Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 17:50

Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Bekeuringen! gaan zij hun doel voorbij??? 
Auteur Bericht
Bericht 
Dat is mooi. Dan kan ik gas geven met mijn Twingo ... :lol:

22 jul 2008 21:01
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
Zag laatst op ZDF een docu over de Autobahnpolizei: een aantal van die gasten rijden in onopvallende oudere "grote" auto's rond op de Duitse Bahn.
Echt onopvallend dus. Ze stoorden zich vooral aan de bumperklevers (met 200+ kmh) en waren behoorlijk gefixeerd op Oostblokkers....(en jonge vrouwen in groene Porsches :wink: )

23 jul 2008 8:27
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
idd dus in alle gevallen kan lyd dus mooi gas geven :mrgreen: aangezien het dan niet gaat om een "jonge" "oostblokse" die "bumperkleeft" of de neiging daartoe heeft 8)

23 jul 2008 8:49
Bericht 
Bovendien rij ik tijdelijk even niet in 'die groene' maar ben ik incognito. En 200 km/uur redt ik daar mee niet! :mrgreen:

Maar ik mis die groene wel, was juist van plan om haar even uit te laten op de Autobahn!

23 jul 2008 9:50
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
paSCal schreef:
Erhmz, niet eens, laten we vooral de ontbrekende ijkrapporten van snelheidscamera's gaan vergelijk met fouten in machines die mensen hun leven kosten. Prachtig....

Ik zou je willen aanraden om voor de gein eens 1x, al is het alleen om te zien hoe het gaat, bezwaar aan te tekenen. Je schrikt je het apelazerus hoe SLECHT ze de boel wel niet voor elkaar hebben. Het enige wat ze hebben is een foto waarvan ze regelmatig niet eens aan kunnen tonen dat de apparatuur de juiste snelheid aangeeft, of dat de betreffende koos-in-wording uberhaupt bevoegd is om de apparatuur op te zetten (als dat niet goed gebeurt, wordt er ook verkeerd gemeten!)
Mn moeder was ook zeker net als jij: "je reed te hard dus betalen". Ze is daar na dit debacle van mij in 1 klap niet zo zeker meer van en nu kan ik WEL een beetje met haar praten over de flitsers.

23 jul 2008 11:59
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
944 guy schreef:
Nou, om de discussie idd nog eens een draai te geven:
ik had dus vorig jaar 2 bekeuringen gehad, voor beiden ging ik naar de kantonrechter omdat het nooit was bewezen dat de apparatuur geijkt was (bij beiden kreeg ik onjuiste ijkrapporten in de bus). Wat zegt de rechter?? De ijking is irrelevant!! :shock: Hoe duidelijk wil je het hebben?
Dit land is wat dat betreft naar de kloten / corrupt / een bananenrepubliek. Iedereen zou gewoon per definitie bij elke bekeuring bezwaar aan moeten tekenen. Kost je 2 euro aan postzegels, maar als we het met zn allen doen loopt het apparaat helemaal vast!

Ik zou naar Panama verhuizen als ik jou was :shock: "Leuke" avatar tekst heb je trouwens :roll:

23 jul 2008 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC ombouw 964 carrera 2
Zuid-limburg
Bericht 
Niet alle bekeuringen zijn nutteloos.

Heb ontelbare bekeuringen gehad voor 3 of 4 km te snel.

Heb nu 2x invordering gehad op basis van art. 5 en heb nu nog 3 van de 6 maanden voorwaardelijk. Geloof maar dat ik me nu echt overal aan de regels probeer te houden. :(

Was overigens 2x omdat ze mijn snelheid niet konden meten pure wraakactie als je mij vraagt, zaten met sirene achter me aan, heb er niks van gehoord met mijn helm op. , heb niet echt rare fratsen uitgehaald. :wink:

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

23 jul 2008 13:38
Profiel
Bericht 
Rij jij met helm op in je auto? :mrgreen: mja 2x artikel 5 is ook geen kattepis.... wat kreeg je als sanctie opgelegd?

23 jul 2008 13:45
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Dat hoort zo op het circuit zuugnap :mrgreen: :^: (die helm, I mean)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

23 jul 2008 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
zuugnap schreef:
Rij jij met helm op in je auto? :mrgreen: mja 2x artikel 5 is ook geen kattepis.... wat kreeg je als sanctie opgelegd?

Grapjas, was natuurlijk op de motor.

In het proces verbaal was vluchten voor de politie opgenomen, onzin , zag ze pas toen ze me voorbij kwamen. Sirene heb ik serieus nooit gehoord, heb wel een vampire uitlaat onder de motor :wink: . Ja toen ze naast me reden hoorde ik het wel, maar zelfs toen had ik niet in de gaten dat het om mij ging. En lichtsignalen zie je overdag niet. Binnenspiegel heb ik ook niet op de motor.

Was 1000 euro + 6 maanden voorwaardelijk.

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

23 jul 2008 14:07
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
944 guy schreef:
paSCal schreef:
Erhmz, niet eens, laten we vooral de ontbrekende ijkrapporten van snelheidscamera's gaan vergelijk met fouten in machines die mensen hun leven kosten. Prachtig....

Ik zou je willen aanraden om voor de gein eens 1x, al is het alleen om te zien hoe het gaat, bezwaar aan te tekenen. Je schrikt je het apelazerus hoe SLECHT ze de boel wel niet voor elkaar hebben.

Ik zeg nergens dat Justitie hun boeltje prima op orde zou hebben. Geheel terzijde, heb ik zelfs al 1x bezwaar aangetekend, (overigens tegen een bekeuring van 80 euro voor een kapotte koplamp!), en inderdaad, dan is het ook een zooitje.

Echter, het vergelijk van ijkrapporten voor een flitscamera, staat absoluut niet in vergelijk met fouten in machines die mensenlevens kosten. Of wil je TOCH zeggen dat te hard rijden mensenlevens kost? Want ik kan me niet voorstellen dat dàt je doel is.

En zoals je ongetwijfeld bekend is, worden vergelijkingen naar WO-II volgens mij door geen enkel persoon in NL op prijs gesteld, dus ik heb je tekst maar een beetje aangepast!

23 jul 2008 14:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zuid-limburg
Bericht 
Mijn antwoord op de topictitel. Hangt af van de bekeuring.

Bekeuringen voor 3,4 km helpen geen drol, alleen maar staatskas spekken.

Bekeuringen van luttele honderden euro's en rij-ontzeggingen werken wel degelijk.

peugeot 307
Opel Corsa
Hobby auto
Porsche 911 SC
Ford Mustang 5.0 V8

23 jul 2008 14:44
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
paSCal schreef:
En zoals je ongetwijfeld bekend is, worden vergelijkingen naar WO-II volgens mij door geen enkel persoon in NL op prijs gesteld, dus ik heb je tekst maar een beetje aangepast!

Dank, nu zijn avatar tekst nog :cry:

23 jul 2008 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Een en ander hangt van de bekeuring af. Het wérkelijke doel achter de meeste snelheidsboetes lijkt de staatskas spekken. Daarbij schieten de bekeuringen hun doel dus zeker niet voorbij.

Uiteraard sterven er mensen in het verkeer.
Uiteraard is dat jammer.
Het is utopisch te denken dat je dat zomaar kan herleiden. De vele (dure) maatregelen zijn het mijn insziens niet waard om hooguit een handjevol mensenlevens per jaar "te redden".
Er zullen best nozems rondrijden, gevaarlijke gekken enz. Doe dan ook wat méér tegen dronken rijden.
Het lijkt er soms op dat je maar beter strontzat rondrijdt dan je met 50km/u te hard staande wordt gehouden. Waar slaat dat op zeg.

Evenzeer rijden er ook zéér onbekwame, onattentieve bestuurders rond. Invoegen voor een wagen die véél te snel rijden. "Hij zal/moet maar vertragen" "Ik ben toch in mijn recht als er wat misgaat"
Mensen die het presteren op een kaarsrechte weg, zonder technische defecten, oliesporen e.d. nog van de baan te sukkelen :roll:
Mensen die er maar niet in slagen binnen hun eigen baanvak te rijden.
Mensen die zonodig de passagier(s) moeten aankijken ipv de weg.

Het aanvechten van bekeuring wordt ook moeilijker met de dag. Kreeg een tijd geleden een PV omdat ik door een men in blue in Antwerpen was opgemerkt, bellend achter het stuur (niet handenvrij). Geen staandehouding, geen foto, niks van bewijs. Alleen "u was aan het bellen, gelieve 100EUR te storten" maar dan in allemaal wat meer dreigende taal.
Wat weerhoudt er die jongens van mij *dagelijks* zo'n prent te sturen?
Hun integriteit zeker(met hun hoge salaris, stichtende voorbeelden op alle niveau's, bekwaamheid enz enz) ?? :roll:

Dit is identiek aan een discussie die we in een ander topic reeds hebben gevoerd, alleen ben ik nu wat kalmer kunnen blijven :P

Kort door de bocht:
Stop met *wapens* maken & te verkopen. Investeer dat geld in ontwikkelingslanden.
Stop met tonnen eten zomaar te laten vergaan & zorg ervoor dat die "goed terechtkomen".
Der zouden al véél minder mensen sterven -wereldwijd.

(Naar mijn niet bescheiden gevoel straf je met die bekeuring de verkeerde groep.
Weliswaar de minderheid, waarvoor het publiek het minst medelijden heeft. Dit wordt ook oa door berichtgeving e.d. in de hand gewerkt.

In die groep hardrijders zitten er echt wel randdebielen die niet in een wagen zouden mogen horen. Zeer zeker.

In de groep "normalen" zitten er echter véél en véél meer zondagsrijders, mensen die "foutjes" maken en brokkenpiloten zijn. Statistisch gezien *kan* dat niet weerlegd worden. Stel dat 15% hardrijders zijn, 75% "normalen" ...

Uiteraard is het leuker een minderheid als zondebok af te kunnen schilderen, want de meerderheid zal zich niet geviseerd voelen en al helemaal niet voor die andere groep opkomen.)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

24 jul 2008 4:30
Profiel
Groningen
Bericht 
torig schreef:
Stel dat 15% hardrijders zijn, 75% "normalen" ...

Prachtige aanname, maar die gaat voorbij aan het feit dat we allemaal wel eens te hard rijden en daarmee bewust of onbewust ook een extra risico aanvaarden (zowel veiligheidshalve, als het risico op een boete).

Gezien de boete aantallen en spreiding over de bevolking, kun je moeilijk stellen dat de "normalen" doorgaans ontzien worden.

24 jul 2008 10:38
Profiel
Veghel
Bericht 
ik wist toch al dat ik niet normaal was (zie me onderschrift) maar over zinloos flitsen , weer een foto gemaakt door ome Koos Spee :shock:

S'ochtends op weg naar Arie voor de Nesselande meeting :lol:
gemeente Heusden.
A59 links
13 juli 2008
Tijd :08.24
148km/h correctie 143 km/h op een VOLLEDIG lege weg :shock:
A € 121-

say no more

24 jul 2008 18:34
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Inderdaad, da's 28/23km harder dan waar je voor "getekend" hebt met je rijbewijs. En dus aanzienlijk harder dan "per ongeluk een paar km, door even niet op de snelheid te letten". Overigens zijn de foto's bijna altijd op een volledig lege weg :cheesy:

Of begrijp ik je verkeerd? ;)

24 jul 2008 20:21
Profiel Facebook 
Bericht 
zal toch wel 1 auto op die foto staan toch?? of wat is er geflitst dan roger :mrgreen:

24 jul 2008 20:27
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ik kan helaas niks anders doen dan gissen hoe de verdeling zou kunnen liggen. Als ik 160 rijd tussen bijvoorbeeld Gent & Brussel zijn er toch zeer weinig chauffeurs die mij voorbij komen.

Er is een verschil tussen wel eens te hard rijden en dit structureel doen.
Mijn ouders bijvoorbeeld zou ik niet als hardrijders catalogeren, alhoewel die ook misschien eens 136 durven rijden waar ze 120 mogen.

Trouwens, toen ik naar de TC & Nesselande meetings in Rotterdam kwam schrok ik me rot dat je daar bij jullie bijna nergens harder dan 100 mag. Op snelwegen :shock:

Nu ja, ik zou hier weer zo'n lap tekst kunnen gaan neerpoten (over hoe snelheidszones inconsequent en slecht "verdeeld" zijn) maar dat heb ik al eens ergens anders op't forum gedaan :P

@Rodger that: SUPER!
Als jij nu pas de boete binnen hebt, betekent dat dat indien ik volgende week geen post heb, ik nergens geflitst ben 8) :lol:
:twisted:

24 jul 2008 20:27
Profiel
Veghel
Bericht 
ik weet het, ik schaam me diep :lol:

@torig ... bofkontje :x

24 jul 2008 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
Rodger that! schreef:

ja, normaal rijd je nooit zo zachtjes? :bang: :lol:

24 jul 2008 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
torig schreef:
Ik kan helaas niks anders doen dan gissen hoe de verdeling zou kunnen liggen. Als ik 160 rijd tussen bijvoorbeeld Gent & Brussel zijn er toch zeer weinig chauffeurs die mij voorbij komen.

Er is een verschil tussen wel eens te hard rijden en dit structureel doen.
Mijn ouders bijvoorbeeld zou ik niet als hardrijders catalogeren, alhoewel die ook misschien eens 136 durven rijden waar ze 120 mogen.

Trouwens, toen ik naar de TC & Nesselande meetings in Rotterdam kwam schrok ik me rot dat je daar bij jullie bijna nergens harder dan 100 mag. Op snelwegen :shock:

Nu ja, ik zou hier weer zo'n lap tekst kunnen gaan neerpoten (over hoe snelheidszones inconsequent en slecht "verdeeld" zijn) maar dat heb ik al eens ergens anders op't forum gedaan :P

@Rodger that: SUPER!
Als jij nu pas de boete binnen hebt, betekent dat dat indien ik volgende week geen post heb, ik nergens geflitst ben 8) :lol:
:twisted:

Torig, vind jouw stellingname wel passend en lekker politiek incorrect :lol: . Kan me hier wel in vinden.
Ben het met PasCal eens dat een overschrijding zoals die van RodgerThat niet te betitelen valt als een toevallige overschrijding. Denk ook dat we hier spreken over de (kleine) groep notoire snelheidsovertreders, niet de onbewuste 4 km/h overschrijder, zeg maar.
Maar ben het met Torig helemaal eens: deze groep notoire snelheidsovertreders wordt stelselmatig zwartgemaakt, en de vraag is of dat zo terecht is. Snelheid is gewoon een zeer makkelijke graadmeter om iemand op af te straffen, veel makkelijker dan onoplettendheid, sufheid en oververmoeidheid bijvoorbeeld. Snelheidsovertreding wordt bestempeld als bewust de regels aan de laars lappend, oeverloos kletsen achter het stuur en de weg nauwelijks in de gaten houden wordt eerder gezien als de uitspatting van een wat minder competente chauffeur... Een SLACHTOFFER dus, en daar hebben we hier in Nederland natuurlijk heel wat meer compassie mee dan iemand die meent het zelf beter te weten en tegen beter weten in het gas erop houdt.

25 jul 2008 7:34
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
.... HV, jij begrijpt het!!! :thumleft:

Pas op, er is snel rijden en der is ook roekeloos rijden. There is only a thin line separating the two. Het verschil? "Beleid".

25 jul 2008 7:50
Profiel
Veghel
Bericht 
Rodger that! schreef:

ik schaam me steeds dieper :evil:

Verbeter de wereld en begin bij jezelf :^: :wink:

@ Arie T en Marcel B :trek maar extra tijd uit om vanmiddag bij de Pasar Malam te komen, ik heb mijn gaspedaal vast gezet op 95 km/h :roll:

En vind het eigelijk wel jammer dat de foto geen ± € 1500 kosten (ander topic).... dan zou ik een super 944 USA type 1 in orgineele uitvoering hebben en dat voor die prijs :wink:

25 jul 2008 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bericht 
torig schreef:
.... HV, jij begrijpt het!!! :thumleft:

Pas op, er is snel rijden en der is ook roekeloos rijden. There is only a thin line separating the two. Het verschil? "Beleid".

Ja, maar voor de duidelijkheid: als je harder rijdt dan mag, dan weet je dat je bekeurd kan worden. Niet zeiken: betalen. Dit is voor mensen die de snelheid zoals bekend heeft overschreden, maar verder geen gevaar waren voor wie dan ook (lastige definitie)
Als je onverantwoord hard rijdt (categorie roekeloos): rijbewijs intrekken.
Dit heeft inderdaad niet meteen met te hoge snelheid te maken, maar is daar vaak wel aan gerelateerd.
Verder is het zo dat de straffen (al bij lagere snelheden) voor te hard rijden hoger zijn, dan voor mishandeling (spreek uit eigen ervaring, niet uit eigen hand). Dat is voor mij onverkoopbaar. Ik begrijp natuurlijk wel dat je niet alles kan vergelijken, maar enige logica zou wenselijk zijn en verkoopt het prijsstijl ook beter naar de bevolking.

25 jul 2008 8:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende