Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Eerst maar eens goed een stukje rijden met die nieuwe bandjes vooraleer je Spa opgaat.
|
17 jul 2008 11:20 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
inderdaad eerst even rustig beginnen...
de grip zal je verbazen !
veel plezier.
gr
Steef
|
17 jul 2008 12:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
vreemde combi als je last hebt van onderstuur, want dan moet je het precies andersom doen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 jul 2008 16:14 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
ik was aan het wachten op degene die het zou opmerken...had net dezelfde reactie...zo heeft hij het tegen mij gezegd en heb de vraag herhaald maar hij bleef bij z'n standpunt...en warempel de auto rijdt ook echt snediger in 't echt!!...heb nog de tijd ni genomen om es onder de auto te gaan hangen maar ik ga het wel es nakijken...misschien is het net het omgekeerde
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 jul 2008 16:54 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
hij leest tognog mee hoah die joentje
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 jul 2008 18:39 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Jeroen, gisteren gecheckt en het klopt hoor!!! vooraan hard, achter zacht...en de voortrein heeft werkelijk meer grip!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
18 jul 2008 9:30 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Heb er geen verstand van, maar klinkt wel logisch. Voor harder betekend meer grip voor het 2e wiel, waardoor de voorzijde in het geheel beter instuurt.
Misschien technisch totaal geen vergelijk, maar toch: vorig jaar op het zandvoort uitje behoorlijk last van onderstuur. Later bleek bij de specialist dat de rechtervoordraagarm los zat en aan vervanging toe was. Na montage van een nieuwe is er duidelijk minder sprake van onderstuur en eigenlijk slechts nog bij fors accelereren uit een korte bocht.
|
18 jul 2008 10:20 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
vorige week maandag dus richting Spa afgezakt...hondeweer jammer genoeg ...in de voormiddag is het anderhalf uur droog gebleven en dat was het...heb dus ongeveer 45min gereden.
Enige opsteker van de dag...een 964 is nog lang niet dood ...raven14, ook hier member op 't forum, met z'n gemodificeerde c2 en ikzelf hebben ons wel lekker vermaakt tijdens dat korte uitje...We reden van 996 GT3, naar 997 GT3, over een 996RS, een Stradale en een Ultima richting volgende GT3...geeft toch wel een leuk gevoel om met zo'n oudje gevleugeld onderweg te zijn. Zal wel voor een groot stuk gelegen hebben aan het feit dat die Britten niet helemaal vlot onderweg waren, maar toch...met zo'n lichte 964 kan je toch wel hééél laat remmen
In september hoop ik met PCF (Club Francorchamps) nog es een dagje te kunnen meepikken op Spa...hopelijk in goed weer dan...en zal waarschijnlijk veel kunnen leren van andere 964RS rijders. Kijk er al naar uit!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 jul 2008 17:24 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
that,s
keep us posted bro
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 jul 2008 18:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
toch werkt het precies andersom...
de kant die je stugger maakt (dus dikkere stabi's of stuggere veren) krijgt minder grip, de andere kant meer
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 jul 2008 19:40 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
en de bandjes goed bevallen ?
|
28 jul 2008 21:20 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
banden zijn goed bevallen, al heb ik het onderste niet uit de kan kunnen halen...de echt zachte laag moet nog komen en ik heb nog niet alles van de bovenste eraf gereden. In het begin vaak in de remzones licht blokkerende wielen gehad en reacties in het stuur...ietwat instabiel...werd steeds beter, vandaar dat ik nog es in het 100% droge wil rijden
Om eerlijk te zijn, ik denk dat een gewone Michelin PS2 me evengoed zou geholpen hebben...kan op dit moment niet zeggen dat m'n Cups superieur kleefden
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 jul 2008 22:25 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
vreemd, ik heb na mijn circuitdag mijn bridgestones s02 er weer onder en verbaasde me gelijk hoe licht dit stuurt..
de R888 zijn echte plakkers !
gr
Steef
|
29 jul 2008 10:23 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
ooit al met een Michelin PS2 gereden op circuit...plakt ook hoor...verschil met Cup is niet zo groot...als de band heel warm wordt na een paar ronden, dan blijft de Cup constanter terwijl de PS2 wel durft te gaan "smeren"
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 jul 2008 10:52 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
is de auto voor ook niet een klein beetje gezakt?
dan kan ik me het voorstellen dat je meer grip hebt
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jul 2008 11:08 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
is achter ietsje hoger gezet...vergelijkbaar effect
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
29 jul 2008 11:26 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ik heb alleen met de toyo's gereden en deze hebben mij hogelijk verbaast vanwege de enorme grip..
ik ben niet zo'n ervaren trackdayrijder hoor dus jullie zullen de verschillen wel beter opmerken..Na wat kilometers met de so2's is het ook prima, maar voor je gevoel ligt en stuurt het met de Toyo's allemaal wat scherper en is wat harder. Fuchsen zijn ook 16 inch en ruf's zijn 17 inch. De wang van de toyo is trouwens enorm sterk want ik heb lek gereden met een achterband en had het pas laat door omdat de auto gewoon nog recht stond...ongelooflijk.. nieuwe is besteld dus die komt eraan...
ik heb mijn voorkant volgens mij wel iets laten zakken met de montage van de bilsteins en turboarmen en een tikje negatief camber... (erwin weet er veel meer van...) maar qua sturen kende je de auto niet terug !
gr
Steef
|
29 jul 2008 11:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat verklaart de grip
had zelf iets dergelijks, te weinig grip achter; auto kon je niet zetten en bleef maar doorgaan
aan de voorkant iets hoger en het reed daarna compleet anders (was overigens met de bmw)
_________________________________________ Got coffee?
|
29 jul 2008 12:19 |
|
|