Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:19

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
porsche 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 944
kan iemand mij vertelen als ik flink door trek dat er dan een grijs/zwarte pluim uit de uitlaat komt is dit normaal het is een normale 944 uit type 1 uit 1982

20 jul 2008 17:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Wat denk je zelf? :roll: :wink: Neuh, dit lijkt me niet normaal; ook niet voor een meer dan twintig jaar oude auto.

20 jul 2008 17:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
BJ964 schreef:
Wat denk je zelf? :roll: :wink: Neuh, dit lijkt me niet normaal; ook niet voor een meer dan twintig jaar oude auto.

waar kan dit aanliggen dan als ik mormaal rij rookt hij niet

20 jul 2008 17:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Als de motor verder normaal loopt en klinkt , zo rond de 1 liter benzine op 11 kilometer verbruikt tijdens normaal rijden en niet overmatig veel olie verbruikt zijn dit redelijk normale verschijnselen bij een oude motor.
In dat geval zou ik mij er niet te druk om maken.
De revisie die nu waarschijnlijk nodig is wordt meestal toch niet overwogen omdat dit meer kost dan de auto waard is.

Lekker rijden dus en van elke kilometer genieten.

.

20 jul 2008 18:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
en Erwin, puur uit interesse(denk ook van patrick35), wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Niet volledige ontbranding ofzo(timing ontsteking in hoge toeren)?
Minder goed sluitende kleppen bij hogere toeren?
Een verminderd goede katalysator die gedeelte van de roet ook niet meer opvangt?
te ver versleten zuigerveren?
Zwarte rook is geen olie toch? Of juist wel?
Of is het vaak een combinatie van factoren?

20 jul 2008 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
In het gunstigste geval heeft hij lang stilgestaan en is niet erg intensief gebruikt.

In het andere geval duidt het op slijtage van de motor (o.a. inderdaad zuigerveren).

Donkere rook slaat op olie, lichte op water.

Zoals al geadviseerd is, zou een revisie te duur zijn. Wat is je oliedruk? Meter zit bij type 1 ook op dashboard. Moet mininaal 3-3,5 bar zijn bij 3/4 gas.

Indien je motor overlijdt (wat nog een tijd kan duren) gewoon een andere halen bij Van Zweeden in Middelburg

20 jul 2008 21:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
ver boven de 200 schreef:
In het gunstigste geval heeft hij lang stilgestaan en is niet erg intensief gebruikt.

In het andere geval duidt het op slijtage van de motor (o.a. inderdaad zuigerveren).

Donkere rook slaat op olie, lichte op water.

Zoals al geadviseerd is, zou een revisie te duur zijn. Wat is je oliedruk? Meter zit bij type 1 ook op dashboard. Moet mininaal 3-3,5 bar zijn bij 3/4 gas.

Indien je motor overlijdt (wat nog een tijd kan duren) gewoon een andere halen bij Van Zweeden in Middelburg
hoi bedankt voor je reactie hij heeft inderdaad niet veel gereden het laatste anderhalf jaar de olie druk is 3/3,5 bij gas gaat hij naar 5

20 jul 2008 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Niet helemaal waar...

Witte rook is water, blauwe is olie en zwart / grijs duidt meestal op een te rijk brandstofmengsel / niet optimale verbranding.

20 jul 2008 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Precies!

TurboBjorn schreef:
Niet helemaal waar...

Witte rook is water, blauwe is olie en zwart / grijs duidt meestal op een te rijk brandstofmengsel / niet optimale verbranding.

20 jul 2008 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Precies hetzelfde als bij mij, draai je raam maar eens open als je dat doet dan ruik je hem ook een beetje, net als bij mij....
Dat is gewoon olie die hij verbruikt, een kapotte katalysator is het sowieso al niet want die zit er geen op haha :wink:
Bij mij tikken nu de kleppen, ik denk een oliekanaaltje verstopt (hydraulische kleppenstellers ofzoiets)

20 jul 2008 23:22
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]