Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:46

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Autotron... 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Autotron...
Ging als kind wel eens naar het Autron in Drunen, later zelf nog wel eens naar Rosmalen geweest. Zag zojuist op hun site dat het Autotron niet meer bestaat en een deel van de collectie is overgegaan naar Louwman in Raamsdonksveer. Wil daar eigenlijk straks met mijn zoons (2 en 3 en autogek) even langsgaan. Iemand daar al eens geweest? Zijn er leuke dingen te doen of alleen maar langs oude gebakkies :wink: slenteren?

Het is in ieder geval lekker weer, dus het dak gaat eraf. 8) Jongens mochten zelf kiezen met welke auto we zouden gaan. Gelukkig kozen ze voor de Porsche anders had pappa weer zijn zin door moeten drijven en wat doen wat ze eigenlijk niet wilden :twisted:

27 jul 2008 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Louwman heeft een prachtig museum. De collectie is veel mooier dan het ooit bij het Autotron geweest is. Ik ben er nog niet geweest nadat ze een deel van die collectie hebben overgenomen, overigens.

Het enige nadeel (begrijpelijk overigens) is dat er vrij veel Toyota's staan.

Houd er wel rekening mee dat de kap straks weer omhoog moet, er worden weer van die hoosbuien voorspeld.

27 jul 2008 8:57
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Autotron was inderdaad altijd erg leuk, geldt overigens ook voor het Evoluon in Eindhoven.

Bij Louwman wel eens geweest in Raamsdonksveer ivm werk. Hebben een leuke collectie. Deze site al bekend?
http://www.louwmancollection.nl/

27 jul 2008 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht 
Master Ken schreef:
Autotron was inderdaad altijd erg leuk, geldt overigens ook voor het Evoluon in Eindhoven.

Ben het volledig eens met deze twee fundamenten uit de eigen jeugd. In het kader daarvan is het een aanrader om de Evoluon film van Bert Haanstra uit 1969 een (via de bekende kanalen :D ) op te zoeken. Alsof het gisteren was....

De site van Louwman beloofd inderdaad een knappe verzameling.

27 jul 2008 9:13
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Vroeger vond ik het Autotron (en het Evoluon inderdaad) geweldig. Toen ik wat ouder en kritischer werd, bleken veel van de auto's in het Autotron plamuurbakken en waren er in het Evoluon steeds meer stukken waar een bordje 'defect' op hing. Als een attractie eenmaal in de neerwaartse spiraal zit...

Maar goed, dit is nostalgisch geneuzel en niet relevant voor je dagje uit.

27 jul 2008 9:33
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een paar jaar geleden was er daar een meeting van 928-ers. Ben er toen ook even wezen kijken. Ik heb toen wel even bij de ingang van het museum gestaan, maar ben toen niet binnen geweest. Misschien dat een van de andere bezoekers dat wel gedaan heeft en hier verslag van kan doen.

27 jul 2008 9:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik ben een paar keer in het Louwmans museum geweest. Is niet zo groot en zeker wel aardig als je van oude (lees echt oude..) wagens houdt. Er staan ook wel wat post 2de WO wagens maar niet zo veel, het is toch vooral het echt oude spul. Zelfs wagens uit de 19de eeuw. Maar er staan natuurlijk ook een aantal mooie Bugatti's en klassieke Corolla's :D :D

Volgens mij staat de collectie van Autotron nog niet in Raamsdonksveer, ze zijn bezig met een nieuw museum in Den Haag.

27 jul 2008 9:57
Profiel
Bericht 
inderdaad sentiment , zouden ze niet pas open gaan eind vh jaar? ergens gelezen .....

27 jul 2008 10:03
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
zal zeker de moeite waard zijn, voor autofielen als jullie :lol: :wink:

27 jul 2008 10:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Vergeet je dan niet een mooie foto van je P te maken bij het Dudok pompstation 8)
Afbeelding

27 jul 2008 14:27
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
was leuk. we waren zo'n beetje de enigen. Twee oudere stellen en iemand met een felrode 928 (die ik binnen niet gezien heb). Leuke film over het ontstaan van de auto gezien, mooie modellen gezien, zelfs een mooie mercedes (echt een gave bak, 500K special roadster ). Precies één Porsche, racewagen, bij de ingang. Verder wel leuke dingen om te zien, alleen jammergenoeg alleen auto's en niks anders te doen.

Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat je bij het Autotron in Drunen op zolder een grote 4 baans slotracebaan had staan, waarop je met dafjes kon rijden. En die 4 dafjes kon je dan besturen vanuit 4 doorgezaagde Daf 44 Marathons die om die slotbaan heen stonden. Vergeet ik nooit meer.

Evoluon ook cool idd. Ben vlak bij Eindhoven opgegroeid dus vaak in het Evoluon geweest (kinderfeestjes etc). Wat me in mijn geheugen gegrift staat was het rijden op een scherm met een stuur en rem- en gaspedaal en dan moest je kinderen ontwijken die achter bal aanrenden de straat op etc. Dus anticiperen op wat er gebeurde.
Wat ook een grote indruk heeft gemaakt bij het Evoluon was als ze een rubberen bal (zo'n meisjeskaatsbal) in vloeibare stikstof pleurden, en dan met een lepel dat ding uit die ketel visten en zo op de vloer lieten vallen. Barstte dat balletje aan stukken alsof het porselein was. Wow :shock:

PS uiteraard piccies geschoten bij het Dudok Esso station. Tankte daar vroeger vaak in Vinkeveen...

27 jul 2008 16:16
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
horn joepie-de-poepie schreef:
Ik herinner me nog als de dag van gisteren (...)

Ja, vroegah.....
dan ken je deze zeker ook nog:

Afbeelding

Wordt het geen tijd voor een horn-volvo? :twisted: :lol: :lol:

28 jul 2008 4:43
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Dacht al...4.43 uur :shock: maarre...Aussie hè :wink:

28 jul 2008 5:55
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Inderdaad.
Had m'n lunchbreak en verveelde me.... :wink:

28 jul 2008 6:26
Profiel WWW
Bericht 
Zat in het Autotron ook niet het huis van de toekomst?

Toen konden de gordijnen open en dicht met een afstandsbediening... :o

28 jul 2008 9:55
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Toen konden de gordijnen open en dicht met een afstandsbediening... :o

klikaanklikuit :wink:
http://www.klikaanklikuit.nl/

28 jul 2008 22:28