Zoals is al had vermeld in de "voorstelronde" heb ik sinds kort een Porsche 928 (1977) , met enkele problemen met de electra.
Het meest lastige, en daar begin ik maar mee, is wel dat ik geen verlichting heb.
De koplampen wilden niet meer naar beneden en het motortje bleef 'zoemen' , wat natuurlijk betekende dat m`n (nieuwe) accu in een nacht leeg was. Zoals ik hier al gelezen had, liggen dat soort problemen vaak in de relais, dus die eraf.
Zit trouwens op een vage manier verbonden aan de zekeringsplaat, met kabeltjes vanuit de relais'openingen' en één kabeltje vanachter de plaat,
dus deze plaat is volgens mij ook niet helemaal fris, maar goed ben al op zoek naar een andere.
Dus ik eigenwijs (vrouw hè), alle kabeltjes verwijderd en de relais gewoon op het bord geplaatst.
Werkte dus niet, was blijkbaar niet voor niets doorverbonden.
Dus de kabeltjes er weer opgeplaatst en een nieuw relais eraan, eerst kabeltjes doorgemeten, waren wel goed.
toen dus naar het motortje gekeken, en volgens mij ligt daar dus het euvel.
Hebben jullie nog ideeën waar ik het in kan zoeken?
Ik hoor het graag.
Hier een foto van het kabeltje wat is doorverbonden vanachter de plaat, het lila kabeltje links (foto is een beetje vaag, sorry), maar misschien kunnen jullie hier iets aan zien.
Mocht het met de foto`s niet lukken
, ze staan ook in m`n album