Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:39

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
30 km zone 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veghel
Bericht 30 km zone
ik woon in de zelfde straat als DHR van Druenen en is een persoonlijke vriend van mij deze zaak loopt hier al heel lang !
wij wonen dus in een 30km zone !!!!
bij mij in de straat ,en ik woon op de helft woont een gezin met 3 kleine schatten van kinderen maar ik houd me hart vast .wij hebben hier snelheden van boven de 50 km gemeten (politielaser)en de straat is maar 150 mtr
en dit dus in de hele wijk in "ons" 30km gebied is totaal niet ingericht als zijnde 30km

dit betrefende artikel stond vandag in het brabants dagblad:

VEGHEL - Veghelaar Jacques van Druenen stapt naar de Nationale ombudsman om de politie te dwingen de snelheid te handhaven in 30-kilometers zones in Veghel-Zuid.

Volgens hem rijdt menig automobilist er veel te hard. De politie vindt extra handhaving op dit moment nog niet nodig.

De politie heeft in Veghel-Zuid in de Trompstraat en Zaanstraat tijdelijk wel twee radars geplaatst om te registeren hoeveel verkeer van die wegen gebruik gemaakt en hoe hard het rijdt. "Daaruit blijkt dat verkeer er niet extreem rijdt", aldus een woordvoerder.

De politie plaatste de radars naar aanleiding van een bezwaarschrift van Van Druenen, dat hij al een jaar geleden indiende. De Veghelaar verbaast zich erover dat er steeds meer 30-kilometerzones komen, ook in Veghel-Zuid, maar dat de politie geen enkele handhavende actie uitzet om overtreders van de maximumsnelheid te bestraffen. Volgens hem heeft de politie zelfs de verplichting om handhavend op te treden als er sprake is van snelheidsovertredingen. De plaatsvervangend korpsbeheerder, de Osse burgemeester Herman Klitsie, legde Van Druenen al eerder uit dat de politie best wil handhaven maar dat de wegbeheerder, in dit geval de gemeente Veghel, de tot 30 km-zones gebombardeerde wegen wel eerst daarop moet inrichten. Dat wil zeggen dat de wegen 'zelfhandhavend' moeten zijn, door er bijvoorbeeld bochtjes en drempels te maken om de automobilist te dwingen zich te houden aan de maximumsnelheid. "Op de ene plek is dit wat beter gelukt dan op de andere maar het algemene beeld is dat aan de minimumeisen wordt voldaan', schrijft Klitsie nu. Handhaving is dus mogelijk maar de politie wilde eerst kijken of er überhaupt een probleem is. Dat blijkt er volgens een woordvoerder nu dus niet te zijn. Voor Van Druenen een lachertje. "Net nu de vakantie is begonnen, zijn ze gaan kijken hoe druk het is op de wegen. Niet dus."

De Veghelaar, die eerder in zijn actie gesteund werd door de ANWB, gaat het om het principe. "Ik ben een doorbijter, ik geef niet snel op. Ik vecht dus door en ga naar de Nationale ombudsman."

dit gaat weer een hoop werkgelegenheid geven :roll:

22 jul 2008 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
en je (porsche) punt is :roll: :?:

22 jul 2008 20:16
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Dat hij nu veel drempels in de straat gaat krijgen om de snelheid omlaag te krijgen. En Porsches houden niet van drempels :wink:

22 jul 2008 20:46
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Denniz C2 schreef:

Hoeft niet meer, daar is het forum mee gestopt. :twisted: :wink:

22 jul 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Laat me raden, die "hardrijders", zijn dat toevallig niet de buurtbewoners zelf?

mhaschreurs.hyves.nl

22 jul 2008 21:56
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... gewoon 'n keer je fiets of 'n pop voor de auto smijten - heb je geen drempels nodig om ze dat hardrijden af te leren :wink:

22 jul 2008 23:22
Profiel WWW Facebook 
Veghel
Bericht 
Denniz C2 schreef:

omdat mocht je een schikking krijgen van DHR Spee in een 30 km zone je 80% kans hebt om dit aan te vechten wat zeker niet een excuus is om te "racen" ! maar dit soort tips hoort hier dus niet thuis begrijp ik :roll:

EXCUUUUUS :cry:

23 jul 2008 6:44
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Rodger that! schreef:
Denniz C2 schreef:

"racen" !

Ja hoor, mag wel gaat toch om snelheid... :wink: :lol: