Auteur |
Bericht |
Lydia
|
Mexicaanse bliksem
Uit alle windstreken komen tegenwoordig snelle bolides: Marokko, Zweden, Zuid-Korea, Zwitserland en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dankzij de inspanningen van Mastretta kunnen we nu ook Mexico aan dit bonte rijtje toevoegen.
De Mastretta MXT, zoals de auto voluit heet, heeft overduidelijk de Lotus Elise als inspiratiebron. Het recept is simpel en doeltreffend: een laag gewicht en relatief veel pk’s. De MXT weegt namelijk slechts 900 kilogram en een supercharged 2,0-liter viercilinder zorgt voor 240 pk. Zodoende sprint de trots van Mastretta in minder dan 5 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid ligt rond de 250 kilometer per uur.
De MXT is 3,90 meter lang, 1,79 meter breed en slechts 1,15 meter hoog. Mastretta gebruikt veel aluminium en fiberglas. Airconditioning en ABS behoren tot de standaarduitrusting. De Mexicaanse fabrikant onthult de MXT in Londen. De Engelse prijs gaat 33.000 pond bedragen. Of de auto ook in de rest van Europa op de markt komt, is nog onzeker.
Bron: Autoweek
|
18 jul 2008 17:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Grappig ding ... en d(i)e kleur
... ben wel benieuwd naar crash-test resultaten en de mexicaanse afwerking
|
18 jul 2008 17:11 |
|
|
Porsche 944
944 Type IBudel-Schoot
|
Ik zie invloeden ("copy-paste?") van o.a. opel, lotus, audi.. maar toegegeven het ziet er niet te verkeerd uit
Prestaties zijn op papier ook goed maar ik zie het liever in echte tests...
En inderdaad die kwaliteit en crashtest resultaten wil ik ook wel eens weten..
|
18 jul 2008 17:23 |
|
|
Lydia
|
Die spiegels, hè, Olaf ... die spiegels ...
|
18 jul 2008 17:37 |
|
|
drknauf
|
orange hot chilli pepper
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 jul 2008 19:18 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Hij kan mij niet echt bekoren. En ik ben niet zo patriottisch dat ik zeg van....och hij is oranje....kom maar! Nee, van mij mag ie wel in Mexico blijven!
|
18 jul 2008 21:11 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Vindt het eerlijk gezegd een mooie auto!
Zie ook een beetje een lijn van een Gallardo erin.
Hij doet me btw in zijn geheel denken aan een Elise die omgebouwd is met een Gallardo body kit.
Hoop voor de Mastretta dat hij niet door Mexicanen bedachts is en in elkaar gezet, want dan is er denk ik een kleine kans dat wij hem hier op de Nederlandse autowegen ivm o.a. veiligheidseisen.
Afwerkingsnaad tussen linker voorportier en linkervoorband op heuphoogte laat mijns inziens volgens mij al een niet al te geweldige afwerking zien aan het exterieur.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
18 jul 2008 23:27 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wat een gedrocht..
_________________________________________ Tjolk.
|
19 jul 2008 0:36 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
home made kitcar....................
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
19 jul 2008 1:13 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
ik ook. Vind 'm alleen niet mooi. Doe mij dan die audi, lotus en zelfs de opel dan maar...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
19 jul 2008 2:36 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
inderdaad, gedrocht, lijkt wel een in een goedkope zeepoplossing gewassen gallardo, goed gejat is beter dan slecht verzonnen, maar dit is gewoon slecht gejat, vind het helemaal niks, alle verhoudingen zijn zoek..
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 jul 2008 10:07 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Veel invloeden van verschillende modellen. Auto lijkt ook erg kort. Maar ziet er best geinig uit
|
19 jul 2008 10:15 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
Heb ik persoonlijk toch liever een product van eigen bodem:
_________________________________________ mijn snapshots
|
19 jul 2008 10:28 |
|
|
Raf
Porsche
|
Zal ook wel voor geen meter rijden zo een ding !!! Veel vermogen, weinig gewicht... ophanging ? Remmen ?
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
19 jul 2008 10:38 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
k'vind het mooi ...... (k'heb niet gezegd goed......)
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
19 jul 2008 11:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ben altijd erg blij dat er mensen zijn die zulke auto's uitbrengen, los van het feit of ze goed zijn of niet. Vandaag las ik ook dat TVR waarschijnlijk weer gaat starten, geweldig. Vind ik na Porsche echt een geweldig merk.
Waarom ben ik blij, omdat de lichte goedkope auto's sterk stijgen in de verkoopstatistieken en de autoliefhebbers van veel PK's en snelheid een beetje onder druk liggen vandaag de dag.
Ben bang met de botsproeven, de nog steeds bestaande BPM e.d. en toch het behoudende van de Nederlander dat we deze auto niet heel veel gaan zien in Nederland (als hij al komt)
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
19 jul 2008 17:40 |
|
|