Auteur |
Bericht |
mogo
|
911S met PDK
Testrit gemaakt met PDK. Sneller dan tip en handbak. Jammer vd Mondeo achterlichten.
|
23 jul 2008 18:38 |
|
|
horn
PF #57
|
(US Versie)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jul 2008 18:40 |
|
|
zuugnap
|
knap dat jij die 0,01 sec voelt mogo!
|
23 jul 2008 19:02 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Voelt hij met z'n trilhaartjes
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
23 jul 2008 19:04 |
|
|
zuugnap
|
sensitive
|
23 jul 2008 19:05 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Het is voor mogo sneller dan een handbak.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
23 jul 2008 19:38 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Misschien een iets uitgebreider verslag???
Hoe is het om te schakelen met zo'n snelle bak zonder flappy paddles?? Hoe is ie in vergelijking met de Tiptronic?? Is het echt vervelend dat de versnellingsbak 'verkeerd om' zit volgens sommigen?? Hoe is de kick in the back van de sportstand in real life?? etc.....
|
23 jul 2008 19:41 |
|
|
zuugnap
|
nou vraag je wel te veel denk ik
Daar heb ik eigenlijk geen twijfel over dat PDK langzamer is
|
23 jul 2008 20:03 |
|
|
FS1
|
Nou, daar gaan we. Afgelopen dinsdag met 997 Carerra PDK gereden (geen S) met SC+.
Hoe is het om te schakelen met zo'n snelle bak zonder flappy paddles?
Wennen. Heb paddles vrij snel gelaten voor wat het was: of op "auto" of bedienen vanaf de pook. Leuk. Reageert snel en goed. Ook even sport plus aangezet. Trekt dan in elk verzet door tot de begrenzer, maar schakelt ook bliksemsnel terug. Da's indrukwekkend...
Hoe is ie in vergelijking met de Tiptronic?
Geen idee, nooit aan de hand gehad...Altijd schakelen (993, 997S).
Is het echt vervelend dat de versnellingsbak 'verkeerd om' zit volgens sommigen?
Nee hoor...
Hoe is de kick in the back van de sportstand in real life?
Zie hierboven: "warp speed" ipv "impulse power" (vrij naar JC). De huidige 997S is meer dan prima maar een base 997 mark II met PDK en SC+ komt aardig in de buurt. Ben benieuwd hoe dezelfde configuratie (met PDK) in een 997S gaat...Indrukwekkend denk ik....
|
23 jul 2008 20:23 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
PDK met sportpakket is 0,2s sneller. En ik vrees dat ik als amateur schakelaar het verschil echt nog wat groter zal maken . Maar inderdaad, erg benieuwd naar de rijervaring op zich. Begrepen dat de PDK bak in normale stand wat cruisy aanvoelt, pas in sportstand heb je echt het sportauto gevoel. Zegt men dus.
Vind het zelf ook wel jammer dat geen flippers zijn gekozen. Vond men bij Porsche waarschijnlijk wat Italiaansig.. .
|
23 jul 2008 20:24 |
|
|
FS1
|
|
23 jul 2008 20:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Horn: je foto is niet alleen een US-versie maar ook een 1e model 997
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jul 2008 20:42 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
oa. te zien aan de kleine spiegels begrijp ik nu (en achterlichten, maar daarop zijn mijn ogen nog niet geoefend vrees ik).
|
23 jul 2008 21:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Duidelijk hier de verschillen: knik onderin de lijn van de achterlichten en de afbakening in de onderrand van het deel met de uitlaatpijpen (hier de platte pijpen van de 'niet-S').
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jul 2008 21:35 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
minimaal inderdaad. Kan die achterlichten wel waarderen, de pijpen minder (zou dus toch voor een S moeten gaan... ).
|
23 jul 2008 21:56 |
|
|
horn
PF #57
|
aha. had speciaal gezocht op 911 S 2008. Niet degene die Mogo bedoelde dus. Kan me nu wat beter voorstellen wat mondeo lampen betekent. Vind de mondeo overigens best een mooie leaser...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jul 2008 22:06 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik vind de Non-S uitlaten juist erg vet
Lekker breed, toch elegant... minder schreeuwerig van "kijk mij hier"
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
23 jul 2008 23:47 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Inderdaad.
Wat ik echter wel mooi vind van de Mk II, is dat de S-uitlaten nu even groot zijn. De Mk I had ongelijke formaten, daar was ik minder van gecharmeerd.
|
24 jul 2008 0:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ervaringsverhaal doet me denken aan de Audi TT 3.2 DSG waar ik mee gereden heb, de bak lijkt te weten wat je wilt doen, is inderdaad erg indrukwekkend. Enige nadeel aan de DSG destijds was, (and I quote) "het voelt alsof je een playstation racespel zit te spelen". Doordat alles zo snel en soepel gaat, is de echte uitdaging weg
Overigens, doet de PDK ook aan tussengas? Dus rustig rijden in zijn 3 (50), afremmen voor een zebrapad en tussengas krijgen van de motor, omdat ie terug gaat naar zijn 2?
(terzijde, neem aan dat de PDK alleen nog maar beter is dan de DSG-bak, dus verwacht bovenstaande op zijn minst waar te zijn )
|
24 jul 2008 1:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Standaard zijn en waren de pijpen van gelijke diameter. De ongelijke diameter zijn van de sportuitlaat (een extra)
Er zijn zoveel details om te weten van die mooie Porsches
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jul 2008 11:06 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Inderdaad, en wat ik vooral lelijk vond aan die sportuitlaat was dat net de buitenste uitlaten groter waren dan die aan de binnenkant. Omgekeerd zou misschien nog mooi(er) geweest zijn!
|
24 jul 2008 11:23 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Dan zet je die sierspruitstukken er toch gewoon op?
Bij mijn 996 zaten die erop toen ik hem kocht. Heb ze uiteraard behouden toen ik de PSE liet plaatsen. And guess what?
Grote aan de binnenkant, kleintjes aan de buitenkant
(Ben er even voor naar buiten gelopen om te zien of ik het niet verkeerd voorhad. )
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
24 jul 2008 21:00 |
|
|
P-911
964 C2
|
Re: 911S met PDK
Wat is er mis met Mondeo achterlichten
|
24 jul 2008 21:21 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Ik ben de wagen 2 weken terug gaan bewonderen en heb er geen Mondeo iets in gezien. Vond de wagen net iets mooier dan de vorige en de ledjes zijn ook zeer tof
|
24 jul 2008 22:27 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
het nieuwe uiterlijk mk2
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 jul 2008 1:19 |
|
|