Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:21

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Een Porsche 911 voor slechts 911 euro per maand? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht Een Porsche 911 voor slechts 911 euro per maand?
http://www.iconsbyporsche.nl/welcome/

Het rekenvoorbeeld ziet er erg aantrekkelijk uit, dus waar zit het addertje?

Heeft iemand hier ervaring mee?

09 jul 2008 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
je moet eerst 30000 euri storten :wink:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

09 jul 2008 18:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
mr.burns993 schreef:
je moet eerst 30000 euri storten :wink:

Ok, dat klopt, maar voor mijn huidige 993 moest ik iets meer aftikken....

Die is dan wel mijn eigendom, maar toch klinkt het interessant.

09 jul 2008 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Het is operational lease. Dus eind contract inleveren.
30K storten + 911 euri's/mnd gedurende 36 maanden = ca. 63K voor 36 maand. Max 15.000 km/jr.
Op zich niet heel duur.

09 jul 2008 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
is toch zo'n 1,75 per gereden km. bij 45000 km

09 jul 2008 19:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik denk dat bij een 911 koop goedkoper is, en de restwaarde blijft van jezelf.

09 jul 2008 19:22
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Afschrijving zal daar zal zeker 50 euri cent per km van opslokken denk. Deal an sich lijkt me niet slecht hoor!

09 jul 2008 19:24
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Die € 911,- is volgens mij exclusief onderhoud, brandstof en verzekering en zowel het maandbedrag van € 911,- als de aanbetaling van € 29.911,- zijn exclusief BTW. Dus dat aanbod is helemaal niet interessant. Maar dat had ook niemand verwacht, toch?

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 10 jul 2008 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

09 jul 2008 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
Goedkoop is in porscheland toch altijd duurkoop :wink:

10 jul 2008 11:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
als ik zou 63.000 euro WILLEN uitgeven aan een auto (ik kan het wel, maar ik wil het niet...... :wink: )

dan zou IK nu een 944 kopen van 7000 euro, daar 3 jaar mee rondrijden (ook niet echt een straf, denk ik .....),
en dan na 3 jaar zou ik voor 56.000 euro een mooie 2ehands porsche kopen (+ het bedrag dat ik nog zou krijgen voor de 944......) (voor die prijs moet er toch iets moois te vinden zijn :?: , + dan is de wagen echt van mij....)

10 jul 2008 11:47
Profiel
Bericht 
Dus een aanbieding voor de puur zakelijke rijder. :wink:

10 jul 2008 11:47
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Nicolò schreef:
Die € 911,- is volgens mij exclusief onderhoud, brandstof en afschrijving en zowel het maandbedrag van € 911,- als de aanbetaling van € 29.911,- zijn exclusief BTW. Dus dat aanbod is helemaal niet interessant. Maar dat had ook niemand verwacht, toch?

Niet helemaal waar: de aanschafprijs is inc. BTW. De aanbetaling/ inruil Ex BTW. het gaat hier om een kale Opreational Lease. Een zogenaamd Off Ballans product voor de zakelijke rijder. ( Auto staat niet vermeld als investering op de balans). Dit bedrag behelst zoals je kunt lezen de houderschapsbelasting, de afschrijving en de rente.

Om te weten of dit interessant is moet je weten naar welk bedrag de auto word afgewaardeerd na 36 maanden. dan kun je pas exact zeggen of dit interessant is.

10 jul 2008 13:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Die 911,- is volgens mij netto. Misschien is dit niet het lease bedrag wat je gaat betalen maar na aftrek belasting ;-)

10 jul 2008 15:56
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jurrian schreef:
Nicolò schreef:
Die € 911,- is volgens mij exclusief onderhoud, brandstof en verzekering en zowel het maandbedrag van € 911,- als de aanbetaling van € 29.911,- zijn exclusief BTW. Dus dat aanbod is helemaal niet interessant. Maar dat had ook niemand verwacht, toch?

Niet helemaal waar: de aanschafprijs is inc. BTW. De aanbetaling/ inruil Ex BTW. het gaat hier om een kale Opreational Lease. Een zogenaamd Off Ballans product voor de zakelijke rijder. ( Auto staat niet vermeld als investering op de balans). Dit bedrag behelst zoals je kunt lezen de houderschapsbelasting, de afschrijving en de rente.

Om te weten of dit interessant is moet je weten naar welk bedrag de auto word afgewaardeerd na 36 maanden. dan kun je pas exact zeggen of dit interessant is.

Wat is niet helemaal waar van wat ik schrijf?

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 10 jul 2008 21:51, in totaal 1 keer bewerkt.

10 jul 2008 19:55
Profiel
Urmond
Bericht 
2 dingen.

1. je schrijft dat het maandbedrag exclusief afschrijving is,

2 je zegt dat het niet interessant is, dit laatste kunnen we niet weten daar wij niet weten wat de restwaarde is en de effectieve jaarrente is waarmee men heeft gecalculeerd om op 911 € te komen.

10 jul 2008 20:55
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Sorry, afschrijving was een verschrijving; ik bedoelde verzekering.

Rente waarmee de leasemaatschappij rekent is niet van belang. Uitgaan van de rente die jij zou betalen.

10 jul 2008 22:05
Profiel
Urmond
Bericht 
Rente waarmee de leasemaatschappij rekent is dus de rente die jij als ondernemer betaald. En dus wel degelijk een van de 2 belangrijkste componenten wat een lease interessant maakt of niet.
Echter is het zo gezien het maandbedrag 911€ is ( ga er vanuit gezien zakelijk dat dit 911€ ex de BTW is) het wat betreft kosten voor de ondernemer weinig uitmaakt. Geef 2 voorbeelden.
VB1

Verkoopprijs € 132.571
Inruil/aanbetaling € 32.571 INC BTW
Houderschapsbelasting over 3 jaar is: € 2250
Financieringsbedrag € 102.250
Slottermijn Na 36 maanden € 80.950
Looptijd 36 maanden
Maandtermijn € 911,00 Ex BTW
Gerekend met een eff. Jaarrente van 6,6%

Als er zo gerekend word met een eff, jaarrente van 6,6% is het helemaal niet zo slecht. en oninteressant.

VB2

Verkoopprijs € 132.571 Houderschapsbelasting. € 2250
Inruil/aanbetaling € 32.571 INC BTW
Financieringsbedrag € 102250
Slottermijn Na 36 maanden € 97400
Looptijd 36 maanden
Maandtermijn € 911,00 EX BTW
Gerekend met een eff. Jaarrente van 12%

In het eerste voorbeeld betaald de klant 32796 € ex btw om 21300 € af te lossen ( 102250-slottermijn van 80950 €) Is redelijk interessant.

I het 2e voorbeeld betaald hij ook 32796 € echter lost dan maar effectief 4850 €. uiteraard zijn de kosten voor de ondernemer in beide gevallen even hoog, en kan hij de auto na 36 maanden teruggeven aan de leasemaatschappij. Echter is het een rekenvoorbeeld van Icons zoals in het 2e voorbeeld dan kan hij de zelfde auto beter bij een andere maatschappij onderbrengen.

Wellicht even wat lastigge voorbeelden, maar geeft wel een daadwerkelijk bbeeld hoe een leasemaatschappij zijn maandbedragen kan manipuleren.
Gezien zakelijke kredieten niet onder de wet financieel toezicht valt hoeft de maatschappij niet met de eff. jaarrente te adverteren, en hoeft dit ook niet kenbaar te maken.

Wat betreft de incl prijs van de inruil heb ik voor het gemak even een afgerond bedrag gekozen om het iets eenvoudiger te maken.

10 jul 2008 23:04
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jouw verhaal is op zich goed, maar niet van toepassing op deze casus; bij financial lease heb je gelijk.

Maar, hier gaat het om netto operationele lease, dus er is geen slottermijn. Aan het eind van het liedje gaat de 911 terug naar de leasemaatschappij. Jij hebt de auto alleen maar 3 jaar gehuurd.

Hoe de leasemaatschappij dan haar lease (lees: huur-) termijn heeft berekend doet er niet toe, jij betaalt gewoon een huurbedrag en na 3 jaar is het verhaaltje uit.

Of dit aanbod toch voor jou interessant is, hangt wel af van jouw rente. Jouw rente die je moet betalen als je in een alternatief geval de auto had gekocht met geleend geld of rente die je zou derven als je de auto met eigen geld had gekocht.

10 jul 2008 23:14
Profiel
Urmond
Bericht 
Sorry, maar je zit echt fout, Nogmaals, Leasing is mijn dagelijks werk. een leasmaatschappij werkt wel degelijk met restwaardeberekening. Ook zij betrekken het geld bij een bank, en berekenen bovenop de inkoopprijs van het geld rente, die jij als zakelijk rijder betaald.

enige verschil in financial lease en operational is dat bij een FL de auto op naam staat van het bedrijf of eigenaar van het bedrijf, de eigenaar is gedurende het contract economisch eigenaar, en word pas na afbetaling ook juridisch eigenaar. en bij een OL de auto op naam staat van een Leasemaatschappij. Bij een Full OL worden er nog een aantal componeneten toegevoegd zoals onderhoud, verzekering, enz. Ook dit is mogelijk bij een FL. echter in bijde gevallen betaal je rente over de componeneten, dit komt omdat deze zaken worden meegefinancierd. Inderdaad geef je na het eind van de looptijd de auto terug aan de leasemaatschappij. dit is bij een FL niet het geval, of de leverende dealer wil de auto na de looptijd terugkopen voor het restbedrag, en hij verekend vervolgens met de klant de centen.

Rente is wel degelijkk van belang bij een OL. Ik kan jou verschillende rentes aanbieden bij de zelfde leasemaatschappij, zodat jou maandbedrag lager word, of je investering lager. Daarbij word er over het algemeen geen aanbetaling gebruikt bij een OL. Echter dit is wel mogelijk.

Komt er kort gezegd op neer dat eigenlijk iedere constructie mogelijk is en dat geld voor nieuwe als gebruikte auto's. Echter mogen de auto's bij afloop van het contract over het algemaan niet ouder zijn dan 8 jaar.

daarom is het ook interessant voor het vergelijken van leaseprijzen bij verschillende maatschappijen.

Nieuwe auto's kosten overal evenveel in nederalnd, en de meeste grote maatschappijen hebben overal de zelfde kortingen bedongen, verschillen zitten hem vaak in de restwaarde waarmee word gecalculeerd, en de rente waarmee men rekend. Een leasmaatschappij van PON zal wel een Mazda in de lease kunnen zetten, maar zal een andere restwaarde hanteren dan bv de leasemaatschappij van Mazda.

De reden dat icons wel de wegenbelasting meeneemt in hun voorbeeld heeft er mee te maken dat bij een kale OL de leasemaatschappij wel de houderschapsbelasting moet doorberekenen. Dit component zit er dus altijd in.

Het is dus goed mogelijk als je weet hoe Icons heeft gerekend, dat het bij een andere maatschappij minder kost per maand omdat men daar met een lagere rente, of een hoger slottermijn heeft gerekend, en jij als zakelijk rijder dus minder betaald per maand, voor de zelfde auto.

Dus waar het om begon. Je zult eerst moeten weten hoe men aan dit maandbedrag komt, voordat je kunt zeggen of het interessant is.

11 jul 2008 8:22
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Als je zoveel woorden nodig hebt...

:wink:

Zoals jij opmerkt, het begon om de maandtermijn. Die is € 911, niet meer, niet minder. En welk rentepercentage de leasemaatschappij heeft gehanteerd om op dat bedrag van € 911 uit te komen, zal mij worst zijn. Het bedrag is € 911 per maand en is dat samen met de aanbetaling interessant of niet? Want na de laatste termijn sta je weer met lege handen, zoals je zelf ook al opmerkt, en is er verder niks meer dat telt.

ps:
Het gaat er niet om waar je werkt, maar om de kracht van je argumenten.

11 jul 2008 20:53
Profiel
Urmond
Bericht 
Ik wil je graag als klant, want blijkbaar maakt het je weinig uit of je te veel of te weinig betaald, Maar goed, je hebt gelijk, leg me erbij neer, Ik zal het waarschijnlijk al jaren verkeerd begrepen hebben. :D

11 jul 2008 21:26
Profiel WWW Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Uit ervaring weet ik dat het interessant kan zijn om aan het einde van de leasetermijn te vragen wat ze er voor willen hebben. Niet op eerste voorstel ingaan natuurlijk, maar daarna klinkt het goed. Voor hun ook makkelijk en zelf weet je wat je koopt!

Bod ligt vaak op inkoopniveau van de dealer en laten we eerlijk zijn, een auto kopen die je zelf bereden hebt, is het meest betrouwbaar. :D

12 jul 2008 0:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]