Auteur |
Bericht |
MattRob
997 Carrera S, CayenneRotterdam e.o.
|
Ook ik even voorstellen
Hoi,
Ik heb me net aangemeld op dit forum. Ik woon in Barendrecht (in de straat bij Rickdek) en heb sinds een half jaar een (inmiddels) 1,5 jaar oude Cayman S (19inch) en een (inmiddels) 2 jaar oude Cayenne (19inch). De Cayman S zakelijk en de Cayenne prive voor de family !
Beide in Duitsland bij een Porsche dealer gekocht en allebei zwart (Cayman uni-zwart, Cayenne metallic). Lekker veel opties erop natuurlijk, de Cayman helemaal leer van binnen. Ook allebei automaat (wilde ik per se voor de Cayman, veel onderweg, veel file ....). Ik ben echt helemaal weg van de Cayman en heb hem sinds aanschaf ELK weekend (op 2 keer na tijdens vakantie) gewassen met de prachtige Meguiars spulletjes. Zelfs 1 keer al helemaal in de was gezet !
Het rijden is een genot, ik start vaak nog even met de deur open (maar ik begrijp dat er meer van dit soort gekken op dit forum te vinden zijn) en ik vind het heerlijk om even lekker vol gas weg te rijden, of te versnellen als je 90/100 rijdt. Echt een genot. Gelukkig nog (heel) weinig bekeuringen tot op heden, al rijd ik tegenwoordig bijna constant overal 50 km te hard .... Dat moet gewoon in zo'n auto hoor .... Twee keer in Dld geweest, beide keren helaas harde regen en dus niet harder dan 260 gereden, maar hij had nog over !
Enige nadeel op die uni-zwarte kleur .... veel steenslag de laatste tijd dus irriteer me aan de witte pitjes op de bumper, zijspatborden en kofferdeksel ...
Zo, lekker lange intro, kijken of ik later nog fotootjes kan invoegen.
|
08 jul 2008 11:01 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Welkom hier MattRob, leuke introductie.
Denk inderdaad dat hier meer 'gekken' zijn die met hun garage deur open en een dotje gas(natuurlijk niet meer dan 3krpm) starten
Voor de steenslag zag ik laatst een soort doorzichtige filmlaag op het voorspatbord en de skirts aan de zijkant(van een 997) om steenslag te voorkomen. Ziet de auto er nog nagenoeg even mooi uit, alleen beter bestand tegen steenslag(je hebt ook speciale hoezen, maar dat vind ik persoonlijk minder mooie oplossing, mja werkt wel).
En dat te hard rijden klinkt bekend(gisteravond ook nog heel erg onverstandig op een verlaten snelweg in het Oosten een zekere snelheid aangetikt, heerlijk he! )
Tot binnenkort op een meeting!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
08 jul 2008 11:31 |
|
|
MattRob
|
|
08 jul 2008 12:22 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik zeg: goed bezig! Welkom hier!
|
08 jul 2008 12:43 |
|
|
zuugnap
|
Superrrrmooi zo'n glimmende cay .... ben overgestapt van uni black naar metallic , werd er gestoord van....... welkom en veel leesplezier!
|
08 jul 2008 12:44 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Welkom, welkom...weer een P.nerd er bij. En een met 2 mooie P's....
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
08 jul 2008 14:28 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Zo wat een entree! welkom hier
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
08 jul 2008 14:31 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Prachtig wagenpark! Welkom alhier.
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
08 jul 2008 16:48 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Welkom Mattob; leuk hoor, zo'n huismerk voor je wagenpark . Cayman erg mooi trouwens, maar ja dat moet ook wel met zo'n trotse en poetsgrage eigenaar .
|
08 jul 2008 20:43 |
|
|
MattRob
|
Haha ! Stom, maar toen ik zocht naar foto's van de Cayenne, bleek dat ik er alleen maar 1 had toen die nog bij de dealer in de showroom stond .... Ik had alleen maar (heel veel) verschillende foto's van mijn Cayman !
|
08 jul 2008 20:45 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
in elk geval duidelijk waar je hart het meest ligt Maar toegegeven, een Cayenne voor de family is ook helemaal niet slecht!!
|
08 jul 2008 20:46 |
|
|
MattRob
|
Zijn we ook heel blij mee en rijdt echt geweldig. Maar is toch iets meer 'standaard' zo'n SUV tov een bloedmooie racewagen zoals de Cayman (en natuurlijk moet die nog een keer door een echte 911 vervangen worden ; maar eerst hiervan genieten) !
|
08 jul 2008 20:48 |
|
|
horn
PF #57
|
geniet ervan! tip: laat je ooit de snuit van de Gayman overspuiten omdat de steenslag je te erg gaat irriteren - laat de grondlak dan ook in zwart maken... weg witte pitjes!
welkom
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2008 22:27 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
NICE!!
Welkom hier Rob. Altijd leuk als mensen zo enthousiast zijn over hun Porsche. Ik snap het allemaal wel. Ik zou zelf ook gek worden en de dingen doen die jij zo mooi beschrijft.
Heel veel plezier hier op het forum. En wellicht eens tot ziens. Je woont tenslotte vlakbij .
Groetjes,
Mark Nauta
www.marknauta.nl
|
08 jul 2008 22:32 |
|
|
Lydia
|
Mooooooi zo'n zwarte Cay! Veel plezier hier op het leukste Porsche Forum!
|
08 jul 2008 22:56 |
|
|
MattRob
|
Jemig, supergoed idee. Ik heb hem dus nog maar een maand, maar ben toevallig vorige week langs spuiter geweest .... EUR 750 ex BTW voor alles overspuiten ... En dan weten dan je na een paar weken alweer witte pitjes hebt. Dit ga ik eens aan hem voorleggen !
|
08 jul 2008 23:04 |
|
|
horn
PF #57
|
eerlijkheid gebiedt me te zeggen - gejat van Olaf. Maar dat maakt het idee er niet minder goed om beter goed gejat dan slecht verzonnen...
750 euro voor álles? De neus alleen mag ik toch hopen???
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2008 23:05 |
|
|
zuugnap
|
goed id horn maar heb ook wel eens gevraagd waarom ze dat niet zo graag doen ..... antw: je kan slecht zien of het dan juist glad is voordat er gespoten moet worden!
|
08 jul 2008 23:15 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
En als je herspoten hebt dan een doorzichtige steenslag film over voorbumper? Ga ik in ieder geval wel doen als ik die van mij ga laten herspuiten(heb wel witte lak dus steenslag zie je al relatief minder door lichte grondlak eronder)
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
09 jul 2008 0:42 |
|
|
horn
PF #57
|
mijn steenslag zit meer op de voorklep dan op de bumper. ben niet zo'n fan van steenslagfolie daar het nooit onzichtbaar is helaas.
|
09 jul 2008 7:10 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Leuk wagenpark
Welkom op het forum
|
09 jul 2008 7:24 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Leuke wagens en welkon hier
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
09 jul 2008 21:23 |
|
|
MattRob
|
Ja, absoluut; positief verrast zullen we maar zeggen !
|
09 jul 2008 22:40 |
|
|
drknauf
|
welkom
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 jul 2008 22:50 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom, MattRob mooie foto's van een mooie auto.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 jul 2008 14:49 |
|
|