Vanaf dat ik de auto heb heb ik een probleem met de tanktontluchting.
Als ik de dop er af draai hoor ik luid gesis. Ik kan zo niet merken of het overdruk is of onderdruk. Maar ik vermoed overdruk.
Ik heb de slangen nagekeken en doorgeblazen maar kan zo niets ontdekken. Er zit tussen de lange slang die in een lus loopt wel een soort klepje met een koperen bus en een kogeltje. Deze heb ik al schoon gemaakt.De druk wordt niet opgebouwd tijdens het rijden want als ik hem ontlucht en de auto een tijdje laat staan ontstaat de druk ook.
Bij de ene garage zeggen ze dat het normaal is en bij de andere niet. Ik weet het dus niet.
Weet iemand of dit normaal is. Hoe zou ik dit probleem eventueel op kunnen lossen, buiten een gaatje in de tankdop te boren.
26 jun 2008 9:15
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik neem aan dat je dat gesis alleen hoort als je een stuk hebt gereden.
Het is namenlijk onderdruk en is bij veel auto's redelijk normaal.
Zolang je auto niet stil valt, en dus de onderdruk zo groot is dat de brandstof pomp het niet meer aan kan zuigen, is er niks aan de hand. Ik zou zeker geen gaatje in de tankdop boren. Ik weet niet hoe het bij de 924 zit maar veel auto's zijn er op gebouwd een kleine onderdruk in de tank op te bouwen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
26 jun 2008 13:32
ReMo
Gerlderland
Nee, ook als ik de auto gewoon laat staan onstaat er druk. Het zou kunnen dat als ik rij die druk veranderd in onderdruk.
Zal er wel even een brandende aansteker bijhouden als ik de dop er af draai kan ik zien of het vlammetje naar binnen gaat of naar buiten.
03 jul 2008 16:00
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Dan is het probleem in ieder geval gelijk opgelost
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
03 jul 2008 17:14
ReMo
Gerlderland
Ben er nu wel zeker van dat het overdruk is. Maar heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Er zit dus een soort vlotter tussen met een metalen kogel. Zou ik die er eventueel tussen uit kunnen halen?
24 jul 2008 13:38
Rodger that!
Veghel
er zitten meer slangen... knip die ook weg geeft dat ook geen storing meer....
dat zit er echt niet voor nix in laten zitten dus
ga naar www.944forum.com en stel deze vraag daar maar eens .. succes gegarandeerd en geen brand of erger
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
24 jul 2008 16:38
Drago63
928S4
Aalsmeer
Nu heb ik alles gehoord..... Er wil hier iemand zeker naar de brandwondencentrum te Beverwijk
_________________________________________ Lead by Example
27 jul 2008 0:59
ReMo
Gerlderland
Citaat:
Zal er wel even een brandende aansteker bijhouden als ik de dop er af draai kan ik zien of het vlammetje naar binnen gaat of naar buiten.
Het was maar een grapje
Bovendien heb ik de vraag al eens op het 944 forum en het 924 forum gesteld.
Maar helaas hebben de reacties daar ook niet tot een oplossing geleid.
Dus vandaar dat ik het probleem nogmaals hier uit de doeken doe.
27 jul 2008 10:13
Renntech
Diverse Porsche's
Steenwijk
In de benzinetank hoort géén onder of overdruk te zitten.
Onder de afdekplaat in de kofferruimte zit de vulhals met daarop een benzinedop zonder beluchting.
De beluchting gebeurt via de slangen die aan de benzinetank en vulhals bevestigd zitten.
Voordat de laatste slang naar de onderkant van de auto verdwijnt die in verbinding staat met de buitenlucht zit er eerst nog een klep die ervoor zorgt dat bij hoge bochtsnelheden en het op de kant liggen van de auto er geen benzine kan ontsnappen uit de tank. Een veiligheidsklep dus.
De klep kost Euro 30,35 en wij hebben hem op voorraad liggen, mocht je er één nodig hebben, want ze gaan wel eens stuk.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum