Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:55



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Slijtage banden, remmen, motor... 964 op circuit (spa) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht Slijtage banden, remmen, motor... 964 op circuit (spa)
Weet iemand wat bijvoorbeeld een uur "racen" op Spa doet met je 964 (qua slijtage en dus kosten) voor een beginnende rijder?


15 jul 2008 15:16
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
met mijn rijstijl mwah 30.000 km


Andere Jongens gummen met 1 uur knallen een kwart van het profiel eraf


Erwin (Rentech) gumt je profiel in 3 rondjes eraf, maar die spaart weer remblokken en ruitenwissers (niet nodig, kijkt door de zijruit :lol: )


15 jul 2008 15:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Slijtage banden, remmen, motor... 964 op circuit (spa)
MyFirst964 schreef:
... voor een beginnende rijder?


... zolang je 'm op de baan houdt voorzie ik voor 'n beginnende rijder geen extra kosten :idea:

... zorg dat je bandenspanning OK is - de motor op temperatuur is - en je zelf niet te overmoedig wordt :!:

Laatste rondje naar de pits wat rustiger aan - en in de pits de auto niet op de rem houden of zetten :idea:

Succes & have fun :drive:


15 jul 2008 15:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
mooi verwoord Olaf!

qua banden zal het wel nogal meevallen...vooraan zal je geen verschil zien, achteraan misschien een beetje...hangt af van hoe snel je gaat.

De remmen zien het meeste af...zorg dat je race-remvloeistof in je leidingen hebt (hoger kookpunt), dat helpt zeer veel...eventueel kan je nog investeren in een setje agressievere remblokken...indien je kiest voor je standaard blokken, zorg dan dat er nog wat "vlees' opzit...laatste rondje voor je d pit induikt, inderdaad proberen van de rem af te blijven en op de parking de auto in versnelling parkeren.

Na je uurtje circuit heb je in het beste geval wat poetswerk en ben je enkele euro's brandstof kwijt...in het slechtste geval,...tja.
Nee serieus, bovenop je brandstofkosten kan het zijn dat je nieuwe remblokken vooraan nodig zal hebben, en/of schijven als ze krom zijn. Wacht echter een paar dagen gewoon verkeer af vooraleer te concluderen of de schijven krom zijn, want vaak is het gewoon wat "remblok materie" die erop ligt en die slijt er langzaam af.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


15 jul 2008 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
MichM3 schreef:
, en/of schijven als ze krom zijn. Wacht echter een paar dagen gewoon verkeer af vooraleer te concluderen of de schijven krom zijn, want vaak is het gewoon wat "remblok materie" die erop ligt en die slijt er langzaam af.


inderdaad half correct:

De mythe van "kromme schijven""

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... e+schijven
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


15 jul 2008 16:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.