Auteur |
Bericht |
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Interessant dilemma. Ik heb gestemd op "delen spuiten in Coral red". Dit is een bijzondere kleur en zou de auto lekker weer in deze kleur mooi laten maken. Dit niet zozeer uit het oogpunt van origineel laten (deze gebakkies worden nimmer collector items). Je moet doen wat je zelf mooi/goed vind, maar het overspuiten van een auto in een totaal andere kleur heeft iets knulligs als je het kunt zien (motorruimte oid). Als je het zo grondig doet dat je het helemaal nergens kan terugvinden, lijkt het me pure geldverspilling. Koop dan gewoon een andere auto (die 993 bij Hans Bos is dan een veel logischer keuze). Als je dat baby blauw echt helemaal het einde vind kan ik me voorstellen dat je het overweegt, toch maar niet doen, zeker geen cheap ass halfbakken spuitjob in blauw. Succes.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
27 jul 2008 19:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je van een 993 houd, laat nu voor sommige mensen een 993 op de 996 na de minst mooie 911 zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 jul 2008 20:03 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Terecht punt, maar ik meen me te herinneren dat Horn best in is voor een 993 cabrio, dus in dit specifieke geval betreft het een logischer keuze
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
27 jul 2008 20:24 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Uit de opties die je neergezet hebt zou ik voor de originele kleur gaan. Als je dan aan blauw denkt vind ik dat hele lichte blauw/zilver een betere keuze op je 964....
Ben je zelf al wat wijzer geworden na al die onzin die we hier met z'n allen uitkramen?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
27 jul 2008 20:31 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Horn, auto zo origineel laten en heerlijk een babyblauwe speedster replica erbij nemen Ik wacht je pb wel af....
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
27 jul 2008 20:32 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Misschien ben je gewoon weer toe aan een nieuwe, Harald .
|
27 jul 2008 20:53 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Coral laten, vind het wel een aparte kleur en inderdaad origineel. Als je een andere kleur doet, dan wel " Zeitgemaess" 964 kleur, zou ik doen. Let er wel op dat een andere kleur veel duurder is dan zelfs helemaal overspuiten in coral. Denk aan motorruimte/bagageruimte/interieur/binnenkant deuren etc. etc.
Denk dat je dan nog goedkoper uit bent als je deze inruilt op een lichtblauwe 993....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 jul 2008 22:08 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
27 jul 2008 22:14 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Helemaal opnieuw laten doen in coralred (of anders in ieder geval gedeeltelijk). Babyblauw vind ik alleen mooi bij oudere types (dus 356, 912 of de eerste paar types 911).
Als je dan toch voor blauw gaat, dan een iets donkerder tint en metallic.
Maar ja, zoals je zelf al schreef: jij betaalt en bepaalt
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
27 jul 2008 22:25 |
|
|
tanis010
Boxster S 2002, Boxster Tip 1997Dirksland
|
Wanneer je hetero bent: gewoon coral red houden. anders suggestie van JDB volgen. Geheel overspuiten is de mooiste (en duurste, ik weet het) optie. Wanneer je een andere kleur overweegt omdat je hier op uitgekeken bent zou ik eerder deze bij laten werken en voorzcihtig gaan kijken naar wat anders.
Veel wijsheid en inzicht gewenst bij je beslissing.
|
27 jul 2008 23:59 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ik denk dat het warme weer een rol speelt! Hersencellen gaan dan aan de hobbel! Gewoon de originele kleur houden,is toch veel mooier dan dat baby !
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
28 jul 2008 0:09 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik heb er zelf voor gekozen de hele auto goed aantepakken.
maar dat kwam door dat er wat krassen steenslag en roest aanzat.
al jij het alleen voor het kleurverschil en de rest van de wagen nog mooi is lekker die delen laten spuiten en uitlaten spuiten zodat er geen kleurverschil is.dan houd je veel geld in je zak.
anton964
|
28 jul 2008 0:15 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Babyblauw. Je vindt het toch mooi, jouw auto toch? Overigens die pics van Drknauf zeggen genoeg. Tis harstikke mooi dat babyblauw.
|
28 jul 2008 7:20 |
|
|
cabrio wim
|
En Harald..........die hoor je niet meer, ligt in een deuk van ons over zijn vraag hier babyblauw of niet.
|
28 jul 2008 8:16 |
|
|
Wimpie77
|
Leuk nieuws Horn!
Wordt het een baby jochie???
_________________________________________ * * *
|
28 jul 2008 9:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
inruilen kan, maar je weet nu wat je hebt
orgineel houden is leuk voor een rs of een ander speciaal model
ik zou gaan voor volledig overspuiten; zeker als je deze toch (nog) niet weg wilt doen
_________________________________________ Got coffee?
|
28 jul 2008 10:00 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
En alle reflectanten kleuren nu coralred.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jul 2008 10:20 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Hij heeft besloten om hem in de originele kleur te laten en is aan het zingen it's all over now baby blue
|
28 jul 2008 14:17 |
|
|
mogo
|
Krullebol, babyblue, latent homo somS?
|
28 jul 2008 15:55 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Pfff.....mogo je maakt hier steeds meer vrienden!
|
28 jul 2008 16:00 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Horn,
het is jouw auto...het is geen collectors item en als je plant om 'm nog een paar jaar te houden dan zou ik 'm naar m'n zin zetten.
Doe het dan wel keurig en laat 'm grondig herspuiten...liever een onderdeeltje meer losmaken dan gauw gauw afplakken en spuiten
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 jul 2008 16:08 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
28 jul 2008 20:08 |
|
|
horn
PF #57
|
dank voor alle reacties behalve die van mogo
ik kende de foto's van Mikey ook en vond dat toen erg mooi. Heb besloten om de hornporsche in coralred te houden en de lelijke plekken te laten bijwerken. tevens heb ik besloten om mijn buggy in babyblauw te laten spuiten. Dat is al een ombouw en daar is originaliteit juist suf. Dus dat gaan we doen. Dan voor de stroom van info, meningen en goede adresjes
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2008 20:35 |
|
|
drknauf
|
buggy pics horn maby heb ik er pics van voorje in het babyblue
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 jul 2008 21:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Zo eentje - a la B1 van Ruska.
Maar dan een tint lichter geel en het stuur rechts.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2008 21:38 |
|
|