Auteur |
Bericht |
zuugnap
|
weet niet hoe het met de 928 staat maar .... het is de stekker in de console en uitlezen van onder tot boven ..... heb ook geen sloege van dat type alleen dat is ze stoer zijn!! (bevinding)
mag jij nog zo lang wakker blijven??
|
18 jul 2008 0:26 |
|
|
Evelien
928Zwolle
|
Mag ik gelukkig zelf weten
|
18 jul 2008 0:42 |
|
|
zuugnap
|
haha lucky you .... bij mij roept ook niemand "kom nouuuuu kuch" ( even kijken welke reactie we nu weer hierop krijgen)
|
18 jul 2008 0:45 |
|
|
Evelien
928Zwolle
|
Ik kan het mis hebben, maar de 928 uit `77 heeft toch geen diagnosesysteem Ik had gelezen dat dat pas veel later was, vanaf `85 ofzo.
Als ik het wel mis heb, waar dan in de console en welke console
|
18 jul 2008 0:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
...omdat je eigen Porsche-kennis ... of kennis van electronica ... nog niet zo groot is
Welkom Evelien ... en Brian
|
18 jul 2008 0:47 |
|
|
zuugnap
|
ik zei ook heb geen sjoege van 928 dus de electronica zal dan navenant zijn met ...... elk geval suc6 met het opwaarderen en verbeteren
|
18 jul 2008 0:53 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Nou zit ik ff te graven in mijn grijze koppie..............
maar 1977 en een 928 kan ik ff niet vinden, toegegeven, ik heb de boeken niet in de buurt, ik kan het fout hebben hoor, ben ook maar een mens
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
18 jul 2008 0:56 |
|
|
zuugnap
|
De Porsche 928 is een auto die tussen 1977 en 1995 werd gefabriceerd door Porsche in Duitsland. In die periode was de 928 het prominenste model van dit merk.
Toen Porsche deze auto in 1977 op de markt bracht was het de bedoeling dat hij de beroemde Porsche 911 moest gaan opvolgen. De kopers dachten hier echter anders over, zij bleven de 911 in grote aantallen afnemen, de 928 is nooit een groot succes geworden
bron wikedinges ..... stop maar met die grijze dingen uit te trekken
|
18 jul 2008 0:57 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ok, dacht dat het 2 jaar later was, ff uit het grijze koppie
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
18 jul 2008 1:04 |
|
|
zuugnap
|
de eerste modellen vind ik op mobile tot 1980 .... 11 stuks en het eerste jaar begint bij 1978 dus mischien toch dat jaar dan ...
de laatste versie's GTS in 95 voor + 30k
|
18 jul 2008 1:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Der Porsche 928 wurde im März ‘77 auf dem Genfer Automobilsalon präsentiert und die Produktion begann im August ’77 . Er galt als exklusiv und alltagstauglich zugleich , was als besonders galt und viele seiner Konkurrenten waren nicht alltagstauglich . Er erhielt die Auszeichnung „Auto des Jahres ’78 " , wohlgemerkt als Sportwagen und nicht als „blödes“ Vernunftsauto , das Besondere daran : Ein Sportwagen ( noch dazu so ein hochwertiger und teurer ) erhielt bis heute nur einmal diese Auszeichnung . Die 928-Baureihe wurde sehr lange gebaut , nämlich von ‘77 bis ’95 . Am Ende seiner Bauzeit wurde der 928 GTS nur noch in sehr geringen Stückzahlen gebaut . Für so ein exotisches Auto war er erfolgreich . Es wurden insgesamt über 60 000 928er gebaut .
|
18 jul 2008 1:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Der Porsche 928 begann ‘77 mit einem 4,5-Liter-Achtzylinder , der 240 PS hatte . Damit schaffte er die Beschleunigung von 0 auf 100 km/h mit Schaltgetriebe in 6,8 Sekunden und über 230 km/h Spitze ( Mit Automatik : 7,8 Sekunden und 225 km/h ) ( Werksangaben ) . Die nächsten Stufen hießen 928 S , 928 S4 und GT und 928 GTS . Dabei wurden Leistung und Hubraum erhöht . Die Baureihe gegann mit 4474 ccm , 240 PS , dann gab es 4664 ccm , 300 PS , später 310 PS , dann 4957 ccm , 320 PS , 330 PS beim GT und schließlich 5397 ccm mit 350 PS beim GTS. Alle hatten einen V8-Frontmotor mit 90 Grad Zylinderwinkel aus Leichtmetall . Der GTS schaffte 0-100 km/h in 5,7 Sekunden und für sehr mutige Fahrer : Seine Höchstgeschwindigkeit betrug 275 km/h . ( Für die USA und Japan gab es ’85 einen sogenannten „928 S3“ ( oder „928 S2“ oder wie er auch immer hieß , ich würde ihn „928 S 5.0“nennen ) mit 4957 ccm , 2 Ventilen pro Zylinder und 292 PS . Genauer gesehen war es ein 928 S mit größerem Motor , also schon der 5-Liter-Motor , der später die Basis für den S4 mit Vierventiltechnik war . Später ersetzte der S4 ihn auch dort . )
|
18 jul 2008 1:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
928 oder 928 4.5 928 S (4.7 Liter ) 4474 ccm , 240 PS , 225 bzw . 4664 ccm I 300 bzw .310 PS , über 230 km/h . 245 km/h mit I Schaltung maximales Drehmoment I 385 Nm bei 4500 Touren . I ( Bei 300 PS ) 928 S4 (5.0) 928 GT (5.0) 4957 ccm , 320 PS bei 6200 Touren , 4957 ccm , 330 PS bei 6200 Touren , maximales Drehmoment 430 Nm bei maximales Drehmoment 430 Nm bei 3000 Touren , Spitze 260 km/h . 4100 Touren , 270 km/h .
928 GTS (5.4) 5397 ccm , 350 PS bei 5700 Touren , maximales Drehmoment 502 Nm ( tatsächlich Riesen-Drehmoment ) bei 4250 Touren , 275 km/h . 928 und 928 S haben 16 Ventile , 2 pro Zylinder und eine obenliegende Nockenwelle pro Zylinderbank (ohc) . ( Und der „928 S 5.0“ auch ) 928 S4 , 928 GT und 928 GTS haben 32 Ventile , 4 pro Zylinder und zwei obenliegende Nockenwellen pro Zylinderbank (dohc) . Keiner der Motoren ist aufgeladen und alle haben Benzin-Einspritzung .
(928 GTS ) Der 928 GTS erschien (fast) immer so , daß Motorleistung im Überfluß vorhanden war . Noch toller als die 350 PS waren die riesigen 502 Nm Drehmoment . Deshalb mußte man nur wenig schalten , schaltfaul fahren ging mit niedrigen Drehzahlen . Da das Auto für einen 350-PS-Motor mit respektablen 5,4 Litern leicht war , war der Verbrauch noch ziemlich normal . Ich glaube , daß die Extremwerte beim Verbrauch 10.5 und 19 Liter sind . Für so einen super Motor lief er normalerweise ziemlich leise und kultiviert . Der reaktionsschnelle Motor hatte auch etwas V8-Sound zu bieten , aber nur unter 2500 Touren . Es bestand aber zum Glück nicht der Reiz , oft Vollgas zu geben , wie das z.B. beim Elfer , speziell Typ 993 , der Fall war . Nur bei Vollgas schrie er lauter auf , sehr kernig , aber nicht wirklich frech , meist nur wenige Sekunden lang , da er ja so toll beschleunigte und man dann gleich hochschalten muß oder die Automatik tat das für einen . Der Motor wirkte noch viel kräftiger als im S4 oder GT , hatte ja auch 30 bzw . 20 PS mehr , 440 Kubik mehr und vor allem 72 Nm mehr Drehmoment .
|
18 jul 2008 1:12 |
|
|
zuugnap
|
spitzeehh
|
18 jul 2008 1:12 |
|
|
Evelien
928Zwolle
|
Eeehh, van beide niet genoeg om hier aan te beginnen
|
18 jul 2008 1:13 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Vandaar mijn "grijze gedachte koppie" zit dus wel aardig goed
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
18 jul 2008 1:13 |
|
|
zuugnap
|
bert ga slapen je houdt de relatie van hun ontwikkeling af
|
18 jul 2008 1:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Al doende leert men
.... en zou ik het advies dat eerder gegeven is m.b.t. de specialist die op nog geen half uurtje rijden bij jullie vandaan zit niet in de wind slaan
|
18 jul 2008 1:15 |
|
|
bert964c4
vianen
|
@ olaf, ja zo snel kan ik niet zoeken hoor, geen ideeeeeee waar je dit zo snel vandaan trekt
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
18 jul 2008 1:16 |
|
|
zuugnap
|
meten is weten geef olaf nog een ondersteuning daarin laat em even goed nakijken .....
|
18 jul 2008 1:17 |
|
|
zuugnap
|
Daarom ben jij ook grijs = gerelateerd aan snelheid
|
18 jul 2008 1:18 |
|
|
Evelien
928Zwolle
|
Onze 928 is in Juli 1977 op kenteken gekomen (in duitsland) , het chassisnr. geeft aan dat ik modeljaar 1978 heb (ergens op internet gevonden)
|
18 jul 2008 1:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... op dit tijdstip van de dag is het niet zo druk op de electronische snelweg
|
18 jul 2008 1:19 |
|
|
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
18 jul 2008 1:19 |
|
|
zuugnap
|
weer te laat maar challenge accepted
|
18 jul 2008 1:20 |
|
|