Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik wel, een ClubSport zelfs en sluit mij qua opinie bij Gert aan.
Maarrrrr, het blijft een beestachtige auto en lonkt nog steeds ernstig naar mij.
Maar ja, common sense, heb besloten de 993 nog even te houden en lekker naar mijn zin te pimpen (zie ander topic).
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
09 jul 2008 18:03 |
|
|
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
996 gt3 of 997gt3
ik had begrepen dat de 997 gt3 mede door het p.a.s.m systeem wat beter (lees comfortabeler) rijdt dan de 996 gt3 , kan je wel of niet stuiteren met de druk van een knop
|
09 jul 2008 18:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
|
09 jul 2008 19:51 |
|
|
zuugnap
|
Stel dr leest een welgestelde sjeik dit topic en hij denkt goh laat ik die mannen eens blij maken, ik geef ze wat ze wensen ..... wordt het n leuke luna meeting mja sommigen die krijgen dan een 4sje
|
09 jul 2008 20:02 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Als ik dan een 996 mocht uitkiezen, zou ik toch voor een turbo gaan
Ik zie ze bv bij Witmer en Odijk al staan voor 60k....
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
09 jul 2008 20:40 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Ik vraag mij ook wel eens af waarom er af en toe laatdunkend over de 996 wordt gedaan. Ik heb zelf geen ervaring met de 996 en rij 964 maar ik zie toch hele mooie exemplaren. Het enige wat mij tegen staat bij een 996 is de koplamp die ik niet mooi vind. Vaak lees je ook dat men het watergekoelde niet mooi/leuk vindt. Is er qua rijgedrag veel verschil tussen zeg maar een 996 en 964 door de andere motor?
_________________________________________ Last Rat standing
|
09 jul 2008 21:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het rijgedrag wordt niet direct door de motor bepaald. Tuurlijk is het een nieuwer motor ontwerp dat allemaal wat soepeler loopt maar het grootste verschil van de 996 met zijn voorgangers is de compleet andere body (veel langer en breder) en daarmee dus ook andere wielbasis en spoorbreedte.
Een 996 (maar ook 997 natuurlijk) die goot op de pootjes staat rijdt absoluut comfortabel maar ook messcherp en gecontroleerd. Gewoon eens proberen.
En ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook liever het frontje van een 997 maar ja ik doe het voorlopig maar met die twee eitjes
En wat betreft het verschil in maten;
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 jul 2008 23:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Grapjas - die 3.2 staat 'n stuk verder naar voren
|
09 jul 2008 23:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Welgeteld één stoeptegel, dus 30 cm.
Maar zie de maten er maar eens op na.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
09 jul 2008 23:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
HAP
|
10 jul 2008 7:39 |
|
|
horn
PF #57
|
zonder stoeptegels
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jul 2008 8:05 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
zo'n nieuwe heb dus èch veul meer baggageruimte ( ).
|
10 jul 2008 8:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Bagageruimte maar ten dele.
Met name qua zit comfort heel wat meer. Mijn dochter heeft achterin meer ruimte nu voor haar benen dan in de BMW 328.
Dat was ook precies een van de redenen waarom het geen 993 is geworden maar een 996.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 jul 2008 13:31 |
|
|
Lydia
|
Mijn docters hebben dus gewoon lekker pech: ik heb voor de 993 gekozen!
En ik heb beenruimte zát!
|
10 jul 2008 13:55 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Pfffrt, koud kunstje.
Die geraakt zelfs niet voorbij het embryonaal stadium
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
10 jul 2008 17:41 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Grappig, wist ik eigenlijk niet; op zich wel logisch gezien wielbasis. Goed nieuws voor mij, mocht ons dochtertje (nu bijna 4) ooit uit haar 'kluiten' wassen!
|
10 jul 2008 20:39 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
11 jul 2008 10:38 |
|
|
Lydia
|
Bij mij niet! Ik zit 2 à 5 cm van het stuur vandaan! Vandaar dat er achter mijn stoel beenruimte genoeg is!
|
11 jul 2008 18:43 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Het valt mij vaak op dat zich hier mensen melden met de wens om een Porsche te kopen voor een aanzienlijk budget, die op zich weinig weten van het merk of uitvoeringen.
Daarnaast vragen ze dan terecht advies over welk model en welk type, maar het gaat erom, wat wil je zelf! Zoek daarbij het meest geschikte exemplaar binnen je budget.
De keuze tussen een 996 4S of een GT3 is wezenlijk verschillend. Het lijkt mij dat je dat eerst bepaald voor jezelf en dan gaat zoeken en binnen die zoektocht advies vraagt. Beetje GT3 kost toch 75.000 euro. Je zou na de koop spijt hebben
Maar goed, het is laat, zakelijk zware dag achter de rug, ik denk misschien te ingewikkeld
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 jul 2008 0:46 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zoals je terecht al schrijft zijn er heel wat mensen die vrij weinig over Porsche weten en dat is zeer begrijpelijk.
Voor veel beginners is een 911 een 911. Of het nu een 997, 996, GT3 uitvoering of RS uitvoering is het blijft voor deze mensen een 911.
Logisch dus ook dat het lastig is te bepalen wat je dan moet kopen als je een 911 wilt hebben.
En waar kan je dan het snelst je beginners vraag kwijt......
Precies, de hangplek voor Porsche jongeren: het Porsche Forum.
Laat maar komen al die vragen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jul 2008 23:46 |
|
|
bmc
|
Omdat er in dit topic (alweer) over de motor problemen met een 996 werd gesproken dacht ik, plaats hier mijn vraag maar.
Moet je bij de GT3 en de Turbo uitvoering van de 996 ook letten op het jaartal (ik lees hier op't forum voor en na 2002) met betrekking tot de kwaliteit van de motor? Of zijn de turbo en GT3 uitvoering probleemvrij?
|
15 jul 2008 10:45 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Die hebben niet de problemen met de cylinderwanden.
|
15 jul 2008 10:49 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
idd en daar zal ook nooit en oplossing voor komen vrees ik.
|
15 jul 2008 11:01 |
|
|
zuugnap
|
Zoals een verkoper vertelde " bij een gt3 moet je beschikken over een puntkont "
|
15 jul 2008 11:01 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Verkopers zijn wel de laatste wezens op aarde die je moet geloven!
|
15 jul 2008 11:04 |
|
|