Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:43

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Foute autonamen 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
Tom80 schreef:
Saxo betekent in het Japans 'laten we schijten', heb ik me laten vertellen.

Nope. Bijna goed. Dat is Laxo. :mrgreen:

Afbeelding

14 jul 2008 23:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Buick LaCrosse

.. iets met masturberen :shock:

14 jul 2008 23:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
wat dacht je van citroen SM :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 jul 2008 23:44
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Fiat Barchetta :arrow: boot

Oh nee, dat was expres. :?

15 jul 2008 0:32
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Hetzelfde geloof ik met "V.A.G." group.
Betekend zoiets als "Klein jippie" in het zweeds. :roll:

15 jul 2008 0:52
Profiel
Bericht 
zuugnap schreef:
nou als je dan loi hebt gedaan lydia ... wat betekent PORSCHE dan??? staat u van te kijken!

Ik heb geen LOI gedaan, Napske ...

Bij mijn weten betekent Porsche: hielen.

En Carrera in het spaans: rijden, aandrijven

15 jul 2008 8:07
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Nog eentje voor het lijstje:

Mijn ex schreef:
Honda jazz was to be named Honda Fitta in Norway with as slogan:
"Honda Fitta er liten utenpå, men stor nær man kommer inn."
=
"Small on the outside but large on the inside"

(en nog wat info die ik gegoogled heb: )

Fitta is a part of the female anatomy - a proud old word in Norse, these days it translates more or less exactly to the english word - cunt.
In Swedish, Norwegian and Danish.

:lol: :lol: :lol:
(Overigens is "dress" het Noorse woord voor maatpak. Had je mij moeten zien kijken toen mijn ex zich eens versprak. "Let's go to that store for your dress" Ik: wtf :? :mrgreen: )

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

15 jul 2008 14:04
Profiel
Bericht 
Lydia schreef:
Ik heb geen LOI gedaan, Napske ...

Helaaasss t is " Varken !!! " Porsche is een Engelse meisjesnaam! ;)

15 jul 2008 14:08
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Evenals Mercedes.

15 jul 2008 14:10
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Mercedes was de naam van de dochter van de Franse importeur van Daimler-automobielen. De auto kreeg die naam omdat-ie dan beter zou verkopen dan een Duits klinkende Daimler. Grappig, tegenwoordig denken we dat Mercedes een Duitse naam is...

In A fish called Wanda zit inderdaad een grap over Porsche, om precies te zijn een meisje dat Portia heet ("Why did he name his daughter after a car?")

Ik heb eens een folder gemaakt voor een merkenbureau, dat internationaal naamonderzoek doet. Daar stonden ook wat voorbeelden in van foute automerken, zal eens kijken of ik daar nog wat van kan vinden.

15 jul 2008 19:07
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
zuugnap schreef:
Porsche is een Engelse meisjesnaam! ;)

Da's toch Portia?

15 jul 2008 21:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
en Porsche Lynn dan... :? :wink:

16 jul 2008 7:51
Profiel
Bericht 
Double G schreef:
Da's toch Portia?

Klink als en is dan ook Espagnollllleees Ole ;)

horn schreef:
en Porsche Lynn dan...

dies ook echt dik Vies 8)

16 jul 2008 8:19
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Tom80 schreef:
Mercedes was de naam van de dochter van de Franse importeur van Daimler-automobielen. De auto kreeg die naam omdat-ie dan beter zou verkopen dan een Duits klinkende Daimler. Grappig, tegenwoordig denken we dat Mercedes een Duitse naam is...

Om juist te zijn:

Citaat:
Emil Jellinek (later Emil Jellinek-Mercedes) (6 april 1853 in Leipzig - 21 januari 1918 in Genève) was een Oostenrijks-Hongaarse consul.

Emil kwam voort uit een familie van notabelen. Zijn vader Adolf Jellinek was een rabbijn, zijn oom George Jellinek was hoogleraar internationaal recht in Heidelberg, zijn andere oom Max Jellinek doceerde filologie en een derde oom Moritz Jellinek was een econoom die de trammaatschappij van Boedapest had opgericht.

Jellinek zelf echter wou niks doen en leek voor galg en rad op te groeien. Hij kwam in Tanger terecht en begon een tabakszaak en kwam in dienst bij een Franse verzekeringsmaatschappij. Hij opende voor de firma een filiaal in Wenen. Na zijn Afrikaanse avontuur vond hij Wenen in de winter te koud en vestigde zich in de wintermaanden in Nice.

De zaken gingen goed en hij kocht een fiets. Hij was onder de indruk en verwierf een licentie voor de verkoop door heel Europa. Van fietsen was het een kleine stap naar motorfietsen en auto's.

in 1889 werd zijn eerste dochter geboren, die de namen Maria de las Mercedes, Adrienne, Mauela, Ramona kreeg. Toen hij in 1896 een advertentie van Daimler zag besloot hij naar Cannstatt af te reizen. de auto's uit die tijd konden 25 km/u. Jellinek eiste dat zijn auto 40 kon. Hij bestelde in een keer 36 auto's voor het onvoorstelbare bedrag van 550000 mark in 1900, op voorwaarde dat de auto's Mercedes zouden heten. In 1907 was Maybach vertrokken en Daimler gestorven. Jellinek kreeg geen gehoor van zijn eisen en hij stopte met bemoeienissen in autobouw. Toen de Eerste Wereldoorlog naderde werd Jellinek van spionage verdacht. Hij moest vluchten naar Oostenrijk. Daar liep hij tegen hetzelfde aan, zijn Franse vrouw was nu verdacht en men ging naar Zwitserland. Zijn bezittingen werden in beslag genomen en niet veel later stierf Jellinek.

Dit is de uitleg van Mercedes-Benz Ag zelf

Citaat:
Op 22 december 1900 leverde de Daimler-Motoren-Gesellschaft het eerste exemplaar met de nieuwe motor aan Jellinek, een racewagen van 35 pk. Deze eerste "Mercedes", ontwikkeld door Wilhelm Maybach, de hoofdconstructeur van de DMG, maakte in het begin van de eeuw furore. Met zijn laag zwaartepunt, zijn chassis van geperst staal, de lichte en krachtige motor en de radiateur met honingraatvormig koelblok wordt hij nu als de eerste moderne auto beschouwd.

De "Week van Nice" in maart 1901, waarin de Mercedes-deelnemers in vrijwel alle disciplines onklopbaar waren, bezorgde Jellinek en zijn auto's buitengewone bekendheid. In maart en augustus 1901 verschenen de zustermodellen 12/16 pk en 8/11 pk. Dankzij de verdere bestellingen van Jellinek draaide de productie van de Daimler-fabriek in Cannstatt op volle toeren.

Op 23 juni 1902 werd de naam "Mercedes" als handelsmerk geregistreerd en op 26 september wettelijk beschermd. Emil Jellinek kreeg in juni 1903 de toestemming om zich voortaan Jellinek-Mercedes te noemen. "Dit is de eerste keer dat de vader de naam van zijn dochter draagt", was het commentaar van Jellinek.

De naam Mercedes is trouwens van Oorsprong een Spaans/Portugese naam.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jul 2008 9:23
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
En Jellinek heeft hier niet de beste bijklank. :) Korsakov-Benz. :roll:

17 jul 2008 1:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2