Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:52

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Taxatie rapport, hoe gaat dat in zijn werk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Bericht Taxatie rapport, hoe gaat dat in zijn werk?
Ik wil mijn auto binnenkort laten taxeren voor de verzekering.
Hoe gaat dit in zijn werk? Waar letten ze op, waar moet ik aan denken, etc?

21 jul 2008 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Bij een taxatie wordt een auto vooral op uiterlijkheden beoordeeld. Ook zaken als kilometerstand en onderhoudsbeurten worden meegenomen. De taxatiewaarde is meestal wel hoger dan hetgeen je ervoor betaald hebt.

21 jul 2008 10:03
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Vincent Vega schreef:
Hoe gaat dit in zijn werk?

Taxateur komt bij jou thuis, of je gaat naar de taxateur toe ...

Zorg er voor dat je auto er netjes bij staat - dat maakt de taxateur vaak wat enthousiaster :wink:

WdePundert schreef:
De taxatiewaarde is meestal wel hoger dan hetgeen je ervoor betaald hebt.

.... taxatiewaarde dient markt-conform te zijn :arrow: het getaxeerde bedrag moet (bij volledig verlies of totaalschade) voldoende zijn voor jou als eigenaar om 'n soortgelijke wagen terug te kunnen kopen :arrow: ... hoeft dus per definitie niet meer of minder te zijn dan je er zelf voor betaald hebt :idea:

21 jul 2008 10:47
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
De praktijk leert echter anders. Regelmatig valt er hier te lezen dat de taxatiewaarde aan de hoge kant zit. Eerder werd hier al eens geschreven dat de taxatiewaarde zo'n 10 procent boven de werkelijke waarde ligt. Als voor mijn auto de taxatiewaarde geboden wordt verkoop ik haar meteen. Zelfs als je 10 procent minder biedt ga ik het overwegen.

21 jul 2008 10:54
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Erg te spreken over Walter de Munnik:

http://www.waltherdemunnik.eu/

Extra info:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/ne ... i_id=14260

succes :lol:

21 jul 2008 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht 
Ik heb recentelijk mijn P. laten keuren door Jan Augustijn in Ulvenhout (http://www.auto-expertise.nl). Hij heeft op mij een zeer goede/faire indruk achtergelaten. Is vanuit Eindhoven ook goed te doen wat betreft de afstand. Tenzij je juist een adres zoekt wat zover mogelijk van je vandaan is om wat "quality-miles" te kunnen doen :D

21 jul 2008 13:15
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Overleg met de verzekeraar welk bedrijf men accoord vindt.

21 jul 2008 13:54
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Yep, erg belangrijk want Augustijn wordt (of werd) b.v. niet door Multisafe geaccepteerd. Wel een hele goede taxateur trouwens die i.t.t. vele andere wel eventjes met de auto meerijdt.

Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 21 jul 2008 17:33, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jul 2008 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht 
Dat is dan niet meer zo: ik ben verzekerd bij Multisafe en Augustijn heeft de taxatie gedaan. Natuurlijk is het een goed plan om van te voren te checken. Jan gaat inderdaad een stuk rijden en gaf mij in ieder geval wat waardevolle tips mee (die bij de AKK over het hoofd waren gezien..... :?: )

21 jul 2008 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ehm vat dit niet jippie op, maareh... zo'n taxatie heeft toch alleen maar zin bij oudere auto's met een waarde vanaf zo'n 15k? Dus elfjes ed?
Kan je dat geld niet beter in je zak houden, of beter nog, besteden aan euro98? :D Dus gewoon lekker doen waar je Porsche voor bedoeld is, rijden!

Grtz. Boxi

21 jul 2008 16:56
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
koebel schreef:
Dat is dan niet meer zo: ik ben verzekerd bij Multisafe en Augustijn heeft de taxatie gedaan. Natuurlijk is het een goed plan om van te voren te checken. Jan gaat inderdaad een stuk rijden en gaf mij in ieder geval wat waardevolle tips mee (die bij de AKK over het hoofd waren gezien..... :?: )

Des te beter :mrgreen:

21 jul 2008 17:34
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
boxi schreef:
Ehm vat dit niet jippie op, maareh... zo'n taxatie heeft toch alleen maar zin bij oudere auto's met een waarde vanaf zo'n 15k? Dus elfjes ed?

Niet jippie terug maar voor 370 euro heb ik graag mijn 8.000 euro aan spaarcenten verzekerd. Aangezien wa nog altijd verplicht is, heb je dus voor weinig extra wel je centen verzekert. Maar ja mijn 8.000 pennies.

Ook hier Gratema, maar hij heeft geen meter in mijn auto gereden :?

21 jul 2008 17:58
Profiel
Bericht 
Volgens mij ben je bij MultiSafe minder dan € 370 kwijt voor een verzekerde waarde van € 8.000?

21 jul 2008 18:16
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
boxi schreef:
Ehm vat dit niet jippie op, maareh... zo'n taxatie heeft toch alleen maar zin bij oudere auto's met een waarde vanaf zo'n 15k?

Elke auto ouder dan 10 jaar ... kan je dan ALL RISK verzekeren naar taxatiewaarde - in plaats van naar cataloguswaarde en dagwaarde :idea:

Taxatie kost je zegge 150 Euro ... en die heb je snel terug verdient als het om het discuusiepunt dagwaarde en vervangingswaarde gaat :wink:

21 jul 2008 18:18
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Nicolò schreef:
Volgens mij ben je bij MultiSafe minder dan € 370 kwijt voor een verzekerde waarde van € 8.000?

Begin 2009 is het weer tijd voor een nieuwe taxatie, dan ook de verzekeringen weer eens tegen het daglicht houden. 2 jaar geleden bood Diks uitkomst met het alarm, nu zit er een klasse 3 in, dus ben ik wat vrijer in keuze van aanbieders.

21 jul 2008 18:27
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
In deze tijd heb je IMO geen KIII alarm meer nodig, voor 'n auto met 'n waarde van minder dan 45K Euro :wink:

21 jul 2008 18:31
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Voor een verzekering tegen vaste waarde wel. Kost dan ook relatief weinig geen premie. Of binnen stallen indien thuis.

21 jul 2008 18:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Nicolò schreef:
Voor een verzekering tegen vaste waarde wel. Kost dan ook relatief weinig geen premie. Of binnen stallen indien thuis.

Nope .... had met de 964 Cabrio geen alarmplicht en geen nachtclausule - en dat op 'n steenworp afstand van Rotjeknor :wink:

Premie met 75% NC was 'n kleine 800 voor TW van 28K

Idem voor de 3.2 .... en helaas niet voor de 4S - geen nachtclausule, maar wel K3 plicht :(

21 jul 2008 18:44
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
Naar ik heb begrepen hebben een aantal verzekeraars hun voorwaarden ietsjes aangescherpt.
Daar waar in het verleden een standaard Porsche alarm met nachtclausule nog gebruikelijk was, moet je vandaag de dag een K3 alarm hebben om de P fatsoenlijk tegen taxatiewaarde te kunnen verzekeren.
Bij een klasse 3 vervalt de nachtclausule, dat wel. Maar ja wie wil 'm dan ook buiten laten staan?

Oei, nu maak ik zeker en vast roeiboten los . . . . .

Anyway, ons aller bekende Henk H, spit nog immer de verzekeraars af om de beste voorwaarden te verkrijgen. Overigens betekent dat niet dat de beste voorwaarden ook de goedkoopste verzekeraar oplevert.

21 jul 2008 19:14
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Naar ik heb begrepen hebben een aantal verzekeraars hun voorwaarden ietsjes aangescherpt.

Ik ben in de veronderstelling dat het juist andersom is .... voorheen had ik KIII plicht - en nu bij dezelfde verz.mij niet meer :roll:

Wat die nachtclausule betreft en het buiten "willen" laten staan :arrow: ... denk eerder aan 'n onredelijkheid :arrow: binnen 'n straal van 1 Km rondom je woonadres (of waar de P geregistreerd staat als verzekerd) verplichte stalling van 20:00 tot 08:00 :shock:

Meer dan 1 Km verderop - op 'n verlaten industrieterrein - mag je P dus wel buiten overnachten :roll:

Over je laatste stelling heb ik niks te zeggen - daar ben ik het volledig mee eens :wink:

21 jul 2008 19:20
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
Olaf schreef:
Ik ben in de veronderstelling dat het juist andersom is .... voorheen had ik KIII plicht - en nu bij dezelfde verz.mij niet meer :roll:

Een wonderlijke wereld die van verzekerend Nederland, ik had een standaard P alarm met de bekende nachtclausule. Met het binnen stallen bij mijn woning had ik overigens in de verste verte geen problemen mee.
Met ingang van 2008 is de nachtclausule komen te vervallen, op zich zeer begrijpelijk met het voorbeeld dat Olaf schetst, en moest ik aan een K3 alarm.

Op zich heb ik hier ook niet zo'n probleem mee aangezien ik dan met een geruster hart mijn P ergens kan parkeren, alhoewel ik dat sowieso niet op risicovolle locaties pleeg te doen.

21 jul 2008 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht 
Ben benieuwd wat er gebeurt met de nachtclausule als er geen sporen van braak zijn. Bij een kennis is er laatst een electrische garagedeur op zeer mysterieuze wijze geopend 's-nachts.... zonder sporen van braak :?:

Heb daarom maar het zekere voor het onzekere genomen en een KIII laten monteren :!:

21 jul 2008 20:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
electrische deur met afstandsbediening te openen zonder sporen van braak schijnt bij bepaalde deuren een eitje te zijn. :?

ben benieuwd, Koebel, welke tips Augustijn gaf die bij een AKK niet opgemerkt zijn (waar AKK?)? Mijn ervaring is qua verzekeringen dat er veel mogelijk is (wel/niet nachtclausule, KL 3 alarm, max kilometrage etc etc).

21 jul 2008 20:20
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
dan heeft hij waarschijnlijk een probleem... :cry: , goed de voorwaarden na lezen, moet nl een afgesloten parkeerplek zijn en alleen vergoeding bij waarneembare schade aan de garage deur... :roll: (zo zat het bij mij, gelukkig nu geen nachtclausule, maar goed auto staat toch altijd binnen)

Privilege Beauty & more...

21 jul 2008 20:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Bericht 
Nicolò schreef:
Overleg met de verzekeraar welk bedrijf men accoord vindt.

De verkzekeraar zei dat ik het beste Jonker Wesdorp de auto kon laten taxeren, deze is alleen niet bepaald in de buurt.

boxi schreef:
Kan je dat geld niet beter in je zak houden, of beter nog, besteden aan euro98? :D Dus gewoon lekker doen waar je Porsche voor bedoeld is, rijden!

Grtz. Boxi

Kapitaal bescherming, meer niet.
(ze hebben 'm al 1x voor mijn deur vernield, dat laat ik geen 2e keer op mijn kosten gebeuren)

De voorwaarden heb ik al bekeken, ik kan 'm zonder problemen buiten zetten.
(ze dachten eerst dat het om een cabrio ging, maar targa is geen enkel probleem)

Er zit een alarm klasse 3 in meen ik, maar de vorige eigenaar wist dit ook niet zeker. Hoe kan ik dat zien? :p
(startonderbreker, sensors binnenin, maar voor de rest.. geen idee :p)

21 jul 2008 21:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende