Auteur |
Bericht |
Airhead
1986 C1Friesland
|
't moet ook niet gekker worden
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
11 dec 2004 22:54 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Inderdaad, dat van die koplampen geloof ik wel, maar voor de rest heeft ie volgens mij teveel gedronken
|
11 dec 2004 23:02 |
|
|
Anonymous
|
goh toch leerzaam zon forum
Ik net eens naar dat relais geluisterd bij bedienen van schuifdak en ja dan hoor ik dat ding wel klikken. Dus die zal wel goed zijn dan, en verrek toen ik de "motor"kap (die aan de voorkant dus) dicht wilde gooien zag ik ook dat er geen motor in lag maar had gelukkig berichtje van Erwin en Horn al gelezen en volgens hun hoef ik me daar niet druk over te maken
dan maar op zoek naar allerlei kleuren draadjes maar mis een paar kleuren, heb alleen maar: blauw - rood/blauw - bruin - blauw/zwart
mis ik dus weer de rood/wit
kijk ik naar de voorste schakelaar frunnik wat aan de draadjes en ja hoor daar zie ik een rood/witte tussen, druk perongeluk op die schakelaar en gaat recterraam opeens open dus doe raam snel terug dicht en krijg weer hoop want er zat leven in.
Ja te snel blij want daarna was er wederom geen leven meer in ramen te krijgen.
Om gek van te worden
ga nu mn koffie opdrinken en als jullie uitgelachen zijn dan ga ik 5 weesgegroetjes doen en weer eens kijken of ze het dan wel doen.
|
11 dec 2004 23:54 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Welkom tot het leed wat otoo-electronica heet.
succes ermee; en wel op tijd naar bed hè!
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
12 dec 2004 0:29 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
daar slaap je nie van ... geloof mij maar ...
Heb meerdere nachtjes wakker gelegen van zukke toestanden ...
|
12 dec 2004 0:33 |
|
|
Dabi
911 TurboBroek op Langedijk
|
Zou fo nog bezig zijn
Of ligt ie al te bed
|
12 dec 2004 1:12 |
|
|
Anonymous
|
Nou nadanientehelemaalniksnie
mn voorlopig laatste conclusie:
vanaf accu naar zekeringenkast naar relais is alles goed.
dan volgt er een probleem wat ik moet zien te vinden wat ergens zit vanaf na het relais tot (en met ?) de voorste raamschakelaar. (die van rechterraam dus)
zit nu op mn electrischeschemapapiertje te kijken en de kleuren vd draadjes komen wel overeen met hoe het in de auto zit dus da viel weer mee.
De stroom in linkerdeur komt binnen bij voorste schakelaar en gaat daarna na achterste schakelaar
Aan de voorste schakelaar zit wel wit-rode draad aan achterste schakelaar niet.
Oplossing ik weet het niet meer, ga dat schema inscannen en zo hierop plaatsen kan iedereen weer meepuzzellen.
|
12 dec 2004 1:23 |
|
|
Anonymous
|
nog bezig maar niet met automonteur spelen.
Met mn macjes bezig om dat electrisch schema duidelijk in te scannen want digitale fototje ervan is niet duidelijk genoeg
Van mn macjes heb ik tenminste wel verstand en daar heb ik nog nooit een probleem gehad wat ik niet opgelost kreeg of waar ik zo lang mee aan het prullen ben geweest.
|
12 dec 2004 1:41 |
|
|
Anonymous
|
hierbij de scan van het electraschema:
en hierbij een detail waarin met rood de kleuren van de draden staan:
nou nu ga ik maar op bed liggen met mn ogen open denk ik
nou Dirkie als je uitgeslapen bent mag je weer met tips komen
En van Horn hoef ik voorlopig geen tips meer (ga jij maar schakelen)
en voor de liefhebbers ga ik een nieuw draadje aanmaken in de rubriek: aangeboden onderdelen
|
12 dec 2004 2:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb ik het weer gedaan. Eentje nog: elektriek eruit gooien, slingertjes monteren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2004 6:59 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hé Fo, waar blijf je?
Het wordt steeds eenvoudiger!
Wat je nu moet doen is de voorste schakelaar met de achterste wisselen.
Dan kun je meteen controleren hoe strak de stekkertjes er op zitten.
Eventueel iets aanknijpen of vernieuwen.
Ik zit namelijk te denken aan een defecte schakelaar of losse contacten aan de schakelaars.
Denk er aan dat het rechterraam ( ojee, daar gaan we weer: het rechterraam zit aan de kant waar je duim links aan je hand zit. Dan moet je wel in de auto zitten met je gezicht kijkend naar de kofferdeksel. De kofferdeksel is de deksel die dichter bij de koplampen zit dan bij de motor ) alleen bediendt kan worden als beide schakelaars gemonteerd zijn.
Controleer ook of de stekkertjes aan de rechterkant goed en strak zitten.
Ik lees het wel weer!
Erwin.
|
12 dec 2004 11:29 |
|
|
Anonymous
|
Goedemorgen Horn, ik zei toch dat ik geen tips meer van je nodig had
want zelfs de laatste tip was overbodig, zie hetvolgende>
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ght=#46744
En aan Erwin: ik was itt Dirkie toch lekker in slaap gevallen en kom net uit mn bedje.
Alle schakelaars had ik al een keertje losgemaakt maar ik ga vanmiddag weer maar eens een poging wagen:
van links naar rechts van voor naar achter tralalietralala
|
12 dec 2004 13:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Succes met het knutselen. Ik heb bewondering voor je vasthoudendheid.
Gr
Horn-die-nu-ook-met-startkabels-op-de-Omega-geen-kik-meer-uit-zijn-911-krijgt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2004 13:53 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
je had toch een belgische walkman-oplader gekocht
_________________________________________ Got coffee?
|
12 dec 2004 14:02 |
|
|
Anonymous
|
Kijk: god straft onmiddelijk
ook jij succes Horn en nee ik geef nog nie op nee
Misschien kan ik je wel helpen Horn, ik heb nog ergens een gratis af te halen nieuwe accu gezien
ik geloof hiero:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ght=#46744
|
12 dec 2004 14:25 |
|
|
Anonymous
|
| | | | Renntech schreef: Hé Fo, waar blijf je? Het wordt steeds eenvoudiger! Wat je nu moet doen is de voorste schakelaar met de achterste wisselen. Dan kun je meteen controleren hoe strak de stekkertjes er op zitten. Eventueel iets aanknijpen of vernieuwen. Ik zit namelijk te denken aan een defecte schakelaar of losse contacten aan de schakelaars. Denk er aan dat het rechterraam ( ojee, daar gaan we weer: het rechterraam zit aan de kant waar je duim links aan je hand zit. Dan moet je wel in de auto zitten met je gezicht kijkend naar de kofferdeksel. De kofferdeksel is de deksel die dichter bij de koplampen zit dan bij de motor ) alleen bediendt kan worden als beide schakelaars gemonteerd zijn. Controleer ook of de stekkertjes aan de rechterkant goed en strak zitten. Ik lees het wel weer! Erwin. | | | | |
Nou ik heb de schakelaars er weer alledrie vanaf getrokken
en de linker 2 schakelaars ook omgewisseld.
resultaat: nog steeds niks.
en alle stekkertjes zitten allemaal stevig vast
hoe zat dat doorverbinden ook weer? maar dan met mijn kleuren draden?
nou ik ga maar eens kijken of ik daaraanuitkom
en betreffende de 1e zin van Erwin:
Het wordt steeds eenvoudiger!
Sorry hoor maar ik ben het nog niet helemaal met je eens
En Dirkie slaapt ook een stuk beter nu zn P het weer doet want die hebben we sinds gisterenavond ook niet meer gehoord
|
12 dec 2004 16:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Die zag ik, maar dan moet ik er een of andere brakke turbo waar de ramen niet van opengaan bijnemen... Zal wel even kijken wat ik morgen kan scoren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2004 17:27 |
|
|
Anonymous
|
maar die brakke turbo start en rijd in ieder geval prima.
beter als een 911 die helemaal geen kik meer geeft en waar een omega aan vast hangt
En ik hoop dat je voor de 19e er ook geen kik meer uitkrijgt.
Dan hoef ik als ik met kapotte ramen naar Doorn kom in ieder geval niet uitgelachen te worden door iemand die met een omega is gekomen
|
12 dec 2004 17:32 |
|
|
Anonymous
|
nou ik heb de test gedaan (met mijn kleur draajes) en heb van de achterste schakelaar het volgende met elkaar verbonden en getest met contact aan:
test 1:
blauw tegen rood/blauw en bruin tegen blauw/zwart
resultaat: raam werkt niet maar hoor wel geluid uit portier komen (uit raammotor)
test 2:
blauw tegen blauw/zwart en bruin tegen rood/blauw
resultaat: raam werkt niet en ik hoor nu GÉÉN geluid uit portier komen (uit raammotor)
heb ik de test goed gedaan?
staat in ieder geval wel stroom op de draadjes want kwamen wel vonkjes vanaf als ik ze tegen elkaar hield.
en wat nu? nou zeg het maar want ik weet het weer eens niet meer
|
12 dec 2004 18:17 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
nwe raammotor, of miss sleepcontactjes in motortje vies ?
|
12 dec 2004 18:26 |
|
|
horn
PF #57
|
OK, je bent geslaagd voor je ontgroening...
Jammer dat je dat hoopt. Ik hoop nl dat de enige reden dat je de 19e niet naar Doorn komt is, dat je je Turbo voor een hoop pecunia hebt kunnen verpatsen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2004 18:30 |
|
|
Anonymous
|
mwaaaaaooohhh wa nu weer?
lijkt mij met mn simpeldenkende verstand erg sterk want heb het probleem in beide deuren!
dus op hetzelfde moment allebei de raammotortjes naar de kl... of sleepcontactjes vies lijkt mij erg sterk.
Of is het zo als dat in 1 vd 2 deuren dit aan de hand is dat dan de rommel in de andere deur ook niet meer werkt ???
Erwin where are you ? (zeker het vlees aan het snijden )
dirkie: wakkkkerrrrr worrrrre
|
12 dec 2004 18:36 |
|
|
Anonymous
|
Nu pas geslaagd voor mn ontgroening ??
Maar ben wel blij dat dat uit jouw toetsenbord komt hoor Horn
En ja, idd is verkoop de enige reden dat ik evt niet naar Doorn kom de 19e. (is ff geleden maar ben er nog een jaar gelegerd geweest in Doorn)
Maar 19 a 20 K is niet echt een hoop pecunia voor een goede 930 heb ik altijd gedacht maar ja ik denk wel eens meer iets waar de balle nie van klopt.
Nou Horn ik hoop dat je je 11je weer aan het kicken krijgt want ik beloof je dat ik de 19e heel de dag me eige te barste lach (ook met kapotte ramen) als jij met een omega aan komt zetten
Maar ik denk jou een beetje te kennen dus als jouw 911 niks meer wilt doen dat je dan nog eerder op de 18e (evt ook zonder aankoopkeuring) een andere gaat kopen dan dat je de 19e met een omega moet komen
|
12 dec 2004 18:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Als jij de 18e de jouwe nog niet verkocht heb en ik de 18e de mijne nog niet aan de praat heb...
Als ik had geweten dat je oud-marinier was, was ik wel wat voorzichtiger geweest in het verleden... hoewel met zo'n vriendin heb je geen lethal hands meer nodig
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2004 19:06 |
|
|
Anonymous
|
nou dat zou mooi zijn als de jouwe de 18e nog niks doet, dan kan ik misschien wat meer vangen op de 18e dan 20K
Dan koop ik daarna gewoon die P tractor Diesel en ik ben gek genoeg om daar gewoon mee naar Doorn te komen tuffen.
En je hoeft niet voorzichtiger te zijn hoor, met een oud W-coy member
|
12 dec 2004 19:16 |
|
|