Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 14:55

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Racelicentie halen in Spanje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht Racelicentie halen in Spanje
Ik denk erover om mijn racelicentie te gaan halen (sterker nog dat weet ik eigenlijk wel al wel) maar het lijkt me wel leuk om dat in bv oktober te doen ergens in "het warmere zuiden van Europa".

Geen idee of dat daar ook aangeboden wordt, maar mijn plan zou ook zijn om met een clubje van een man of 10 en een eigen nederlandstalige instructeur die kant op te gaan om dat te realiseren.
Iemand interesse om mee te doen???

Kosdadan?
Nog geen idee, maar zeker niet goedkoper dan in NL dus dat moet niet je drijfveer zijn. Maar meer voor de lol, het mooie weer en een paar dagen onbeperkte lol :-)

Laat maar weten of je interesse hebt, uiteraard is dat pas definitief nadat ik de prijzen uitgevogeld heb.

27 jul 2008 4:43
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
leuk initiatief peter hoor , wat ben je van plan met het papiertje?

27 jul 2008 10:23
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Zeker goed, en dat zal supervetcooltegek worden! Het voordeel van je licentie halen op Zandvoort is wel dat je daarna het circuit op je duimpje kent. Was voor mij ook de overweging om per se op Zandvoort ipv Assen het papiertje te halen.

PS: kan het iedereen aanraden, waren de 3 leukste dagen uit mijn leven!

27 jul 2008 10:42
Profiel
Bericht 
MS964 schreef:
waren de 3 leukste dagen uit mijn leven!

was jij niet getrouwd? :lol: idd is ook een belevenis maar daarna?? heb met 60 deelnemers aan een porsche roadtour meegedaan, de meerderheid had licentie, mja daarna werdt het haast niet gebruikt! En met of zonder pampierke , gas geven moet je zelf doen! 8) 8)

27 jul 2008 10:48
Bericht 
Citaat:
wat ben je van plan met het papiertje?

Het is gewoon super om je licentie te halen. Of je er nou direct wat mee doe of niet. Alhoewel ik dit wel erg leuk vond:

Afbeelding

Ik wilde mijn licentie ook graag op Zandvoort halen. En ik heb inderdaad ook erg leuke dagen gehad!

Je leert toch ook wel het één en ander hoor, Zuug!

27 jul 2008 10:49
Bericht 
was nog niet besproken door mij of je daar wat leert ... maar nog steeds geen antwoordt over het verloop en ervaring "en daarna" heb zelf gelezen in draadje dat jij dat papiertje nog moest verlengen "was al tijdje geleden toch"? daarnaast moet je ook minimaal 1 wedstrijd rijden per jaar of heb ik het mis .... Er zijn ook tal van Rijvaardigheids dagen waar je het trucje evenzo leert ...

Wat rijvaardigheid betreft , heb hier nog VRO-I-II-III liggen (motorrijvaardigheid) die ook meer gericht is voor het kunstje "op de normale weg" Tenslotte bevinden we ons daar dan iets meer als op het circuit toch?

27 jul 2008 10:58
Bericht 
Ik heb een tijdje met die Tweety gereden in een klasse. Maar dat is voor mij niet meer haalbaar, ondanks een paar grote sponsors. En ja, ik verleng elke keer mijn licentie. Daar hoef je geen wedstrijden voor te rijden.

Rijvaardigheidstrainingen heb ik zat gehad. De PCH (ben ik 9 jaar lid van geweest) organiseerde 2 à 3 van dit soort evenementen per jaar. En daarnaast ging ik ook nog naar andere rijvaardigheidstrainigen. Ook in Duitsland en Oostenrijk. Maar een race-licentie halen is naar mijn mening en ervaring toch niet te vergelijken met een rijvaardigheidstraining!

27 jul 2008 11:09
Bericht 
dan heb ik het antwoordt wat jou betreft al in het kort" race-licentie erg mooi om mee te maken, maar je doet er niks meer mee! praat ik niet over wat je wel en niet aanleert of afleert 8) :lol:

27 jul 2008 11:15
Bericht 
Resumerend:

1. ik heb mijn race-licentie gehaald omdat ik in een klasse wilde gaan racen en dat ook gedaan heb.

2. omdat ik meer circuitervaring en wagenbeheersing wilde. En omdat ik al genoeg rijvaardigheidstrainingen gedaan had, leek me dit een prima aanvulling. Ik weet nu uit ervaring dat je bij een licentie weer andere zaken leert dan bij een rijvaardigheidstraining.

Laatst bijgewerkt door Lydia op 27 jul 2008 11:21, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jul 2008 11:20
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Goedemorgen allemaal,

Erg leuk hoor deze gezellige chat over wat wel en wat nou niet precies gedaan wordt met het papiertje, maar zouden jullie daarvoor alsjeblieft een eigen draadje willen aanmaken? :roll:

Dit is wat mij betreft een tikkie off-topic en ik heb na een kleine 10 berichten nog niet 1 keer gehoord dat er iemand interesse in heeft of dat ie locatie weet oid.
Dit is natuurlijk absoluut niet vervelend bedoeld maar zo krijgen nieuwe bezoekers niet het draadje waar ze op hopen als ze op mijn linkje klikken.

Heel erg bedankt voor jullie welwillende medewerking,
Peter

27 jul 2008 11:21
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Citaat:
leuk initiatief peter hoor , wat ben je van plan met het papiertje?

dus moet ik apart draadje aanmaken over zin/onzin over racelicentie...

ok peter ga aan je wens voldoen!! excuus voor het spammen van je draadje!! :lol:

27 jul 2008 11:31
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Leuk initiatief, zal dit draadje zeker met interesse volgen, oktober (dit jaar) komt voor mij waarschijnlijk iets te vroeg maar was ook van plan mijn rally/race licentie te gaan halen de komende jaren.

27 jul 2008 12:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Racelicentie halen in Spanje
PeterDorr schreef:
Laat maar weten of je interesse hebt, uiteraard is dat pas definitief nadat ik de prijzen uitgevogeld heb.

Interesse altijd - maar zeer zeker ook afhankelijk van het kostenplaatje :idea:

27 jul 2008 12:09
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Heb wat jaren terug een "cup Ascona" gehad met een maat en veel op Zandvoort gereden.
Maar van het één kwam het ander, andere remmen wielen bak en motor :!:
Je holt echt enorm achteruit, gewoon storm in je knip en van dat bedrag kon je rustig een Porsche rijden en onderhouden :idea:
Heb hem toen overgedaan aan mijn maat en deze heeft een licentie gehaald en aardig wat keren met diverse race 's meegedaan.
Maar op het laatst ook gestopt, zo enorm kostbaar :!:
Ook vertelde hij dat hij regelmatig medisch gekeurd moest worden i.v.m. de licentie, en hij had in het verleden iets aan zijn hart gehad en dat gaf nogal wat problemen :oops:

27 jul 2008 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Disclaimer: door accuut tijdsgebrek (terug uit ziekteverlof en zit nu op mijn werk, even snel te loeren :mrgreen:) heb ik niks gelezen na de oorspronkelijke post (want het ging beetje off-topic?).

Wel even meegeven: informeer even naar het circuit van Almeria.
Een paar jaar geleden ben ik daar met zeelenberg racing (www.zeelenbergracing.com) een week gaan rijden. Toen de dagprijs van het circuit vernomen. Met een 10 à 20tal hoogst gemotiveerden zou je dat toch wel moeten kunnen rondkrijgen tegen een vrij schappelijke prijs.
Ik meen me te herinneren dat iemand zei dat het circuit inclusief baco's op zo'n 3k per dag kwam :shock: ALS dat waar is is dat 150/kop met 20 man :shock:
Mijn gevoel zegt dat dat gewoon niet *kan* kloppen, maar aan 6000 is dat nog steeds maar 300/man voor een praktisch leeg circuit ...

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

29 jul 2008 9:55
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Cor Euser racet vaak in Spanje, wel iemand waar je wat van kan leren. Wellicht is er wat te combineren met hem als instructeur.
Afbeelding

29 jul 2008 10:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
Ik race zelf ook fanatiek! :drive:

Weet echter niet of je met een instructeur vanuit NL in Buitenland je licentie dan ook kunt halen en of circuits hierom staan te springen. Meestal zullen ze eigen cursussen willen verkopen. Ik weet wel een goede instructeur voor je die dat best wil oppikken maar je licentie zal je dan toch later hier in NL moeten doen [verwacht ik] ZOu persoonlijk er ook een makkelijk wagentje voor gebruiken want steenslag zal je niet kunnen vermijnden :idea: . Je zal niet de eerste enthousiasteling zijn die zijn P in de vangrail zet, heb het zien gebeuren :shock:

Zelf heb ik de cursus op Zandvoort gedaan omdat rijden nu eenmaal mijn passie is en dacht dat het leuke verhalen bij feesten en partijen zou geven maar eenmaal de cursus gedaan wil je afsluiten met een licentie, tja en als je die dan toch ook hebt, ...... je begrijpt het wel.

Als je vragen hebt of contacten zoekt stuur dan even een PBtje. Succes ... Tim

07 aug 2008 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
je kan in het buitenland de cursus doen en daarna in NL je examen afleggen

gewoon aanvragen bij de KNAF

08 aug 2008 0:38
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]