Auteur |
Bericht |
zuugnap
|
veel plezier vandaag daar scheurneuzen .... tot vannavond maybe
|
25 jul 2008 8:53 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
En, en en?????
Al iemand vanuit het Ahrtal terug en achter zijn PC gekropen?
|
25 jul 2008 20:59 |
|
|
Yellowbird
|
Nee, ze zijn nog onderweg terug, ze zitten nu ergens bij Eindhoven (Bastiaan is mee, met de kanarie, ik ben thuis gebleven).
Gert schijnt alleen niet altijd de kortste weg te kiezen
Het is de bedoeling om nog naar Luna's te gaan vanavond, maar of we dat nog halen?...
|
25 jul 2008 21:52 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Nordschleife was top, alleen de weg ernaar toe en terug was minder.
Op de heenweg veel last van vakantieverkeer en files door wegwerkzaamheden.
Op de terugweg was de A61 afgesloten en toen was mijn navigatie een beetje van slag. Op zich toch nog wat stukken flink gas kunnen geven en even een stukje gezelligheid bij Hans Luna mee kunnen pikken.
Op de Nordschleife was het druk, maar niet te druk dus we hadden alle gelegenheid om lekker los te gaan.
Na een dag exact uitvoeren wat er van je verwacht wordt een heel netjes en precies te rijden was het nu weer tijd om lekker met de auto te spelen en hem de bochten in te gooien
Binnenkort maar weer terug, maar dan eens op een maandag.
|
26 jul 2008 12:26 |
|
|
Gert
|
Afgelopen vrijdag was het qua drukte goed te doen, denk dat het op de maandag zelfs nog iets rustiger zal zijn. Helaas zijn er niet zoveel maandagen waarbij de aanvangtijd de moeite waard is.
Half augustus lijkt me een goede optie, anders wordt het september net na de 1001 bochies of ergens in oktober.
Dus hierbij... wie heeft er zin om mee te gaan naar de Nordschleife op:
Maandag 18 augustus
|
26 jul 2008 18:39 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
ben ook net terug wat een shi.........zooi onntzettend veel vakantie verkeer file,s gehad van 10 km dat was gisteren 25-7 vandaag 26-7 naar huis en dacht ga ik terug over venlo ,,wat gert al zei een wegafsluiting maar dat was niet het ergste een regen regen en nog eens regen gehad onderweg in een dorp moeten schuilen voor hagel (echt ik dacht hier gaat mijn porsche ),takken en andere rond vliegende dingen ,dorpjes afgesloten i.v.m water overlast ,auto,s in de bermen en tegen de vangrail wat een k.......zooi en een ellende wel lekker gereden hoor op de ring,,, maar dat was het ook het enigste hoop op de volgende keer heel veel meer beter weer??????? Ooooo ja ben niet boven de 60 km per uur geweest de terug weg
Laatst bijgewerkt door mike targa op 27 jul 2008 10:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jul 2008 22:10 |
|
|
ER
|
Maandag 18 augustus behoort tot de mogelijkheden Gert.
Die week hebben wij vakantie en er staat (nog) niets gepland.... dus nog niet 100% zeker maar wel in de agenda opgenomen.
Anyone else?
|
26 jul 2008 22:53 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Hmmm nouja wellicht moet ik er ook maar eens aan geloven!
Wil ik wel graag eerst eens met iemand anders een paar ronden meerijden... Dus, met wie kan ik eerst een paar rondjes mee?
Moet ook nog ff kijken of ik deze dag voor mijzelf vrij kan plannen.
Grtz. boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
27 jul 2008 0:16 |
|
|
Gert
|
Je kan wel met mij 1 of 2 rondjes mee om er is aan te proeven.
Vraag maar aan Torig of gast hoe dat is...
|
27 jul 2008 0:20 |
|
|
ER
|
Wanneer je zelf wilt gaan rijden Boxi is het heel verstandig om eens met iemand mee te rijden (is eigenlijk een voorwaarde).
Zoals je op Nurburgring.nl kunt lezen is het een ongelooflijke ervaring op een "circuit" wat je niet snel (eigenlijk helemaal niet) onder de knie zult krijgen. Rij ook eens met ervaren Ringers mee, zoals Paskal.
Wellicht tot de 18e!
|
27 jul 2008 6:14 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
vandaag de auto effe nagekeken en hij zit toch wel onder de krassen van het bar slechte weer kijken wat ik er aan kan doen met poetsen ???
|
27 jul 2008 10:26 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Heb de 18e ook nog vacantie...als het goed weer is zit er een goede kans in dat ik ook even die kant op kom knallen, maar ga zelf 't circuit niet op.
Sfeer proeven en genieten van al 't moois op de baan, en mss zelfs een keertje een rondje mee is al prachtig.
|
27 jul 2008 10:34 |
|
|
ER
|
Zou mooi zijn Jurgen!
|
27 jul 2008 11:40 |
|
|
Gert
|
Dat is heel vervelend Mike, zag dat het weer zaterdag heel slecht was.
Hoop dat je het toch nog zelf kan herstellen!
|
27 jul 2008 11:42 |
|
|
Gert
|
Jurgen dat je mee gaat.
De sfeer daar is inderdaad al een reden om er eens te zijn. Al dat fraais wat er te zien is is al een belevenis op zich.
Rijden op de Nordschleife is zo bijzonder. Het is door zijn lengte, hoogteverschil en vele (vaak blinde) bochten uniek.
De baan leren kennen kan door heel veel rondjes te rijden en iedere keer meer herkenningspunten proberen te onthouden.
Uiteraard is het helemaal super om met een echte ervaren ring rijder is een of meerdere rondes mee te gaan.
|
27 jul 2008 11:47 |
|
|
Gert
|
Ik zal aan het begin van dit topic een lijstje gaan maken en verdere bijzonderheden plaatsen.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0
|
27 jul 2008 11:50 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Hi Gert,
Dank voor het aanbod, dat moeten we dan maar doen
Ik denk dat ik zondag al ga, dan pak ik gelijk de Le Mans series mee
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
28 jul 2008 10:29 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
We zijn zojuist terug (meteen een paar dagen ervan gemaakt) en ik ben zaterdag&zondag nog lekker op de ring wezen rijden. Totaal 11 rondjes gereden en ik heb op de 4-rittenkaart nog 2 tegoed dus meteen een goeie smoes om terug te gaan!
Het is echt geweldig, zondag nog wel een mega ongeluk gebeurd en toen was de ring een uur dicht ofzo.. Maar voor herhaling vatbaar dus, de achterbandjes hebben het nog prima gehouden, ik denk dat de remmen echter wel aardig op zijn, die hebben meer te lijden gehad volgens mij.
Laatst bijgewerkt door paulb op 28 jul 2008 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 jul 2008 17:33 |
|
|
Gert
|
Mooie foto!
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 28 jul 2008 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 jul 2008 18:36 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Heej Gert, ik zag dat ik iets verkeerd deed, maar wat...
ik had als url iets met album_page=... en jij album_pic=... afijn ik heb'm aangepast en hij staat er nu 2x
Jij had toch ook nog wat site's waar vaak foto's geplaatst worden die op de Nurburgring genomen worden ? Zet ze hier eens bij als je wilt ?
gr, Paul
(ennuh het meerijden was ook geweldig!)
|
28 jul 2008 20:53 |
|
|
Gert
|
Ja ging lekker, ronde daarna iets minder, zat ineens heel dicht bij de vangrail door vermoeidheid/gebrek aan concentratie.
Fotografen die regelmatig op de ring zijn:
http://www.vazily.be/Touristenfahrten.htm
http://www.moto-pics.de/index.php/lang-de/galerie
http://www.nurburgring.nl/ (even zoeken op dit forum, kom je heel wat foto's en fotosites tegen)
|
28 jul 2008 21:06 |
|
|
Gert
|
Ja, da's waar. Na dat rondje meerijden was je weg?
|
28 jul 2008 21:58 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ja, we zijn er vandoor gegaan, ik zag na het uitstappen uit Gert z'n auto eigenlijk niemand meer van het groepje en wij moesten voor 18:00 bij het hotel zijn en dat was nog zo'n 40 min. rijden dus we zijn maar vertrokken.
Ik ben alleen de 2e ronde even geschrokken in de bekende bocht "Adenauer frost" omdat ik er daar afging (als je geen herkenning hebt kom je echt volkomen verkeerd op die bocht af ) maar gelukkig heb je daar een klein stukkie uitloop waar je achterstevoren lekker kunt parkeren
Daarna me niet meer laten verrassen en ook niet meer buiten de lijntjes gekomen
Maandag 18 aug. kan ik niet maar ik ga tegen de herfst zeker nog een keer!
Ik heb al 3 foto's gevonden van mezelf, ook via nurburgring.nl en dan daar weer wat links gevonden dus Gert, bedankt voor de link!
|
28 jul 2008 22:03 |
|
|
ER
|
Hoi Paul,
Adenauer Forst blijft een listige bocht waar je respect voor moet houden. Zoals je weet gaat het daar lang niet altijd goed, reden voor de kijkers om juist DAAR naartoe te gaan.....
Desondanks een lekker stukje van het circuit.
|
28 jul 2008 22:42 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Jaja, het was zeker leuk.
Echter was ik oververmoeid vertrokken (enorm slecht geslapen na ziek te zijn geweest enz.) en 'k heb het dan allemaal maar (veel) te kalm gehouden.
1 rondje zelf gereden en dan nog een hele tijd achter een audi blijven plakken. Heb 2x gepoogd hem in te halen maar toen kwam hij mij iets te dichtbij (keek precies niet echt in zijn spiegels?) en heb het dan maar zo gelaten.
De 2 rondjes met Gert waren wel van een ander niveau! ZOOOOOOOOO kicken!!!!!!! Nogmaals bedankt Gert!
Uiteindelijk ben ik dan nog naar de Ardennen geraced. Heb even aan de overgang van A61 naar A4 vastgestaan (maar niet overdreven lang) om dan toch een paar maal onbegrenst mijn weg verder te zetten met 250+.
In de Ardennen toegekomen kreeg ik een lamskroontje met boontjes en een aardappelgratin voorgeschoteld met als aperitief een glaasje champagne gevolgd door een lekker wijntje bij het lam. Daarna onmiddelijk gaan slapen want ik hield het niet meer.
Zondagochtend met een vliegtuig boven de Ardennen gevlogen. Vond er helemààl niks aan, dus ben der maar uitgesprongen
Ivm de nieuwe datum laat ik nog wat weten. Alleszins moet ik dan maken dat ik uitgerust ben
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
29 jul 2008 9:39 |
|
|