gebruik toch maar de 964. Ik wil nl. voelen dat ik een sportauto rijd.

09 jul 2008 13:43
Profiel
Bericht 
zuugnap schreef:
Gert schreef:

Dat hij gek moet zijn... mja is dat de juiste reden? ;) dus ik vraag om specifiekere explicatie :lol:

Nee, ik had eerder al een korte uitleg gegeven.. zal het maar kopiëren anders lees je het kennelijk niet... :roll:

Ik schreef eerder al:
GT3 is top, maar vergeet even niet dat dit een "onrustige" auto is.
Voor stadsverkeer (mede door zware koppeling) niet zo geschikt en relaxed toeren is niet ideaal met deze uitvooering.
De anderen zijn meer geschikt voor alledaags gebruik en hiermee kan je je ook flink uitleven (op plekken waar dat mag natuurlijk ).
3.6 heeft wat minder lost van motorproblemen en is weer een stapje verder op gebied van wegligging., maar zijn ook aanzienlijk duurder.
Sukses met je zoektocht!

09 jul 2008 14:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ik sluit me aan bij Gert's bevindingen....al zijn het maar vermoedens langs mijn kant, want ik heb nog nooit GT3 gereden :lol:

09 jul 2008 16:05
Profiel
Bericht 
ok gert gelezen ;) tja als ze hier een witte 997 GT3 voor de plempe wil ik als straf er wel dagelijks mee rijden ondanks die ongemakken 8)

Afbeelding

heeeeel vervelend!!

09 jul 2008 17:48
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende