Auteur |
Bericht |
bmc
|
Dus een 3.4 voor 2002 met tip heeft ook weinig tot geen motorproblemen, hier had ik al vaker wat over gelezen op't forum maar wat is hier de gedachte achter dan? Is het niet dezelfde motor?
Er stond ook nog een 996 3.4 te koop voor minder dan 40.000 met een GT3 styling pakket erop, maar na veel lezen hier op't forum is mij wel duidelijk geworden dat je een porsche origineel moet houden, dus geen styling pakketten etc?
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/voertuigdetail/178173/Porsche/911/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&trefwoord=996%20gt3&merken=Porsche&modellen=911&paginaNummer=1&total=8&pos=1
Ook nog minder dan 100.000 op de teller, het is alleen geen tip maar handgeschakeld
|
18 jul 2008 9:49 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
bmc schreef:
Als het een origineel (vd fabrief af) gt3 pakket is, is dit natuurlijk wel 100% origineel. De vraag is alleen of je met een "gewone" 996 wil rijden met de gt3 looks. Persoonlijk vind ik de gt3 paketten erg mooi. Overigens vraag ik me af welke porsche nog 100% origineel is??? Ik denk dat iedere eigenaar wel zijn / haar eigen touch aan de auto geeft. Denk maar eens andere velgen, spiegels, spoilers, nieuwe verlichting, etc., etc.
Belangrijkste is wat jij mooi vindt, zou zeggen gaan rijden, AKK laten doen en kopen!
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
18 jul 2008 10:08 |
|
|
zuugnap
|
mja .... krijg bij zulke pakketten toch altijd gevoel van zucht geen echte ... zonde van de centjes
|
18 jul 2008 10:14 |
|
|
bmc
|
En hoe zat het nu dan met die Tip? Het betreft hier een 3.4 handgeschakeld namelijk.
Staan best wel wat 3.4 Tip's te koop
@Zuugnap, hier is geen sprake van zonde van't geld, het is een 2e hands auto die vergelijkbaar geprijsd is als zijn mede 2e hands 996 3.4'tjes.
|
18 jul 2008 10:22 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
bmc schreef:
Schijnt dat een tip minder motorproblemen kent als de handgeschakelde. Al ken ik ook 996-en met een tip welke een nieuwe motor hebben....
Zelf heb ik een 996 handgeschakeld en bij 100.000 km is er bij mij in 2005 een nieuwe motor ingelepeld. Vorige eigenaar was echt geen coureur en reed 'm altijd netjes warm, dus waar het aan ligt
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
18 jul 2008 10:29 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Ik zou gaan voor een 996 3.4 uit de eerste jaren,zonder opties,met stoffen bekleding,Tip-tronic en in de kleur WIT............
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
18 jul 2008 12:33 |
|
|
zuugnap
|
Geen sprake is nog geen vaststaand feit in dit geval ..... we wachten af
|
18 jul 2008 12:35 |
|
|
Agima
_996Turbo @ 2003_
|
Heb zelf ook een tip in mijn 996C2, bevalt perfect. Weliswaar nog niet zo veel km. zelf gereden, maar teller staat al boven de 170dkm. Auto en motor zijn ook tip top.
en ach, ik houd er rekening mee dat er wat kan gebeuren, dat kan namelijk altijd...
@Rob 944: Ja, ik persoonlijk vind wit echt niet verkeerd, hoor!
_________________________________________ .,-''-,.
|
18 jul 2008 14:27 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
@bmc: Je hebt een 3.4 996. Je neemt de GT3-look pakketten.
Je verkoopt hem voor een vergelijkbare prijs als de andere 996's...
Dan is het toch net wel wat zuugnap zegt, zonde van het geld?
Alhoewel dat relatief is (als jij het maar mooi vond en ervan hebt genoten is het nooit zonde van .. )
@zuugnap en jij klaagde gisteren nog dat er hier werd verder gediscussieerd in een topic waarvan de topicstarter al enige tijd niet meer gereageerd heeft. 't Is verdorie een van de meest on-topic discussies hier de laatste tijd
@Rob944: waarom de stoffen zetels?
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
18 jul 2008 16:09 |
|
|
bmc
|
Dus als je 2ehands voor hetzelfde geld het GT3 pakket erbij krijgt is het voor de 2ehands koper niet zonde van't geld. Het gaat hier namelijk om een 2ehands auto met GT3 pakket die gelijk geprijsd is als dezelfde 2ehands auto zonder GT3 pakket.
Maar maakt verder ook niet uit, het gaat hier om welke 996 te kopen, veel of weinig km's op de teller? 3.4 of 3.6 motor? 4S, Turbo of GT3? Voor of na 2002?
Ooh ja, ook nog met of zonder GT3 pakket. Oftewel, best ingewikkeld een porsche kopen, haha
|
18 jul 2008 17:37 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Voor de 996:
- 3.4 motor is vanwege het "gevoelige IMS Lager" minst gewild.
- 996 van na 2001 geniet de voorkeur (?),dus niet een van 1998.
- Geen opties ? Niet zo gewild.
- Tip-tronic ? Niet zo gewild.
- Net als stoffen bekleding.Leder is meer in trek.
- De kleur wit is ook niet zo gewild (met een witte blijf je zitte,zegt de handel)
In een beetje een lollige bui heb ik een zo min mogelijk gewilde 996 samengesteld....
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
18 jul 2008 19:07 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Beste lolbroek, blijf jij maar genieten van je 944!
|
18 jul 2008 19:09 |
|
|
993turbopeter
|
rob heeft gelijk
|
19 jul 2008 12:14 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
ja en jij ook!
|
19 jul 2008 13:00 |
|
|
Lydia
|
Dus ... gewoon een 993 nemen. Geen gevoelige IMS Lager motor. Luchtgekoeld. Lekker geluidje. Weinig tiptronics. De meeste zijn full-leather. Vele hebben een boel opties. Probleem opgelost. Volgend topic.
|
19 jul 2008 13:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Nee hoor, gewoon een 996 kopen, maakt niet uit welke, altijd goed!
En topic afsluiten maar.
|
19 jul 2008 13:44 |
|
|
bmc
|
Om eerlijk te wezen twijfel ik ook nog steeds tussen een 993 en een 996, qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit.
Misschien toch nog eens een discussie 993 of 996 opstarten, haha
|
19 jul 2008 16:58 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ben het helemaal eens met gast Waar je altijd op moet letten is of de auto bewijsbaar onderhoud heeft gehad. Kwam pas nog een auto tegen die "recent" een grote beurt had gehad............................ was oktober 2006 en 7500 km geleden
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
19 jul 2008 22:16 |
|
|
Lydia
|
Zó vreselijk modern is de 996 tip nou ook niet hoor.
De techniek in de toptronic van de 996 is dezelfde als in de 964. Ze hebben er enkel een ietwat flitsender pookje op gestoken!
|
20 jul 2008 13:29 |
|
|
Lydia
|
Hahaha .. ja! Sorry!
Ik wil graag een tip. Als ik 90 ben en mijn linker been het niet meer doet
|
20 jul 2008 13:48 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Niets kan zo snel beslissen om te schakelen dan je eigen brain, dus altijd een handbak
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
20 jul 2008 17:00 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Er zit nog een aardige portie motoriek meer tussen jouw brain en je pookje, dan tussen het mijne en mijn tip. en daar kan nog van alles mis gaan.
Vanaf 2001 is dit een andere, zowel mechanisch als electronisch, nl. die van de 996 turbo.
Marcel, leuk stukje tip - circuit en meer..... :
http://www.trackpedia.com/wiki/Driving_Porsche_Tiptronic_at_track_days
|
20 jul 2008 17:29 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
My 2 cents also....
|
21 jul 2008 7:25 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
De nieuwe automaat: motor op 6500 toeren brengen en dan je rem los...
Heftig hoor, maar toch mis ik wat, de electronica doet (heel effectief) wat de rijder zou moeten doen.
http://www.youtube.com/watch?v=E9VxIW5lckE
|
21 jul 2008 9:42 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
frapand vind ik wel dat er nooit een discussie is bij lambo of ferrari als je kiest voor de "automaat" . Dan kan het ineens wel wat het is immers direkt toegepaste F1 technologie.......
Terwijl porsche de grondlegger is van de dubbele platen koppeling en deze al 25 jaar gebruikt in de racerij....
|
21 jul 2008 9:53 |
|
|