Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:27

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche 996 GT3 gekocht! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Welkom Mike GT3 en 260....mmmm...dat wordt vervelen deze vakantie :?
Heel veel plezier met je schitterende bolide!!!

21 jul 2008 13:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Goede keuze zo'n GT3, alleen welke auto ga je kiezen om in te rijden?
Bij mooi weer de F (= cabrio) bij slecht weer de F (GT3 is te heftig bij slecht weer) :wink:

21 jul 2008 16:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
Bericht 
barolo schreef:
Goede keuze zo'n GT3, alleen welke auto ga je kiezen om in te rijden?
Bij mooi weer de F (= cabrio) bij slecht weer de F (GT3 is te heftig bij slecht weer) :wink:

Gaat moeilijke keuze worden :) De GT3 in elk geval voor dagelijks gebruik. Meestal ga ik 's avonds een uurtje scheuren met de F maar dat zal nu wel de GT3 worden haha. En meestal rij ik de grote stukken met de RS4 maar daar ga ik ook vaak genoeg 's avonds lekker mee cruisen. Auto van de zaak dus "gratis" km's.

Maar de P gaat in elk geval heel veel gebruikt worden :)

21 jul 2008 16:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Passen trouwens 3 autos in de garage dus ze staan allemaal lekker warm bij elkaar :) Alhoewel de Audi toch meestal buiten staat...

Maar de F en P komen warmpjes binnen te staan 8)

21 jul 2008 16:58
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
je vrouw en jij en drie autoos :shock:

als je een derde man zoekt vd derde auto om te touren kunje me gerust altijd een pb,tje sturen hoor :mrgreen:
ik heb geen voorkeur :wink:

ja anders staatie daar zo alleen in de garage zeg maar :lol:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

Laatst bijgewerkt door drknauf op 21 jul 2008 18:29, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jul 2008 17:57
Profiel WWW Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ja die dr knauf...
Nooit te beroerd om een rot klus te doen :wink:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

21 jul 2008 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Proficiat met die mooie GT3!!! Ziet er prachtig uit :)

Nu ja, de andere bolides zijn anders ook niet mis. Die 360 heeft me altijd al weten te bekoren 8)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

22 jul 2008 2:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb hier nog een hele mooie fotoshoot van de 360 spider en de RS4 gemaakt door een jonge autospotter van Autogespot. Echt supermooie fotos heeft ie gemaakt die nu ook bij mij in 100x70cm aan de muur hangen thuis :)

http://www.autogespot.com/categorie/36/ ... 60-spider/

Er gaat ook snel een shoot komen met de GT3 erbij natuurlijk!

Vrijdagavond 25 juli heb ik helaas al een afspraak staan (en ik mag de P pas 26 juli ophalen) maar we willen zeker wel even een keer komen op een leuke meeting met de GT3 en eventueel kunnen we zelfs met 2 autos komen ;)

22 jul 2008 11:55
Profiel WWW
Bericht 
idd mooie rooie .... had je het gras niet even kunnen maaien :mrgreen:

22 jul 2008 12:00
PorscheForum Rakker
Bericht 
zuugnap schreef:
idd mooie rooie .... had je het gras niet even kunnen maaien :mrgreen:

haha, dat mogen ze zelf doen. Was in het Haarlemmermeerse bos :lol:

Heb al moeite met me eigen lapje gras thuis...

22 jul 2008 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
WAUW Mike,

Gefeliciteerd. Wat een topkeuze. Zelf groot fan van de Mk II GT3. Zeker in het zwart gewoon een snoepje.

Je wagenpark kan me sowieso wel bekoren. Een RS4 Sedan is heerlijk. Ik vind de Sedan vele malen mooie dan de Avant, jammer dat die niet meer gekozen wordt. Maakt hem echter wel weer exclusiever.
Ik neem aan dat de foto op de vorige pagina jouw garage is? Dan reed je dus eerst F355? Waarom heb je die weggedaan? Is de 360 fijner/beter, of vind je hem simpelweg mooier?

Onwijs veel plezier met je GT3 en hou ons alsjeblieft op de hoogte van je bevindingen en vooral je eerste meters de komende weken in je vakantie ;).

Groeten,

Mark Nauta

22 jul 2008 18:00
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik kom ook wel eens in Heteren , blijft leuk porsche's kijken .
Is het deze schoonheid :?:
Afbeelding

22 jul 2008 20:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Klopt, reed eerst een F355. Geweldige auto. Vind de lijnen van de F355 wel een stuk mooier dan de 360 maar de 360 heeft ook zo'n zn voordelen. Vooral het rijgedrag en interieur maken het een betere auto. En ik wilde graag een spider en de F355 spider dakconstructie is niet zo heel goed (schijnt). De 360 is gewoon echt een nieuwere auto en dat merk je. Onderhoud is minder duur etc. Geluid van de F355 vind ik persoonlijk alleen wel mooier.

Bedankt voor the kind words allemaal. Nog 2-3 dagen en we gaan hem ophalen :)

En dat is hem idd, of het moet er 1 zijn die echt helemaal hetzelfde is maar dat lijkt me sterk :)

23 jul 2008 12:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
N-H
Bericht 
Prachtige GT3 en dito wagenpark :!:

Ik zou wel eens in een paar woorden de verschillen/ eigenschappen
horen van de drie. Jij BEZIT ze alle drie dus geen onafhankele (gehannes)oordeel..
dus gewoon van de liefhebber himzelf :wink:

Ik bedoel daarbij koppel, toerental, geluid, sensatie, snelheidsbeleving etc
in de vergelijking.

23 jul 2008 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
RickyGopie schreef:
Prachtige GT3 en dito wagenpark :!:

Ik zou wel eens in een paar woorden de verschillen/ eigenschappen
horen van de drie. Jij BEZIT ze alle drie dus geen onafhankele (gehannes)oordeel..
dus gewoon van de liefhebber himzelf :wink:

Ik bedoel daarbij koppel, toerental, geluid, sensatie, snelheidsbeleving etc
in de vergelijking.

De GT3 kan ik nog niet veel over zeggen maar de 360 en RS4 natuurlijk wel. GT3 volgt dus later hehe

De 360 is snel, maar hij lijkt veel sneller dan dat ie eigenlijk is. Niet dat ie langzaam is maar door het geluid en de lage wegligging lijkt het allemaal sneller te gaan. Het geluid van een Ferrari is echt met niets anders te vergelijken, het is zo mooi. Vooral in een tunnel krijg je er helemaal kippenvel van. De "thumbs-up" blijven ook maar komen in de Ferrari, het is gewoon een auto waar je zelf en anderen erg blij van worden :)
Koppel is vrij laag als je lage toeren hebt, je moet echt boven de 3k blijven en het lekkerst is boven de 4k. Maar goed, je kan hem helemaal doortrekken tot 8k+ RPM en ook dan wordt je weer beloond met een super sound!
Het grote pluspunt van de Ferrari is echt de hele beleving. Je komt er gewoon van in de racemodus om het zomaar te zeggen. Erg verslavend.

De RS4 is ook echt supersnel maar dat heb je dan weer niet door. Ik moet zeggen dat ik vaak "per ongeluk" 200 rijd, je hebt het gewoon niet door. Dat kan je in de Ferrari niet zeggen ;)
Wegligging is erg lekker in de RS4, moeilijk van zn plek te krijgen. Alleen als het nat is, krijgt ie een beetje rare onderstuur vind ik. Begint ie te glijden over zn 4 wielen.
Maar de kracht is er gewoon altijd in de RS4, welke versnelling dan ook ongeacht de toeren. Het trekt als een gek.

Voordeel van de RS4 is dat niemand hem opvalt, geen groepje mensen er omheen als je hem ergens parkeerd :)

360 daarentegen is echt een aandachtstrekker. Je hebt altijd wel een praatje als je een stukje gaat rijden en het is gewoon lastig om hem zo maar ergens op een parkeerterrein neer te zetten. Ik ben er ook wel erg voorzichtig mee (wil geen pitten op mn deur van andere autos etc).

Het is altijd moeilijk om precies te zeggen welke auto nou het snelst is: RS4 vs 360 vs GT3 omdat de belevenis gewoon anders is in elke auto en het zal toch niet echt meer schelen dan een paar tienden van een seconde.

Heel verhaal geworden, niet nagekeken op spelfouten etc dus zal hier en daar wel wat onzin staan :D

gr
Mike

23 jul 2008 17:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
N-H
Bericht 
Dat bedoel ik, getalletjes zeggen helemaal niets,
het is de combinatie + emotie= SUPER :!: (stuk voor stuk pracht exemplaren)

Heel veel plezier toegewenst, ik zie graag tzt de vergelijking erbij met de GT3.

Groet Ricky

23 jul 2008 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Mike,

In het groot belang van de wetenschap, het Porscheforum en ondergeschrevene, stel ik voor dat we een ritje gaan maken eenmaal je de GT3 hebt.
Uiteraard ben ik kandidaat om deze, of indien het niet anders kan de F360 Modena, te besturen zodat de vergelijking in real-time kan geschieden :mrgreen:

....

Echt fijn je bevindingen te lezen. Dank hiervoor!
Dat "per ongeluk 200 rijden" gevoel komt me wel bekend voor, maar dan van de Carrera 4.
150 tikt hij zo aan en bereik je dus gauw op plekken waar dat helemaal niet wensbaar is ;)

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

24 jul 2008 5:04
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
GT3 rijdt veel makkelijker dan een F360.
Zeker de 997 GT3.
Pas nog de witte 997(PCE) dagje mee gehad.
Broer heeft F360.

24 jul 2008 8:47
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Mooi verwoord 8) Zit met hetzelfde, heb nog 2 Volvo's op de oprit staan die allemaal sneller zijn dan de P. Maar rijden in de P is een feest omdat het gewoon supersportief is (lage zit, direct en stug) en de wegligging en achterwielaandrijving maken het een echte funwagen. Dus de beleving is intenser en daardoor leuker. En dan heb ik nog maar een 250pk 964...

24 jul 2008 16:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Mike, gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst! 8) Ziet er geweldig uit :D De koppeling van de Mk1 gaat inderdaad vrij zwaar en da's niet bepaald fijn wanneer je er mee in de stad zit (of in de file..) :roll: GT3's zijn eigenlijk ook niet voor in de stad of in de file.. :wink:

24 jul 2008 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb de auto inmiddels een dag of 3 en heb een km of 700 op de teller gezet :) Wat een auto!

Zondagavond even met de 360 spider (ik) en de GT3 (vriendin) een rondje in de buurt gedaan over de snelwegen. Ongelofelijk, wat was dat bruut. Daarna nog ff beide autos vol getankt en je begrijpt wat een aandacht dat trok. Vooral toen de mensen doorhadden dat het een GT3 was :) 216 euro aan V power trouwens, auw.

Gister even de 225 aangetikt met de GT3, had het idee dat ie daar sneller zat dan de RS4 en 360! Alleen het geluid haalt het totaal niet bij de Ferrari maar goed, zoveel "herrie" is ook niet altijd leuk en misschien kan er nog eens een sportuitlaat op.

Fotos gaan zeker nog volgen, heb er nog geen 1 gemaakt maar als het goed is, gaan we vrijdag even een fotoshoot doen!

29 jul 2008 10:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht 
Welkom en een indrukwekkend verzameling :res:

29 jul 2008 10:42
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Indrukwekkend Mike! Prachtieg Porsche, en ach, de rest mag er ook best zijn :wink: . Maar € 216,- aan V-power, wat voor tank ligt er dan in de GT3??

29 jul 2008 11:08
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
denk dat hij ook voor z'n meisje heeft betaald :wink:

29 jul 2008 11:10
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Er zit een 90 liter tank in.

29 jul 2008 11:22
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende