Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Stuttgart, Zuffenhausen en Weissach

22 jul 2008 22:21

Kan iemand mij uitleggen wat in welke plaats zit wat betreft Porsche?

22 jul 2008 22:27

Heb jij geen Google ? :wink: :mrgreen:

22 jul 2008 22:36

Fabriek staat in Zuffenhausen, onderzoekscentrum en circuit in Weissach, en dat is allemaal in de buurt van Stuttgart

22 jul 2008 22:37

Stuttgart Zuffenhausen Hoofdkwartier van Porsche fabricage lijn van de 911 en incidenteel cayman / boster en de fabricage lijn van alle motoren en chasis etc van de cayman / boxsters

Weissach zit Porsche Motorsport; alwaar de RSR en RS Spyder en R&D

Leipzig; assemblage lijn KJN en Panamera

Uusikaupunki finland; assemblage lijn cayman / boxster

23 jul 2008 21:23

Bedankt voor de uitleg.

23 jul 2008 22:28

en de fabriek is een bezoekje waard ;-) begrijp je waarom die dingen zoveel geld kosten

23 jul 2008 22:30

nouuuuu ik snap t nog steeds niet .... wel vertelden ze erbij dat er 2000 van die witte jasse aan t denken waren over ontwikkelingen, die kosten meer als die mannen met die zwarte handschoentjes aan 8) en met het hoogste % aan netto winst per auto in de branche

24 jul 2008 22:19

gaan kijken é zuugnapje... zweren nog bij handwerk... staat welgeteld 1 robot in de fabriek, die monteert de voor en achterruiten :-)
en wat die winst marge betreft.. tja... denk dat dat eerder onze fout is, want we blijven ze kopen :!:

24 jul 2008 22:46

Seriously??? Wordt er zoveel manueel gedaan op P?

Van F of L had ik dat verwacht, maar niet van onze Ps.
Alles zit dan ook zo goed vast :)

25 jul 2008 1:59

Porsche is meest succesvolle automerk wat betreft winstmarges als je het vergelijkt met andere automerken die in vergelijkbare of zelfs grotere volumes produceren, meen zelfs iets van 40%(weet niet of dit voor of na belastingen is) op de verkoopwaarde.

Kan je nagaan dat bij veel andere automerken de winsten enkel zitten in de services en diensten na de aankoop...

Is het ineens ook weer een stuk logischer dat ze Volkswagen overnemen...

Wel jammer dat Porsche enkele jaren gelden nog onderaan stond wat betreft productiefouten aan nieuw geleverde auto's aan consumenten in de V.S. t.o.v. andere automerken daar(zelfs Amerikaanse merken als Dodge deden het beter meen ik...) Volkswagen deed het in die statistieken btw ook niet geweldig...

Leg ik in ieder geval alvast de link dat Porsche in ieder geval nog gekocht wordt door mensen die over een minpuntje heen kunnen kijken, m.a.w. liefhebbers :D

25 jul 2008 2:39

p964c4 schreef:gaan kijken é zuugnapje...

ben dr geweest vorig jaar , ben nu nog bezig om t te snappe :mrgreen:

25 jul 2008 7:30

p964c4 schreef:en de fabriek is een bezoekje waard ;-) begrijp je waarom die dingen zoveel geld kosten

Huh? Dacht dat de huidige waterkoelers grotendeels geautomatiseerd gemonteerd worden. En dat het daardoor kwam dat een 1994 993 cabriolet in 1993 ongeveer net zoveel kostte nieuw als nu een 997 cabrio kost. :roll: :shock:

vooruitstrevend?

25 jul 2008 11:49

Nee Joh, ben er in Juni geweest, en inderdaad weinig robots gezien aan de assemblage lijn. Het onderdelen- transport, dat is een mooi geautomatiseerd systeem, al die rijdende karretjes, zonder stuurman :shock:

en inderdaad de ruiten gaan mbv 1 robot.

Ook het monteren van de banden op de velgen gaat met 1 grote klap in een machine, alle 4 de banden tegelijk :shock: en hup monteren maar :lol:

Verder veel monteurs met liefde voor het vak, of zal dat zijn liefde voor het merk :wink:

beslist de moeite waard eens gezien te hebben :!:

25 jul 2008 12:10

Inderdaad weinig robots.
De spuit- en carroserieafdeling krijg je niet te zien, waarschijnlijk staan hier wel de nodige robots.

Voor de rest worden er zeer veel onderdelen al klaar gemonteerd afgeleverd, achterassen - voorassen, daschboards enz. Loogisch dat er niet veel robots staan. De Porsche fabrieken zijn tegenwoordog vooral assemblage fabrieken.

De echte productie ligt bij de onderaannemers. Zelfs de leerafdeling is serieus kleiner geworden, zou me niet verwonderen dat hier nog enkele de speciale bestellingen worden gemaakt en dat de rest van de stoelen ook gewoon worden aangeleverd.

Buiten het lassen van de carroserie (doen ze voor de Cayenne ook niet zelf) en de montage van de motoren, denk ik dat er niet veel meer in eigen huis gebeurt.

Op zich niets mis mee, maar maakt het bezoek van de fabriek veel minder interresanter dan pakweg 20jaar geleden.

26 jul 2008 9:08

Op mij heeft de leerafdeling destijds veel indruk gemaakt.
Zo onwijs netjes, en allemaal handwerk.
En dat in eigen huis.

26 jul 2008 9:23

De leerafdeling was 20jaar veel groter, dus ik kan moeilijk geloven dat ze alles zelf doen.

De afdeling word kleiner en het aantal wagens word groter :scratch:

Vond ook dat het aantal afgewerkte stoelen niet in verhouding stond met het aantal geproduceerde wagens per dag.

Kan het niet verhelpen, maar zit zelf in de productie en als ik een bedrijfsbezoek doe, probeer ik altijd te letten op zaken die volgens mij niet kloppen met het verhaal.

26 jul 2008 10:55

In veel supers wordt "al" het brood zelf vers afgebakken...maar geloof me, het overgrote deel komt kant en klaar achterom binnen :wink:

Klinkt wel een beetje als zo'n zelfde concept.

27 jul 2008 10:18

Eerst maakten ze alles zelf en gingen ze bijna kopje onder. Nu zijn ze een beetje doorgeschoten in de andere richting. Maar ze bestaan nog wel.
En er is geld genoeg om, meestal goede, producten te ontwikkelen.

NB.
Worden de motoren nog in Duitsland gemaakt? Heb volgens mij ook wel eens ergens "Made in Spain" op zo'n doodgelopen aardappelkokerblokkie :wink: gezien. :?:

27 jul 2008 10:23

Geasembleerd worden er in elk geval in Stutgart, ofdat ze alle motoren daar assembleren zou ik niet kunnen zeggen.

27 jul 2008 10:29

assembleren .... wat ze daar laten zien ... en inderdaad geen spuiterij gezien ook geen Lederlooierij of verwerking ervan in bekleding ... had er meer van verwacht .. camera's inleveren , meen dat de rondleiding het over 800 toeleveranciers had ... toen we dieper ingingen op de herkomst krabbelde ze terug en zei "es ist porsche" dus om nu daar de boel te gaan romantizeren is ook beetje veel .... daarintegen wel een docu gezien van ferrari die doen echt alles zelf ... mja gaan ook weer sneller uk! :shock: :D
Plaats een reactie