Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 18:35

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Geen Cayman S Sport voor Nederland 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Geen Cayman S Sport voor Nederland
Een gemiste kans, of weinig toevoeging aan huidige gamma (incl. anniversary model). Oordeel zelf..

Porsche heeft de Cayman S Sport aan het programma toegevoegd. De auto wordt in gelimiteerde oplage gebouwd, maar gaat aan de neus van de Nederlanders voorbij.
De Porsche Cayman S Sport kan in de zelfde serie worden geplaatst als de Boxster RS60 Spyder; een gelimiteerde serie van deze roadster. Ze hebben namelijk beide de zelfde belangrijke aanpassingen: het PASM-systeem voor actieve vering en de motor is opgeschroefd van 295 naar 303 pk. Verder heeft de Cayman een bodykit die is geïnspireerd op het uiterlijk van de 911 GT3 en ligt de S Sport een centimeter dichter bij het asfalt dan een standaard Cayman S.
De Nederlandse importeur heeft niet ingeschreven op de Cayman S Sport. Het exclusieve model gaat dus mooi aan onze neus voorbij.

Bron: Autoweek

25 jul 2008 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Ik vind dat soort specials onzin. Iets als een "30 of 40" jarig jubileum is leuk, maar dit is een speciaal model om niks... alleen om geld te vangen.

De speciale modellen zijn ook niet zo heel speciaal (dit is al de 2e Cayman Special Edition, de 1e was van Porsche Design)

25 jul 2008 16:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht 
8pk extra is voor zo'n auto niks. Geen ramp dat deze niet naar NL komt. Niet getreurd dus.

26 jul 2008 11:38
Profiel
Bericht 
Hmmm gene foto's HV ergens??? ben benieuwd 8)

ah gevoend

Afbeelding

zie geen gt3 gelijkenis eens even verder zoeken dan

26 jul 2008 12:11
Bericht 
zuugnap schreef:
Hmmm gene foto's HV ergens??? ben benieuwd 8)

ah gevoend

Afbeelding

zie geen gt3 gelijkenis eens even verder zoeken dan

de kleurencombi en voor de rest zie ik het ook niet

26 jul 2008 14:37
Bericht 
aparte is dat hij ook nog eens oude type frontbumper heeft ....zal toch niet??

26 jul 2008 14:38
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Tja, naar mijn idee is dit vooral ook een 'variatie op een thema'; na de jubileum editie voegt deze erg weinig toe, en de link naar GT3 vondt ik dus ook wel erg gemakkelijk... Maar weas benieuwd, wellicht zien anderen hieraan toch iets heel bijzonders.. In elk geval is/wordt het mogelijk toch een collectorsitem a.g.v. lage productieaantallen.

27 jul 2008 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
HV schreef:
In elk geval is/wordt het mogelijk toch een collectorsitem a.g.v. lage productieaantallen.

Dat betwijfel ik. Ik neem aan dat het verkopen makkelijker wordt (net als een Limited Edition voor een MX-5 bijvoorbeeld - omdat daar nou net iets meer op zit voor een niet zo veel hogere 2e hands prijs), maar dat mensen nou niet bepaald in de rij gaan staan voor dit 'speciale' type.

Net als de laatste toevoeging aan de Cayenne-lijn is dit ook weer een puur marketing verhaal van Porsche.
Jammer.

28 jul 2008 4:28
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]