Auteur |
Bericht |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ok tealdlops dus
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 jul 2008 23:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. volgens mij heb je die reflectors nodig bij de RDW keuring ... stukje dubbelzijdig tape doet de trick ...
|
29 jul 2008 0:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Gewoon een setje opkleven en na de keuring afhalen. Omdat ik de reflectors op de Coupe niet mooi vond heb ik dit zo gedaan? De reflectors liggen nu samen met 2 zijdige kleefband in het handschoenkastje voor het geval er een agent lastig zou doen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 jul 2008 0:14 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wat een tempo, Henkie. Mooi hoor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 jul 2008 10:23 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
PP356,
Dank voor de tip, ga ik zeker doen voor de keuring.
Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
29 jul 2008 10:49 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
of een 2-liter van een 914 ???
is toch een probleemloze motor, met ongeveer 100 pk
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
29 jul 2008 16:39 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De keuze voor een type 4 in een replica wordt niet zo vaak gemaakt.
De redenen daarvoor zijn legio, maar de belangrijkste redenen zijn toch wel dat de aanschaf van een type 4 blok over het algemeen duurder is dan van een type 1, onderdelen voor/van een type 4 blok duurder zijn, er minder onderdelen voor een type 4 te koop zijn en er toch wel wat moet worden aangepast om een type 4 motor aan een kever-bak te hangen (naaldlager in vliegwiel plaatsen, soms bellhouse van de versnellingbak licht uitfrezen, een automatenstartmotor plaatsen), etcetera...
Daarnaast zal over het algemeen de achter het blok liggende koeling moeten worden veranderd, omdat je anders in 'ruimteproblemen' zou kunnen komen. Áls je dat vervolgens doet, moet je ook de warmtewisselaars inkorten, of kortere J-pipes plaatsen. Ook is vervolgens de keuze in uitlaatsystemen beperkter (én duurder) dan bij een type 1.
Voordelen zijn natuurlijk dat een type 4 blok sterker is (alleen al vanwege het gebruikte materiaal: aluminium vs. magnesium), degelijker en robuuster is en standaard al meer vermogen levert dan een 'opgefokte type 1'.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
29 jul 2008 17:04 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Weer lekker gewerkt aan de Speedster.
De body is weer op chassis gezet en alle bevestigings gaten zijn geboord.
Ook het probleem met de 3cm te kort is opgelost, mijn compagnon heeft het weer top opgelost.
Zijaanzicht, je ziet de opgelaste balk om 3 cm te winnen.
Vooraanzicht:
Verder hebben ze denk ik in de USA een hele grote stuurkolom. Er zit een gat in de body waar straks bakken met vuil naar binnen komt.
Dit probleempje dus ook weer oplossen.
Hier een foto hoe het nu is:
Maar ook dit gaan we weer topklasse oplossen
Tot de volgende update, en die volgt snel weer
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
30 jul 2008 23:03 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Het gat voor de stuurkolom zit nu op je juiste plaats met de juiste diameter.
Nu bezig met de bumpers te monteren en alles pas maken.
Morgen weer lekker verder, nou ja lekker met die hitte
De body wordt weer gelift, gaan nu onderkant in bodyschutz spuiten en met schuren beginnen. Binnendelen in de kleur spuiten. Gaat makkelijker zonder chassis.
Er is vast wel iemand die me kan helpen aan een kleurnummer van Porsche grijs. De 356 grijze kleur. Dank alvast.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
31 jul 2008 23:05 |
|
|
Porsche 944
944 Type IBudel-Schoot
|
Hier heb je een lijst van alle 356 kleuren af fabriek Mooi project
|
31 jul 2008 23:11 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Helemaal top!! dank je wel...
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
31 jul 2008 23:14 |
|
|
Porsche 944
944 Type IBudel-Schoot
|
np
|
01 aug 2008 0:03 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Daar ben ik weer, weer een dag hard gewerkt aan de speedster.
Bumpers voor en achter pas gemaakt. De deuren hadden geen deurvangers, bij een flinke windvlaag knalt de deur tegen de body.
Hier hebben we een oplossing voor gevonden, een extra dikke las maken op het scharnier zodat de deur niet verder kan.
Ruitenwissermotor pas gemaakt en gat geboord voor de sproeier.
De deuren eruit gehaald en helemaal leeg gehaald voor de spuiter. De body blijft van het chassis en gaat zo naar de spuiter. Dan kan de spuiter overal makkelijk bij en onder komen.
Daarna zal het "huwelijk" van chassis en body plaats vinden
We gaan nu de body spuitklaar maken.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
01 aug 2008 17:16 |
|
|
Porsche 944
944 Type IBudel-Schoot
|
Ziet er goed uit
Weet je zeker dat je alles hebt geboord en gemeten voordat je hem gaat spuiten, zou zonde zijn als je daar achteraf achter komt... sorry als dat een domme vraag is :p 't is goed bedoeld
|
01 aug 2008 18:14 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Domme vragen bestaan niet
Uiteraard hebben we alles goed nagekeken. Maar als hij gespoten is moeten nog logo's etc geplaats worden. Daarvoor moeten we weer boren.
Geen probleem, stuk afplakband erop en rustig boren. Heb er ervaring mee
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
01 aug 2008 18:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het begint er al aardig op te lijken, Henk. Succes verder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 aug 2008 10:13 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Zoooo Henk,
je gaat als een raket.Erg mooi om te lezen hoe jij het aanpakt en ik kan stiekem dingen ervan leren.
Maar had je van te voren geen mail gestuurd omtrend het inkorten?Ik heb inkort papieren gevraagd voordat ik ging inkorten idd het is 30cm.De L&B kit is 27,5cm ingekort dus iets verschil.
Hoe is de kabelboom?Ik heb ook verhalen gehoord dat dit prut is.En dat je zelf veel beter een kabelboom kunt maken.
Zijn alle afhangpunten portieren,motorklep en kofferklep perfect afgehangen vanuit USA?
En gaat het makkelijk de portieren dr in te hangen?Wat voor blok ga je dr inhangen?
Wat voor velgen heb je dr bij gekregen 4,5J of 5,5J?
Ja sorry Henk met al dit soort dingen en vragen.Ben een hele poos niet meer op deze site geweest.
Sterkte met je Speedsteren blijf het zekers volgen.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
03 aug 2008 19:21 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Iedereen weet dat het inkorten 27,4cm is. De bodys zijn onlangs pas verandert naar 30cm voor de amerikaanse markt.
Weet niet of 30cm problemen geeft bij RDW, en maakt me ook niet meer uit. Chassis is klaar en daar veranderen we niets meer aan.
Rest zit er allemaal goed in. Deze komt een 1600 motor in te zitten.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
03 aug 2008 20:22 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Wat voor uitvoering van velgen zaten dr bij 4,5J of 5,5J
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
04 aug 2008 18:14 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
04 aug 2008 21:41 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
04 aug 2008 21:45 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Loopt de velg niet aan op de binnenkant van de bandenbak
Dit heb ik gehoord al van een paar Vintage bouwers.Die moesten overstappen op 4,5J velgen.Om het tegenlopen in de bandenbak tegen te gaan!
Wat is jou ervaring Henk?
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
04 aug 2008 22:13 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Mike, zal ik je eens iets verklappen van de tv
Komt ie.... op tv nemen ze maanden lang beeldmateriaal op, dan knippen en plakken ze en is de bouw klaar in een paar uur
Je bent van harte uitgenodigd om een bakkie te komen doen, en helpen... laat het bouwen maar aan ons over
. helpen mag als mijn nieuwe huis klaar is, moet veel gestuct worden, hihih
mr 356.... wat is een bandenbak bij een speedster
Heb je wel eens een body bekeken van een speedster genoeg ruimte en geen bandenbak te bekennen.
Je moet uiteraard geen 205/40r15 willen monteren. Standaard staat hij op 165/15. Ook kan 185-65-15. Ga van de week de banden erom laten doen. Dan kijk ik welke ik kies
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
04 aug 2008 22:39 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Hij bedoelt de binnenkant van de wielkasten aan de achterzijde.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 aug 2008 22:52 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Op mijn Speedster staan5,5 gemonteerd met 195/60 banden, lukt perfect.
Het grootste probleem is het reservewiel dit lukt maar net, daarmee hebben we voor het reservewiel een smallere velg en band.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
05 aug 2008 10:22 |
|
|